Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (33 minutter siden):

Jeg har amma 3 barn, men innser nå at jeg aldri noensinne tok tida på hvor lenge de lå ved brystet.  Er det en «greie» nå hvor man har apper til alt mulig? 

Ja, vet flere bruker napper appen. Den gir deg full tilgang på søvn, bleie skift, amming, pumping, mating, temp osv. jeg registrerer søvn til mitt barn, amming og pumping. Mest fordi da slepper jeg og tenke på klokka. Mitt barn sover mer en gjennomsnittlig og jeg ønsker ikke kvelds uro 😅 registeret amming pga jeg har sensitive nipper som blir fort såre så bytter bryst en del

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katinkalille skrev (4 timer siden):

Jaja,men nå drev/driver jo hun faktisk med OF. Det gjør ikke Stina og PF. Men,det skulle man jaggu tro utifra bildene.
Og du som forsvarer hun i alt,kan du ikke komme med en uttalelse der hun sier at P KUN liker klær fra Newbie,ikke  noe annet,da blir han så fuzzy og urolig. Mener du oppriktig at en unge på 1 mnd kjenner forskjell på bomull fra Newbie kontra H&M/Lindex/Name it osv?? 

Et utsagn om at P liker klær fra newbie. Kanskje en dum kommentar der og da. Vi har vel alle sagt en og annen dum ting gjennom livet. Men så skal det diskuteres i det vide og brede her inne i det uendelige. Regner med det enda er et tema her inne når P fyller året. Stina er menneskelig. Sier ting hun tenker, ikke alt er like gjennomtenkt der og da. Prøver og feiler og prøver på nytt. Hun er nok hakke bedre en de som skal bruke mange dager på å diskutere en filleting anonymt på nett. 

I denne tråden har det blitt anbefalt å kontakte barnevernet, at Per Fredrik fortjener bedre kjæreste, at hun ikke ønsket barnet så sterkt og mye andre direkte stygge ting. Og dette er overhode ikke konstruktiv kritikk. 

Endret da jeg skrev feil navn på Per Fredrik. 

Endret av rosererrøde
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (19 minutter siden):

Et utsagn om at P liker klær fra newbie. Kanskje en dum kommentar der og da. Vi har vel alle sagt en og annen dum ting gjennom livet. Men så skal det diskuteres i det vide og brede her inne i det uendelige. Regner med det enda er et tema her inne når P fyller året. Stina er menneskelig. Sier ting hun tenker, ikke alt er like gjennomtenkt der og da. Prøver og feiler og prøver på nytt. Hun er nok hakke bedre en de som skal bruke mange dager på å diskutere en filleting anonymt på nett. 

I denne tråden har det blitt anbefalt å kontakte barnevernet, at Per Kristian fortjener bedre kjæreste, at hun ikke ønsket barnet så sterkt og mye andre direkte stygge ting. Og dette er overhode ikke konstruktiv kritikk. 

Per Kristian faktisk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (16 minutter siden):

I denne tråden har det blitt anbefalt å kontakte barnevernet, at Per Kristian fortjener bedre kjæreste, at hun ikke ønsket barnet så sterkt og mye andre direkte stygge ting. Og dette er overhode ikke konstruktiv kritikk. 

Er bare så merkelig at når Stina kommer med utsagn som dette,så sitter de som kommer med tilsvar til alle som kommer med kritikk,både konstruktivt og ikke,stille i båten. Er bare oppriktig nysgjerrig på hva de mener om utsagn som dette,og dét må være lov å stille spm ved. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Per Kristian faktisk 😂

Forsvarer med nebb og klør men aner ikke hva han heter😂🤡

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (34 minutter siden):

Per Kristian faktisk 😂

Åj, ja skrev feil navn. Per Fredrik. Sånn, nå har jeg og skrevet noe dumt så feel free to take me down 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katinkalille skrev (35 minutter siden):

Er bare så merkelig at når Stina kommer med utsagn som dette,så sitter de som kommer med tilsvar til alle som kommer med kritikk,både konstruktivt og ikke,stille i båten. Er bare oppriktig nysgjerrig på hva de mener om utsagn som dette,og dét må være lov å stille spm ved. 

Antar folk ikke gidder å kommentere det ("forsvare" det) fordi det er en helt harmløs,teit ting å si.

At folk henger seg helt opp i det i den grad at det nevnes over fler sider,sier jo mer om de,enn om de som ikke bryr seg/Stina som sier dumme (men ufarlige..) ting..

Endret av J..
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (34 minutter siden):

Forsvarer med nebb og klør men aner ikke hva han heter😂🤡

Nettopp. Huff a meg så dum jeg er som klarte å skrive feil navn. Glemte av at inne på KG så må man være perfekt! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bare si kort og godt at hun rett og slett er mindre intelligent da? Altså, det er tydelig at lyset er på men ingen er hjemme. Hvertfall når hun kommer med så mye pinlig dumt BS hele tiden. Da kan jeg godt slutte å irritere meg jeg altså. Ingen med litt mellom øra prater så mye shit som det hun gjør. Det er med andre ord den helhetlige figuren hun gjør av seg selv.  Så ja, dersom det ikke er et spørsmål om de intellektuelle fakultetene så kan jeg godt klappe igjen for alle de som på død og liv må forsvare Stina. Tipper hun kunne kræsja bilen inn i et lyskryss fordi hun satt og så på seg selv i speilet mens hun kjører, og folk her inne ville likevel funnet grunner til å forsvare henne. Just saying. Folk som forsvarer henne her inne sier at mange er i overkant for kritiske, men de samme folka er i overkant altfor ettergivende overfor en som helt tydelig ikke er vettug for fem flate øre. 

Så, med å ha forstyrret vepsebolet enda litt til nå på tampen av året, ønsker jeg alle en god jul og godt nyttår 😌

Endret av Jea10
  • Liker 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (3 minutter siden):

Kan man ikke bare si kort og godt at hun er rett og slett mindre intelligent da? Altså, det er tydelig at lyset er på men ingen er hjemme. Hvertfall når hun kommer med så mye pinlig dumt BS hele tiden. Da kan jeg godt slutte å irritere meg. Altså, ingen med litt mellom øra prater så mye shit. Så, dersom det ikke er et spørsmål om de intellektuelle fakultetene så skal jeg godt klappe igjen for alle de som på død og liv forsvarer Stina. Tipper hun kunne kræsja bilen inn i et lyskryss fordi hun satt og så på seg selv i speilet mens hun kjører, og folk her inne ville likevel funnet grunner til å forsvare henne. Just saying. Folk som forsvarer henne her inne sier at mange er i overkant for kritiske, men de samme folka er i overkant altfor ettergivende overfor en som helt tydelig ikke er vettug for fem flate øre. 

Sånn, god jul og godt nyttår 😌

En spade er rett og slett bare en spade! 

God jul! 🎄

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (Akkurat nå):

Kan man ikke bare si kort og godt at hun er rett og slett mindre intelligent da? Altså, det er tydelig at lyset er på men ingen er hjemme. Hvertfall når hun kommer med så mye pinlig dumt BS hele tiden. Da kan jeg godt slutte å irritere meg. Altså, ingen med litt mellom øra prater så mye shit. Så, dersom det ikke er et spørsmål om de intellektuelle fakultetene så skal jeg godt klappe igjen for alle de som på død og liv forsvarer Stina. Tipper hun kunne kræsja bilen inn i et lyskryss fordi hun satt og så på seg selv i speilet mens hun kjører, og folk her inne ville likevel funnet grunner til å forsvare henne. Just saying. Folk som forsvarer henne her inne sier at mange er i overkant for kritiske, men de samme folka er i overkant altfor ettergivende overfor en som helt tydelig ikke er vettug for fem flate øre. 

Nei altså. Forsvarer ikke det hun sa. Men henger meg ikke opp i en så liten filleting. Det er kanskje der forskjellen ligger. 

Forøvrig meget respektløst å si at noen ikke er vettug eller mindre intelligent. 

Hva som om hun liker å se på seg selv i speilet? Der er hun jo som veldig mange andre. Jeg hopper glatt over se så deilig jeg er innhold hos de jeg følger. Men det irriterer meg fint lite at de velger å gjøre det. 

Av samme grunn irriterer det meg ikke at mor sover og far tar natt eller at man ammer eller pumper. Så lenge barnet legger på seg og har det bra, så er jo det absolutt det viktigste.

Du kan fint si at vi forsvarer henne, og det trengs nok kanskje når en overveldende stor andel er ute etter å ta henne.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (10 minutter siden):

Kan man ikke bare si kort og godt at hun rett og slett er mindre intelligent da? Altså, det er tydelig at lyset er på men ingen er hjemme. Hvertfall når hun kommer med så mye pinlig dumt BS hele tiden. Da kan jeg godt slutte å irritere meg jeg altså. Ingen med litt mellom øra prater så mye shit som det hun gjør. Det er med andre ord den helhetlige figuren hun gjør av seg selv.  Så ja, dersom det ikke er et spørsmål om de intellektuelle fakultetene så kan jeg godt klappe igjen for alle de som på død og liv må forsvare Stina. Tipper hun kunne kræsja bilen inn i et lyskryss fordi hun satt og så på seg selv i speilet mens hun kjører, og folk her inne ville likevel funnet grunner til å forsvare henne. Just saying. Folk som forsvarer henne her inne sier at mange er i overkant for kritiske, men de samme folka er i overkant altfor ettergivende overfor en som helt tydelig ikke er vettug for fem flate øre. 

Fantastisk👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (5 minutter siden):

Nei altså. Forsvarer ikke det hun sa. Men henger meg ikke opp i en så liten filleting. Det er kanskje der forskjellen ligger. 

Forøvrig meget respektløst å si at noen ikke er vettug eller mindre intelligent. 

Hva som om hun liker å se på seg selv i speilet? Der er hun jo som veldig mange andre. Jeg hopper glatt over se så deilig jeg er innhold hos de jeg følger. Men det irriterer meg fint lite at de velger å gjøre det. 

Av samme grunn irriterer det meg ikke at mor sover og far tar natt eller at man ammer eller pumper. Så lenge barnet legger på seg og har det bra, så er jo det absolutt det viktigste.

Du kan fint si at vi forsvarer henne, og det trengs nok kanskje når en overveldende stor andel er ute etter å ta henne.

If the shoe fits. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosererrøde skrev (1 time siden):

Hadde det vært ÉN filleting så hadde ikke jeg hengt meg opp i det heller, men den lille snøballen blir bare større og større for hver minste lille filleting hun lirer av seg 365 dager i året. Da blir det fort mange filleting og til slutt et massivt snøskred fra Sandefjord.

Kan forøvrig også nevne at å ikke henge seg opp i filletingene mens man på død og liv mener at andre er urimelig kritiske er noe som kan kalles «cherrypicking». Det betyr at man går aktivt inn for å ignorere de observasjonene/argumenter/faktorer som strider i mot det synet/narrativet dere ønsker skal passe inn her. Enten får dere ta alt med i vurderingen, eller slutte å anklage alle andre for å være urettferdige når man aktivt velger å ignorere helt vesentlige faktorer som gjør at så mange kritiserer henne. 

Og ja, respektløst? So what? Om noen blir støtt, såra eller noe annet så betyr ikke det at jeg tar noe mer feil eller at det endrer saken noe som helst. Det er ikke sånn at diskusjoner skal gå på at alt blir ordlagt passivt og politisk korrekt for at det skal være innafor.

Endret av Jea10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (20 minutter siden):

Sånne kommentarer  som det her er så unødvendig å si, at du føler at hun er minder intelligent det kan være din greie og holde for deg selv.  Er noe man ikke trenger å så si da det går på person angrep . Vær litt mere voksen og vis folkeskikk.  

Så du synes det er fair at folk  som slenger mye dritt om henne,  er det greit ? Trodde man var bedre enn som så. Jeg håper en moderator  slette denne meldingen her egentlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marai skrev (1 time siden):

Sånne kommentarer  som det her er så unødvendig å si, at du føler at hun er minder intelligent det kan være din greie og holde for deg selv.  Er noe man ikke trenger å så si da det går på person angrep . Vær litt mere voksen og vis folkeskikk.  

Så du synes det er fair at folk  som slenger mye dritt om henne,  er det greit ? Trodde man var bedre enn som så. Jeg håper en moderator  slette denne meldingen her egentlig. 

Føler? 😂 I motsetning til veldig mange her inne, går jeg aldri på følelsene mine når jeg argumenterer for noe. Ellers må jeg si at jeg er langt forbi å affiseres av hersketeknikker, spesielt de av en særdeles moralistisk natur. Jeg går utelukkende på det jeg observerer og en logisk vurdering av aldersadekvat oppførsel og resonnement hos et godt voksent menneske og hvorvidt det gjelder i Stina sitt tilfelle. Om man mener at å bli fornærma av det jeg sier invaliderer mitt poeng, og at admin skal sensurere av den grunn, fordi andre sine sensibiliteter er så skjøre, så sier det kanskje litt om hvilken retning man ville vært på vei. Dersom det å føle seg personlig støtt skal være med på å styre diskusjonen her inne så er det ikke lenger rom for å være uenige. Da får man kanskje finne seg et eget ekkokammer om man bare liker at andre jatter med.

Det er ikke hatefullt eller grovt sagt. For å sette det på spissen så er litteraturen fylt til randen med forfattere, forskere, filosofer/tenkere og andre som teoriserer og forsker på menneskelig kognisjon og intellektualisme. Til og med feminismens mor og grunnlegger (Mary Wollstonecraft) var heftig kritisk mot samtidens kvinner som var med på å fordumme seg selv og bidra til å fyre opp under det patriarkalske narrativet om kvinners enfoldighet som igjen ødela for de andre. Så jeg sier bare at mine synspunkter eller meninger er hverken sensasjonelle eller kontroversielle. I Norge så er det ikke i mot loven å være dum, ei heller å påpeke at noen er det. Hadde jeg diskriminert på bakgrunn av kjønn, religion, etnisitet, legning eller noe annet, så hadde det vært en annen sak. Ingen er beskyttet mot kritikk eller andres meninger. Da burde det ikke sensureres på et norsk forum heller.

Så, ja. Jeg mener absolutt det er innafor å skrive det jeg mener. 

Endret av Jea10
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt dumt for P at han bare liker klær fra Newbie. Han har jo ingen klær som passer når han blir voksen en gang da 😜

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker uansett alle dere som er helt besatt av stina og typen  hennes  en riktig  god jul  og godt nyttår.  Trenger jo ikke å spørre hva dere skal på nyåret , blir å være her å " kritisere " osv.   Må være veldig morsomt. Men jaja ^^

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marai skrev (1 minutt siden):

Ønsker uansett alle dere som er helt besatt av stina og typen  hennes  en riktig  god jul  og godt nyttår.  Trenger jo ikke å spørre hva dere skal på nyåret , blir å være her å " kritisere " osv.   Må være veldig morsomt. Men jaja ^^

Det er jo supergøy!👏👏👏 god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marai skrev (7 minutter siden):

God jul og godt nyttår, ja! 🥰

Endret av Jea10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...