Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

FruRosa skrev (På 22.12.2024 den 21.34):

Noen burde ta fra henne alt pumpeutstyr og flasker, så eneste muligheten til å gi baby mat er å amme. Iallfall frem til ammingen er SKIKKELIG etablert, og produksjonen passer til etterspørselen.

Sier du dette til alle? Det går fint an å bare pumpe i mange uker før barnet begynner å amme 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kleenex skrev (8 minutter siden):

Sier du dette til alle? Det går fint an å bare pumpe i mange uker før barnet begynner å amme 

Ingen som kan dette anbefaler å starte med flaske før amming er godt etablert nei. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (9 timer siden):

Litt dumt for P at han bare liker klær fra Newbie. Han har jo ingen klær som passer når han blir voksen en gang da 😜

Eller etter fylte 10 år😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (33 minutter siden):

Ingen som kan dette anbefaler å starte med flaske før amming er godt etablert nei. 

Det spørs, er det komplikasjoner etter/under fødsel så kan det hende de anbefaler kopp eller flaske for å forsikre seg at barnet for i seg nok. Evt sonde. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (37 minutter siden):

Det spørs hvilken situasjon barnet er i og moren faktisk. Det kan være greit å vite for alle at det å pumpe kan skje over lengre tid uten at det gjør noe for framtidig amming. Dette vet jeg mye om. Hvis barnet er i nærheten av mor er det enda enklere å pumpe også for melka kommer lettere pga hormoner mtp utdrivingsrefleksen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (1 minutt siden):

Det spørs hvilken situasjon barnet er i og moren faktisk. Det kan være greit å vite for alle at det å pumpe kan skje over lengre tid uten at det gjør noe for framtidig amming. Dette vet jeg mye om. Hvis barnet er i nærheten av mor er det enda enklere å pumpe også for melka kommer lettere pga hormoner mtp utdrivingsrefleksen.

Jupp, måtte selv gjøre det for hånd i 3 dager før jeg fikk pumpe av sykehuset. Dette for å få frem melken mer naturlig før  jeg begynte med pumpe. (Var på intensivavdeling på Haukeland, Bergen). 2 måneder etter på så har jeg endelig begynt å få til å amme. Så ammer nå på dagtid 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (4 timer siden):

Han har helt fine verdier. Antagelig fordi han trener så vanvittig mye. Jeg er mer bekymra for alt det sukkerfrie de putter i seg. Det kan jo umulig være bra med alle de søtningsstoffene?

Det Pandy-godteriet fører for det første til masse illeluktende fising og for det andre er de svært syrlige. De tar ganske hardt på tennene. Så det er nok ikke kun sukker før i tiden som har ført til syreskader der i gården. (Jfr Stina sine tenner) 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (7 timer siden):

Poenget er at Stina går imot alle råd hun har fått, ikke hva «alle» gjør. HUN klager på ammekaos, men lager selv dette kaoset ved å styre slik som hun gjør.

Hadde jeg hatt en venninne/bekjent som holdt på som henne, og samtidig klaget over hvor styrete ammingen var, så hadde jeg sagt ifra ja!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer hun virkelig aldri å rydde etter seg før hun rømmer huset? Hun virker som en bortskjemt,dårlig oppdratt tenåring! 

IMG_7426.png

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (10 timer siden):

Klarer hun virkelig aldri å rydde etter seg før hun rømmer huset? Hun virker som en bortskjemt,dårlig oppdratt tenåring! 

IMG_7426.png

ADHD må vite..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guido skrev (3 timer siden):

ADHD må vite..

Eheheheeh, selv vi med ADHD kan rydde. Vi bare er litt kaotiske og kan bruke *litt* tid på å komme i gang, konsentrere oss, strukturere og holde det organisert. Hun er forøvrig så superorganisert hjemme. Like mindblowingly so. Ikke kjangs i havet at jeg hadde fått til det systemet hun har rigget seg til med hjemme hos seg selv. Hun har ikke blitt utredet eller fått noen diagnose heller, så inntil hun får noe svar på det kan man drøye med invitasjon til den klubben. Fra spøk til alvor så virker hun bare håpløst distré og OCD i min mening. Men så har ikke jeg den kompetansen til å si enten eller, men det er hvertfall ikke noe hun kan påberope seg før hun har blitt vurdert av kvalifiserte folk. 

Endret av Jea10
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

orios skrev (På 22.12.2024 den 9.17):

Fullamming er at barnet bare får morsmelk, med tilskudd av D-vitamin og eventuelle medisiner. Du fullammer selv om du pumper og gir barnet morsmelk på kopp, flaske, sonde eller på andre måter.

Hilsen ammehjelpen!!

Bullshit ! Dette sies KUN for å trøste eventuelle mødre som enten ikke får til eller i de fleste tilfeller ikke gidder legge eget barn til brystet ....

Så får de medlidenhet der også , sutre sutre 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kkkeee skrev (2 timer siden):

Eller så er ho litt lat, siden ho vet at PK gjør det 

Hun utnytter nok litt han han gjør det meste for tiden. Vi har jo sett at hun har rimelig orden og systemer 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 24.12.2024 den 0.15):

Det Pandy-godteriet fører for det første til masse illeluktende fising og for det andre er de svært syrlige. De tar ganske hardt på tennene. Så det er nok ikke kun sukker før i tiden som har ført til syreskader der i gården. (Jfr Stina sine tenner) 

Hun etser bort tenner og tannkjøtt og tror selv hun er så sykt sunn og smart 🤣

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katinkalille skrev (På 24.12.2024 den 9.46):

IMG_7426.png

Haha vurderte selv skjermdump av dette , da ikke engang rydde vekk sitt klare hun , hun oppfører seg så umodent og prinsessa skal ikke rydde , for hushjelpen kommer jo snart tar bort rotet mitt 🤣

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happyflopp skrev (3 timer siden):

Bullshit ! Dette sies KUN for å trøste eventuelle mødre som enten ikke får til eller i de fleste tilfeller ikke gidder legge eget barn til brystet ....

Så får de medlidenhet der også , sutre sutre 

Er så morsomt at folk på kk sier motsatt av ammehjelpere på sykehuset. Snakket med både jordmor og ammehjelper på Haukeland for å få til å gi pupp. Men fikk ganske grei beskjed at jeg full ammer selv om jeg har pumpet lenge. 

Dojakitty skrev (4 minutter siden):

Og btw, er ikke  4 timer søvn med en baby på under 2 mnd ganske bra? 

ja, det er ganske bra. De fleste våkner etter 1-3 timer. Spørs på døgnrytmen til babyen. Her er rekorden på 6,5 timer. Snart 2 måneder. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...