Palmemor Skrevet 8. januar #11001 Del Skrevet 8. januar Klink skrev (4 timer siden): Man får ikke mer enn så og så mange G så hun kommer til å tape penger på det. Men hun tjente 2.5 mill i 2023. I fjor tjente hun ifølge henne selv "sykt mye mer". Er det ikke verdt å miste litt penger for å tilbringe tid med barnet sitt? Da snakker jeg ikke om oss vanlige dødelige som har vanlig inntekter man ikke har råd til å miste. Men disse har RÅD til å miste inntekt i 3 mnd og det uten at det går på bekostning av livsstilen 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 8. januar #11002 Del Skrevet 8. januar J.. skrev (44 minutter siden): Dette er feil. "Du kan få engangsstønad hvis du ikke har hatt inntekt som gir deg rett til foreldrepenger. Du kan også velge å søke om engangsstønad i stedet for foreldrepenger, selv om du har rett til foreldrepenger." Kilde - NAV.no https://www.nav.no/engangsstonad Hva er feil? Sitat Du kan få engangsstønad hvis du ikke har hatt inntekt som gir deg rett til foreldrepenger. Du kan også velge å søke om engangsstønad i stedet for foreldrepenger, selv om du har rett til foreldrepenger. https://www.nav.no/engangsstonad 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 8. januar #11003 Del Skrevet 8. januar (endret) Hermines skrev (3 timer siden): Tok SE søvnmangelen i starten på strak arm? Mener du da hun måtte av gårde på kjærestehelg etter et par uker fordi hun var så sliten? Jeg er veldig i mot hvor mye det barnet har hatt barnevakt men jeg mener og huske SF hadde en bedre holdning til søvnmangel. Kan være jeg tar feil da. Endret 8. januar av Poly 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 8. januar #11004 Del Skrevet 8. januar Zenhouse skrev (13 timer siden): så lenge man får med seg reklamen mellom knekkebrød-smøringen så tjener hun penger. Altså- noen mener at klikker man fort forbi, telles det ikke. Men det tror ikke jeg. Et klikk er et klikk, uansett hvor rask man er. Stina har ingen annonser eller samarbeid utenom Snap-reklame. Som jeg for såvidt syntes var en fin ting av henne før, før alt innhold dras nå ut i det kjedsommelige for å fylle på for å få flest klikk. Det høres rart ut at de ikke får betalt om de som ser på klikker seg raskt forbi reklamen, da tror jeg ingen hadde tjent noe særlig. For hvem gidder vel å se gjennom alle reklamene? Det er ganske mye reklame. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8. januar #11005 Del Skrevet 8. januar Melus skrev (25 minutter siden): Det høres rart ut at de ikke får betalt om de som ser på klikker seg raskt forbi reklamen, da tror jeg ingen hadde tjent noe særlig. For hvem gidder vel å se gjennom alle reklamene? Det er ganske mye reklame. De får betalt pv (per view),uavhengig av hvor lenge man ser på. De får også betalt HVIS man trykker på lenken i reklamen og kjøper noe (slik de alltid har gjort med affilatelenker og cookies..). De får også betalt for samhandling med seeren,tenk chat-jenter 2001 eller hvilken som helst shady "pay per message" nettside.. samme konsept.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 8. januar #11006 Del Skrevet 8. januar Jeg håper at det vi ser av henne på snap ikke representerer hvordan hun er som mamma ellers.. En ting er vertfall sikkert tror jeg; Gutten blir enebarn. For dette var ikke helt det hun har sett for seg at mammarollen var. Og selv om det kan være krevende med en baby, så finnes det langt verre «krevende» perioder de må gjennom enn søvnmangel. Søvnmangel i Spebarnstiden er mye lettere enn senere; mor har hormoner som fakrisk gjør det enklere og våkne/sovne, naturen er fin slik. En ting jeg er spendt på når denne tassen vokser til; skal den da ha felles familiemiddager rundt spisebordet eller skal barnet få en tallerken med middagsrett nummer 3 foran TV-en🤷🏻♀️🤭 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8. januar #11007 Del Skrevet 8. januar Love2017juni skrev (1 time siden): Jeg håper at det vi ser av henne på snap ikke representerer hvordan hun er som mamma ellers.. En ting er vertfall sikkert tror jeg; Gutten blir enebarn. For dette var ikke helt det hun har sett for seg at mammarollen var. Og selv om det kan være krevende med en baby, så finnes det langt verre «krevende» perioder de må gjennom enn søvnmangel. Søvnmangel i Spebarnstiden er mye lettere enn senere; mor har hormoner som fakrisk gjør det enklere og våkne/sovne, naturen er fin slik. En ting jeg er spendt på når denne tassen vokser til; skal den da ha felles familiemiddager rundt spisebordet eller skal barnet få en tallerken med middagsrett nummer 3 foran TV-en🤷🏻♀️🤭 Jeg tror det nok er veldig representativt for hvordan hun er som mamma. Idag sier hun at det er går jo ikke an å stå opp klokka 7. Da kan hun faktisk ikke få flere barn da, for på ett tidspunkt så må man stå opp klokka 7. "Jeg snakket om at det ikke går an å ha rutiner på en 8 uker gammel baby". Hvordan tenker hun at rutiner blir til? Av seg selv? "de sover når de sover". Ja, baby nr 1 gjør det, men det går fint med baby nr 2-3-4 også, som bare må tilpasse seg. Hun er så virkelighetsfjern at det gjør vondt 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 8. januar #11008 Del Skrevet 8. januar Melus skrev (2 timer siden): Det høres rart ut at de ikke får betalt om de som ser på klikker seg raskt forbi reklamen, da tror jeg ingen hadde tjent noe særlig. For hvem gidder vel å se gjennom alle reklamene? Det er ganske mye reklame. Nettopp. Men det har vært hevdet det i ulike tråder her i rampelys. Litt dumt om noen tror de unnlater å støtte influenceren økonomisk ved å klikke i en rasende fart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 8. januar #11009 Del Skrevet 8. januar Etter og ha sett nyeste snapper så håper jeg de leser her inne; Om du skal ha på lys og drive å kosesnakke kl 04.54 så er det ikke rart babyen er mye våken på natta og bruker lang tid på og finne søvnen igjen etter mat. Minst mulig lys+ «kun mat» på natta. Man snakker/koser/duller og har på lys alle andre tider enn på natta; slik at man lærer babyen forskjell på natt/dag etterhvert. (Så klart trøster man Alså om babyen gråter, men man koseduller ikke nattestid) 😅 19 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8. januar #11010 Del Skrevet 8. januar Love2017juni skrev (7 minutter siden): Etter og ha sett nyeste snapper så håper jeg de leser her inne; Om du skal ha på lys og drive å kosesnakke kl 04.54 så er det ikke rart babyen er mye våken på natta og bruker lang tid på og finne søvnen igjen etter mat. Minst mulig lys+ «kun mat» på natta. Man snakker/koser/duller og har på lys alle andre tider enn på natta; slik at man lærer babyen forskjell på natt/dag etterhvert. (Så klart trøster man Alså om babyen gråter, men man koseduller ikke nattestid) 😅 Ikke i hennes verden. Hun tror babyen lager rutiner selv når han er klar 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 8. januar #11011 Del Skrevet 8. januar Palmemor skrev (1 time siden): Ikke i hennes verden. Hun tror babyen lager rutiner selv når han er klar 😂😂😂😂 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 8. januar #11012 Del Skrevet 8. januar Love2017juni skrev (1 time siden): Etter og ha sett nyeste snapper så håper jeg de leser her inne; Om du skal ha på lys og drive å kosesnakke kl 04.54 så er det ikke rart babyen er mye våken på natta og bruker lang tid på og finne søvnen igjen etter mat. Minst mulig lys+ «kun mat» på natta. Man snakker/koser/duller og har på lys alle andre tider enn på natta; slik at man lærer babyen forskjell på natt/dag etterhvert. (Så klart trøster man Alså om babyen gråter, men man koseduller ikke nattestid) 😅 For å ikke snakke om blått skjermlys fra telefonen når hun må inn å registrere alt i appen. Jeg vet mange bruker denne appen og den er nyttig for mange, men jeg stiller meg undrende til om noen gjør seg så avhengig av den at man ikke klarer å lese babyens behov. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 8. januar #11013 Del Skrevet 8. januar (endret) For en besservisser hun er! Er jo virkelig ikke mottakelig for andres råd. Men står og himler med øynene i stedet. Man kan ikke ha rutiner på en 8 uker gammel baby fordi de produserer ikke melatonin? De fleste babyer har en periode i løpet av døgnet hvor de sover en del ekstra i strekk. Poenget er og gradvis prøve og få denne perioden til og være på natta fremfor dagen. Og da snakker man natt i tidsperioden midnatt til 06. Det er det som er natt. Ikke fra 01 til 14 på dagtid. Her er det mange små grep man kan ta, allerede fra de er nyfødt. Et av de beste er dagslys. Jo mer dagslys en baby blir eksponert for på formiddagen jo bedre er det. Også snur man det andre veien om natta og har det rolig og mørkt. Ja, dere ser selv hvordan hun styrer på om natta, veldig lite optimalt. Hva tror hun alle oss med flere barn har måttet gjøre? Da tvinges babyen inn i familiens rutiner. Opp og hopp og levere på skole/bhg tidlig på morgenen uansett hvordan natta har vært osv. Hun forsvarer bare det og ligge og dra seg lengst mulig for og få tilsammen 8 timer søvn 🙈 Endret 8. januar av Poly 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 8. januar #11014 Del Skrevet 8. januar Forstår ikke helt det rutine snakket hennes, vi har rutine på vårt barn og det har vi hatt fra tidlig av. Mitt barn er 2 uker eldre enn P. Vi legger barnet 19.30 vær kveld. Ingen problemer med dette søvn kaoset sånn som henne. 🙃 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. januar #11015 Del Skrevet 8. januar Å henge seg opp i dette med rutiner/ ikke rutiner er merkelig, vi er forskjellige, vi hadde heller ikke rutiner da våre var 8 uker, det er mange som ikke har det 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 8. januar #11016 Del Skrevet 8. januar Orly skrev (2 minutter siden): Å henge seg opp i dette med rutiner/ ikke rutiner er merkelig, vi er forskjellige, vi hadde heller ikke rutiner da våre var 8 uker, det er mange som ikke har det Enig. Er jo ikke så farlig om en 8 uker gammel baby ikke har "rutiner". Det er faktisk mye som faller på plass av seg selv når de blir eldre, melatoninproduksjonen tar seg opp osv. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 8. januar #11017 Del Skrevet 8. januar Du vet det har tatt en syk vending når hun står gang på gang å filmer pumping, helling av pumpe melk i beholdere, registrering av hvert minutt med søvn, har klokkeslett på alle snapper på «natta» frem til kl 15. Virker helt besatt på alt som skal dokumenteres at hun «gjør» med barnet. Akkurat som noen gjør når de har noe å bevise/motbevise. Tenk når det barnet begynner i barnehagen og skole, og foreldrene til de andre barna mimrer tilbake til pumpemelk og sutring over sønnen 😩 Og når barna finner denne gruppa med all mulig info 😩 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 8. januar #11018 Del Skrevet 8. januar Har de ikke hatt noe mer besøk av mor og søster? Vet mange i familien hennes ser på snappende hennes.. hva tenker f.ex bestemora til Stina når hun forsvarer at hennes søvn ikke skal påvirkes av baby? De må jo bli flaue. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 8. januar #11019 Del Skrevet 8. januar Orly skrev (10 minutter siden): Å henge seg opp i dette med rutiner/ ikke rutiner er merkelig, vi er forskjellige, vi hadde heller ikke rutiner da våre var 8 uker, det er mange som ikke har det Poenget er jo at hun gjør ikke annet enn og klage på hvordan nettene er, men tar til seg null av de rådene hun får. Kritikken går også ut på at hun holder babyen på soverommet til langt på dag fordi HUN skal ha sine timer med søvn. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miny Skrevet 8. januar #11020 Del Skrevet 8. januar Nå skjønner man jo hvorfor sønnen deres sover dårlig på natt. Full belysning, og fullpakke med stimuli. Stina som snakker og ler. Jada neida så. Lurt å gi flaske, får sikker masse mer søvn av det.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå