Pigaloppa Skrevet 20 timer siden #14161 Del Skrevet 20 timer siden SigridElise skrev (2 timer siden): Aldri hørt om tummytime😂 jeg har 4 barn under 6. de har alle ligget masse på gulvet men vi hadde ikke egen tid til det 😂 men så klart når barnet bor i en tripp trapp stol så er det nok godt å få ligge korte perioder på gulvet 🙄 Vet du at barnet bor i tripp trapp stol? Jeg hadde derimot syntes det var uansvarlig å ha han på gulvet når hun har fokuset på noe annet, da med tanke på at dem har hund. Man skal aldri stole fullt på at det sikkert går bra, det hender hunder biter barn av ulike årsaker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleiskaffe Skrevet 19 timer siden #14162 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har hatt hund i mange år, og helt ærlig, jeg snakker til babyer som om de er valper 😆 tror det fort blir sånn når man er et hundemenneske før man blir et barnemenneske, det bare ligger veldig naturlig. Så jeg forstår godt at Stina snakker ganske likt til barn og hund, jeg tror det bare blir sånn. Eller så er det bare jeg og Stina som er like rare der, det kan kanskje virke sånn ettersom så mange reagerer på det 😅💁🏻♀️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 19 timer siden #14163 Del Skrevet 19 timer siden Klink skrev (6 timer siden): Det er mye om tummytime på TikTok og lignende. Så det er et uttrykk. Til og med min mor på 60 har hørt det, uttrykket er vel fra USA. Det er mye fokus på å ligge på magen på min helsestasjon så det er bra de gjør det. Jeg har 4 barn selv, og yngste går i barnehagen. De har alle lagt mye på magen, men mer naturlig og lite tilgjort enn det tilsynelatende ikke er hos dem. vi hadde aldri planlagt det, og de var med på dagen og gjøremålene vi har. Jeg har flere søsken og venner med barn, og ingen av de sier «tummy time» eller har slikt fokus på det heller. Noen av de har baby på samme alder også:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 19 timer siden #14164 Del Skrevet 19 timer siden Visla skrev (2 minutter siden): Jeg har 4 barn selv, og yngste går i barnehagen. De har alle lagt mye på magen, men mer naturlig og lite tilgjort enn det tilsynelatende ikke er hos dem. vi hadde aldri planlagt det, og de var med på dagen og gjøremålene vi har. Jeg har flere søsken og venner med barn, og ingen av de sier «tummy time» eller har slikt fokus på det heller. Noen av de har baby på samme alder også:) Her beskriv du din måte å gjere det på samtidig fortel du også om søsken og venner sin ikkje måte. . Eg kunne ha skrevet om min men tvilar på det er nokon innteresse for det. Stina er nok influert til å bruke "Tummy time" sjølv om du og dine ikkje gjer det. Ho står nok godt i kritikken. Når det gjeld ordet er det nok ho som er trendy. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13 timer siden #14165 Del Skrevet 13 timer siden Visla skrev (6 timer siden): Jeg har 4 barn selv, og yngste går i barnehagen. De har alle lagt mye på magen, men mer naturlig og lite tilgjort enn det tilsynelatende ikke er hos dem. vi hadde aldri planlagt det, og de var med på dagen og gjøremålene vi har. Jeg har flere søsken og venner med barn, og ingen av de sier «tummy time» eller har slikt fokus på det heller. Noen av de har baby på samme alder også:) Det er fokus på det siden man læres opp til at de skal ligge på magen og trene nakken. Ikke at det må være tilmålt tid eller noe slikt, men tummytime er bare et ord for å ligge på gulvet på magen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 11 timer siden #14166 Del Skrevet 11 timer siden JojoMoyes skrev (15 timer siden): Må bare spørre ! Sier alle med baby i dag tummy time ? Eller er det bare dette paret som sier det ? 🤷🏼♀️ Tror nok langt ifra alle sier det, men har hørt det fra flere og har sagt det et par ganger selv. De sier det i USA, så om man ser mange videoer osv, så kan man jo bli påvirket. Vi henger med amerikanske venner som fikk barn omtrent samtidig som oss og ikke har bodd i Norge så lenge, og da går norsk og engelsk litt om hverandre. Det står også "Tummy time" på flere av de appene som brukes for å registrere hva ungen gjør når (de aller fleste bruker de appene). Så synes ikke det er så himla rart å si det, men etterhvert nå som ungen blir større, så blir det litt mer unaturlig å si det. Man kaller det på en måte ingenting lenger når ungen snur seg selv og holder seg godt oppe. "Tummy time" refererer mer til når barnet trener på å holde seg oppe, de første mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10 timer siden #14167 Del Skrevet 10 timer siden MariaIsabel skrev (1 time siden): Tror nok langt ifra alle sier det, men har hørt det fra flere og har sagt det et par ganger selv. De sier det i USA, så om man ser mange videoer osv, så kan man jo bli påvirket. Vi henger med amerikanske venner som fikk barn omtrent samtidig som oss og ikke har bodd i Norge så lenge, og da går norsk og engelsk litt om hverandre. Det står også "Tummy time" på flere av de appene som brukes for å registrere hva ungen gjør når (de aller fleste bruker de appene). Så synes ikke det er så himla rart å si det, men etterhvert nå som ungen blir større, så blir det litt mer unaturlig å si det. Man kaller det på en måte ingenting lenger når ungen snur seg selv og holder seg godt oppe. "Tummy time" refererer mer til når barnet trener på å holde seg oppe, de første mnd. Ja dette stemmer sikkert enda bedre. Magetid den første tida er jo ofte bare noen minutter på stellebordet. Etter hvert skal Stina få det travelt når ungen plutselig ikke ligger rolig lenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 10 timer siden #14168 Del Skrevet 10 timer siden Note92 skrev (10 timer siden): Har dere ikke bedre å gjøre enn å sitte å mobbe og lete etter feil hos et annet menneske? Skjerp dere. Har ikke du noe bedre å gjøre enn å leke moralpoliti i samme forum du ber andre skjerpe seg i? Skjerp deg 8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 9 timer siden #14169 Del Skrevet 9 timer siden Her har jeg ikke fått sett på en uke eller to! Hva er alt dette med strekkmerker osv? Kan noen fylle meg inn på hva jeg har gått glipp av?😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9 timer siden #14170 Del Skrevet 9 timer siden Møffins skrev (1 minutt siden): Her har jeg ikke fått sett på en uke eller to! Hva er alt dette med strekkmerker osv? Kan noen fylle meg inn på hva jeg har gått glipp av?😇 Stina uttalte at hun ikke hadde fått noen strekkmerker i graviditeten fordi hun spiste sunt, trente og ikke ble så stor. Strekkmerker kommer av genetikk og ikke hvor stor man blir. Og Stina har fått refs fra flere hold! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bekymra Skrevet 9 timer siden #14171 Del Skrevet 9 timer siden Dojakitty skrev (36 minutter siden): Har ikke du noe bedre å gjøre enn å leke moralpoliti i samme forum du ber andre skjerpe seg i? Skjerp deg Et godt eksempel på tilsvar man får når man forsøker å fortelle noen at deres oppførsel ikke samsvarer med oppførsel som godtas i samfunnet ellers. Hverken på barneskolen, eller senere i livet. Denne typen forsvarsmodus må jo nesten bety at det ligger noe i det, eller? Synes det er helt ok å be mennesker som mobber å skjerpe seg faktisk. Og ja, nå kommer det sikkert tilsvar som «hvor er det vi mobber?» etc. men om dere faktisk ikke ser dette så er det kanskje ikke noe håp uansett.. Les hva dere skriver, med et litt mer menneskelig og ydmykt sinn så er det ikke vanskelig å finne. Selv om tråden nå er ryddet ganske nylig (igjen! Og det forteller jo også sitt). 3 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 9 timer siden #14172 Del Skrevet 9 timer siden bekymra skrev (42 minutter siden): Et godt eksempel på tilsvar man får når man forsøker å fortelle noen at deres oppførsel ikke samsvarer med oppførsel som godtas i samfunnet ellers. Hverken på barneskolen, eller senere i livet. Denne typen forsvarsmodus må jo nesten bety at det ligger noe i det, eller? Synes det er helt ok å be mennesker som mobber å skjerpe seg faktisk. Og ja, nå kommer det sikkert tilsvar som «hvor er det vi mobber?» etc. men om dere faktisk ikke ser dette så er det kanskje ikke noe håp uansett.. Les hva dere skriver, med et litt mer menneskelig og ydmykt sinn så er det ikke vanskelig å finne. Selv om tråden nå er ryddet ganske nylig (igjen! Og det forteller jo også sitt). Amen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8 timer siden #14173 Del Skrevet 8 timer siden JojoMoyes skrev (18 timer siden): Må bare spørre ! Sier alle med baby i dag tummy time ? Eller er det bare dette paret som sier det ? 🤷🏼♀️ Nei, kjenner ingen som sier det faktisk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 7 timer siden #14174 Del Skrevet 7 timer siden Pigaloppa skrev (12 timer siden): Vet du at barnet bor i tripp trapp stol? Jeg hadde derimot syntes det var uansvarlig å ha han på gulvet når hun har fokuset på noe annet, da med tanke på at dem har hund. Man skal aldri stole fullt på at det sikkert går bra, det hender hunder biter barn av ulike årsaker. Hva skal hun gjøre når barnet blir mobilt da? 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 6 timer siden #14175 Del Skrevet 6 timer siden Poly skrev (59 minutter siden): Hva skal hun gjøre når barnet blir mobilt da? 😅 At du ikke skjønner at å legge en 4 mnd baby på gulvet med hund er dumt er spesielt. Når barnet blir mere mobilt må hun selvsagt fortsette å passe på når hunden er med. Man kan aldri stole fullt ut på hvordan en hund er mot barn 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 6 timer siden #14176 Del Skrevet 6 timer siden Det snakkes til stadighet at Stina er opphengt i ting, at hun MÅ være det og det. Men hva skjer her i tråden? Flere er opphengt i det og det. Side opp og ned om tummy time bl.a. folk klarer ikke slippe det. Det er bare 1 eks. Kanskje flere her er prikk like Stina men ser det ikke selv? For om man er borte noen dager her i fra er det ikke mye man har gått glipp av. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet 5 timer siden #14177 Del Skrevet 5 timer siden Unnskyld.. men er det ikke bedre å passe på hunden så barnet kan få slippe å ligge fastspent så mye da? Nå tenker jeg kun på i forhold til barnets utvikling og det er da ingen tvil om at babyer trenger å ha mulighet til å bevege seg fritt for optimal utvikling sånn kroppsmessing? ( Jeg har 4 barn, de tre yngste er oppdratt med hunder i hus. Og jeg hadde leonbergere, hannhunder på ca 70 kilo pr stk.. ) Og jeg mener helt ærlig at når holdningen din som forelder er at : Jeg skal ikke endre noe på mine rutiner og mine behov bare fordi jeg har blitt mamma.. vel da burde du ikke få barn. 10 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet 5 timer siden #14178 Del Skrevet 5 timer siden Pigaloppa skrev (14 timer siden): Vet du at barnet bor i tripp trapp stol? Jeg hadde derimot syntes det var uansvarlig å ha han på gulvet når hun har fokuset på noe annet, da med tanke på at dem har hund. Man skal aldri stole fullt på at det sikkert går bra, det hender hunder biter barn av ulike årsaker. Det må da gå an å ha den hunden i et annet rom eller noe for at babyen skal slippe å sitte så mye i tripp trappen, og få ligge mer fritt på gulvet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 5 timer siden #14179 Del Skrevet 5 timer siden Pigaloppa skrev (36 minutter siden): At du ikke skjønner at å legge en 4 mnd baby på gulvet med hund er dumt er spesielt. Når barnet blir mere mobilt må hun selvsagt fortsette å passe på når hunden er med. Man kan aldri stole fullt ut på hvordan en hund er mot barn Da prioriterer man menneskebabyen og setter hunden en annen plass. Det er fullt mulig og ha babyen på gulvet ved siden av seg mens man står og lager mat. Den unger sitter fastspent når mor sminker seg, når hun lager mat, strikker++ 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaha Skrevet 5 timer siden #14180 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Marlii skrev (20 timer siden): Har 3 små, de har fått ligge å trene nakken på gulvet, men aldri hatt noe «organisert» tummytime, i grunn aldri hørt utrykket før nå heller, men mulig jeg er gammeldags 👵🏼 Er vel fordi at de har et ekstremt behov for å planlegge og struktere alt ( jeg tenker og gjør akk som deg). Altså gjøre alt etter boken. Tror ikke de fleste andre sitter å nærmest teller tiden hvor baby skal ligge på magen etter boken, tar det vel mer naturlig og tenker at det er gjennomsnittet som teller. Ikke om det plutselig ble litt mindre tid på magen en dag. Syns litt synd i at det omtrent skal ses på som treningsøkter for baby de må igjennom for hennes del. Endret 5 timer siden av hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå