Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke oppfattet at noen blir provosert. Bare undrende. 

Godt gjort,hvis man følger tråden.

Man kaller ikke folk for "spetakkel" eller lignende,uten å skrive/snakke i sinne/fordi man er nettopp provosert..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natalie91 skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det så mange dager hun ikke er på snap? Hun bare forsvinner.

Er ikke det bra,da? Er jo det flertallet her sier hun skal gjøre for å gjøre noe riktig..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Mor gir jo babyen det han trenger? Eller har noen sett en baby med behov som ikke blir møtt? 

Hvorfor fortsetter du du med dette våset? 

Svar meg, helt ærlig, synes du det er ok at en mor (eller for den del en far) som nylig har fått sitt planlagte barn, står og sier at det ikke skal gå ut over dem at baby ikke sover? Det som blir sagt rett ut, er at babyens behov er sekundær. Synes du fortsatt det hun sa høres ok ut? Vel, okei, jeg skal ikke overbevise deg om noe. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (5 minutter siden):

Hvorfor fortsetter du du med dette våset? 

Svar meg, helt ærlig, synes du det er ok at en mor (eller for den del en far) som nylig har fått sitt planlagte barn, står og sier at det ikke skal gå ut over dem at baby ikke sover? Det som blir sagt rett ut, er at babyens behov er sekundær. Synes du fortsatt det hun sa høres ok ut? Vel, okei, jeg skal ikke overbevise deg om noe. 

Det jeg ser er en baby som blir møtt på behovene sine selv om mor sover 7-8 timer. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den uttalelsen om at det ikke skal gå ut over henne at baby ikke sover, var helt håpløs. Alle vet at man sover (mye) mindre med et spedbarn i hus, og er innstilt på det. Tror kanskje hun bare formulerer seg veldig dumt (merker jo det stadig vekk), og at det ikke er ment slik det høres ut. Baby blir jo møtt på sine behov, og ikke tilsidesatt til fordel for hennes behov.

At de er så heldige at de jobber hjemmefra med svært fleksible jobber, og dermed kan (og vil) samarbeide om baby på en slik måte at begge får dekket søvnbehovet sitt, er jeg 100% sikker på at vi alle hadde gjort - hadde vi hatt samme mulighet. 

Jeg forundres over at spesielt han, som har så interesse for å dypdykke ned i info, ikke har lest seg mer opp om baby og døgnrytme, og hvordan det lønner seg å håndtere døgnet (på natt: mørkt, minst mulig stimuli og kun bleieskift hvis lekkasje eller bæsj). Greit nok at baby ikke produserer melatonin enda, men å skille dag og natt fra første stund hjelper veldig den dagen de faktisk produserer melatonin... 

At de spiser ved stuebordet - det har vi gjort også. Det går så fint å endre den vanen når baby starter fast føde og måltider skal bli felles kos. Tror jeg gjelder mange!

At de som både har vært uten barn og med så fleksibel hjemmejobb har en snål døgnrytme synes jeg heller ikke er rart. Hadde jeg hatt og, B-menneske som jeg er. Det må de endre når baby blir større uansett.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Det jeg ser er en baby som blir møtt på behovene sine selv om mor sover 7-8 timer. 

Du forstår jo ikke poenget!

Det flere prøver å si her er at Stina siden fødsel bare har hatt fokus på seg selv og hennes behov, og uttaler ting som at hun skal fortsette som før, at det ikke skal gå utover henne at babyen ikke sover og er frustrert over at han ikke sover 20 timer i døgnet. Poenget er hennes holdning til babyen, som INGEN faktisk kan påstå er noe annet enn forkastelig. Tenk den dagen P får høre dette? Det kommer garantert til å skje…

Ja, ut fra det de viser på snap ser det ut som han får dekket grunnleggende behov. Per nå. Jeg er spent på hva som skjer når han trenger mer oppmerksomhet…

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JegErIkkeMeg skrev (6 minutter siden):

Du forstår jo ikke poenget!

Det flere prøver å si her er at Stina siden fødsel bare har hatt fokus på seg selv og hennes behov, og uttaler ting som at hun skal fortsette som før, at det ikke skal gå utover henne at babyen ikke sover og er frustrert over at han ikke sover 20 timer i døgnet. Poenget er hennes holdning til babyen, som INGEN faktisk kan påstå er noe annet enn forkastelig. Tenk den dagen P får høre dette? Det kommer garantert til å skje…

Ja, ut fra det de viser på snap ser det ut som han får dekket grunnleggende behov. Per nå. Jeg er spent på hva som skjer når han trenger mer oppmerksomhet…

Mitt poeng er at selv om uttalelsene hennes høres rare ut så er jo ikke fokuset kun på seg selv for babyen får jo nettopp dekket behovene sine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 minutter siden):

Jeg uttaler meg ikke om hvorvidt babyen blir møtt på sine behov, og helt ærlig så kan verken du eller jeg vite noe som helst om det, utenom akkura det vi ser på snap. Så hvor ser du egentlig det du påstår her? Ser du noe av dette på snap? 

Jeg driter i hvor mye hun sover eller ikke sover. Det jeg sier, og gjentar til det kjedsommelige, er at S fremstår svært selvsentrert. Det er seg og sine behov, og alt som angår babyen er slitsomt, sinnsykt og ekstremt. Hun er regelrett negativ til å ofre noe som helst. Ref da hun smurte knekkebrød til seg selv og snappet, stappet smokken inn i babyen som sutret, og fortsatte med sitt. Et soleklart på at babyens sult eller behov for nærhet kom etter hennes behov for å snappe ferdig. 

Du forstår jo åpenbart ikke hva jeg skriver, for du drar opp samme greia gang på gang, som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Så nå legger vi denne død. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (1 minutt siden):

Jeg uttaler meg ikke om hvorvidt babyen blir møtt på sine behov, og helt ærlig så kan verken du eller jeg vite noe som helst om det, utenom akkura det vi ser på snap. Så hvor ser du egentlig det du påstår her? Ser du noe av dette på snap? 

Jeg driter i hvor mye hun sover eller ikke sover. Det jeg sier, og gjentar til det kjedsommelige, er at S fremstår svært selvsentrert. Det er seg og sine behov, og alt som angår babyen er slitsomt, sinnsykt og ekstremt. Hun er regelrett negativ til å ofre noe som helst. Ref da hun smurte knekkebrød til seg selv og snappet, stappet smokken inn i babyen som sutret, og fortsatte med sitt. Et soleklart på at babyens sult eller behov for nærhet kom etter hennes behov for å snappe ferdig. 

Du forstår jo åpenbart ikke hva jeg skriver, for du drar opp samme greia gang på gang, som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Så nå legger vi denne død. 

Du forstår ikke hva jeg skriver heller. Selv om hun sier sånn og sånn så får jo babyen det han trenger.

Å la en baby vente litt til man har smurt maten sin det går helt fint. Så lenge det er snakk om 15 min med mor i nærheten og ikke tre timer så klart! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Du forstår ikke hva jeg skriver heller. Selv om hun sier sånn og sånn så får jo babyen det han trenger.

Å la en baby vente litt til man har smurt maten sin det går helt fint. Så lenge det er snakk om 15 min med mor i nærheten og ikke tre timer så klart! 

Du vil bare være vrang du. I’m out

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Orker ikke 😂

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (16 minutter siden):

At de er så heldige at de jobber hjemmefra med svært fleksible jobber, og dermed kan (og vil) samarbeide om baby på en slik måte at begge får dekket søvnbehovet sitt, er jeg 100% sikker på at vi alle hadde gjort - hadde vi hatt samme mulighet. 

Aldri i verden. Babyens behov for kontinuerlig nærhet fremfor min søvn 100 %.

De sender babyen frem og tilbake mellom hverandre som en kasteball, for nettopp og tilfredstille EGNE behov for søvn og alenetid. 

Babyen har fint måtte stadig oppleve og bli forlatt av mor (ja, det er sånn det føles for nyfødte) helt fra fødselen av.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (44 minutter siden):

Er ikke det bra,da? Er jo det flertallet her sier hun skal gjøre for å gjøre noe riktig..

Ja men da kan hun jo like gjerne gi seg. Er ingen som står opp kl.17 og begynner dagen da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poly skrev (8 minutter siden):

Aldri i verden. Babyens behov for kontinuerlig nærhet fremfor min søvn 100 %.

De sender babyen frem og tilbake mellom hverandre som en kasteball, for nettopp og tilfredstille EGNE behov for søvn og alenetid. 

Babyen har fint måtte stadig oppleve og bli forlatt av mor (ja, det er sånn det føles for nyfødte) helt fra fødselen av.

Kasteball? Når vi akkurat hadde fått vår baby og mer enn 1 times sammenhengende søvn var umulig, så tok pappa her babyen et par timer så jeg fikk sove. Han kom inn når hun var sulten og jeg ammet, så tok han baby igjen. Var hun en kasteball da?

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (4 minutter siden):

Kasteball? Når vi akkurat hadde fått vår baby og mer enn 1 times sammenhengende søvn var umulig, så tok pappa her babyen et par timer så jeg fikk sove. Han kom inn når hun var sulten og jeg ammet, så tok han baby igjen. Var hun en kasteball da?

Nei.
Annerledes med disse, som knapt er med babyen sammen. De har skiftordning på barnet døgnet rundt. Ungen har jo vært mer delt mellom foreldre enn barn som har 50/50 løsning (som forøvrig ikke anbefales for barn under 3 år)

Du sier også, et par timer søvn. Vel, her er begge foreldre BESATT av tanken på og få 8 timer søvn, HVER.
De setter egne behov først.
De får gjøre hva de vil altså, men det er nå en gang dette som blir diskutert her og kritisert.  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (19 minutter siden):

Ja, og forskjellen på dere og de er fortsatt enorm. «Kom inn når hun var sulten». Vel, disse deler døgnet i 2, fordi begge MÅ aha 8 timer søvn, sammenhengende. Også er det såååå synd på Stina som må våkne og pumpe før hun kan sove en evighet igjen 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Palmemor skrev (13 minutter siden):

Ja, og forskjellen på dere og de er fortsatt enorm. «Kom inn når hun var sulten». Vel, disse deler døgnet i 2, fordi begge MÅ aha 8 timer søvn, sammenhengende. Også er det såååå synd på Stina som må våkne og pumpe før hun kan sove en evighet igjen 

Det er jo veldig avslørende og provoserende også, hvordan hun fremdeles, etter all den egoistiske inndelingen de har, fremdeles ikke gjør annet enn og klage. 
Noen blir aldri fornøyd.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (1 time siden):

Jeg gir faktisk opp. Orker ikke, for dette her faktisk håpløst 😂 Hvis dette høres ok ut, så for all del; fortsett i heiagjengen. 

Sier jo EKSTREMT mye om de som ikke ser problemet i disse to

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie91 skrev (48 minutter siden):

Ja men da kan hun jo like gjerne gi seg. Er ingen som står opp kl.17 og begynner dagen da...

Hvordan vet du når snappen er spilt inn,hvis hun ikke bruker timestamp?

SC er ikke nødvendigvis i sanntid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (40 minutter siden):

Nei.
Annerledes med disse, som knapt er med babyen sammen.

Det @Vilde78 skisserer,er jo akkurat det samme? At man er med barnet "på omgang",men alikevel sier du det ikke er det samme?

Da er det jo person og ikke sak som er probelemet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...