Nikoletta Skrevet 10 timer siden #14361 Del Skrevet 10 timer siden Palmemor skrev (Akkurat nå): De satt ikke inne-inne, de satt ute i en paviljong. Det er greit det er varmt-ish der, men det er ikke barfotvarmt på denne tida. (Ja jeg har vært der, jeg bor i Tønsberg) Det er for ille at de ikke kan ha på han sokker mens de selv sitter med boblejakke. Det er glassvinduer rundt hele og varmelamper i taket. Det holder ikke i de gradene som var i går Er godt kjent i Tønsberg etter 10 år på Nøtterøy så jeg vet det ikke er varmt på dette spisestedet og derfor er jeg forundret over at de velger å vise han kun i bomullsbody og uten sokker. Dette gjør de jo hver gang de er ute og spiser. Hvorfor er de så lite opptatt av dette ( etter eget utsagn) veldig etterlengtede barnets velvære ved å kle han etter forholdene, eller forstår de ikke bedre? Noe som er skremmende fra to så voksne mennesker. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 10 timer siden #14362 Del Skrevet 10 timer siden Nikoletta skrev (9 minutter siden): Er godt kjent i Tønsberg etter 10 år på Nøtterøy så jeg vet det ikke er varmt på dette spisestedet og derfor er jeg forundret over at de velger å vise han kun i bomullsbody og uten sokker. Dette gjør de jo hver gang de er ute og spiser. Hvorfor er de så lite opptatt av dette ( etter eget utsagn) veldig etterlengtede barnets velvære ved å kle han etter forholdene, eller forstår de ikke bedre? Noe som er skremmende fra to så voksne mennesker. Kanskje antydningen fra tidligere her om at han er en rekvisitt stemmer ? De behandler han som en dukke og evner ikke å se eller møte hans behov . 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 10 timer siden #14363 Del Skrevet 10 timer siden Nikoletta skrev (9 minutter siden): Er godt kjent i Tønsberg etter 10 år på Nøtterøy så jeg vet det ikke er varmt på dette spisestedet og derfor er jeg forundret over at de velger å vise han kun i bomullsbody og uten sokker. Dette gjør de jo hver gang de er ute og spiser. Hvorfor er de så lite opptatt av dette ( etter eget utsagn) veldig etterlengtede barnets velvære ved å kle han etter forholdene, eller forstår de ikke bedre? Noe som er skremmende fra to så voksne mennesker. Nei, man må jo begynne å lure. Ulltøy (jaja, jeg vet merinoull ikke klør, men det varmer ikke alene i trekk) uten noe under, ikke sokker, ikke noe å hente noe sted... Er fortsatt forundra over at de ikke leser seg mer opp, og tar til seg råd og tips fra de rundt. Hvis de har noen rundt 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 10 timer siden #14364 Del Skrevet 10 timer siden JojoMoyes skrev (Akkurat nå): Kanskje antydningen fra tidligere her om at han er en rekvisitt stemmer ? De behandler han som en dukke og evner ikke å se eller møte hans behov . Jeg tror nok de ønsket seg ett barn, men jeg tror ikke de har levd lenge nok i "den virkelige verden" til å faktisk forstå omfanget av hva det vil si å ha ett barn. Det er jo mange som går på den blemma, for all del, men de fleste lærer mens de lever. Det ser ikke ut som at de enda klarer å møte behovene hans, eller sette til side egne behov for å møte hans behov. Hun uttaler at hun skal IKKE tilpasse seg noe baby, og han trener ute av huset i timesvis hver dag (istedenfor å trene hjemme), hun MÅ ha 4 timer alenetid hver dag... Det er ett eller annet som skurrer i hele den fremtoningen. Og jeg syns, helt oppriktig, at det er fryktelig barnslig som 32åring å si "tihi se skatten min, hihi" hver gang hun snakker til PF. Hun fremstår fryktelig usikker og barnslig, og ikke som en voksen mamma. 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 9 timer siden #14365 Del Skrevet 9 timer siden Palmemor skrev (8 minutter siden): Jeg tror nok de ønsket seg ett barn, men jeg tror ikke de har levd lenge nok i "den virkelige verden" til å faktisk forstå omfanget av hva det vil si å ha ett barn. Det er jo mange som går på den blemma, for all del, men de fleste lærer mens de lever. Det ser ikke ut som at de enda klarer å møte behovene hans, eller sette til side egne behov for å møte hans behov. Hun uttaler at hun skal IKKE tilpasse seg noe baby, og han trener ute av huset i timesvis hver dag (istedenfor å trene hjemme), hun MÅ ha 4 timer alenetid hver dag... Det er ett eller annet som skurrer i hele den fremtoningen. Og jeg syns, helt oppriktig, at det er fryktelig barnslig som 32åring å si "tihi se skatten min, hihi" hver gang hun snakker til PF. Hun fremstår fryktelig usikker og barnslig, og ikke som en voksen mamma. Hadde jeg ikke vist hvor gammel hun er og bare sett på dette filterkjøret hennes og hørt hva hun babler om og hvor lite hun vet og kan så hadde jeg tippet henne til maks 20 år . Og da kunne man jo til nød unnskyldt med ung og dum . Synes det er så rart hvor lite de vet og kan og ikke er tilpasningsdyktig til en baby om han var såååååå sjuuuukt etterlengtet .. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet 9 timer siden #14366 Del Skrevet 9 timer siden Palmemor skrev (13 minutter siden): Jeg tror nok de ønsket seg ett barn, men jeg tror ikke de har levd lenge nok i "den virkelige verden" til å faktisk forstå omfanget av hva det vil si å ha ett barn. Det er jo mange som går på den blemma, for all del, men de fleste lærer mens de lever. Det ser ikke ut som at de enda klarer å møte behovene hans, eller sette til side egne behov for å møte hans behov. Hun uttaler at hun skal IKKE tilpasse seg noe baby, og han trener ute av huset i timesvis hver dag (istedenfor å trene hjemme), hun MÅ ha 4 timer alenetid hver dag... Det er ett eller annet som skurrer i hele den fremtoningen. Og jeg syns, helt oppriktig, at det er fryktelig barnslig som 32åring å si "tihi se skatten min, hihi" hver gang hun snakker til PF. Hun fremstår fryktelig usikker og barnslig, og ikke som en voksen mamma. Jeg er veldig enig, hun fremstår utrolig usikker og barnslig. Og jeg må jo si at til å selv legge frem hvor utroolig ettterlengtet barnet er, og hvor utroolig lang tid de brukte på å bli gravide så glemmer hun at hun jo også har fortlt at de ikke ønsket seg barn før de så en episode av et show og vips! Der var det et ønske om barn, og at de kun prøvde 1 år før de ble gravide med IVF.. Vi glemmer jo ikke hva hun eller mannen forteller selv om hun selv glemmer hva hun har sagt. Og den uttalelsen om at hun ikke skal endre noe i sitt liv bare fordi hun har fått barn.. vel, den synes jeg sier alt. Dessverre. Det er trist å se hvor lite samspill disse har seg imellom, med barnet og som familie. 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 9 timer siden #14367 Del Skrevet 9 timer siden clåvviii skrev (1 time siden): Den kopskallen av en far denna ungen har,sitter med diger boblejakke inne,mens ungen,neinei,han er så sjuuuukt varm han,så han trenger ikke sokker. Rart han bruker sokker hjemme,og at Stina ikke tror at han får varme fra de 52060145 ræl-lysa fra Rusta! Stakkar, bare tynn body og uten sokker. Mens pappa sitter i en god og varm jakke og har sikkert noe på føttene. De virker jo potte tette disse to foreldrene. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 9 timer siden #14368 Del Skrevet 9 timer siden Palmemor skrev (34 minutter siden): Nei, man må jo begynne å lure. Ulltøy (jaja, jeg vet merinoull ikke klør, men det varmer ikke alene i trekk) uten noe under, ikke sokker, ikke noe å hente noe sted... Er fortsatt forundra over at de ikke leser seg mer opp, og tar til seg råd og tips fra de rundt. Hvis de har noen rundt Men må man virkelig lese seg opp for å vite hvordan man kler en baby? Jeg trodde instinktet vi har ville fortalt at man må kle på en baby... At det er noe alle forstår? Ja, et barn kunne sikkert tatt en baby ut slik, men voksne mennesker?! 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 9 timer siden #14369 Del Skrevet 9 timer siden Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Men må man virkelig lese seg opp for å vite hvordan man kler en baby? Jeg trodde instinktet vi har ville fortalt at man må kle på en baby... At det er noe alle forstår? Ja, et barn kunne sikkert tatt en baby ut slik, men voksne mennesker?! Ja hva skjedde med strømpebukser og body? Virker som flere influensere ikke vet hva det/sokker er. Jeg var 21 når jeg fikk min første, klarte likevel å kle på tilstrekkelig. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 9 timer siden #14370 Del Skrevet 9 timer siden Kan det hende de legger ut bilder uten sokker for å provosere og få klikk? Er jo enkelt å bortforklare… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet 9 timer siden #14371 Del Skrevet 9 timer siden Eyr skrev (5 minutter siden): Kan det hende de legger ut bilder uten sokker for å provosere og få klikk? Er jo enkelt å bortforklare… Om de gjør det så er jo det ennå verre.. 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 9 timer siden #14372 Del Skrevet 9 timer siden Nikoletta skrev (5 minutter siden): Om de gjør det så er jo det ennå verre.. Magefølelsen sier meg det de får garantert flere hundre meldinger om at han må ha på seg sokker, og dette har skjedd flere ganger nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline5 Skrevet 8 timer siden #14373 Del Skrevet 8 timer siden Palmemor skrev (25 minutter siden): Jeg tror nok de ønsket seg ett barn, men jeg tror ikke de har levd lenge nok i "den virkelige verden" til å faktisk forstå omfanget av hva det vil si å ha ett barn. Det er jo mange som går på den blemma, for all del, men de fleste lærer mens de lever. Det ser ikke ut som at de enda klarer å møte behovene hans, eller sette til side egne behov for å møte hans behov. Hun uttaler at hun skal IKKE tilpasse seg noe baby, og han trener ute av huset i timesvis hver dag (istedenfor å trene hjemme), hun MÅ ha 4 timer alenetid hver dag... Det er ett eller annet som skurrer i hele den fremtoningen. Og jeg syns, helt oppriktig, at det er fryktelig barnslig som 32åring å si "tihi se skatten min, hihi" hver gang hun snakker til PF. Hun fremstår fryktelig usikker og barnslig, og ikke som en voksen mamma. Jeg er så enig i at de høres fryktelig barnslige ut, og PF er vel nærmere 40? Hver gang de snakker sammen på kamera, så er det med det samme barnslige "dikke-dikk"- tonefallet...sånn man vanligvis snakker til babyer. Det er jo ikke noe big deal, heller bare en litt facinerende observasjon. Hun vil jo fremstå som voksen og har full kontroll på det meste, og han vil fremstå som en macho muskelbunt. Da blir det litt puslete med denne "dikkingen". Hvis man tar med alle utrykninger til legevakta for hver minste ting, så blir det enda mer puslete i mine øyne. Synes det er så merkelig at ikke de hører det selv, men kanskje de bare synes det er søtt? Når det gjelder påkledning av baby, så tror jeg seriøst at hun ikke har peiling på temperatur-regulering. Hun lar jo "girlsa" lufte seg hver dag året rundt, og i neste sekund er det ulltøy, varmepose og varmeteppe i sofaen. Ullgensere strikkes alltid med to tråder Drops Air, og det er bare fargen som bestemmer om det er vinter eller sommer-genser...ikke garntype og garntykkelse. Lille P kom hjem fra føden uten lue, og uten strømpebukse under hentesettet. Jeg kan heller ikke huske å ha sett ham i yttertøy noen gang. Det ser jo bare rart ut når han er barbeint og bare i bodyen, samtidig som mor og far er pakket inn i dunjakker. Skal man få en baby som er fornøyd og sover godt, så er varme føtter vesentlig. Det gjelder forsåvidt voksne også. 7 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet 8 timer siden #14374 Del Skrevet 8 timer siden Bibbi_ skrev (1 time siden): Stakkar, bare tynn body og uten sokker. Mens pappa sitter i en god og varm jakke og har sikkert noe på føttene. De virker jo potte tette disse to foreldrene. De ER potte tette!!! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet 8 timer siden #14375 Del Skrevet 8 timer siden faltforfristelsen skrev (1 time siden): Ja hva skjedde med strømpebukser og body? Virker som flere influensere ikke vet hva det/sokker er. Jeg var 21 når jeg fikk min første, klarte likevel å kle på tilstrekkelig. Samme her... Og de 2 der er godt voksne! Han er jo snart 40... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8 timer siden #14376 Del Skrevet 8 timer siden Oline5 skrev (35 minutter siden): Jeg er så enig i at de høres fryktelig barnslige ut, og PF er vel nærmere 40? Hver gang de snakker sammen på kamera, så er det med det samme barnslige "dikke-dikk"- tonefallet...sånn man vanligvis snakker til babyer. Det er jo ikke noe big deal, heller bare en litt facinerende observasjon. Hun vil jo fremstå som voksen og har full kontroll på det meste, og han vil fremstå som en macho muskelbunt. Da blir det litt puslete med denne "dikkingen". Hvis man tar med alle utrykninger til legevakta for hver minste ting, så blir det enda mer puslete i mine øyne. Synes det er så merkelig at ikke de hører det selv, men kanskje de bare synes det er søtt? Når det gjelder påkledning av baby, så tror jeg seriøst at hun ikke har peiling på temperatur-regulering. Hun lar jo "girlsa" lufte seg hver dag året rundt, og i neste sekund er det ulltøy, varmepose og varmeteppe i sofaen. Ullgensere strikkes alltid med to tråder Drops Air, og det er bare fargen som bestemmer om det er vinter eller sommer-genser...ikke garntype og garntykkelse. Lille P kom hjem fra føden uten lue, og uten strømpebukse under hentesettet. Jeg kan heller ikke huske å ha sett ham i yttertøy noen gang. Det ser jo bare rart ut når han er barbeint og bare i bodyen, samtidig som mor og far er pakket inn i dunjakker. Skal man få en baby som er fornøyd og sover godt, så er varme føtter vesentlig. Det gjelder forsåvidt voksne også. Ja, det er ganske fascinerende hvordan de kommuniserer. Det er alltid "hihi, elskling, gullet, vennen, skatten". Aldri en normal samtale, som vi overværer. De må jo gjerne snakke sånn sammen, men det er jo gøy å bevitne Og når han åpner alle gavene i desember "å takk skatten min", hive vekk papiret og kaste seg over neste... De er latterlig barnslige, når alt kommer til alt Kommer enda ikke over at han fridde i New York med en svær bilboardplakat og hu bare "åh, skatten min. Hiihi". Så ikke glad ut engang 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8 timer siden #14377 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Palmemor skrev (5 minutter siden): Det er alltid "hihi, elskling, gullet, vennen, skatten". Aldri en normal samtale, som vi overværer. Nettopp fordi de konsekvent snakker slik til/om hverandre så er jo dette normalen for de. Hyggelig at de er så snille med hverandre med ord! Fler har noe å lære.. Endret 8 timer siden av J.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8 timer siden #14378 Del Skrevet 8 timer siden J.. skrev (1 minutt siden): Nettopp fordi de konsekvent snakker slik til/om hverandre så er jo dette normalen for de. Hyggelig at de er så snille med hverandre med ord! Fler har noe å lære.. Ja og det må de gjerne gjøre. Men den dagen jeg går rundt å snakker sånn så er det nok noen som ser rart på meg. Tror ikke det tar seg ut på jobb "hihi, takk vennen" når sjefen gjør deg en tjeneste 😂 Fler har INGENTING å lære av å snakke så tilgjort. Det er ikke sånn resten av befolkninga kommuniserer. De har noe å lære av å se til andre, hvordan de samhandler og kommuniserer. Baby see, baby do, vet du. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline5 Skrevet 8 timer siden #14379 Del Skrevet 8 timer siden J.. skrev (2 minutter siden): Nettopp fordi de konsekvent snakker slik til/om hverandre så er jo dette normalen for de. Hyggelig at de er så snille med hverandre med ord! Fler har noe å lære.. Vel...jeg tenker at det høres veldig tilgjort ut, og da får det nesten motsatt effekt i mine ører. Det er vel mer tonefallet enn ordene som reageres på, tror jeg. Dette er jo ikke noe big deal, som sagt, men bare en observasjon. Samtidig tenker jeg at så lenge hun tjener 300 tusen i mnd på dette, så burde man tåle å høre hvordan hun/de kan oppfattes. For øvrig er det veldig lett å være snill med hverandre i helt vanlig tonefall også! De fleste jeg kjenner er i alle fall det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 7 timer siden #14380 Del Skrevet 7 timer siden Oline5 skrev (2 minutter siden): Vel...jeg tenker at det høres veldig tilgjort ut, og da får det nesten motsatt effekt i mine ører. Det er vel mer tonefallet enn ordene som reageres på, tror jeg. Dette er jo ikke noe big deal, som sagt, men bare en observasjon. Samtidig tenker jeg at så lenge hun tjener 300 tusen i mnd på dette, så burde man tåle å høre hvordan hun/de kan oppfattes. For øvrig er det veldig lett å være snill med hverandre i helt vanlig tonefall også! De fleste jeg kjenner er i alle fall det. Hele den settingen der høres og ser tilgjort ut. Hele familiedynamikken der, virker som de er sammen fordi det forventes av de. Ikke fordi de oppriktig elsker hverandre. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå