Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

MissCortado skrev (Akkurat nå):

Denne delingen av egne svangerskaps, fødsels- og barselopplevelser begynte lenge før julaften. 

Det vet jeg , poenget  mitt var at de ikke har så mye annet å gjøre enn å skrive masse greier her på KG :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marai skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg , poenget  mitt var at de ikke har så mye annet å gjøre enn å skrive masse greier her på KG :)

Ikke dere heller tydeligvis. God Jul.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Det er det samme fordi babyen får mor sin morsmelk! Hvorfor skal helsevesenet trøste noen for å gi babyen sin melk?? 

Fordi å.amme er SÅ sykt mye mer enn å bare gi mat ! Det er en grunn til at vi damer  er født med bryst og melkekjertler samt hormoner som igangsetter produksjonen .

Å.amme.gir et spekter av goder for barnet og handler om.såååå mye mer enn kun  ernæring , du kan ikke sammenligne amming og flasking  , selv om det er morsmelk ! Uvitende dumme sutremødre som griner etter sympati & forståelse for at de ikke gidder amme , skjerpings , og jo mange mødre trenger trøst fordi de forhåpentligvis skjønner at det å amme er det beste og det som er naturlig , men.som de ikke mestrer eller vil mestre , og de føler seg mislykka 

Endret av Happyflopp
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happyflopp skrev (19 minutter siden):

Fordi å.amme er SÅ sykt mye mer enn å bare gi mat ! Det er en grunn til at vi damer  er født med bryst og melkekjertler samt hormoner som igangsetter produksjonen .

Å.amme.gir et spekter av goder for barnet og handler om.såååå mye mer enn kun  ernæring , du kan ikke sammenligne amming og flasking  , selv om det er morsmelk ! Uvitende dumme sutremødre som griner etter sympati & forståelse for at de ikke gidder amme , skjerpings , og jo mange mødre trenger trøst fordi de forhåpentligvis skjønner at det å amme er det beste og det som er naturlig , men.som de ikke mestrer eller vil mestre , og de føler seg mislykka 

Nærhet, kos og trøst får barnet selv om du gir flaske og morsmelken inneholder mye bra for barnet som ikke forsvinner selv om det får melken fra flaske. Hva annet er det? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjell på det fysiske verbet «å amme» og begrepet «fullamming». Er dere helt treg i nøtta eller?

Doskuter det videre på «Graviditet og spedbarn».

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marai skrev (På 23.12.2024 den 18.52):

Like rart som å sitte her å snakke om en person man ikke vet heller 🤷‍♂️

Det er vel mindre rart å diskutere en offentlig person som deler livet sitt 24/7 på SoMe, enn  en totalt fremmed personer på et anonymt forum? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosmakroni skrev (3 timer siden):

Fullamme burde jo ha en annen betegnelse egentlig, misvisende når det også gjelder pumping. «Kun morsmelk» holder jo😅

Veldig enig, er veldig tydelig i dette forumet at folk misforstår hva fullamme betyr. Men er også veldig forståelig at det blir tolket feil pga ordet amme er i det. Jeg forsto heller ikke forskjellen før jeg snakket med en ammehjelper ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happyflopp skrev (2 timer siden):

Må si meg enig med deg! Jeg ammet i starten men ga flaske også, siden jeg var usikker på om han fikk nok fra meg.  Han ble 6-7 måneder så var vi under flytting, så det var lettere for meg å gi flaske enn å gi pupp, etterhvert nektet han puppen min og ville kun ha flaske. Jeg angret veldig mye på det, og lovet meg selv at barn Nummer 2 skal kun få pupp! Den nærheten man har og den kosen, selvom mange mener man gir kos selvom man gir flaske, men det er ikke i nærheten!  Så er det egentlig så mye styr med flasker og sterilisering 😂😂 pupp er med deg overalt 😂 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (9 timer siden):

Avfølg, avfølg, avfølg 🙌🏼 Kom igjen folkens!!

ENIG👏🏻

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCortado skrev (12 timer siden):

Denne tråden er som det verste mammaforum med totalt uinteressante og mindre relevante fødsel- og barselhistorier fra deltakerne. Det du har gjort eller opplevd er ikke en fasit for andre enn deg selv. 

Når det gjelder Stina så blir hun tidsnok virkelighetsorientert, så jeg tror folk kan ta det helt med ro. 

Ja, det er helt utrolig 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granneman82 skrev (4 timer siden):

@Sol Rampelyset @Måne Rampelyset

Se å få rydda bort den ammediskusjonen og eventuelle andre avsporinger!!!

Ellers; God romjul til allesammen 😄🎄🎅

Det eneste du har å bidra med i diskusjonen eller? Ser du stadig dukker opp å roper på moderering men lite ellers. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (8 minutter siden):

Det eneste du har å bidra med i diskusjonen eller? Ser du stadig dukker opp å roper på moderering men lite ellers. 

Er ofte slik... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marai skrev (18 timer siden):

Yet here you are. Dævver. Du slenger rundt med deg om påstander om vilt fremmede som snakker om noen de ikke kjenner. Du skriver med en slags prektig «higher than thou» holdning når du har gjort deg opp en mening om sikkert hundre ganger så mange ukjente på et nettforum. Tror du er «the shit» liksom. Tror sarkasmen din «eier» samtidig som den er helt utilslørt levert med de dårligste hersketeknikkene, og du egentlig bare kaster stein i glasshus når du møter deg sjæl i døra. Much wow. Lol. Dette blir sikkert sletta, men jeg tenkte hvertfall det er greit at noen sier det så du vet hvor mye du må jobbe med retorikken din, for den er pinlig lett å dekonstruere. 

Endret av Jea10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (19 minutter siden):

Yet here you are. Dævver. Du slenger rundt med deg om påstander om vilt fremmede som snakker om noen de ikke kjenner, mens du har gjort deg opp en mening om sikkert hundre ganger så mange ukjente på et nettforum. Tror du er «the shit» liksom. Tror sarkasmen din «eier» samtidig som den er helt utilslørt levert med de dårligste hersketeknikkene, og du egentlig bare kaster stein i glasshus når du møter deg sjæl i døra. Much wow. Lol. Dette blir sikkert sletta, men jeg tenkte hvertfall det er greit at noen sier det så du vet hvor mye du må jobbe med retorikken din, for den er pinlig lett å dekonstruere. 

Applaus 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katinkalille skrev (11 minutter siden):

Og selvfølgelig er det helt forferdelig å amme på natt🤡🤡

IMG_7506.png

Tar jo så lang tid å sove 8 timer vettu 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisielt avfulgt henne. Orker ikke å høre den der klaginga hennes mer, får lyst til å filleriste henne.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 time siden):

Bidratt mye tidligere I tråden jeg😊  Avsporing ødelegger, greit å få det fjerna vettu 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (31 minutter siden):

Og selvfølgelig er det helt forferdelig å amme på natt🤡🤡

IMG_7506.png

Det var jo helt forferdelig at P brukte så lang tid på ett måltid - opptil to timer, når hun ammet på natt. 

Så var det helt forferdelig at han bare brukte 40 minutter på ett måltid, den natta hun hadde brystbetennelse og gjerne skulle ha tømt brystet helt.

Konklusjonen er vel at ting er forferdelige når de ikke er til STINAS beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...