Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
faltforfristelsen skrev (3 timer siden):

Jeg forstår at hun ikke kan ta permisjon, da risikerer hun å komme tilbake etter en periode og ha mistet følgere - som er hennes måte å tjene penger på. Det er veldig mange influensere som gjør det på samme måte som hun, så akkurat det syns jeg er rart at man spekulerer i. Og ja hun kunne sikkert tatt ut noe permisjon, men jeg ser helt ærlig for meg at det er vanskelig å regne ut hvordan man legger dette inn i søknad hos Nav. Dermed lettere å la være. Nav betaler også ut bare inntil en viss sum, så de som tjener så mye taper nok penger på å ta permisjon. Jeg stiller meg kritisk til mye Stina og Per Fredrik gjør, men akkurat dette kan jeg på en måte forstå. Syns derimot ikke hun har noe å klage over da det er selvvalgt fra både henne og PF.

Lagt til etterpå: For dem er penger og views viktig, for oss andre er dette vanskelig å forstå. Særlig når man ser hvordan barnet blir oversett mens hun står å babler til kamera. 

Hva slags måte og hvem spekulerer?

Videoannonse
Annonse
Gjest faltforfristelsen
Skrevet (endret)
Seroquel skrev (13 minutter siden):

Hva slags måte og hvem spekulerer?

Jeg syns de fleste influensere jeg følger ikke  tar ut permisjon etter de har fått barn, fordi de ikke "kan". Fordi jobben deres er å være online, og de tjener penger på oss. Kanskje "spekulere" ble feil ord, men syns stadig vekk det blir diskutert at hun burde tatt seg mer fri, tatt permisjon osv. Tar hun fri blir dette også diskutert. Og selv om hun selvfølgelig burde tatt mer fri, har hun en jobb det er vanskelig å ta fri fra uten å miste inntekt og følgere (og forsåvidt en jobb som kan være grei å kombinere med det å ha barn, uten å ta fri). Så jeg skjønner at hun ikke tar ut permisjon, men er helt enig med alle som sier at hun ikke burde klage over det, når det er selvvalgt.

Nå følger jeg ikke så veldig mange influensere, men eksempel er Sara Emilie, Helena Hemera, Julie/Camilla Lorentsen osv. De har vell ikke tatt permisjon av samme årsak som Stina nå. 

Endret av faltforfristelsen
Lagt til navn på influensere.
Skrevet
faltforfristelsen skrev (37 minutter siden):

Jeg syns de fleste influensere jeg følger ikke  tar ut permisjon etter de har fått barn, fordi de ikke "kan". Fordi jobben deres er å være online, og de tjener penger på oss. Kanskje "spekulere" ble feil ord, men syns stadig vekk det blir diskutert at hun burde tatt seg mer fri, tatt permisjon osv. Tar hun fri blir dette også diskutert. Og selv om hun selvfølgelig burde tatt mer fri, har hun en jobb det er vanskelig å ta fri fra uten å miste inntekt og følgere (og forsåvidt en jobb som kan være grei å kombinere med det å ha barn, uten å ta fri). Så jeg skjønner at hun ikke tar ut permisjon, men er helt enig med alle som sier at hun ikke burde klage over det, når det er selvvalgt.

Nå følger jeg ikke så veldig mange influensere, men eksempel er Sara Emilie, Helena Hemera, Julie/Camilla Lorentsen osv. De har vell ikke tatt permisjon av samme årsak som Stina nå. 

Selv om mange velger å ikke ta ut «fri» så betyr ikke det at ikke de kan. Det er hele poenget i kritikken. Å klage på at «man ikke kan ta ut permisjon» blir bare tullete i mine øyne. Dette har hun hatt lang tid på å planlegge og mulighetene er mange, selv om hun er avhengig av daglige views. Innholdet Stina «gir» følgerne er av det mest enkle jeg har sett. Stort sett poster hun mens hun lager frokost og det er nesten alt. Krever minimalt med tid. Hun har 23,5 t omtrent hvor hun ikke jobber. Så når hun klager på at hun må jobbe så samsvarer ikke det med produktet hun leverer. Dermed faller hele argumentasjonen hennes i grus. 

• Liker 4
Skrevet
faltforfristelsen skrev (42 minutter siden):

Julie har nylig kommet tilbake til tt. Og hatt en pause nå en god stund. Ikke rett etter fødsel. Men hun er også mest aktiv på Instagram og TikTok. Ikke Snapchat ut ifra hva jeg har fått med meg. (Følger hun ikke fast). Tror de TikTokene Julie lager tar en del mindre tid enn opplegget til Stina. Ta eksempel SE. Hun har ofte pauser etter hun fikk barn. Så det er nok snakk om prioriteringer. De har godt inntekt. Så å være borte noen dager i ny og ned hadde ikke skadet mye på inntektssiden. Og de som evt klager på det, de kan ta seg en bolle og nyte fridagen uten Stina 😅 

• Liker 1
Gjest faltforfristelsen
Skrevet
lillebamsemums skrev (9 minutter siden):

Julie har nylig kommet tilbake til tt. Og hatt en pause nå en god stund. Ikke rett etter fødsel. Men hun er også mest aktiv på Instagram og TikTok. Ikke Snapchat ut ifra hva jeg har fått med meg. (Følger hun ikke fast). Tror de TikTokene Julie lager tar en del mindre tid enn opplegget til Stina. Ta eksempel SE. Hun har ofte pauser etter hun fikk barn. Så det er nok snakk om prioriteringer. De har godt inntekt. Så å være borte noen dager i ny og ned hadde ikke skadet mye på inntektssiden. Og de som evt klager på det, de kan ta seg en bolle og nyte fridagen uten Stina 😅 

Okei, jeg følger ikke Julie, men har vært sporadisk innom Camilla. Så ikke helt oppdatert på dem altså 😅 Flere av disse har jo tatt fridager innimellom, men de har alle sagt at de ikke kan ta permisjon. Håper sånn sett at Stina tar seg litt fri her og der og bare nyter sønnen sin.

Skrevet
faltforfristelsen skrev (3 minutter siden):

Okei, jeg følger ikke Julie, men har vært sporadisk innom Camilla. Så ikke helt oppdatert på dem altså 😅 Flere av disse har jo tatt fridager innimellom, men de har alle sagt at de ikke kan ta permisjon. Håper sånn sett at Stina tar seg litt fri her og der og bare nyter sønnen sin.

Ja, vet eksempel juliett rye har tatt den enkel summen. Men der er far student og har litt fleksibel tid ut ifra hva jeg har forstått på snappene hennes. Samtidig bor de rundt foreldrene hennes og besteforeldre som hjelper mye til etter behov ☺️ så er mange ulike eksempler på hvordan det kunne vært gjort/løses

Gjest faltforfristelsen
Skrevet
lillebamsemums skrev (25 minutter siden):

Ja, vet eksempel juliett rye har tatt den enkel summen. Men der er far student og har litt fleksibel tid ut ifra hva jeg har forstått på snappene hennes. Samtidig bor de rundt foreldrene hennes og besteforeldre som hjelper mye til etter behov ☺️ så er mange ulike eksempler på hvordan det kunne vært gjort/løses

Ja selvfølgelig! Jeg er langt fra uenig, ville bare få frem at jeg kan forstå hvorfor de velger det bort ☺️ De kunne løst det med å gradert permisjon også, men virker ikke som de verken vil eller gidder.

Skrevet
Palmemor skrev (7 timer siden):

Var ganske markant forskjell dagene etter hun hadde vært borte i ett par dager for å jobbe med administrative ting. Men hu om det. Tjener penger på å lyve og er fornøyd med det. 

Klart ungen får dekt behova, men å gå ut i media og sutre for at hun ikke kan ta permisjon er feil 

Veldig tydelig! Når leppene blir så fyldig at det legger seg skygge som ligner en bart, da har man fylt litt for meget. Skjermdump fra 28.januar. 

IMG_1949.png

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er mye vondt i viljen på flere influensere når det kommer til å løse permisjonen mer kreativt. 

Nå vil jeg ikke si Stina er den som bruker mest tid eller sjelen sin på jobben hun gjør, hun tar jo bare med mobilen og trykker record og får en elendig app til å tekste for seg. Men måten hun igjen pratet om hvor shjuuukt mye penger hun tjener om dagen, hvor det bare lyser i øynene på henne, så er det ikke vanskelig å skjønne at det gir henne så sykt mye å få til sånne inntekter fremfor å ta seg litt permisjon. Ironisk nok er det utelukkende ungen og foreldrerollen som har gitt henne denne boosten.  

De bør virkelig ikke klage. De får være hjemme med barnet sitt med god inntekt selv om de ikke tar permisjon. Vi andre får drøye 7mnd permisjon med 100% dekning av lønn og må evt ta ulønnet permisjon for å være hjemme lenger. Med negative konsekvenser som null inntekt, null opparbeiding av pensjon i gitt tidsrom og det faktum at man mister opptjening av sykepengerettigheter. De skjønner ikke hvor godt de har det. 

• Liker 13
Skrevet
Miss.Wildfox skrev (2 minutter siden):

Det er mye vondt i viljen på flere influensere når det kommer til å løse permisjonen mer kreativt. 

Nå vil jeg ikke si Stina er den som bruker mest tid eller sjelen sin på jobben hun gjør, hun tar jo bare med mobilen og trykker record og får en elendig app til å tekste for seg. Men måten hun igjen pratet om hvor shjuuukt mye penger hun tjener om dagen, hvor det bare lyser i øynene på henne, så er det ikke vanskelig å skjønne at det gir henne så sykt mye å få til sånne inntekter fremfor å ta seg litt permisjon. Ironisk nok er det utelukkende ungen og foreldrerollen som har gitt henne denne boosten.  

De bør virkelig ikke klage. De får være hjemme med barnet sitt med god inntekt selv om de ikke tar permisjon. Vi andre får drøye 7mnd permisjon med 100% dekning av lønn og må evt ta ulønnet permisjon for å være hjemme lenger. Med negative konsekvenser som null inntekt, null opparbeiding av pensjon i gitt tidsrom og det faktum at man mister opptjening av sykepengerettigheter. De skjønner ikke hvor godt de har det. 

Ikke glem at hun får engangsstønad i tillegg til mer enn 200.000 i mnd fra snap… Jeg forstår ikke hvorfor sånne summer er verdt mer enn barna. Jeg mener, de kan ta fri en og annen dag uten å gå i minus 

• Liker 11
Skrevet
Palmemor skrev (6 timer siden):

Jada. Hun får gjøre som passer hu best, men ikke skyld på at hun ikke kan. Det er poenget mitt. Alt handler om prioriteringer. Ser jo det hvis far er selvstendig næringsdrivende, da kan han ikke ta perm. Mens mor alltid kan, selv med samme jobb. Det er ikke bare i influenserverden. 

Som influenser lever du av øyeblikk og av sjåarane sitt belønningssenter. Så trur ikkje dette valget er so enkelt som prioriteringar.

• Liker 3
Skrevet

Jeg må bare spørre, for jeg er veldig nysgjerrig på dette. Er det noen følgere av Stina, som etterspør bilder av kroppen hennes, så og så mange uker etter fødsel, siden hun så fornøyd viser den frem? Om ikke, så lurer jeg på hva hensikten er. Noen som kan forklare? 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (1 minutt siden):

Jeg må bare spørre, for jeg er veldig nysgjerrig på dette. Er det noen følgere av Stina, som etterspør bilder av kroppen hennes, så og så mange uker etter fødsel, siden hun så fornøyd viser den frem? Om ikke, så lurer jeg på hva hensikten er. Noen som kan forklare? 

Hun liker nok bare å se på seg selv og trekke til seg oppmerksomhet, og på den måten høste anerkjennelse og dopamin rush ☺️ 

• Liker 4
  • Nyttig 10
Gjest faltforfristelsen
Skrevet
oss-to skrev (47 minutter siden):

Som influenser lever du av øyeblikk og av sjåarane sitt belønningssenter. Så trur ikkje dette valget er so enkelt som prioriteringar.

Sophie Elise forsvinner jo i lengre perioder og har noen ganger interessant innhold når hun kommer tilbake. Ikke alltid såklart. Vil tro folk blir nysgjerrige når hun først poster og så får hun masse views de dagene. Dermed tjener hun godt. Hun har jo andre inntektskilder også da. 

Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (5 minutter siden):

Hun liker vel kroppen sin og liker å vise den frem? 

• Liker 2
Skrevet
oss-to skrev (57 minutter siden):

Klart det handler om prioriteringar, hun har så mye utbetalt i mnd at hun fint kunne tatt seg fri en stund

• Liker 2
Skrevet
Seroquel skrev (22 minutter siden):

Hun liker nok bare å se på seg selv og trekke til seg oppmerksomhet, og på den måten høste anerkjennelse og dopamin rush ☺️ 

Det er sykt! Noen, med en faglig kompetanse, må snart komme på banen å si noe om skadevirkningene av dette. Jeg er voksen og blir ikke påvirket, på samme måte som yngre jenter, småbarnsmødre, og mennesker med spiseforstyrrelser. Det er så sykt at jeg sliter med å finne riktige ord! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (18 minutter siden):

Klart det handler om prioriteringar, hun har så mye utbetalt i mnd at hun fint kunne tatt seg fri en stund

Men når, i det siste, store deler av innholdet, er å promotere hvor godt man tjener, blir det vanskelig å ta seg fri. 
Når livet dreier seg om inntjening, blir det inntjening som blir viktig. 

• Nyttig 1
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (9 timer siden):

Men når, i det siste, store deler av innholdet, er å promotere hvor godt man tjener, blir det vanskelig å ta seg fri. 
Når livet dreier seg om inntjening, blir det inntjening som blir viktig. 

Legger til at det er nå Stina er «relevant». Det er kanskje ikke folk følger med om 5-10 år. Så hun må dra inn de kronene hun kan mens hun kan. Om det ikke blir mer spennende innhold så tror jeg folk begynner å avfølge henne. Evt om hun greier å skape et produkt etter hvert. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
lillebamsemums skrev (51 minutter siden):

Legger til at det er nå Stina er «relevant». Det er kanskje ikke folk følger med om 5-10 år. Så hun må dra inn de kronene hun kan mens hun kan. Om det ikke blir mer spennende innhold så tror jeg folk begynner å avfølge henne. Evt om hun greier å skape et produkt etter hvert. 

Skal Stina skape et produkt så må det være elektrisk appelsinskreller.
Det å se girlsa på vift i juusii kåttåår dress sammen med gradestokken og utsikten over Sandefjords vakreste sump med en grønn veranda full i alger,er ikke sikkert at genererer like mye klikk om ett år... 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...