Palmemor Skrevet 5 timer siden #11321 Del Skrevet 5 timer siden Seroquel skrev (5 minutter siden): Interessant at det første hun ordner med når barnet har hatt en urolig natt er hvordan hun skal sørge for egentid… Ikke en eneste refleksjon rundt hvorfor barnet er urolig, men hun har jo så klart forsøkt å drukne ungen i NAN. Kanskje det ligger noe der? I tilknytningen? Virker jo bare til å forstyrre henne den stakkars gutten, og grunnlaget for å anta dette blir dessverre større for hver dag. Hvis hu har servert en så liten unge 160 ml med nan (når hun gir mest morsmelk) så er det kanskje ikke rart han blir urolig. Han vil vel ha nærhet, og han merker jo at hun kaver seg opp og blir stressa 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 5 timer siden #11322 Del Skrevet 5 timer siden Klink skrev (10 minutter siden): Babyene pleier gjøre det motsatte hos meg! Endelig senga da var det fullt liv! På alle 😂 Og døgnrytmen begynner komme på plass ved 3-4 mnd alder. Som vist øverst på bildet fra ammehjelpen.no. Var en halvveis spøk bare tatt utifra mitt eget hode. Men at de burde stå opp og starte dagen før kl 12-13 er jo en annen ting 😇 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 5 timer siden #11323 Del Skrevet 5 timer siden Søvn avler søvn. Det er ofte jeg drar på jobb med bare 4 timer søvn. Såklart trenger man noen ganger å hente seg inn igjen, men det er faktisk mulig å lære seg å sove mindre og det er helt sykt at hun prioriterer seg selv så mye som hun gjør. Man står opp når babyen våkner. Sånn er det bare. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 5 timer siden #11324 Del Skrevet 5 timer siden Palmemor skrev (4 minutter siden): Hvis hu har servert en så liten unge 160 ml med nan (når hun gir mest morsmelk) så er det kanskje ikke rart han blir urolig. Han vil vel ha nærhet, og han merker jo at hun kaver seg opp og blir stressa Synes også det virket litt mye, men nå er det veldig lenge siden jeg hadde så små barn 😅 kanskje han bare har veldig sugebehov, burde jo muligens tenke litt utover at ungen er sulten innimellom.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma53 Skrevet 4 timer siden #11325 Del Skrevet 4 timer siden Viki6 skrev (5 timer siden): Nå forklarte Per Fredrik hvorfor de så og si aldri spiser det samme. Fordi de "liker ikke" det samme. Dvs liker svært få matvarer begge to. Og spisebordet har Stina sagt at de aldri bruker. De spiser i sofaen, fordi de må se på skjerm mens de spiser. Ofte høres disse ut som to 12-åringer 😃. Det barnet kommer til å få en merkelig oppvekst. Begrenset med matvarer, og aldri lære bordskikk fordi det skal spises i sofa foran skjerm. Skriver under på dette. Kan å være begge har hatt oppvekst med at dem lager flere retter for at dem "sa" at dem ikke vil ha da dem ikke liker. Vet endel foreldre syr puter under arme på barna på den biten. Selv æ måtte smake påalt, så derforfor spiser æ nesten alt selv om noe ikke er favoritt. Å at middag er samlingspungt frammfor bordet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 4 timer siden #11326 Del Skrevet 4 timer siden Klink skrev (4 timer siden): Jeg ser ikke at hun er fraværende i 14 timer, noen skrev det her som en overdrivelse. Hun sover kanskje 7-8 timer selv om jeg ser mer at hun klager på at hun ikke har fått sovet disse timene. Og jeg lurer på hva slags behov som antas att han ikke får dekt? Ingen overdrivelse mht de 14 t, det har Stina selv sagt på snap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toriamoria Skrevet 4 timer siden #11327 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ler faktisk, altså, hvor mange mødre er mest opptatt av :hva får jeg mest utav, eller hvordan kan jeg ha det best, hvor mye egenpleietid som trengs. Mulig jeg har vokst opp under en stein og oppdratt mine egne barn og sett andre likeså i familie/omgangskrets til en "norm", men jeg har aldri aldri aldri vært borti makan til selvsentrert fokus. Ger er det bare å ta frem 🍿🥤 og benke seg fast, for tiden fremover vil gi de litt av en berg-og-dalbane tur med mange U-svinger😂😂 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 4 timer siden #11328 Del Skrevet 4 timer siden Palmemor skrev (49 minutter siden): Hvis hu har servert en så liten unge 160 ml med nan (når hun gir mest morsmelk) så er det kanskje ikke rart han blir urolig. Han vil vel ha nærhet, og han merker jo at hun kaver seg opp og blir stressa Burde ringe en bjelle når selv mannen hennes unngår mat tett på leggetid fordi det ødelegger sleepscoren. Å indusere «melkekoma» kan funke men det er vel heller sjelden. Hun kan jo prøve å spise et herremåltid selv før hun legger seg så får hun se hvor (u)digg det er. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 4 timer siden #11329 Del Skrevet 4 timer siden Miss.Wildfox skrev (4 minutter siden): Burde ringe en bjelle når selv mannen hennes unngår mat tett på leggetid fordi det ødelegger sleepscoren. Å indusere «melkekoma» kan funke men det er vel heller sjelden. Hun kan jo prøve å spise et herremåltid selv før hun legger seg så får hun se hvor (u)digg det er. Må si det virker som at hu dytter i han mest mulig nan på natta i håp om at han skal sove lenge. Men stå opp til vanlig tid er liksom ikke forsøkt… underholde han, stimulere han litt for å få en god rytme.. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 4 timer siden #11330 Del Skrevet 4 timer siden Toriamoria skrev (26 minutter siden): Jeg ler faktisk, altså, hvor mange mødre er mest opptatt av :hva får jeg mest utav, eller hvordan kan jeg ha det best, hvor mye egenpleietid som trengs. Mulig jeg har vokst opp under en stein og oppdratt mine egne barn og sett andre likeså i familie/omgangskrets til en "norm", men jeg har aldri aldri aldri vært borti makan til selvsentrert fokus. Ger er det bare å ta frem 🍿🥤 og benke seg fast, for tiden fremover vil gi de litt av en berg-og-dalbane tur med mange U-svinger😂😂 Ikke rart man følger med på sirkuset, er jo hysterisk. Blir jo mer og mer sjokka for hver dag som går. Gleder meg VILT til å se hvordan det blir fremover 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 4 timer siden #11331 Del Skrevet 4 timer siden Det er jo langt i fra noen automatikk i at bare babyer spiser godt så sover de mange timer i strekk? Det er helt naturlig for babyer og våkne hyppig. Hun må slutte og strebe etter det unormale og AKSEPTERE den nye tilværelsen med et lite barn. Alt annet skal vente nå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 3 timer siden #11332 Del Skrevet 3 timer siden Tråden er ryddet for persondebatt og brukerdebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mei88 Skrevet 3 timer siden #11333 Del Skrevet 3 timer siden All den fiklingen med det håret, alltid på alle snaper.. spesielt over maten.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 2 timer siden #11334 Del Skrevet 2 timer siden Ikke ofte jeg er enig med Stina, men ja, det var sykt mye klær!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 1 time siden #11335 Del Skrevet 1 time siden Palmemor skrev (4 timer siden): Hvis hu har servert en så liten unge 160 ml med nan (når hun gir mest morsmelk) så er det kanskje ikke rart han blir urolig. Han vil vel ha nærhet, og han merker jo at hun kaver seg opp og blir stressa Mener det står på nam 1 boksen at 90ml er en måned, 120 er 1-2 måneder og 150 er 2 måneder, osv. mitt barn er to uker eldre enn P og drikker 120-150 pr måltid på dagen. (Har ikke boksen foran meg, så er altså ikke 100% stikker) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 59 minutter siden #11336 Del Skrevet 59 minutter siden lillebamsemums skrev (2 minutter siden): Mener det står på nam 1 boksen at 90ml er en måned, 120 er 1-2 måneder og 150 er 2 måneder, osv. mitt barn er to uker eldre enn P og drikker 120-150 pr måltid på dagen. (Har ikke boksen foran meg, så er altså ikke 100% stikker) Mens mitt ene barn drakk ca halvparten av det som sto han skulle ha og la på seg det han skulle! Han var mye eldre da jeg ga nan riktig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 57 minutter siden #11337 Del Skrevet 57 minutter siden lillebamsemums skrev (5 minutter siden): Mener det står på nam 1 boksen at 90ml er en måned, 120 er 1-2 måneder og 150 er 2 måneder, osv. mitt barn er to uker eldre enn P og drikker 120-150 pr måltid på dagen. (Har ikke boksen foran meg, så er altså ikke 100% stikker) Ja jeg kan ikke huske at noen av mine unger drakk så mye når de var så små. Men det trengs jo noen for å lage ett snitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskomsnusk Skrevet 54 minutter siden #11338 Del Skrevet 54 minutter siden Da er konkurransen om hvem sin unge som drakk mest/minst NAN tydeligvis åpnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 50 minutter siden #11339 Del Skrevet 50 minutter siden Ruskomsnusk skrev (1 minutt siden): Da er konkurransen om hvem sin unge som drakk mest/minst NAN tydeligvis åpnet. Jeg informerer for å forklare at det varierer fra barn til barn. Og en baby slutter å drikke når den er mett. Jeg har i alle fall ikke klart å få i mine noe mer om de var mette. Og ja jeg prøvde for han ene drakk som skrevet bare halvparten av det som sto han skulle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 1 minutt siden #11340 Del Skrevet 1 minutt siden Klink skrev (48 minutter siden): Jeg informerer for å forklare at det varierer fra barn til barn. Og en baby slutter å drikke når den er mett. Jeg har i alle fall ikke klart å få i mine noe mer om de var mette. Og ja jeg prøvde for han ene drakk som skrevet bare halvparten av det som sto han skulle. Tror ikke det er nødvendig å mansplaine oss her inne at hvert barn er annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå