Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Hvordan hadde det gått hvis babyen hadde hatt kolikk?

Tipper de måtte innretta kvardagen etter det, slik dei no innretta kvardagen etter den dei har.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (2 minutter siden):

Tipper de måtte innretta kvardagen etter det, slik dei no innretta kvardagen etter den dei har.

Kolikkbaby er unntakstilstand i forhold til hva de har nå.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Lurer på om de har brukt det apparatet de kjøpte for å bl.a måle pulsen til baby 😄 Altså, de har investert drøssevis av penger på utstyr til babyen, gjort mange praktiske forberedelser. Virker lite forberedt på foreldrerollen, amming, barnets behov osv. De evner jo ikke å leve sammen som en gjennomsnittlig familie. Foreldrene bor i hver sin del av huset, en sover på natta og en på dagen, gutten er kasteball i 3 t hos far, 3 hos mor. Det er som å se Titanic. Når skal dette sirkuset ta slutt? Det må være uggen stemning i det huset, det merker evt barnet. Ingen kan vel trives med å bli skvist ut av fellesskapet og samlivet fordi partner ikke evner å stå i foreldrerollen. Det blir faktisk ikke mindre krevende når P krabber over alt, trenger stimuli osv. Dette skipet må synke snart.

Endret av Seroquel
Skrivefeil
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Tough cookie skrev (28 minutter siden):

Kolikkbaby er unntakstilstand i forhold til hva de har nå.

Så klart,er jo nettopp det vedkommende sa?

Hvorfor leve etter et scenario som ikke er tilfelle?

Eller i det hele tatt bruke tid til å finne på "hva hvis" situasjoner,bare for å ha noe å diskutere?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Han viser at han gir flaske på dagtid og om man teller antall flakser vs antall av disse greiene hun bruker til pumping så ser man lett at amming er det lite av.

Hvorfor kan hun ikke bare kalle spade for en spade? 

Har ikke sett snapper idag, så snart  kommer muligens ny historie om brystbetennelse.
For om man driver å pumper/ikke pumper alt ettersom om det passser for best for henne ifb søvn/vippetimer/frisør og shopping, ja da får man faktisk betennelse. 😅

Endret av Love2017juni
  • Liker 19
Skrevet
Pinkpashion skrev (6 timer siden):

Det skal ikke gå ut over henne at baby ikke sover, sier hun. Dere som har forsvart henne med nebb og klør, ser dere galskapen her? Eller tenker dere fortsatt at hun bare er søt og ny i mammarollen? Hun tenker på seg selv, og ingen ting ved denne babyen skal gå ut over hennes komfort på noen som helst måte. Å forsvare hennes holdninger er faktisk villt. 

Nei, det er svært lite jeg har kunnet forsvare etter at ungen ble født, dessverre.

Det er synd. Klaging i svangerskapet er det mange som gjør, for det kan være ganske slitsomt med kvalme, halsbrann, bekkenløsning, hormoner og alt annet man ofte opplever. Selvsentrertheten tenkte jeg kom til å gå over etter fødsel, da de fleste forandrer seg litt når de får barn, men det ser heller ut til å ha blitt verre (eller mer tydelig). Håpet om bedring forsvinner mer og mer for hver dag. 

• Liker 13
Skrevet
MariaIsabel skrev (6 timer siden):

Nei, det er svært lite jeg har kunnet forsvare etter at ungen ble født, dessverre.

Det er synd. Klaging i svangerskapet er det mange som gjør, for det kan være ganske slitsomt med kvalme, halsbrann, bekkenløsning, hormoner og alt annet man ofte opplever. Selvsentrertheten tenkte jeg kom til å gå over etter fødsel, da de fleste forandrer seg litt når de får barn, men det ser heller ut til å ha blitt verre (eller mer tydelig). Håpet om bedring forsvinner mer og mer for hver dag. 

Nå vet jeg ikke om du er en av de som tidligere har unnskyldt henne med at hun er ung og uerfaren, men jeg tenker det er fint om folk som ellers har latt seg inspirere av henne, nå finner morsrollen hennes lite inspirerende. 

For hardt og brutalt sagt, så håper jeg INGEN tenker at alt det negative hun sier om babyen eller mammarollen er ok. En ting er hva man tenker i sitt stille sinn i kampens hete, men å legge det ut for allmennheten på sin snap-kanal, det er langt over streken. Hun har rett og slett blottlagt hele livet hans så langt, veldokumentert i negativ retning, og det eneste vi ikke har sett så langt er faktisk fjeset hans. Jeg er helt for at man ikke trenger å glorifisere livet med småbarn, for det er ingen dans på roser. Men hun, som er over 30 år, bør vite hvordan hun verner om babyens privatliv. Tenk så stas for denne gutten å finne all «dritten» hun har sagt om han…?! 

I tillegg er det hele tankerekken hennes, som jeg håper at INGEN tenker er ok. Heiagjengen har heiet hele veien, unnskyldt henne og motargumentert når det har kommet kritikk. Vel, når en mor presterer å si at det ikke skal gå ut over henne at babyen ikke sover, så lurer jeg virkelig på om det finnes noen måte å unnskylde dette på? Jeg håper ikke det. For noe mer egoistisk har jeg knapt hørt et menneske si. Å få barn betyr å gi opp deler av sitt eget liv, sin tid og sin egen komfort, til fordel for dette lille vesenet, og de aller fleste gjør dette uten å engang tenke over det - det ligger i vår natur å sette egne behov til side når man får en baby. Så for en mor å si noe sånt, sier egentlig alt om hvem som står i første rekke hos henne. 

• Liker 6
  • Nyttig 22
Skrevet
Pinkpashion skrev (48 minutter siden):

Nå vet jeg ikke om du er en av de som tidligere har unnskyldt henne med at hun er ung og uerfaren,

Kan da ikke være noen som oppriktig mener hu er ung? Detta spetakkelet er over 30! Uerfaren ja,ung? Njet! 🤡

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Pinkpashion skrev (14 timer siden):

Det skal ikke gå ut over henne at baby ikke sover, sier hun. Dere som har forsvart henne med nebb og klør, ser dere galskapen her? Eller tenker dere fortsatt at hun bare er søt og ny i mammarollen? Hun tenker på seg selv, og ingen ting ved denne babyen skal gå ut over hennes komfort på noen som helst måte. Å forsvare hennes holdninger er faktisk villt. 

Og dét tror du de svarer på?😂 jeg blir skamfull på enkelte sine vegne som skal forsvare Stina i absolutt ett og alt. Og nå kommer sikker forsvarerne til å si at de blir skamfulle over mine meninger🤡

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Katinkalille skrev (20 minutter siden):

Kan da ikke være noen som oppriktig mener hu er ung? Detta spetakkelet er over 30! Uerfaren ja,ung? Njet! 🤡

Nei, ung er hun absolutt ikke. Men enkelte har jo vernet om henne som om at hun var 15 år 🤪 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Pinkpashion skrev (24 minutter siden):

Nei, ung er hun absolutt ikke. Men enkelte har jo vernet om henne som om at hun var 15 år 🤪 

Veldig mange av oss så jo hvordan dette kom til å bli, allerede når hun var gravid. Men som et svært etterlengtet barn, så håpet man vel i det lengste at ting skulle bli annerledes. Det hjelper på en måte ikke at hun «unnskylder» seg med udiagnostisert AD/HD, føler hun har gjort det litt innimellom. Håper hun kan ta imot noe hjelp etterhvert, det er faktisk ille å se på.. det lille jeg har fulgt med her og der. Det er mye som så åpenbart mangler hos den dama.. huff 😩

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pinkpashion skrev (1 time siden):

Nå vet jeg ikke om du er en av de som tidligere har unnskyldt henne med at hun er ung og uerfaren, men jeg tenker det er fint om folk som ellers har latt seg inspirere av henne, nå finner morsrollen hennes lite inspirerende. 

For hardt og brutalt sagt, så håper jeg INGEN tenker at alt det negative hun sier om babyen eller mammarollen er ok. En ting er hva man tenker i sitt stille sinn i kampens hete, men å legge det ut for allmennheten på sin snap-kanal, det er langt over streken. Hun har rett og slett blottlagt hele livet hans så langt, veldokumentert i negativ retning, og det eneste vi ikke har sett så langt er faktisk fjeset hans. Jeg er helt for at man ikke trenger å glorifisere livet med småbarn, for det er ingen dans på roser. Men hun, som er over 30 år, bør vite hvordan hun verner om babyens privatliv. Tenk så stas for denne gutten å finne all «dritten» hun har sagt om han…?! 

I tillegg er det hele tankerekken hennes, som jeg håper at INGEN tenker er ok. Heiagjengen har heiet hele veien, unnskyldt henne og motargumentert når det har kommet kritikk. Vel, når en mor presterer å si at det ikke skal gå ut over henne at babyen ikke sover, så lurer jeg virkelig på om det finnes noen måte å unnskylde dette på? Jeg håper ikke det. For noe mer egoistisk har jeg knapt hørt et menneske si. Å få barn betyr å gi opp deler av sitt eget liv, sin tid og sin egen komfort, til fordel for dette lille vesenet, og de aller fleste gjør dette uten å engang tenke over det - det ligger i vår natur å sette egne behov til side når man får en baby. Så for en mor å si noe sånt, sier egentlig alt om hvem som står i første rekke hos henne. 

Men jeg skjønner ikke. Mor får sove, far får sove og baby får sove. Baby  har en trygghetsperson hos seg hele tiden. Han får mat. Litt gjennom pupp og mye gjennom flaske. 
Så hva er så provoserende? At de har funnet en løsning slik at mor faktisk slipper å ha det kjipt? 

Endret av Klink
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Pinkpashion skrev (36 minutter siden):

Kan nok ha noe med oppførsel og viten å gjøre, hun er veldig umoden, så fremstår vel nærmere 15 enn 30.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Men jeg skjønner ikke. Mor får sove, far får sove og baby før sove. Baby  har en trygghetsperson hos seg hele tiden. Han får mat. Litt gjennom pupp og mye gjennom flaske. 
Så hva er så provoserende? At de har funnet en løsning slik at mor faktisk slipper å ha det kjipt? 

Stina har sagt rett ut at det ikke skal gå utover henne at baby ikke sover. Hvordan de løser ting gir jeg blanke i, men innstillingen hennes til den babyen er riv ruskende gal. Får du virkelig ikke med deg hvordan hun omtaler babyen? 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Klink skrev (6 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke. Mor får sove, far får sove og baby får sove. Baby  har en trygghetsperson hos seg hele tiden. Han får mat. Litt gjennom pupp og mye gjennom flaske. 

Det er jo ikke provoserende. Vi bare syns det er rart. Hun MÅ få sove 8 timer, han ranter om "dårlig" søvn når han har sovet 7 timer og 50 minutter. De sover jo vanvittig mye til å være i den babybobla de er, begge to. Det er bare det at måten de gjør ting på er ganske far off for oss vanlig dødelige. Jeg har ikke oppfattet at noen blir provosert. Bare undrende. 
At hun derimot står å sier at det ikke skal gå utover henne at babyen ikke sover, det er provoserende på så mange plan at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engag

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Pinkpashion skrev (6 minutter siden):

Stina har sagt rett ut at det ikke skal gå utover henne at baby ikke sover. Hvordan de løser ting gir jeg blanke i, men innstillingen hennes til den babyen er riv ruskende gal. Får du virkelig ikke med deg hvordan hun omtaler babyen? 

Så lenge baby får det han trenger, mor får det hun trenger og far får det han trenger. Hva er galt? 

• Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er det så mange dager hun ikke er på snap? Hun bare forsvinner. Og de fleste dager legger hun ut god morgen meldinger kl. 17 på dagen?

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (8 minutter siden):

Så lenge baby får det han trenger, mor får det hun trenger og far får det han trenger. Hva er galt? 

Jeg gir faktisk opp. Orker ikke, for dette her faktisk håpløst 😂 Hvis dette høres ok ut, så for all del; fortsett i heiagjengen. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
Natalie91 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så mange dager hun ikke er på snap? Hun bare forsvinner. Og de fleste dager legger hun ut god morgen meldinger kl. 17 på dagen?

Kanskje hun er opptatt med baby og soving da! 

• Liker 2
Skrevet
Pinkpashion skrev (Akkurat nå):

Jeg gir faktisk opp. Orker ikke, for dette her faktisk håpløst 😂 Hvis dette høres ok ut, så for all del; fortsett i heiagjengen. 

Mor gir jo babyen det han trenger? Eller har noen sett en baby med behov som ikke blir møtt? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...