Stavangebrud2012 Skrevet i går, 19:06 #11421 Del Skrevet i går, 19:06 Virker som hun har et litt kjedelig liv. Treffer hun venninner og går i barselgruppe og slikt? Virker som hun kun går og trør hjemme 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet i går, 19:06 #11422 Del Skrevet i går, 19:06 faltforfristelsen skrev (1 time siden): Nå påstår jeg ikke at mine barn er fasiten, for jeg er 100% klar over at alle barn er forskjellige og utvikler seg forskjellig. De tingene hun i dag påpeker på snap er ting som også var ganske så uproblematisk for oss frem til mine var en god del eldre enn hennes baby er nå. De begynte ikke bevisst å dra i håret før de var litt eldre. Ja de kunne få tak i håret og holde når griperefleksen var der, men det har vært verre når de bevisst begynner å ta tak i hår. Dusjing var heller ingen problem frem til de ble så store at de skjønte jeg kunne gå ifra dem. Jeg dusjet med dem på stellematta på gulvet eller vippestol, men når de ble litt eldre ble det bare gråting utenfor dusjen. Kroppen har forandret seg, men jeg "spratt" lettere tilbake etter barn nr 1 enn barn 2 og 3. Og der er vi jo alle så forskjellige med ulikt utgangspunkt. Søvn er jo meget individuelt. Det som irriterer meg er at hun er så bastant på at det ikke er utfordrende NÅ, men det betyr ikke at det ikke kan bli det senere. Jeg forstår dog at det er dritt å få tusen råd, velmente eller ikke velmente. Mange gir heller ikke råd, men påstår ditt og datt. Sånn sett forstår jeg irritasjonen hennes, men hun svarer som om hun er verdensmester og har rett i alt hun gjør, fordi de første 8 ukene ikke har vært vanskelig. Hun sier det ikke er utfordrende men har hun gjort noe annet enn å klage de siste 8 ukene? 11 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet i går, 19:09 #11423 Del Skrevet i går, 19:09 Stavangebrud2012 skrev (1 minutt siden): Virker som hun har et litt kjedelig liv. Treffer hun venninner og går i barselgruppe og slikt? Virker som hun kun går og trør hjemme Hun har vel ikke hatt noen venninner på besøk tror jeg? Det hadde nok vært nevnt, selv om hun ikke filmer «alt».. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet i går, 19:13 #11424 Del Skrevet i går, 19:13 Kokosmakroni skrev (Akkurat nå): Hun har vel ikke hatt noen venninner på besøk tror jeg? Det hadde nok vært nevnt, selv om hun ikke filmer «alt».. Joda hun har det. Fra PK sin snap der han har filmet snømåkinga f.eks., så man en snutt av en bil i oppkjørselen , så nevnte han i forbifarten at Stina har besøk av venninne. Så det er nok mer besøk der enn det som blir vist/nevnt…. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dottie Skrevet i går, 19:13 #11425 Del Skrevet i går, 19:13 Kokosmakroni skrev (3 minutter siden): Hun har vel ikke hatt noen venninner på besøk tror jeg? Det hadde nok vært nevnt, selv om hun ikke filmer «alt».. Joda, hun har hatt besøk. Det filmet PelleK, ikke av selve besøket, men av at en bil (det var når det var mye snø, og han skulle måke). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet i går, 20:16 #11426 Del Skrevet i går, 20:16 Hun deltok vel på det oppstartsmøtet helsestasjonen arrangerer for å danne barselgruppe, men ikke deltatt siden. Ut i fra det som kommer frem på Snapchat virker hun fattig på relasjoner, hun har PF. Han møter søsken, sushi restaurant ansatte og evt meny og treningssenter ansatte. Helt ærlig, slik hun fremstiller seg, så virker hun svært umoden (språk, holdninger, væremåte). Ser ut som mine bekjente og jevngamle med Stina gjorde når vi var 14-20. De er nå 30+ og ingen eier en eneste Juicy Couture dress lenger, hun har 5-6? For all del, det er lov å kle seg i hva man vil men poenget er tidslinjen. Andre jevngamle har nok tatt et par steg lenger i livet. Det er nok ikke enkelt med en fornuftig og hyggelig «venninne lunch» når det spriker sånn. Hun virker til å ha svært lav tålegrense for sosial kontakt også , blir «utslitt» etter noen få timer i selskap f.eks. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinnanna15 Skrevet i går, 20:24 #11427 Del Skrevet i går, 20:24 (endret) Hun kan 4 adjektiver og det er insane,som er det samme som sinnsykt, sinnsykt,sykt,stuuuuck og koselig! Imponerende! Og Ekstremt selvfølgelig....5 da😆 Endret i går, 20:28 av Vinnanna15 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adriana32 Skrevet i går, 21:42 #11428 Del Skrevet i går, 21:42 Seroquel skrev (1 time siden): Hun deltok vel på det oppstartsmøtet helsestasjonen arrangerer for å danne barselgruppe, men ikke deltatt siden. Ut i fra det som kommer frem på Snapchat virker hun fattig på relasjoner, hun har PF. Han møter søsken, sushi restaurant ansatte og evt meny og treningssenter ansatte. Helt ærlig, slik hun fremstiller seg, så virker hun svært umoden (språk, holdninger, væremåte). Ser ut som mine bekjente og jevngamle med Stina gjorde når vi var 14-20. De er nå 30+ og ingen eier en eneste Juicy Couture dress lenger, hun har 5-6? For all del, det er lov å kle seg i hva man vil men poenget er tidslinjen. Andre jevngamle har nok tatt et par steg lenger i livet. Det er nok ikke enkelt med en fornuftig og hyggelig «venninne lunch» når det spriker sånn. Hun virker til å ha svært lav tålegrense for sosial kontakt også , blir «utslitt» etter noen få timer i selskap f.eks. Ja hun er ekstremt fattig på sosiale relasjoner. Desverre går slikt ofte i arv. Ellers følger jeg deg veldig på at hun fremstår til ikke å ha gått videre i livet. Uten sosiale relasjoner lever hun fremdeles 10-15 år tilbake i tiden og alle andre har nok gått forbi henne. Hun lever på at hun en gang har hatt noen modelloppdrag, at hun har vært lærling som kokk (ikke fullført) og klærne er jammen de samme. Skryter av så mye arbeidserfaring som er jobber vi andre hadde som sommerjobb i tenårene og språket er meget begrenset. Hun trenger hjelp før hun begrenser P også. Ser for meg når han begynner å utforske må han utredes. Merk mine ord- hans naturlige utforskelsestrang kommer til å bli sett på som et problem og vi vil nok høre at han har arvet hennes påståtte adhd. 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet 23 timer siden #11429 Del Skrevet 23 timer siden Nonish91 skrev (På 18.8.2024 den 23.28): Av terrassen ??? Se for deg mange panteflasker i svarte søppelsekker som har gått hull i. Sånn ser terrassen hennes ut med de blomstene hennes Var det ikke fint nok der i sommer som var? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet 22 timer siden #11430 Del Skrevet 22 timer siden (endret) adriana32 skrev (3 timer siden): Ja hun er ekstremt fattig på sosiale relasjoner. Desverre går slikt ofte i arv. Ellers følger jeg deg veldig på at hun fremstår til ikke å ha gått videre i livet. Uten sosiale relasjoner lever hun fremdeles 10-15 år tilbake i tiden og alle andre har nok gått forbi henne. Hun lever på at hun en gang har hatt noen modelloppdrag, at hun har vært lærling som kokk (ikke fullført) og klærne er jammen de samme. Skryter av så mye arbeidserfaring som er jobber vi andre hadde som sommerjobb i tenårene og språket er meget begrenset. Hun trenger hjelp før hun begrenser P også. Ser for meg når han begynner å utforske må han utredes. Merk mine ord- hans naturlige utforskelsestrang kommer til å bli sett på som et problem og vi vil nok høre at han har arvet hennes påståtte adhd. Mener du seriøst det du skriver om arv av ekstremt fattige relasjoner? Mener du at Stinas mor som ingen kjenner på kvinneguiden også er fattig på sosiale relasjoner. Dette var lite gjennomtenkt og stygt sagt. Husk at Stina Bakken ikke er oppvokst der de bor og er ikke fra Sandefjord. Det blir ofte slik når ungdommer tar utdannelse, flytter til andre byer, får barn etc. Da må det meste planlegges og det er ikke lett å få slike sosiale ting til å passe. Hvis jeg skal tippe så tenker jeg at vennindene og hun snakker sammen på tlf jevnlig og det samme med søsken og resten av familien. Det er overhode ikke lett å være sosial med liten baby heller. Husker selv det var et ork å komme seg ut av huset, inn i bilen og rundt på cafe og barseltreff. Et stress uten like for meg iallefall som fikk barn midt på den kaldeste vinteren. Kjenner meg igjen, for det var enklest å bare bli hjemme når det var snøføyke, glatte veier og minusgrader. Det er ikke slik lengre at folk er så sosiale hele tida heller. Alt må avtales tre uker i forveien... Endret 22 timer siden av Trulsa 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 18 timer siden #11431 Del Skrevet 18 timer siden Seroquel skrev (9 timer siden): Hun deltok vel på det oppstartsmøtet helsestasjonen arrangerer for å danne barselgruppe, men ikke deltatt siden. Ut i fra det som kommer frem på Snapchat virker hun fattig på relasjoner, hun har PF. Han møter søsken, sushi restaurant ansatte og evt meny og treningssenter ansatte. Helt ærlig, slik hun fremstiller seg, så virker hun svært umoden (språk, holdninger, væremåte). Ser ut som mine bekjente og jevngamle med Stina gjorde når vi var 14-20. De er nå 30+ og ingen eier en eneste Juicy Couture dress lenger, hun har 5-6? For all del, det er lov å kle seg i hva man vil men poenget er tidslinjen. Andre jevngamle har nok tatt et par steg lenger i livet. Det er nok ikke enkelt med en fornuftig og hyggelig «venninne lunch» når det spriker sånn. Hun virker til å ha svært lav tålegrense for sosial kontakt også , blir «utslitt» etter noen få timer i selskap f.eks. 1. vi vet ingenting om hun er i barselgruppe/ på helsestasjonen etc - evnt grunner til at hun ikke har vært 2. som du sier - det er lov å kle seg i hva man vil. Punktum. 3. vi vet ingenting om at «det spriker sånn» mellom henne og venninnene - hun HAR hatt besøk som det er nevnt, sikkert mer enn det som er observert på snap også, hun var på masse venninne-turer i fjor, og har sikkert vært det før også, hun har vrt på vennine-julebord etc blant annet 4. «lav tålegrense» for sosial kontakt er infividuelt, personlighetspreget - å være introvert f eks- gjør at man blir sliten av å være i selskap f eks - det er MANGE som har det sånn Det her er jo hennes personlighet, kan det ikke diskuteres saklige ting i stedet for? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 17 timer siden #11432 Del Skrevet 17 timer siden Vintermåne skrev (15 minutter siden): 1. vi vet ingenting om hun er i barselgruppe/ på helsestasjonen etc - evnt grunner til at hun ikke har vært 2. som du sier - det er lov å kle seg i hva man vil. Punktum. 3. vi vet ingenting om at «det spriker sånn» mellom henne og venninnene - hun HAR hatt besøk som det er nevnt, sikkert mer enn det som er observert på snap også, hun var på masse venninne-turer i fjor, og har sikkert vært det før også, hun har vrt på vennine-julebord etc blant annet 4. «lav tålegrense» for sosial kontakt er infividuelt, personlighetspreget - å være introvert f eks- gjør at man blir sliten av å være i selskap f eks - det er MANGE som har det sånn Det her er jo hennes personlighet, kan det ikke diskuteres saklige ting i stedet for? Og det du skulle frem til var…? Det flotte med et diskusjonsforum er at munnkurv og styring av diskusjoner fungerer heldigvis dårlig. Du må gjerne dra i gang det du mener er «saklig». Jeg forbeholder meg retten til å diskutere det jeg vil. Punktum. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelldattera Skrevet 15 timer siden #11433 Del Skrevet 15 timer siden Morsomt at hun tror hun har bevist all kritikk feil når barnet bare er 2 mnd gammel. Kanskje hun heller kan være takknemlig over at barnet fremstår tilfreds med å «chille» enn så lenge når hun gjør alt som hun må for å ha det bra. Hvis man har eller har hatt en baby som ikke vil ligge særlig alene vil det være skikkelig kjipt å se på det hevngjerrige blikket fordi hun (mest sannsynlig) oppriktig tror hun kan bevise at alle tar feil. Til å være så opptatt av hva andre synes om henne, virker hun ikke å forstå hvordan hun setter seg selv i et dårligere og dårligere lys. Både mtp mangel på sosial kompetanse kunnskap, språk og hvor virkelighetsfjernt livet deres er fra de fleste andre. Sliter selv med skulder/nakke. Det var IKKE når barna mine var 2 mnd det var tungt for skulder og nakke 😂 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 14 timer siden #11434 Del Skrevet 14 timer siden La igjen noen penger i kassa til SB og hørte gjennom gårsdagens snapper. Jeg syns ikke hun er et spøtt bedre som ikke anerkjenner at man har ulike opplevelser, og at hennes opplevelse er at «alt går helt fint, det alle andre sier er FEIL!». Mange opplever at alt går på skinner. Mange opplever at det ikke gjør det. Noen opplever begge deler, med ulike graviditeter, fødsler og barseltider. Noen av tilbakemeldingen SB får er helt sikker «troll». Jeg er lite fan av «bare vent til…». Med små barn endrer ting seg, og det kan skje over natta. Ting som gikk bra i går trenger ikke funke i dag, og omvendt. De aller, aller fleste som har barn er jeg sikker på at har denne opplevelsen. At SB kom «raskt tilbake» med kroppen etter fødsel, at hun ikke opplever lugging som et problem, at hun har tid til å sminke seg og dusje NÅ er fint. Det betyr ikke at de som ikke opplever dette tar feil. De har bare en annen opplevelse. Det er ikke feil om man har vondt ukesvis etter fødsel, ikke får på seg jeans med en gang, at kroppen er så hoven etter fødsel at du må bruke sandaler på ytterste hakket som sko i desember, at babyen din har behov for å bli båret hele tiden, om babyen din ikke sover mer enn 30 minutter i strekk. Det er IKKE feil! 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 14 timer siden #11435 Del Skrevet 14 timer siden PecanPie skrev (20 minutter siden): La igjen noen penger i kassa til SB og hørte gjennom gårsdagens snapper. Jeg syns ikke hun er et spøtt bedre som ikke anerkjenner at man har ulike opplevelser, og at hennes opplevelse er at «alt går helt fint, det alle andre sier er FEIL!». Mange opplever at alt går på skinner. Mange opplever at det ikke gjør det. Noen opplever begge deler, med ulike graviditeter, fødsler og barseltider. Noen av tilbakemeldingen SB får er helt sikker «troll». Jeg er lite fan av «bare vent til…». Med små barn endrer ting seg, og det kan skje over natta. Ting som gikk bra i går trenger ikke funke i dag, og omvendt. De aller, aller fleste som har barn er jeg sikker på at har denne opplevelsen. At SB kom «raskt tilbake» med kroppen etter fødsel, at hun ikke opplever lugging som et problem, at hun har tid til å sminke seg og dusje NÅ er fint. Det betyr ikke at de som ikke opplever dette tar feil. De har bare en annen opplevelse. Det er ikke feil om man har vondt ukesvis etter fødsel, ikke får på seg jeans med en gang, at kroppen er så hoven etter fødsel at du må bruke sandaler på ytterste hakket som sko i desember, at babyen din har behov for å bli båret hele tiden, om babyen din ikke sover mer enn 30 minutter i strekk. Det er IKKE feil! Det er jo ganske avslørende når det hun fokuserer på og åpenbart har vært mest bekymret for er om hun kom til å få tid til sminking, dusjing og selvbruning. Og hun er åpenbart lettet og overlykkelig for at kroppen bare brukte 2 uker på å «sprette tilbake». Det som derimot blir noe tragikomisk er at hun liker å tro at dette skyldes at hun ikke spiser sukker og har gått en håndfull spaserturer i løpet av graviditeten. Det er akkurat som hun er allergisk mot å innse og innrømme at man rett og slett kan være heldig, at det handler om flaks og genetikk ikke iherdig innsats. Problemet blir jo at hun indirekte promoterer en holdning hvor de som ikke spretter tilbake etter 2 uker kan skylde seg selv - de må jo ha spist sukker og tatt dårlige valg. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 14 timer siden #11436 Del Skrevet 14 timer siden PecanPie skrev (23 minutter siden): La igjen noen penger i kassa til SB og hørte gjennom gårsdagens snapper. Jeg syns ikke hun er et spøtt bedre som ikke anerkjenner at man har ulike opplevelser, og at hennes opplevelse er at «alt går helt fint, det alle andre sier er FEIL!». Mange opplever at alt går på skinner. Mange opplever at det ikke gjør det. Noen opplever begge deler, med ulike graviditeter, fødsler og barseltider. Noen av tilbakemeldingen SB får er helt sikker «troll». Jeg er lite fan av «bare vent til…». Med små barn endrer ting seg, og det kan skje over natta. Ting som gikk bra i går trenger ikke funke i dag, og omvendt. De aller, aller fleste som har barn er jeg sikker på at har denne opplevelsen. At SB kom «raskt tilbake» med kroppen etter fødsel, at hun ikke opplever lugging som et problem, at hun har tid til å sminke seg og dusje NÅ er fint. Det betyr ikke at de som ikke opplever dette tar feil. De har bare en annen opplevelse. Det er ikke feil om man har vondt ukesvis etter fødsel, ikke får på seg jeans med en gang, at kroppen er så hoven etter fødsel at du må bruke sandaler på ytterste hakket som sko i desember, at babyen din har behov for å bli båret hele tiden, om babyen din ikke sover mer enn 30 minutter i strekk. Det er IKKE feil! Det er jo denne mangel på ydmykhet som er fryktelig lite sjarmerende. Det blikket hun ga når hun endelig kunne "ta" mammapolitiet minner om datteren min da hun var på sitt verste i tenårene, var akkurat som at øya hennes ble svarte. Det er skremmende å se en voksen kvinne som har blitt mor fortsatt inneha ett slikt, det jeg oppfatter som, hat mot andre. Hun evner ikke å se at "ja, jeg er heldig nå, men det kan sikkert endre seg". Jeg er heller ingen fan av "bare vent", til nybakte mødre som ikke har bedt om tips og råd, men hun aner jo ikke hva hun kommer til å måtte stå i fremover, og hun er lite ydmyk og forståelsesfull. Hun kunne brukt dette til hennes fordel og fortalt at det ikke var så ille som hun ble forespeilet, men at hun skjønner at en 2 mnd gammel baby ikke tar tak i håret med vilje. Den tid kommer, uansett hvor snill og chill den ungen kommer til å være 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 14 timer siden #11437 Del Skrevet 14 timer siden Palmemor skrev (8 minutter siden): Jeg er heller ingen fan av "bare vent", til nybakte mødre som ikke har bedt om tips og råd, men hun aner jo ikke hva hun kommer til å måtte stå i fremover, og hun er lite ydmyk og forståelsesfull. Selvmotsigende.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 14 timer siden #11438 Del Skrevet 14 timer siden PecanPie skrev (36 minutter siden): Det betyr ikke at de som ikke opplever dette tar feil. De har bare en annen opplevelse. Enig. Men akkurat dette utsnittet gjelder jo henne vs brukerne i denne tråden,feks. Er jo sidevis med "bare vent" og "hun vet ikke hva hun snakker om" osv.. Hun snakker jo om egen erfaring (som heller ikke er særlig lang ennå..),og ingen kan si at hvordan hun opplever noe er feil,nettopp fordi det er individuelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 14 timer siden #11439 Del Skrevet 14 timer siden J.. skrev (Akkurat nå): Enig. Men akkurat dette utsnittet gjelder jo henne vs brukerne i denne tråden,feks. Er jo sidevis med "bare vent" og "hun vet ikke hva hun snakker om" osv.. Hun snakker jo om egen erfaring (som heller ikke er særlig lang ennå..),og ingen kan si at hvordan hun opplever noe er feil,nettopp fordi det er individuelt. At hun ikke vet hva som kommer er jo helt sant, men heller ikke noe man kan «ta» henne på. Ingen av oss vet hva morgendagen bringer, heldigvis! Jeg sier heller ikke at hennes opplevelse er «feil». Hun står med mange hundre tusen som publikum og sier at «mammapolitiet» tar feil, for det passer ikke inn i hennes opplevelse. Men det er kanskje resultatet av å leve et tilsynelatende ganske isolert liv. At man ikke får impulser fra verden der ute, og opplever at andre kan ha et annet utgangspunkt for sine uttalelser. Og at hun i tillegg har klart å lage seg en scene, hvor den eneste det er plass til er henne, hvor hun kan snakke fritt og ukorrigert. Hennes opplevelse er ikke «feil». «Mammapolitiets» opplevelse er ikke «feil». Polarisering er «feil», fra begge parter. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 13 timer siden #11440 Del Skrevet 13 timer siden J.. skrev (1 time siden): Selvmotsigende.. Fortsatt sant 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå