Pinkpashion Skrevet 7 timer siden #11301 Del Skrevet 7 timer siden Klink skrev (2 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor Stina ikke kan sove dersom ungen har det bra! Det er da ingen som sier at hun ikke skal sove? Er du her for å trolle, forstår du ikke hva folk skriver, ønsker du å skape irritasjon eller liker du bare å diskutere? 1. Ingen sier at S ikke skal få sove når hun trenger søvn, ingen sier det er noe galt i at far har babyen noen timer mens hun sover. Det folk derimot påpeker er hennes frustrasjon rundt babyens sovemønster, og hennes tvangsmessige tankegang om å få 8 timer søvn, og at hun faktisk NEKTER å stå opp med babyen når babyen våkner på morgenen, fordi det ifølge henne er midt på natta klokka 8 på morgenen. Hun er ikke bekymret for om babyen får nok søvn, hun driter i å prøve å skape rutiner for babyen, hun er kun bekymret for sin egen søvn. Før du kommer med din banale uttalelse «men babyen får jo mat og bleie, hva er galt med dette?», så kan jeg allerede nå svare deg på det, så slipper du å spørre. Det er det faktum at alt skal tilpasses henne som er galt. Hun trenger ditt, hun trenger datt, og babyen «vil ikke», så da raser verden hennes sønder og sammen og hun har utblåsninger på snap. Fortsatt ikke forstått hva dette handler om? Vel, da kan jeg faktisk ikke hjelpe deg. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umami Skrevet 7 timer siden #11302 Del Skrevet 7 timer siden Gikk hun rett fra «ny brystbetennelse» til en skitur??? ok, da MÅ hun lese seg opp på brystbetennelse. Jeg skjønner at det kan være forskjellige grader av smerter, men altså 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 7 timer siden #11303 Del Skrevet 7 timer siden Love2017juni skrev (2 timer siden): Alså, hun har dokumentert at babyen har fått mat/våknet kl xx xx xx.. Da man ser at han våkna for mat i eks 07. 00 tiden på morra å hun bruker lang tid for og få han til og sovne igjen, fordi de kan ikke stå opp så tidlig fordi hun har ikke hatt sine timer søvn. Og babyen sover da mindre og mindre+ bruker lengre tid på og sovne som vist på våkne/sove/amme-appen; Er ikke dette ett ganske klart signal ifra baby om at nå har han egentlig startet sin dag å optimalt da trenger annen stimuli enn noen som skal ha han til og sove lengre? At hun da velger og prioritere seg selv fremfor sin nyfødte? Dette!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 7 timer siden #11304 Del Skrevet 7 timer siden Palmemor skrev (2 minutter siden): Hadde jeg fått ett etterlengtet barn etter vanvittige slitsomme prøvelser med å bli gravid og attpåtil «mistet to ufødte barn» så hadde jeg aldri noensinne turt å klage så høylytt som hun gjør! Hun skaper jo sin egen storm og klager når det regner. Altså, hun ble gravid på første forsøk.. så hele den greia der var jo også rimelig overdrevet, som alt annet med dama 🤷♀️ 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 7 timer siden #11305 Del Skrevet 7 timer siden Pinkpashion skrev (5 minutter siden): eller liker du bare å diskutere? Dette er jo hele poenget til å ha bruker her inne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6 timer siden #11306 Del Skrevet 6 timer siden Palmemor skrev (12 minutter siden): Hadde jeg fått ett etterlengtet barn etter vanvittige slitsomme prøvelser med å bli gravid og attpåtil «mistet to ufødte barn» så hadde jeg aldri noensinne turt å klage så høylytt som hun gjør! Hun skaper jo sin egen storm og klager når det regner. Dette er et interessant tema syns jeg. Skal man ikke kunne snakke høyt om at ting er vanskelig og utfordringer knyttet til det å ha baby fordi det har vært vanskelig å unnfange den? Stina klager tydeligvis mer enn normalt, men jeg syns ikke argumentasjonen er gyldig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6 timer siden #11307 Del Skrevet 6 timer siden Pinkpashion skrev (11 minutter siden): Det er da ingen som sier at hun ikke skal sove? Er du her for å trolle, forstår du ikke hva folk skriver, ønsker du å skape irritasjon eller liker du bare å diskutere? 1. Ingen sier at S ikke skal få sove når hun trenger søvn, ingen sier det er noe galt i at far har babyen noen timer mens hun sover. Det folk derimot påpeker er hennes frustrasjon rundt babyens sovemønster, og hennes tvangsmessige tankegang om å få 8 timer søvn, og at hun faktisk NEKTER å stå opp med babyen når babyen våkner på morgenen, fordi det ifølge henne er midt på natta klokka 8 på morgenen. Hun er ikke bekymret for om babyen får nok søvn, hun driter i å prøve å skape rutiner for babyen, hun er kun bekymret for sin egen søvn. Før du kommer med din banale uttalelse «men babyen får jo mat og bleie, hva er galt med dette?», så kan jeg allerede nå svare deg på det, så slipper du å spørre. Det er det faktum at alt skal tilpasses henne som er galt. Hun trenger ditt, hun trenger datt, og babyen «vil ikke», så da raser verden hennes sønder og sammen og hun har utblåsninger på snap. Fortsatt ikke forstått hva dette handler om? Vel, da kan jeg faktisk ikke hjelpe deg. Slik jeg ser snapstoryen hennes er dette sterkt overdrevet, når har verden hennes liksom rast sønder og sammen? Og ja hvorfor er du på kvinneguiden for å ramse opp meningene dine uimotsagt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 6 timer siden #11308 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Nok en dårlig natt i heimen. Hodet er så vondt så nå bestilte hun massasje så fort hun våknet. Supert det altså, musklene får kjørt seg under og etter fødsel og i barseltid. Men virker som hun finner unnskyldninger for å komme seg ut av huset. Anbefaler deg å lese om fjerde trimester Stina, kanskje dere får litt harmoni og bedre søvn. Endret 6 timer siden av Miss.Wildfox 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6 timer siden #11309 Del Skrevet 6 timer siden Klink skrev (7 minutter siden): Dette er et interessant tema syns jeg. Skal man ikke kunne snakke høyt om at ting er vanskelig og utfordringer knyttet til det å ha baby fordi det har vært vanskelig å unnfange den? Stina klager tydeligvis mer enn normalt, men jeg syns ikke argumentasjonen er gyldig. Jo, men hu pisser på de som har hatt og har det tøft. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 6 timer siden #11310 Del Skrevet 6 timer siden KaraThrace skrev (6 timer siden): Unnskyld meg, men nå cherry picker du argumentasjonen din på lik linje med andre her inne. Ja. Spedbarnstiden er den tøffeste for noen. For de med kolikkbarn, sår etter fødsel som ikke gror, de som går igjennom samlivsbrudd, etc… ikke de som sier «at han ikke sover skal ikke gå utover MEG LZM», sover i snitt 8 timer selv om det tar 12, bruker 20 min daglig på å lage seg frokost og klage til 170k folk som gjør at hun tar inn millioninntekt og «glemmer av» at hun må søke om engangsstønad. Spedbarnstiden er tøff for de som må spise hva enn som er på tilbud på butikken hvor de månedshandler, de som spiser rester på tredje dagen og må lukte på melkekartongen for å sjekke om den enda er god. Ikke de som bruker 30k i mnd på mat, bestiller takeaway annenhver dag, kan levere klær på renseriet, og kjøpe TO sterilisatorer fordi det «gikk sjukt treigt». Spedbarnstiden er tøff for foreldre som ikke får innvilget de to ukene etter fødsel for far en gang fordi man nylig måtte bytte jobb, som derfor måtte bruke permisjonsuker på dette, som ikke har mulighet til å ha mer enn en forelder hjemme til enhver tid, hvor pappaen jobber borte en måned om gangen, hvor man bor langt unna sine egne ressurspersoner, hvor man ikke får avlastning. Ikke for de som har vært på fire vippetimer siden fødsel, bruker 2 timer på å sminke seg, deiger seg foran kamera og speilet og tjener millioner på å vise girlsa, går på ski samme døgn som man påberopte seg brystbetennelse. Spedbarnstiden er tøff for de som havner på sykehus for gjentagende brystbetennelse uten at man selektivt fuxker med sitt eget system! For de som setter barnet sitt først 100% og så likevel bare møter motgang. Ikke for dem som leker offer i et problem de selv har skapt. 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 6 timer siden #11311 Del Skrevet 6 timer siden De har vært i seng til 12:45 fordi det ble så mye «surr i natt». Hva om Stina bare sto opp på morgenen og heller hentet inn litt søvn igjen når baby sovner en dupp….? Skal den ungen aldri få lov til å være våken på normal dagtid fordi mamma vil sove? 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miny Skrevet 6 timer siden #11312 Del Skrevet 6 timer siden Og der måtte hun poengtere at hun er fornøyd med 6t ikkesammenhengende søvn. At hun ikke forventer mer enn 1.5t av gangen. Fortell meg at hun ikke leser her inne da HAHA. Det kommer som perler på en snor alt etter hvilket tema som diskuteres mest her. Fra dag til dag. Hei Stina. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 5 timer siden #11313 Del Skrevet 5 timer siden Viki6 skrev (4 timer siden): Nå forklarte Per Fredrik hvorfor de så og si aldri spiser det samme. Fordi de "liker ikke" det samme. Dvs liker svært få matvarer begge to. Og spisebordet har Stina sagt at de aldri bruker. De spiser i sofaen, fordi de må se på skjerm mens de spiser. Ofte høres disse ut som to 12-åringer 😃. Det barnet kommer til å få en merkelig oppvekst. Begrenset med matvarer, og aldri lære bordskikk fordi det skal spises i sofa foran skjerm. Vi spiste alltid i sofaen før vi fikk barn. Men etter vi fikk barn benytter vi spisebordet 98% av tiden. Så det er fortsatt muligheter🤞😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 5 timer siden #11314 Del Skrevet 5 timer siden Illusen skrev (53 minutter siden): De har vært i seng til 12:45 fordi det ble så mye «surr i natt». Hva om Stina bare sto opp på morgenen og heller hentet inn litt søvn igjen når baby sovner en dupp….? Skal den ungen aldri få lov til å være våken på normal dagtid fordi mamma vil sove? Er bare trist. Barnet nærmer seg 2 mnd og har ikke i nærheten av en normal døgnrytme pga foreldrene. Få barnet ut i dagslys, Stina! Stå OPP på morran, så skal du se at hodepinen forsvinner. Nybakte mødre er laget for og tåle oppstykket søvn, du kommer ikke til og dø, jeg lover. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 5 timer siden #11315 Del Skrevet 5 timer siden Poly skrev (1 minutt siden): Er bare trist. Barnet nærmer seg 2 mnd og har ikke i nærheten av en normal døgnrytme pga foreldrene. Få barnet ut i dagslys, Stina! Stå OPP på morran, så skal du se at hodepinen forsvinner. Nybakte mødre er laget for og tåle oppstykket søvn, du kommer ikke til og dø, jeg lover. Enig. Det er det første jeg ville ha prøvd. Normal døgnrytme på alle tre. Ikke sofa og serier til langt på natt. Legge seg før kl 23. Opp før kl 8. Ut mens dagen er på det lyseste med alle tre (men de gjør vel egentlig aldri noe annet sammen enn å se på serier?) Baby vil da etterhvert underbevisst bli vant til døgnrytmen, og at ting skjer på samme tid hver dag. Rutiner, altså. Især faste rutiner siste timen før leggetid. Stell, på med pysj, mat og litt kos betyr at det er natta osv. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 5 timer siden #11316 Del Skrevet 5 timer siden Forøvrig, det hun står og ranter om angående søvnen på baby og at den er så dårlig. Det høres ut som en fullstendig normal baby. Jeg vet ikke hva hun forventer rett og slett. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 5 timer siden #11317 Del Skrevet 5 timer siden Viki6 skrev (5 minutter siden): Enig. Det er det første jeg ville ha prøvd. Normal døgnrytme på alle tre. Ikke sofa og serier til langt på natt. Legge seg før kl 23. Opp før kl 8. Ut mens dagen er på det lyseste med alle tre (men de gjør vel egentlig aldri noe annet sammen enn å se på serier?) Baby vil da etterhvert underbevisst bli vant til døgnrytmen, og at ting skjer på samme tid hver dag. Rutiner, altså. Især faste rutiner siste timen før leggetid. Stell, på med pysj, mat og litt kos betyr at det er natta osv. Babyen er vant med den døgnrytmen fra han lå i magen vettu, våken halve natta og sove halve dagen 🤣 og når det fortsetter nå, så er det ikke lett å snu 🤷♀️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 5 timer siden #11318 Del Skrevet 5 timer siden Slitsom natt krever massasjetime ja. Gudbedre jeg håper hun vet hvor privilegert hun faktisk er 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5 timer siden #11319 Del Skrevet 5 timer siden Lzzy skrev (3 minutter siden): Babyen er vant med den døgnrytmen fra han lå i magen vettu, våken halve natta og sove halve dagen 🤣 og når det fortsetter nå, så er det ikke lett å snu 🤷♀️ Babyene pleier gjøre det motsatte hos meg! Endelig senga da var det fullt liv! På alle 😂 Og døgnrytmen begynner komme på plass ved 3-4 mnd alder. Som vist øverst på bildet fra ammehjelpen.no. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 5 timer siden #11320 Del Skrevet 5 timer siden Interessant at det første hun ordner med når barnet har hatt en urolig natt er hvordan hun skal sørge for egentid… Ikke en eneste refleksjon rundt hvorfor barnet er urolig, men hun har jo så klart forsøkt å drukne ungen i NAN. Kanskje det ligger noe der? I tilknytningen? Virker jo bare til å forstyrre henne den stakkars gutten, og grunnlaget for å anta dette blir dessverre større for hver dag. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå