Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (På 9.1.2025 den 9.28):

Det er jo godt hun ikke har en jobb, tenker jeg. Jeg er også våken ørten ganger om natta. Nå pga dårlig søvn, tidligere pga barn som våkna/hadde mareritt/tissa seg ut. Men jeg måtte jo opp på morran. Det skal hun være glad hun slipper for det hadde hun faktisk ikke tålt. 

Ja det er det vi andre kaller et vanlig liv med små barn! Senest i natt var jeg våken i 1,5 time med vår på 8 år som hadde hatt et mareritt og trengte å prate gjennom det. Kl.06:45 var det opp å gjøre oss klare for jobb og skole. 

Det er sånn livet til Stina kommer til å være i mange mange år fremover, og ikke noe man kan legge frem som «ekstremt krevende og unormalt».

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love2017juni skrev (15 timer siden):

Han viser at han gir flaske på dagtid og om man teller antall flakser vs antall av disse greiene hun bruker til pumping så ser man lett at amming er det lite av.

Hvorfor kan hun ikke bare kalle spade for en spade? 

Har ikke sett snapper idag, så snart  kommer muligens ny historie om brystbetennelse.
For om man driver å pumper/ikke pumper alt ettersom om det passser for best for henne ifb søvn/vippetimer/frisør og shopping, ja da får man faktisk betennelse. 😅

Siterer meg selv fra igår.. 

Neimen var det faktisk en liten brystbetennelse igjen.. Får starte egen spåtelefon 🤭🤭

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (På 9.1.2025 den 8.36):

Atter en gang handler det om hvordan man fremstiller seg selv. Når man står på snap med puppene trøkt oppi kamera og kliner ost i håret mens man sier "at han ikke sover skal ikke gå utover meg", så handler det jo ikke om babyens behov, men hennes. 
Hadde hun sagt "han sover så lenge på morningen så vi ligger og koser oss sammen i senga" så hadde ingen reagert. Hun klager på at 7:30 er MIDT PÅ NATTA. Ingen voksne mennesker som har vært i jobb sier det. Alle med babyer vet at natt er frem til 06:00. Og når de blir større er det innafor å kalle det midt i natta til ungen for å få en time ekstra på øyet. 

Hun fremstiller det som at hun må ha søvn, blir frustrert og oppgitt over at han ikke sover. "jeg var sååå trøtt på morran idag så jeg måtte gi han til PF klokka 10:00 så jeg fikk sove til 14". Jeg kjenner _ingen_ som gjør det. De sover på natta, er våkne på dagen.

Da kjenner du ikke meg 😂 Jeg kan fint gjøre det av og til. Måtte bare si det. Jeg er nok ikke den eneste heller bortsett fra Stina.  Har for øvrig ikke fulgt med på Stina i det siste, det ble så mye, så jeg har vel ikke så mye å komme med her, tenkte lese litt her og det var da svært.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love2017juni skrev (24 minutter siden):

Siterer meg selv fra igår.. 

Neimen var det faktisk en liten brystbetennelse igjen.. Får starte egen spåtelefon 🤭🤭

Like lett å lese som en åpen bok ettehvert, det samme går vel på repeat fortsatt vil jeg tro? 🙊 samme maten, samme selfiene, vippetimene, hvor sliten hun er, sminke, hår og ja brystbetennelse for 4.gang?! Hvem har det så mange ganger, er det vanlig?? Aldri hatt det jeg, ammet 4 barn 🤷‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Mitt poeng er at selv om uttalelsene hennes høres rare ut så er jo ikke fokuset kun på seg selv for babyen får jo nettopp dekket behovene sine! 

Gjør han? Barn har flere behov enn søvn og mat… sosiale og emosjonelle f.eks. H is målet stadig er å få i han nok mat til at han sovner så kan en jo undre om han blir møtt på disse behovene f.eks

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått råd om å KUN amme, ikke pumpe, for å unngå brystbetennelse. 

Hva gjør hun? pumper og pumper!

Resultat: gjentatte brystbetennelse.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke at Stina ikke selv skjønner hvorfor hun får brystbetennelse? Hun gjør seg jo en enorm bjørnetjeneste med den iherdige pumpingen på natta og til alle døgnets tider pga PF har nettopp gitt flaske osv…. (Når man ser vaskemaskinen og PF sine snapper og hvor ofte Stina står der med pumpeutstyret så skjønner man at det er ganske mye mer flasker og pumping enn hva hun sier…) De sier i tillegg at de supplerer med nan og det kan jo gjøre at babyen blir mer mett og derfor mindre lysten på å jobbe med å die godt. PF sa på snap for noen uker siden at de må gi litt nan fordi Stinas melk ikke er nok, men en baby som går opp nesten 2 kg på 7 uker får MER enn nok mat! (Det tok jo litt tid før fødselsvekten var innhentet også mener jeg så strengt tatt er jo vektoppgangen på enda kortere tid.) Ved brystbetennelse er pri 1: tilby brystet til babyen så ofte den ønsker. Stina derimot nærmest «skylder på babyen» ved å si at «han vil jo ikke amme på natta.» Det er jo ikke rart dersom han er vant til å få flaske. Han har jo aldri fått tid til å etablere et riktig sugetak uten at flasken kommer og forvirrer. Jeg har en baby som er et par mnd eldre enn Stinas og jeg nå fortsatt innimellom korrigere taket når hen dier. Hen bruker også lengre tid når vi ammer på natta, men det er fordi amming også er kos og nærhet og ikke bare fordi hen er sulten.
Det er mer slitsomt for babyer å die fra brystet enn fra en flaske, særlig ved spreng og hevelser, og det tar som regel lengre tid. Stinas Baby har vel heller aldri fått anledning til å lære seg et godt tak eller få regulert produksjonen hennes, og det virker som om hennes løsning er å toppe nattmåltidene med mme som er mer tungtfordøyelig og derfor ofte fører til at babyen sover lengre. Da får man selvsagt spreng også, og risiko for brystbetennelse om man ikke får tømt brystet godt nok. Hadde hun bare fullammet og gitt faen i pumping og nan for en periode hadde produksjonen hennes tilpasset seg babyen og hun hadde sannsynligvis sluppet problemet med betennelser. Utifra hva hun selv har delt går jo babyen også noe helt enormt opp i vekt, så det er verken grunn til å gi mme eller pumpe ved siden av amming for å øke produksjon. 

Vil hun heller gi NAN i stedet for å ammeså er det jo bare å gjøre det. Det er heller ikke galt å gi en flaske med pumpet melk i ny og ne eller en flaske med mme her og der om hun må ut av huset eller ikke er tilgjengelig. De velger selvsagt hva de vil selv,  men jeg er kritisk til delingen hennes om amming/pumping som i verste fall kan inspirere eller villede førstegangsmammaer som følger henne til å fucke med egen melkeproduksjon og amming slik at andre også får problemer. I tillegg så fremstår Stina ganske irritert på babyen i dagens snap - undertone og utsagn om at han ikke vil die på natten- og det er i mine øyne en utrolig skadelig holdning og hun burde la være å si noe om det i det hele tatt. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke green card bare fordi du har slektninger som bor i usa, da hadde halve norge flyttet dit. hva snakker hun om 😂😂😂

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittykaat skrev (3 minutter siden):

du får ikke green card bare fordi du har slektninger som bor i usa, da hadde halve norge flyttet dit. hva snakker hun om 😂😂😂

Hun sa vel ikke det heller, hun sa hun hadde slekt der og hadde satt seg inn i reglene for green card. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Hun sa vel ikke det heller, hun sa hun hadde slekt der og hadde satt seg inn i reglene for green card. 

men hun trodde seriøst hun skulle få green card fordi hun hadde slekt der.. herregud jenta er ikke smart 😵‍💫😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittykaat skrev (Akkurat nå):

men hun trodde seriøst hun skulle få green card fordi hun hadde slekt der.. herregud jenta er ikke smart 😵‍💫😅

Jeg tolket ikke det hun sa på den måten. Er helt for å ta henne på det som er noe å ta men akkurat her var det ikke det hun sa 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoknit skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår ikke at Stina ikke selv skjønner hvorfor hun får brystbetennelse? Hun gjør seg jo en enorm bjørnetjeneste med den iherdige pumpingen på natta og til alle døgnets tider pga PF har nettopp gitt flaske osv…. (Når man ser vaskemaskinen og PF sine snapper og hvor ofte Stina står der med pumpeutstyret så skjønner man at det er ganske mye mer flasker og pumping enn hva hun sier…) De sier i tillegg at de supplerer med nan og det kan jo gjøre at babyen blir mer mett og derfor mindre lysten på å jobbe med å die godt. PF sa på snap for noen uker siden at de må gi litt nan fordi Stinas melk ikke er nok, men en baby som går opp nesten 2 kg på 7 uker får MER enn nok mat! (Det tok jo litt tid før fødselsvekten var innhentet også mener jeg så strengt tatt er jo vektoppgangen på enda kortere tid.) Ved brystbetennelse er pri 1: tilby brystet til babyen så ofte den ønsker. Stina derimot nærmest «skylder på babyen» ved å si at «han vil jo ikke amme på natta.» Det er jo ikke rart dersom han er vant til å få flaske. Han har jo aldri fått tid til å etablere et riktig sugetak uten at flasken kommer og forvirrer. Jeg har en baby som er et par mnd eldre enn Stinas og jeg nå fortsatt innimellom korrigere taket når hen dier. Hen bruker også lengre tid når vi ammer på natta, men det er fordi amming også er kos og nærhet og ikke bare fordi hen er sulten.
Det er mer slitsomt for babyer å die fra brystet enn fra en flaske, særlig ved spreng og hevelser, og det tar som regel lengre tid. Stinas Baby har vel heller aldri fått anledning til å lære seg et godt tak eller få regulert produksjonen hennes, og det virker som om hennes løsning er å toppe nattmåltidene med mme som er mer tungtfordøyelig og derfor ofte fører til at babyen sover lengre. Da får man selvsagt spreng også, og risiko for brystbetennelse om man ikke får tømt brystet godt nok. Hadde hun bare fullammet og gitt faen i pumping og nan for en periode hadde produksjonen hennes tilpasset seg babyen og hun hadde sannsynligvis sluppet problemet med betennelser. Utifra hva hun selv har delt går jo babyen også noe helt enormt opp i vekt, så det er verken grunn til å gi mme eller pumpe ved siden av amming for å øke produksjon. 

Vil hun heller gi NAN i stedet for å ammeså er det jo bare å gjøre det. Det er heller ikke galt å gi en flaske med pumpet melk i ny og ne eller en flaske med mme her og der om hun må ut av huset eller ikke er tilgjengelig. De velger selvsagt hva de vil selv,  men jeg er kritisk til delingen hennes om amming/pumping som i verste fall kan inspirere eller villede førstegangsmammaer som følger henne til å fucke med egen melkeproduksjon og amming slik at andre også får problemer. I tillegg så fremstår Stina ganske irritert på babyen i dagens snap - undertone og utsagn om at han ikke vil die på natten- og det er i mine øyne en utrolig skadelig holdning og hun burde la være å si noe om det i det hele tatt. 

Ikke rart han ikke vil die om natten (Stina sier han ikke ville amme om natten) når hun i ukevis har pumpet og gitt ham flaske for at han skal sovne fort igjen!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokoknit skrev (7 minutter siden):

Er jo så man begynner og lure på om det er noen hjemme i det hele tatt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (7 minutter siden):

Jeg tolket ikke det hun sa på den måten. Er helt for å ta henne på det som er noe å ta men akkurat her var det ikke det hun sa 

kanskje jeg misforstod.. men trodde alle visste at du bare kan få green card hvis du gifter deg med en amerikaner. eller i svært få tilfeller hvis du er supersmart og får noe spesielt visum. men at hun clickbaiter om å flytte til los angeles fordi hun liker stemningen der. virket ikke engang som om hun har besøkt den byen? er ikke noen hyggelig stemning der, men hun hadde kanskje passet inn 🫠🫠

Endret av kittykaat
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittykaat skrev (Akkurat nå):

kanskje jeg misforstod.. men trodde alle visste at du bare kan få green card hvis du gifter deg med en amerikaner. eller i svært få tilfeller hvis du er supersmart og får noe spesielt visum. men at hun clickbaiter på å flytte til los angeles fordi hun liker stemningen der. virket ikke engang som om hun har besøkt den byen en gang? 

Aner ikke om hun har vært der heller men det hun sa var at hun hadde familie i USA og at hun derfor hadde satt seg inn i reglene for å få green card. Det var det 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i stedenfor og kanskje ta LITT selvkritikk på den evige pumpingen og tenke at det er litt ris til egen ræv, så søker hun sympati. Er ikke måte på hva hun må stå i altså. Og gir skylden til den sugeforvirrede sønnen sin.

Puppene må selvsagt også vises mest mulig, betennelse eller ei. Og skitur i kulda er sikkert ekstra smart.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (2 minutter siden):

Og i stedenfor og kanskje ta LITT selvkritikk på den evige pumpingen og tenke at det er litt ris til egen ræv, så søker hun sympati. Er ikke måte på hva hun må stå i altså. Og gir skylden til den sugeforvirrede sønnen sin.

Puppene må selvsagt også vises mest mulig, betennelse eller ei. Og skitur i kulda er sikkert ekstra smart.

Ifølge folk her inne før man ikke brystbetennelse av å fryse på brøda 🤡

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (10 minutter siden):

Er jo så man begynner og lure på om det er noen hjemme i det hele tatt.

Lyset på, men ingen hjemme 😇

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (4 minutter siden):

Ifølge folk her inne før man ikke brystbetennelse av å fryse på brøda 🤡

Hun har kjøpt sånne ull innlegg, aldri fått med meg at hun har brukt dem 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...