Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Hildrandedu33 skrev (8 minutter siden):

Den pumpinga gjør jo at brystet ikke øker melkeproduksjonen..hadde hun ammet så hadde jo produksjonen økt....hun skjønner ikke at pumpingen mekanisk suger ut melken...derved settes produksjonen ned naturlig nok.....for en felle å gå i.....

Kan fint øke produksjonen med pumping, de fleste reagerer godt på power pumping eller å pumpe oftere (altså eksempel vær 2 time i stede for vær 3).

power pumping som de sier i usa, betyr at man pumper i 20 min:

10 min pause

10 min pumpe

10 min pause 

10 min pumpe

dette for å tømme brystene så godt det lar seg gjøre. Gjør man dette en gang om dagen i en periode vil produksjonen øke. Det funker ikke på alle. Har selv hatt god effekt av dette ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Palmemor skrev (20 minutter siden):

Jupp. Og da hun angivelig hadde brystbetennelse sa hun jo at hun hadde oppdaget at overdreven pumping var en av årsakene, så jeg ville jo bare amma den ungen og latt han regulere det der helt selv. Mating av små barn tar tid. Det vet man jo før man får barn. Hvertfall i 2024 hvor all info er i baklomma

Det tar lenger tid enn det trenger også, fordi ungen aldri får trent kjevemusklene skikkelig opp pga flaskematingen. Det er uheldig og kombinere flaske/amming på et så bittelite barn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildrandedu33 skrev (40 minutter siden):

Herregud da!!! Jeg mente ikke å sutre som noe negativt! Ta deg en bolle!

Jøss, så sint. Hvis du ikke tåler at folk svarer på innleggene dine bør du kanskje ikke være på et diskusjonsforum. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (29 minutter siden):

Det tar lenger tid enn det trenger også, fordi ungen aldri får trent kjevemusklene skikkelig opp pga flaskematingen. Det er uheldig og kombinere flaske/amming på et så bittelite barn. 

Helt enig. Og noe jeg skulle ønske de fortalte meg da jeg var ung førstegangsmor for 20 år siden... Men i 2024 er all info så tilgjengelig at jeg syns det er rart at ingen har nevnt det (utad...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildrandedu33 skrev (22 timer siden):

Barn sutrer jo heller tiden...døgnet rundt i den alderen....hun hadde jo ikke fått gjort noe om hun hadde tatt han opp hele tiden...

Tuller du? Det er snakk om en liten baby 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (20 timer siden):

De «sutrer» som regel fordi de forsøker å fortelle omsorgspersonen om et behov de har, ikke fordi de kjeder seg eller for å være ekle. 

Ikke sant, blir skremt av nivået på enkelte i denne tråden når alt skal forsvares 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birdo skrev (5 timer siden):

Altså, den aktuelle episoden det snakkes om her - babyen klynket.. Han klynket og fikk respons av mammaen sin med en gang - selv om hun ikke løftet han opp. At folk roper barnevern pga det er faktisk så sykt at jeg ikke kan forstå det.. Ikke rart barn som vokser opp i grusomme hjem ikke får hjelp, når BV må bruke tid og ressurser på slike ting..

Kanskje du burde lese litt mer ang hva folk reagerer på da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader de noengang den babyen? Trudde det var vanlig å gjøre hver kveld før leggetid? Har bare aldri hørt hun har nevnt det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazza skrev (13 minutter siden):

Bader de noengang den babyen? Trudde det var vanlig å gjøre hver kveld før leggetid? Har bare aldri hørt hun har nevnt det. 

Vær 3-4 dag er anbefalt. Med mindre det er en gulpe baby, da må man evt vurdere oftere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (46 minutter siden):

Tuller du? Det er snakk om en liten baby 

Men en baby kan fint gi litt lyd mens mor lager seg mat. De stryker ikke med av dette. 

Å takk og pris for att folk ikke var hos oss da jeg lot min eldste skrike en del på kvelden når det var leggetid for å få henne til og sove. Jeg hadde nok blitt meldt til BV fort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazza skrev (39 minutter siden):

Jeg har nå hørt hun har sagt att de har badet han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Wildfox skrev (14 timer siden):

Hun henger fast i vokabularet man har på ungdomsskolen. Klassisk eksempel på hvor lite man utvikler seg av å 1) ikke ta utdanning, 2) ikke ha en normal jobb der man prater seriøst med andre oppegående mennesker. 

Du kan stryke ordet 'andre' 

Hun er ikke oppegående 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Wildfox skrev (14 timer siden):

Hadde hun delt opp eplene ordentlig, hadde hun fått like stor mengde sluttresultat av 1 eple som hun nå får av 2. Og det uten noe snev av kjernen. Helt sinnsykt matsvinn på avkappet hennes. 

Og den skinka.... Hun skjærer jo som en 3 åring ville gjort med plastikk kniv 😂 og hun kaller seg kokk ??!! Eeeeh neppe 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (15 minutter siden):

Jeg har nå hørt hun har sagt att de har badet han..

Jeg og hørte de gjorde det da de hadde hjemmebesøk av helsesøster. Ikke etter. Men for all del, kan jo hende de gjør det uten å si noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Jeg og hørte de gjorde det da de hadde hjemmebesøk av helsesøster. Ikke etter. Men for all del, kan jo hende de gjør det uten å si noe 

Tror du på det selv? 😜

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazza skrev (56 minutter siden):

Det er nok for strevsomt for Stina både babyen , såvidt hun gidder ditt og datt på natta ... For det er bare såååååååå fælt !!! 

Sitat snap idag ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cornett skrev (3 timer siden):

Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! 

" Det gidder jeg ikke assaaaa," jaaaa  det er så slitsomt og peeez for Stina , hun trenger jo søvnen sin 🥹🤢 tenk å si noe sånn !!! 

Mens mannen sliter rævva av seg og hu later seg og ser seg selv i speilet dag ut og inn 🤢

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (3 timer siden):

Apropo det å si fødte/føda eller whatever(som Stina ville sagt) så forundrer det meg ikke når P fyller 2 år,at hun sier jeg føda for 2 år siden,ikke at P er 2 år😅 er jo meg meg meg.... 

og en annen ting. Har de virkelig så delt matbudsjett at det må nevnes at han tok noen osteskiver fra Stina?? Var ikke bare: brukte opp den siste fullkornspastaen og noen osteskiver jeg fant. 

IMG_7303.png

Hahhaah reagerte på d samme , merkelig forhold det der 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (2 timer siden):

Er jo så mye frem og tilbake og. For kort tid siden hadde hun jo nå fått til liggende amming og slumret mens barnet drakk på natta og det var jo bare «10 av 10!» Varte et halvt sekund før hun nå gir flaske igjen?

Man hører når hun snakker og skal forklare ting at hun bortsnakker seg , plutselig var det sånn, nei sånn var det visst ... 

Hører det på hele dama , hun vikler seg inn i løgn og bortforklaringer gang etter gang, alt for å tilpasse det " som passer " det og da 🤣 det er så gjennomskubart, pinlig Stina !! Du driter deg så ut 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (16 minutter siden):

Tror du på det selv? 😜

Jeg prøver å være optimist 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...