Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

HMK skrev (3 minutter siden):

Smokken er erstatning for brystet, så det er heller omvendt. 

Spedbarn kan gjerne die fra mor i timesvis på kveldene de første månedene. Biologisk sett er det denne diingen som sørger for økt produksjon. Derfor oppfatter mange nybakte foreldre dette som at babyene ikke blir fornøyd på kveldstid, og så topper de opp med mme istedet for å bare la barnet die. Det er muligens enklere der og da, men det forstyrrer gjerne den fine balansen mellom tilbud og etterspørsel. 

Var åpenbart enklere å gi han en flaske før hun skulle bake og, så slapp hun å gi avkall på enda mer…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Istapp skrev (2 timer siden):

Ammes barnet i 2 timer, har barnet sluttet å die for å spise, men bruker brystet som smokk.

Så mye tid babyen har med mor, kan man vel skjønne han suger seg fast når det er «hennes tur»…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket snapstory til PF nå.. altså, hva f er greia med at han skal rydde kjøkkenet på natten? Ser at disse ostepakkene til Stina ligger tomme på benken der. Er hun virkelig så jævlig bortskjemt at hun ikke gidder en gang å kaste søppel? Men legger det bare fra seg fordi «pefeddik» har kveldsvakt på kjøkkenet? Og at han i tillegg var på butikken for å «handle mat til meg selv», handler de ikke for hverandre om den ene er i butikken på dagtid??? Det her er oppriktig det merkeligste paret jeg noensinne har vært vitne til. For et spesielt par. Virkelig. 

Og skal jeg være helt ærlig så er jeg nesten overbevist om at barnet ikke var ønsket fra Stina sin side, men PF sin. Kanskje han ga henne et ultimatum. Eller, hun romantiserte det nok veldig å få barn og så bare for seg dulling og dalling, realiteten ble noe helt annet enn hun så for seg. Hadde det vært returrett på babyer hadde nok «den» blitt returnert asap. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (6 timer siden):

Men på dagen gidder hun og amme for da kan hun sitte i sofaen og se julefilm samtidig. Det er «sååå kosli». Og PF gjør i stand «snackstralla».

Eller strikke. Ja, hun sa hun strikka mens hu amma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (2 timer siden):

Sjekket snapstory til PF nå.. altså, hva f er greia med at han skal rydde kjøkkenet på natten? Ser at disse ostepakkene til Stina ligger tomme på benken der. Er hun virkelig så jævlig bortskjemt at hun ikke gidder en gang å kaste søppel? Men legger det bare fra seg fordi «pefeddik» har kveldsvakt på kjøkkenet? Og at han i tillegg var på butikken for å «handle mat til meg selv», handler de ikke for hverandre om den ene er i butikken på dagtid??? Det her er oppriktig det merkeligste paret jeg noensinne har vært vitne til. For et spesielt par. Virkelig. 

Og skal jeg være helt ærlig så er jeg nesten overbevist om at barnet ikke var ønsket fra Stina sin side, men PF sin. Kanskje han ga henne et ultimatum. Eller, hun romantiserte det nok veldig å få barn og så bare for seg dulling og dalling, realiteten ble noe helt annet enn hun så for seg. Hadde det vært returrett på babyer hadde nok «den» blitt returnert asap. 

IMG_1550.thumb.jpeg.c413e79d8d806ff330706dc54d2aed40.jpeg

Og her har du også alt av eple hun kaster etter at hun er ferdig. Det er MYE eple igjen. Det er helt sykt hvor mye kun kaster. Er samme greia med andre frukter også. Hadde vært gøy å vært flue på veggen i det huset 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildrandedu33 skrev (8 timer siden):

N E I. Pumpen suger ikke på langt nær så kraftig/effektivt som en baby!

Du trenger ikke rope , pumpe fungerer fortsatt fint likevel og vel jo en pumpe kan faktisk være mer effektivt enn en baby 

Endret av Orly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmelen_91 skrev (8 timer siden):

Han liker kun klær fra newbie 😂😂😂 ah det beste jeg har hørt på lenge! Så han godkjenner ingen andre type klær, jepp kun newbie! Ser ikke så mye på denne dama, ser heller mer på typen sin snap, synes han virker mer finere og mer interessert i gutten sin. Man kan se helt klart at det er en tilknytning der. Dette barnet var jo så ønsket, synes er så rart når hun fortsatt setter seg selv først hele tiden. 😓   

Akkurat det at han liker kun klær fra newbie, blir jo bare tullete å si 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (9 timer siden):

Han liker kun klær fra newbie 😂😂😂 ah det beste jeg har hørt på lenge! Så han godkjenner ingen andre type klær, jepp kun newbie! Ser ikke så mye på denne dama, ser heller mer på typen sin snap, synes han virker mer finere og mer interessert i gutten sin. Man kan se helt klart at det er en tilknytning der. Dette barnet var jo så ønsket, synes er så rart når hun fortsatt setter seg selv først hele tiden. 😓   

Syns det virker som en typisk fødselsdepresjon det der. Hadde det selv etter KS. Kroppen min ga meg så sterke fysiske smerter at jeg fikk vegring mot å holde babyen min😞 Men jeg tvang meg selv til å ta meg av babyen for jeg skjønte heldigvis at det var en fødselsdepresjon på vei. Og da barnefar måtte tilbake på jobb så måtte jeg bare trå til. Kunne ikke lene meg på han lenger. Men S og PF er hjemme hele tiden begge 2, og da kan S fortsette som hu gjør da🙆🏻‍♀️ Håper hu kan få noe proff hjelp snart av helsestasjon f.eks.  Ellers kommer dette til å fortsette til ungen skal i bhg ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (9 timer siden):

Ammes barnet i 2 timer, har barnet sluttet å die for å spise, men bruker brystet som smokk.

Det "heter ikke" å bruke brystet som smokk. Det er faktisk smokken som brukes som bryst/pupp. En kjepphest for meg! Små babyer har et sterkt sugebehov, og noen ganger sterkere enn andre, ved f.eks. behov for nærhet eller smerter. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyer skrev (1 time siden):

Syns det virker som en typisk fødselsdepresjon det der. Hadde det selv etter KS. Kroppen min ga meg så sterke fysiske smerter at jeg fikk vegring mot å holde babyen min😞 Men jeg tvang meg selv til å ta meg av babyen for jeg skjønte heldigvis at det var en fødselsdepresjon på vei. Og da barnefar måtte tilbake på jobb så måtte jeg bare trå til. Kunne ikke lene meg på han lenger. Men S og PF er hjemme hele tiden begge 2, og da kan S fortsette som hu gjør da🙆🏻‍♀️ Håper hu kan få noe proff hjelp snart av helsestasjon f.eks.  Ellers kommer dette til å fortsette til ungen skal i bhg ja. 

Ja. Dessverre er fødselsdepresjon vanligere etter ivf også. Det er kanskje noe med at veien til graviditeten har vært ekstra tung. Håper hun får hjelp om det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia med at så mange roper på fødselsdepresjon. Tror det heller mer mot tilknytningsproblemer for hun klarer tydeligvis å ta vare på seg selv… eller så er de bare sånn og fornøyd med det!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (30 minutter siden):

Skjønner ikke helt greia med at så mange roper på fødselsdepresjon. Tror det heller mer mot tilknytningsproblemer for hun klarer tydeligvis å ta vare på seg selv… eller så er de bare sånn og fornøyd med det!

Er ikke noe som minner om depresejon ene eller andre veien der. Tar vare på seg selv, strikker, baker, drar til frisør, fikser vipper, skifter bleie på ungen 20 ganger om natta... Tror de bare er skikkelig sære. Hun var nok ikke forberedt på at mammatilværselen betyr at man må ofre litt. Det var hun ganske tydelig på i graviditeten også, at hun ikke skulle forfalle, at hun skulle dusje og sminke seg hver dag, ordne seg, se fresh ut osv. Og det er jeg helt for. Man trenger ikke bli en dass bare fordi man har barn, så lenge man har tid til å ivareta begge deler. Og det har hun jo, siden PF tar seg av 98% av det ungen trenger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildrandedu33 skrev (17 timer siden):

Nix! En baby suger kraftigere enn pumpe!

Denne feilinfoen du driver med er faktisk ikke grei! 

For det første, en baby dier og melker brystet. Det er ikke kraftig suging som skal til for å melke et bryst, så hvor kraftig babyen suger er ikke relevant. Det er selve melkingen med tunga som er viktig, og dette kan aldri en pumpe etterligne. Visste du at voksne ikke kan die som en baby, selv om en voksen kan suge? Evnen til å die mister barna gradvis som de blir eldre. Diing og suging er ikke det samme. 

Og for det andre, JO, man kan SELVFØLGELIG øke produksjonen med pumpe! Noen får faktisk overproduksjon nettopp pga pumping, fordi produksjonen stimuleres for mye. 

Har babyen godt dietak er amming mer effektivt for å øke produksjonen enn pumping, men det lar seg likevel fint gjøre også med pumping. 

Kan du være så snill og slutte med feilinformasjon?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...