Palmemor Skrevet 22 timer siden #10261 Del Skrevet 22 timer siden Poly skrev (14 minutter siden): Og hva viste de? Han har helt fine verdier. Antagelig fordi han trener så vanvittig mye. Jeg er mer bekymra for alt det sukkerfrie de putter i seg. Det kan jo umulig være bra med alle de søtningsstoffene? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miny Skrevet 19 timer siden #10262 Del Skrevet 19 timer siden FruRosa skrev (På 22.12.2024 den 13.07): På story nå: «ammekaos» og «brystbetennelse igjen» … Hun forteller at hun gikk 8 timer uten å amme/pumpe/ tømme brystene forleden dag da hun var på vippetime. Er det mulig??? Hun styrer sånn med den ammingen/pumpingen at dette kan hun 100% skylde seg selv! Hadde hun hørt på råd, og AMMET når baby ønsker det, hadde hun sluppet dette «kaoset». Men… hun gidder ikke amme på natten (hennes egne ord) fordi det tar mye lenger tid enn å pumpe og gi flaske! Og hun gidder ikke bli stuck hjemme med baby hele tiden (også hennes egne ord) så derfor tyr hun ofte til pumping så hun kan forlate huset alene og PF mater baby. Helt fint at pappa tar ansvar, men her er det snakk om et barn på knappe 6 uker. Og hun har jo holdt på sånn fra dag EN (allerede på sykehuset tok PF baby på natten og ga flaske så Stina fikk sove). Ja, stakars så skuffet enda over at det ble gutt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 19 timer siden #10263 Del Skrevet 19 timer siden FruRosa skrev (På 22.12.2024 den 21.34): Noen burde ta fra henne alt pumpeutstyr og flasker, så eneste muligheten til å gi baby mat er å amme. Iallfall frem til ammingen er SKIKKELIG etablert, og produksjonen passer til etterspørselen. Sier du dette til alle? Det går fint an å bare pumpe i mange uker før barnet begynner å amme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 19 timer siden #10264 Del Skrevet 19 timer siden Kleenex skrev (8 minutter siden): Sier du dette til alle? Det går fint an å bare pumpe i mange uker før barnet begynner å amme Ingen som kan dette anbefaler å starte med flaske før amming er godt etablert nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 19 timer siden #10265 Del Skrevet 19 timer siden Aintnofun skrev (9 timer siden): Litt dumt for P at han bare liker klær fra Newbie. Han har jo ingen klær som passer når han blir voksen en gang da 😜 Eller etter fylte 10 år😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 18 timer siden #10266 Del Skrevet 18 timer siden Nussepus skrev (33 minutter siden): Ingen som kan dette anbefaler å starte med flaske før amming er godt etablert nei. Det spørs, er det komplikasjoner etter/under fødsel så kan det hende de anbefaler kopp eller flaske for å forsikre seg at barnet for i seg nok. Evt sonde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 18 timer siden #10267 Del Skrevet 18 timer siden Nussepus skrev (37 minutter siden): Ingen som kan dette anbefaler å starte med flaske før amming er godt etablert nei. Det spørs hvilken situasjon barnet er i og moren faktisk. Det kan være greit å vite for alle at det å pumpe kan skje over lengre tid uten at det gjør noe for framtidig amming. Dette vet jeg mye om. Hvis barnet er i nærheten av mor er det enda enklere å pumpe også for melka kommer lettere pga hormoner mtp utdrivingsrefleksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 18 timer siden #10268 Del Skrevet 18 timer siden Kleenex skrev (1 minutt siden): Det spørs hvilken situasjon barnet er i og moren faktisk. Det kan være greit å vite for alle at det å pumpe kan skje over lengre tid uten at det gjør noe for framtidig amming. Dette vet jeg mye om. Hvis barnet er i nærheten av mor er det enda enklere å pumpe også for melka kommer lettere pga hormoner mtp utdrivingsrefleksen. Jupp, måtte selv gjøre det for hånd i 3 dager før jeg fikk pumpe av sykehuset. Dette for å få frem melken mer naturlig før jeg begynte med pumpe. (Var på intensivavdeling på Haukeland, Bergen). 2 måneder etter på så har jeg endelig begynt å få til å amme. Så ammer nå på dagtid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 18 timer siden #10269 Del Skrevet 18 timer siden Palmemor skrev (4 timer siden): Han har helt fine verdier. Antagelig fordi han trener så vanvittig mye. Jeg er mer bekymra for alt det sukkerfrie de putter i seg. Det kan jo umulig være bra med alle de søtningsstoffene? Det Pandy-godteriet fører for det første til masse illeluktende fising og for det andre er de svært syrlige. De tar ganske hardt på tennene. Så det er nok ikke kun sukker før i tiden som har ført til syreskader der i gården. (Jfr Stina sine tenner) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 11 timer siden #10270 Del Skrevet 11 timer siden Kleenex skrev (7 timer siden): Sier du dette til alle? Det går fint an å bare pumpe i mange uker før barnet begynner å amme Poenget er at Stina går imot alle råd hun har fått, ikke hva «alle» gjør. HUN klager på ammekaos, men lager selv dette kaoset ved å styre slik som hun gjør. Hadde jeg hatt en venninne/bekjent som holdt på som henne, og samtidig klaget over hvor styrete ammingen var, så hadde jeg sagt ifra ja! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 8 timer siden #10271 Del Skrevet 8 timer siden Klarer hun virkelig aldri å rydde etter seg før hun rømmer huset? Hun virker som en bortskjemt,dårlig oppdratt tenåring! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå