Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
faltforfristelsen skrev (36 minutter siden):

Hvorfor har de maizenna på stellebordet?

Screenshot_20250206-224910__01.jpg

Tipper de bruker det som babypudder, så det er ikke noe rart.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest faltforfristelsen
Skrevet
esk skrev (1 minutt siden):

Tipper de bruker det som babypudder, så det er ikke noe rart.

Sa ikke at det var rart, har bare aldri sett det. Men har heller aldri brukt babypudder selv.

Skrevet
Si1772 skrev (42 minutter siden):

Du ser noen minutter av dagen hennes og mener at gutten bare ligger i en seng og ser i taket hele dagen? Det er omtrent 23 timer i døgnet som ikke vises. Klart han blir tatt opp og passet på. 

Dette! 👏

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
faltforfristelsen skrev (6 timer siden):

Hvorfor har de maizenna på stellebordet?

Screenshot_20250206-224910__01.jpg

Er vell brukt i stede for potetmel eller talkum pudder. Blir ofte brukt mot svette, gnagsår, gnissing av hud osv. ville heller kjøpt talkum pudder, det blir ikke like klumpete. 

Legger til en link til pulver UTEN talkum: https://www.boots.no/boots-baby-talkfri-pudder-500g-767001

tilfelle noen googler å får opp vår lille diskusjon og ikke leser alt nedover. 

Endret av lillebamsemums
Link til produkt uten talkum siden det kan være kreftfremkallende hos jenter
  • Liker 1
Skrevet
lillebamsemums skrev (2 timer siden):

Er vell brukt i stede for potetmel eller talkum pudder. Blir ofte brukt mot svette, gnagsår, gnissing av hud osv. ville heller kjøpt talkum pudder, det blir ikke like klumpete. 

Talkum er ikke bra for helsen.

Feks.. 

https://www.nrk.no/nyheter/kutter-ut-talkum-i-babypudder-1.16065265

J&J er jo generelt verstinger på markedet..

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
J.. skrev (2 timer siden):

Talkum er ikke bra for helsen.

Feks.. 

https://www.nrk.no/nyheter/kutter-ut-talkum-i-babypudder-1.16065265

J&J er jo generelt verstinger på markedet..

🤷‍♀️

IMG_1823.jpeg

med litt googling er det eggstokkekreft som blir nevnt. Så sjansen for at en mann for det er jo liten. Men det finnes  babypudder som ikke inneholder talkum. Så antar at det funker bedre. Vi har selv brukt potetmel. Men det kan klumpe seg litt mer en hva babypudder vill gjøre. 

står også enkelte steder at det må brukes på barnets ytre underliv i forbindelse med kreft. Men gamle kilder alt sammen. (Gidder ikke å linke dem, googla talkum kreftfremkallende)

Endret av lillebamsemums
La til litt tekst
  • Liker 1
Skrevet (endret)
lillebamsemums skrev (21 minutter siden):

🤷‍♀️

IMG_1823.jpeg

med litt googling er det eggstokkekreft som blir nevnt. Så sjansen for at en mann for det er jo liten. Men j&j har babypudder som ikke inneholder talkum. Så antar at det funker bedre. Vi har selv brukt potetmel. Men det kan klumpe seg litt mer en hva babypudder vill gjøre. 

står også enkelte steder at det må brukes på barnets ytre underliv i forbindelse med kreft. Men gamle kilder alt sammen. (Gidder ikke å linke den, googla talkum kreftfremkallende)

https://sml.snl.no/talkum

Men for all del,you do you.

Forstår godt de bruker andre alternativ.

Endret av J..
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Hvorfor er folk så opphengt i at hun grafser i håret når hun lager mat? Altså jeg syns jo det er merkelig pga hvit utseendefokusert hun er. Men dere mener å syns det er ekkelt. Hvorfor? 
Med mindre man har fett,skittent og ekkelt hår. Det vet vi jo ikke om hun har, men jeg har iallefall aldri det så om jeg grafser i håret mitt så har jeg ikke fettfingre etterpå…

• Liker 1
Skrevet (endret)
Dojakitty skrev (35 minutter siden):

Jeg lurer på en ting. Hvorfor er folk så opphengt i at hun grafser i håret når hun lager mat? Altså jeg syns jo det er merkelig pga hvit utseendefokusert hun er. Men dere mener å syns det er ekkelt. Hvorfor? 
Med mindre man har fett,skittent og ekkelt hår. Det vet vi jo ikke om hun har, men jeg har iallefall aldri det så om jeg grafser i håret mitt så har jeg ikke fettfingre etterpå…

Er vel heller det at hun får matrester i håret. 
Det normale ville jo vært og bruke håndbaken og ikke fingrene om man absolutt må ta håret bak ørene/vekk fra ansiktet mens man står og lager mat. 

Endret av Poly
  • Liker 11
Skrevet
Poly skrev (17 minutter siden):

Er vel heller det at hun får matrester i håret. 
Det normale ville jo vært og bruke håndbaken og ikke fingrene om man absolutt må ta håret bak ørene/vekk fra ansiktet mens man står og lager mat. 

Sant 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Dojakitty skrev (1 time siden):

Fordi når man lager mat og har langt hår så bør hår settes opp ! Det er enkel hygiene på et kjøkken , hår i maten vil jo ingen ha ! 

Endret av JojoMoyes
Skrivefeil
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
JojoMoyes skrev (5 minutter siden):

Fordi når man lager mat og har langt hår så bør hår settes opp ! Det er enkel hygiene på et kjøkken , hår i maten vil jo ingen ha ! 

Men sitt eget? Bryr man seg om man finner sitt eget hår i maten sin?

• Liker 2
Skrevet
Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Eh ja ! Hår i mat er motbydelig , altså hun som bare er opptatt av utseende forventer jeg ikke at bryr seg , men normalt sett så setter man opp håret når man holder på på et kjøkken ! Om du lager mat til deg selv eller andre.

• Liker 13
Skrevet
JojoMoyes skrev (19 minutter siden):

Eh ja ! Hår i mat er motbydelig , altså hun som bare er opptatt av utseende forventer jeg ikke at bryr seg , men normalt sett så setter man opp håret når man holder på på et kjøkken ! Om du lager mat til deg selv eller andre.

Jeg bryr meg iallefall ikke om mitt eget hår tilfeldigvis havner  i maten jeg spiser.  Skal den serveres til andre,ok! Men ikke min egen nei. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
JojoMoyes skrev (37 minutter siden):

Noe av det første man lærer på «kokkeskolen» det 😇og for de fleste normal hygiene ja, iallefall med det sjuuukt lange håret der 🙊

Endret av Lzzy
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Dojakitty skrev (58 minutter siden):

Det håper jeg da virkelig man gjør 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (2 minutter siden):

Det håper jeg da virkelig man gjør 

Altså man forsøker å unngå det, men er ikke farlig på noen måte det? 

• Liker 3
Skrevet
Svartfugl skrev (11 timer siden):

Sa jeg det? Skjerp deg.

Du insinuerer det🤣 begynne ordlegge deg bedre da ..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
clåvviii skrev (12 timer siden):

Et enda større spørsmål er hvorfor hu som er så sjuuukt ekstreeeemt nøye,ikke rydder etter seg... Fysj!! 

Fordi peeefeddik kommer jo med vaskekluten  senere🤣🤣🤣

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...