Soro123 Skrevet 20 timer siden #14341 Del Skrevet 20 timer siden Palmemor skrev (5 timer siden): Til hennes forsvar (for en gang skyld) sa hun vel at hun ammer fulltid, eller "ikke helt fulltid", men at hun prøvde på det. Også detta kålet med den pumpinga og at hu er redd hu skal miste melk fordi hun pumper... det er så mye fjas Hadde hun dog droppa den pumpinga og den evinnelige matinga med flaske og nan så hadde nok de rutinene vært inne for lengst. Men nå begynner han jo snart med brødskiver så da er det ikke så farlig Det er ikke mange dager siden sist hun sa at hun fullammer, og det har hun sagt hele veien. For eksempel har hun sagt hvor slitsomt/hvor mye det krever av kroppen hennes å fullamme. For meg gjør det ingenting hvordan hun mater barnet sitt, om hun gir bare MME eller om hun delammer (som jo er det hun gjør) eller fullammer. Men hun må kunne lære seg riktige begreper! (Og ja, jeg mistenker at hun sier fullammer med vilje, for å skape debatt og for å få respons.....) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 20 timer siden #14342 Del Skrevet 20 timer siden Soro123 skrev (4 minutter siden): Det er ikke mange dager siden sist hun sa at hun fullammer, og det har hun sagt hele veien. For eksempel har hun sagt hvor slitsomt/hvor mye det krever av kroppen hennes å fullamme. For meg gjør det ingenting hvordan hun mater barnet sitt, om hun gir bare MME eller om hun delammer (som jo er det hun gjør) eller fullammer. Men hun må kunne lære seg riktige begreper! (Og ja, jeg mistenker at hun sier fullammer med vilje, for å skape debatt og for å få respons.....) Ja, jeg vet, men idag sa hun «amme fulltid, eller prøve da». (Eller noe sånn) også en avhandling om alle de gangene hun må gi flaske fordi han ikke vil amme… er jo helt mørkt der. Hun skaper jo sin egen storm og klager når det regner Samma for meg og hvordan folk gir barna sine næring, men det blir så dumt å lyve til det beste for en selv 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 20 timer siden #14343 Del Skrevet 20 timer siden Palmemor skrev (15 minutter siden): Ja, jeg vet, men idag sa hun «amme fulltid, eller prøve da». (Eller noe sånn) også en avhandling om alle de gangene hun må gi flaske fordi han ikke vil amme… er jo helt mørkt der. Hun skaper jo sin egen storm og klager når det regner Samma for meg og hvordan folk gir barna sine næring, men det blir så dumt å lyve til det beste for en selv Var vel ikke mye hun fikk pumpet heller ? Spørs om hun i det hele tatt har nok melk til han . Ja hun lager mye krøll som hun må blokkere vekk for å fortsette i samme dur . Merkelig vesen hun der . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 19 timer siden #14344 Del Skrevet 19 timer siden JojoMoyes skrev (13 minutter siden): Var vel ikke mye hun fikk pumpet heller ? Spørs om hun i det hele tatt har nok melk til han . Ja hun lager mye krøll som hun må blokkere vekk for å fortsette i samme dur . Merkelig vesen hun der . Skulle ønske hu bare snakka om at amming er vanskelig (hvis det hadde vært det, minus alt kaoset hun styrer selv) og at det er helt normalt! Ikke si at man fullammer når man ikke gjør det, og hause det opp til noe mer big deal enn det er. Først sier hun jo at hun ikke kan pumpe for mye for da produserer hun for mye og får betennelse, og så pumper hun i 24 minutter og får nesten ikke ut noe. Hva med å bare slappe av, kose seg og nyte? Gi pupp når ungen er sulten og legg vekk apper og tidsskjemaer. Ikke for det nå, når er ungen så stor at han kommer til å begynne med grøt snart. For det står vel 4mnd på pakka… 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 19 timer siden #14345 Del Skrevet 19 timer siden Palmemor skrev (2 minutter siden): Skulle ønske hu bare snakka om at amming er vanskelig (hvis det hadde vært det, minus alt kaoset hun styrer selv) og at det er helt normalt! Ikke si at man fullammer når man ikke gjør det, og hause det opp til noe mer big deal enn det er. Først sier hun jo at hun ikke kan pumpe for mye for da produserer hun for mye og får betennelse, og så pumper hun i 24 minutter og får nesten ikke ut noe. Hva med å bare slappe av, kose seg og nyte? Gi pupp når ungen er sulten og legg vekk apper og tidsskjemaer. Ikke for det nå, når er ungen så stor at han kommer til å begynne med grøt snart. For det står vel 4mnd på pakka… Alt skal vri og vendes på og snakkes om og forklares eller bortforklares , jeg oppfatter måten hun snakker inn i kamera på som at hun snakker til noen som aldri har opplevd noen ting , og iallfall ikke sååååå ille som alt er for henne . Da jeg fikk barn for 100 år siden hadde jeg ikke pumpe men holdt et glass under hver pupp og det kom da iallfall melk ut . Hun har ikke knekt ammekoden men klarer ikke si det høyt 🤦🏼♀️ 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 19 timer siden #14346 Del Skrevet 19 timer siden JojoMoyes skrev (1 minutt siden): Alt skal vri og vendes på og snakkes om og forklares eller bortforklares , jeg oppfatter måten hun snakker inn i kamera på som at hun snakker til noen som aldri har opplevd noen ting , og iallfall ikke sååååå ille som alt er for henne . Da jeg fikk barn for 100 år siden hadde jeg ikke pumpe men holdt et glass under hver pupp og det kom da iallfall melk ut . Hun har ikke knekt ammekoden men klarer ikke si det høyt 🤦🏼♀️ Nei det er akkurat det. Normaliser det normale. Bare si man ikke får det til. Jeg fikk det ikke til. Jeg stressa for mye og skjønte ikke ungens behov. Men så får jeg ikke betalt for å fortelle det til noen. Men kanskje noen som har en stemme kan få andre til å ikke føle seg så altfor mislykkede… 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 19 timer siden #14347 Del Skrevet 19 timer siden Palmemor skrev (2 minutter siden): Nei det er akkurat det. Normaliser det normale. Bare si man ikke får det til. Jeg fikk det ikke til. Jeg stressa for mye og skjønte ikke ungens behov. Men så får jeg ikke betalt for å fortelle det til noen. Men kanskje noen som har en stemme kan få andre til å ikke føle seg så altfor mislykkede… Er du gal ! Hun kan da ikke innrømme feil eller noe som ikke er perfekt , du så hvor lett det var å si unnskyld for strekkmerkeblemmen 🤷🏼♀️ 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 19 timer siden #14348 Del Skrevet 19 timer siden JojoMoyes skrev (4 minutter siden): Er du gal ! Hun kan da ikke innrømme feil eller noe som ikke er perfekt , du så hvor lett det var å si unnskyld for strekkmerkeblemmen 🤷🏼♀️ Nei, jeg glemte meg 🤣 Men nå omtalte hu nettopp influenser som yrke og sa at hvis hun var lege kunne hun skryte OVER at hun tjente mye, så im out. Snapchat må legge ned 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 19 timer siden #14349 Del Skrevet 19 timer siden Palmemor skrev (2 minutter siden): Nei, jeg glemte meg 🤣 Men nå omtalte hu nettopp influenser som yrke og sa at hvis hun var lege kunne hun skryte OVER at hun tjente mye, så im out. Snapchat må legge ned Blir like irritert hver gang jeg hører de si yrke ! Jeg har et yrke med flere års utdanning jeg har betalt for , og på toppen må du faen meg betale for fagbrev også . Ja jeg ofrer hele denne appen bare for at ingen skal få betalt for å spre shiiiiiiiit og unødvendig ræl for millioner . Takk for meg !! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 19 timer siden #14350 Del Skrevet 19 timer siden Hun er ikke forberedt på og skulle stå opp 0730 nei. Hardt liv altså 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18 timer siden #14351 Del Skrevet 18 timer siden Nå har jeg blokkert henne fra snapchat. SÅ lei av at hun dukket opp på utforsk med fjaset sitt. Oppfordrer flere til å gjøre det samme. Tjene 300000 i mnd på å skjære appelsiner? 6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 17 timer siden #14352 Del Skrevet 17 timer siden loffen skrev (33 minutter siden): Nå har jeg blokkert henne fra snapchat. SÅ lei av at hun dukket opp på utforsk med fjaset sitt. Oppfordrer flere til å gjøre det samme. Tjene 300000 i mnd på å skjære appelsiner? Klikket meg ikke inn på det, men tjener hun så mye i måneden??? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 17 timer siden #14353 Del Skrevet 17 timer siden loffen skrev (41 minutter siden): Nå har jeg blokkert henne fra snapchat. SÅ lei av at hun dukket opp på utforsk med fjaset sitt. Oppfordrer flere til å gjøre det samme. Tjene 300000 i mnd på å skjære appelsiner? Enig . Det er galskap 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 17 timer siden #14354 Del Skrevet 17 timer siden Himmelen_91 skrev (45 minutter siden): Klikket meg ikke inn på det, men tjener hun så mye i måneden??? Vil ikke snakke om det, men vil skryte litt likevel 🤪 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 17 timer siden #14355 Del Skrevet 17 timer siden faltforfristelsen skrev (3 minutter siden): Vil ikke snakke om det, men vil skryte litt likevel 🤪 Åja😂😂 hun gjør nok ikke det da. Tenk om å tjene så mye i måneden, så bruke fortsatt den gamle skitne billige sofaen for flere år siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 17 timer siden #14356 Del Skrevet 17 timer siden Palmemor skrev (2 timer siden): Nei det er akkurat det. Normaliser det normale. Bare si man ikke får det til. Jeg fikk det ikke til. Jeg stressa for mye og skjønte ikke ungens behov. Men så får jeg ikke betalt for å fortelle det til noen. Men kanskje noen som har en stemme kan få andre til å ikke føle seg så altfor mislykkede… Jeg syns alt dette ammepratet hennes er så unødvendig, og virker så påtatt. Fordi når hu hele tiden sier "vi sto opp, amma, så gjorde jeg sånn, amma litt til, gjorde noe annet", så får jeg på følelsen at hun bare sier det fordi hun kan. Jeg fikk heller ikke til amming, og skulle ønske det var flere stemmer som snakker om hvor vanskelig det var. En annen ting jeg lurte litt på her om dagen var at hun sa ungen snur seg fra rygg til mage, og har gjort det en god stund nå.. men så sa hun bare for noen uker siden at han enda svar svak i nakken. Får det ikke helt til å stemme jeg da. Er glad hun dukker sjeldnere opp på utforsk hos meg, så jeg ikke blir fristet til å trykke inn hver dag. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8 timer siden #14357 Del Skrevet 8 timer siden faltforfristelsen skrev (8 timer siden): Jeg syns alt dette ammepratet hennes er så unødvendig, og virker så påtatt. Fordi når hu hele tiden sier "vi sto opp, amma, så gjorde jeg sånn, amma litt til, gjorde noe annet", så får jeg på følelsen at hun bare sier det fordi hun kan. Jeg fikk heller ikke til amming, og skulle ønske det var flere stemmer som snakker om hvor vanskelig det var. En annen ting jeg lurte litt på her om dagen var at hun sa ungen snur seg fra rygg til mage, og har gjort det en god stund nå.. men så sa hun bare for noen uker siden at han enda svar svak i nakken. Får det ikke helt til å stemme jeg da. Er glad hun dukker sjeldnere opp på utforsk hos meg, så jeg ikke blir fristet til å trykke inn hver dag. Alt er veldig skjematisk. Full kontroll på når de sovna, når de våkna, når de amma og hvor lenge... Hele greia er skikkelig påtatt. Etter x antall meldinger her inne om at han ikke må sitte for lenge i stol kommer "sitter så fint på fanget du gutte min". Det er så falskt. Hun eier ikke noe, hun bare går den veien høna sparker. Han snur seg ikke fra rygg til mage. PF har sagt han "velta" fra magen til rygg, men at det nok var tilfeldig. Han har hvertfall en edruelig tilnærming til endel av det her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet 7 timer siden #14358 Del Skrevet 7 timer siden Den kopskallen av en far denna ungen har,sitter med diger boblejakke inne,mens ungen,neinei,han er så sjuuuukt varm han,så han trenger ikke sokker. Rart han bruker sokker hjemme,og at Stina ikke tror at han får varme fra de 52060145 ræl-lysa fra Rusta! 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet 7 timer siden #14359 Del Skrevet 7 timer siden Jeg under meg også over at de stort sett kun viser han uten sokker på feks spisesteder, og dette på en dag hvor det er snø/kaldt . Ja jeg vet de er inne, men så varmt er det uansett ikke på et spisested.. De virker så utrolig lite naturlige i foreldrerollen dessverre, men de har jo lite familie rundt seg så det har kanskje en sammenheng med det. Nei jeg sier ikke at dette barnet lider, men jeg synes det er trist å se at de har så lite naturlige relasjoner og forhold til både barnet og hverandre som en familie. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 7 timer siden #14360 Del Skrevet 7 timer siden Nikoletta skrev (7 minutter siden): Jeg under meg også over at de stort sett kun viser han uten sokker på feks spisesteder, og dette på en dag hvor det er snø/kaldt . Ja jeg vet de er inne, men så varmt er det uansett ikke på et spisested.. De virker så utrolig lite naturlige i foreldrerollen dessverre, men de har jo lite familie rundt seg så det har kanskje en sammenheng med det. Nei jeg sier ikke at dette barnet lider, men jeg synes det er trist å se at de har så lite naturlige relasjoner og forhold til både barnet og hverandre som en familie. De satt ikke inne-inne, de satt ute i en paviljong. Det er greit det er varmt-ish der, men det er ikke barfotvarmt på denne tida. (Ja jeg har vært der, jeg bor i Tønsberg) Det er for ille at de ikke kan ha på han sokker mens de selv sitter med boblejakke. Det er glassvinduer rundt hele og varmelamper i taket. Det holder ikke i de gradene som var i går 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå