Poly Skrevet 17. desember 2024 #10001 Skrevet 17. desember 2024 J.. skrev (1 time siden): Viktig kritikk,dette ja.. Det forteller mye om henne som person. Og tråden handler om henne? 10
kkkeee Skrevet 17. desember 2024 #10002 Skrevet 17. desember 2024 Poly skrev (23 timer siden): Ja, får liksom litt vondt av babyen som faktisk er blitt 1 måned og kanskje har litt mer behov for stimuli og våkentid men bare «må» være på soverommet for og sove fordi mor ikke orker og stå opp. Kl 10 «ringer» hun på far så han kan overta barnet. Fikk litt vond følelse også av og se hun dytte smokken i munnen på babyen ørten ganger, når den tydeligvis ikke blir fornøyd med smokk fordi den er sulten, men må pent vente fordi hun skal «lage seg litt frokost». Løft nå barnet opp og ta dens signaler på alvor. Er slik babyer lærer at de er viktige. Ikke bare skal hun lage seg litt frokost. Hun må jo også dokumentere det. Tenk hvi vi skulle gå glipp av en frokost 16 2
Katinkalille Skrevet 17. desember 2024 #10003 Skrevet 17. desember 2024 kkkeee skrev (2 timer siden): Ikke bare skal hun lage seg litt frokost. Hun må jo også dokumentere det. Tenk hvi vi skulle gå glipp av en frokost Ja gud a meg,tenk om vi skulle gått glipp av eple/appelsindeling... Da hadde dagen min blitt ødelagt😂 16 1
Miss.Wildfox Skrevet 18. desember 2024 #10004 Skrevet 18. desember 2024 AntiBullshit skrev (15 timer siden): Synes det er litt absurd at hun har så barnslig ordforråd. Hun høres ut som en umoden tenåring hver gang (og det er ofte) hun sier «oh my god, 10 av 10». Kan ikke forestille meg å skulle vokse opp med foreldre som snakker sånn. Høres så fjollete ut, og helt ærlig «10 av 10» er en veldig dårlig måte å beskrive hva man er fornøyd med ved et produkt. Hun henger fast i vokabularet man har på ungdomsskolen. Klassisk eksempel på hvor lite man utvikler seg av å 1) ikke ta utdanning, 2) ikke ha en normal jobb der man prater seriøst med andre oppegående mennesker. 16 11
Miss.Wildfox Skrevet 18. desember 2024 #10005 Skrevet 18. desember 2024 Katinkalille skrev (3 timer siden): Ja gud a meg,tenk om vi skulle gått glipp av eple/appelsindeling... Da hadde dagen min blitt ødelagt😂 Hadde hun delt opp eplene ordentlig, hadde hun fått like stor mengde sluttresultat av 1 eple som hun nå får av 2. Og det uten noe snev av kjernen. Helt sinnsykt matsvinn på avkappet hennes. 15
dcbrevcollins Skrevet 18. desember 2024 #10006 Skrevet 18. desember 2024 Palmemor skrev (13 timer siden): Føda er ikke dialekt. Det er latskap. Føda er en bøyning av føde uansett hvor mye dialekter det finnes i dette landet Selv om jeg er enig i at hun snakker rart til tider må jeg skyte inn at norsk talespråk ikke er normert. Det er derfor ikke «feil» å si det ene eller det andre, dialekt eller ei. 7
lillebamsemums Skrevet 18. desember 2024 #10007 Skrevet 18. desember 2024 Miss.Wildfox skrev (7 timer siden): Hun henger fast i vokabularet man har på ungdomsskolen. Klassisk eksempel på hvor lite man utvikler seg av å 1) ikke ta utdanning, 2) ikke ha en normal jobb der man prater seriøst med andre oppegående mennesker. Skulle akkurat til å skrive det selv, mye av ordene hun bruker, er ord jeg selv brukte på ungdomsskolen og deler av vgs før jeg fikk et bedre ordbruk i lærerutdanningen. Stina gikk vell et halvt år på restaurant og matdag og jobbet litt i ferskvaredisken på spar? Ut ifra hva jeg har lest i tidligere innlegg. Veldig lite jobb erfaring hvis man ser bort ifra influenser yrket. 8 1
tøflusen Skrevet 18. desember 2024 #10008 Skrevet 18. desember 2024 dcbrevcollins skrev (9 timer siden): Selv om jeg er enig i at hun snakker rart til tider må jeg skyte inn at norsk talespråk ikke er normert. Det er derfor ikke «feil» å si det ene eller det andre, dialekt eller ei. Forsåvidt greit det, men folk som ikke kan forskjell på hvem og hvilken irriterer meg grenseløst! ‘Hvem dag kommer du på?’ ‘Hvem butikk kjøpte du den?’ Altså, SERIØST. Beklager avsporingen, måtte bare få det ut 😆 5 4
Palmemor Skrevet 18. desember 2024 #10009 Skrevet 18. desember 2024 lillebamsemums skrev (2 timer siden): Skulle akkurat til å skrive det selv, mye av ordene hun bruker, er ord jeg selv brukte på ungdomsskolen og deler av vgs før jeg fikk et bedre ordbruk i lærerutdanningen. Stina gikk vell et halvt år på restaurant og matdag og jobbet litt i ferskvaredisken på spar? Ut ifra hva jeg har lest i tidligere innlegg. Veldig lite jobb erfaring hvis man ser bort ifra influenser yrket. Hun har tidligere sagt at hun jobbet som gourmetkokk. Skulle jo tro at det vanka noen "fine folk" i slike kretser Men ja, dette er konsekvensene av å ikke være en del av noe større sosialt. Man trenger faktisk sosial interaksjon med andre for å utvikle seg. 6 5
NiceOrNothing Skrevet 18. desember 2024 #10010 Skrevet 18. desember 2024 Møffins skrev (På 14.12.2024 den 3.09): Jepp. Dette fra lokalavisen der hun bor.. Hun er jo enda penere uten filter. Syns jeg da 1
AntiBullshit Skrevet 18. desember 2024 #10011 Skrevet 18. desember 2024 Palmemor skrev (33 minutter siden): Hun har tidligere sagt at hun jobbet som gourmetkokk. Skulle jo tro at det vanka noen "fine folk" i slike kretser Men ja, dette er konsekvensene av å ikke være en del av noe større sosialt. Man trenger faktisk sosial interaksjon med andre for å utvikle seg. Nåja, hun har sagt hun var kokkelærling hos en anerkjent kokk et år hun gikk på vgs og har referert mye til den erfaringen, men hun har flere ganger også påpekt at hun aldri fullførte. Er ikke riktig at hun har kalt seg selv gourmetkokk. 2 1
JegErIkkeMeg Skrevet 18. desember 2024 #10012 Skrevet 18. desember 2024 AntiBullshit skrev (3 minutter siden): Nåja, hun har sagt hun var kokkelærling hos en anerkjent kokk et år hun gikk på vgs og har referert mye til den erfaringen, men hun har flere ganger også påpekt at hun aldri fullførte. Er ikke riktig at hun har kalt seg selv gourmetkokk. Jo, hun har sagt "da jeg jobbet som gourmetkokk" 🙃 9 1
Birdo Skrevet 18. desember 2024 #10013 Skrevet 18. desember 2024 JegErIkkeMeg skrev (22 minutter siden): Jo, hun har sagt "da jeg jobbet som gourmetkokk" 🙃 Eller gourmetkjøkken da, som hun sa. 4
Palmemor Skrevet 18. desember 2024 #10014 Skrevet 18. desember 2024 AntiBullshit skrev (38 minutter siden): Nåja, hun har sagt hun var kokkelærling hos en anerkjent kokk et år hun gikk på vgs og har referert mye til den erfaringen, men hun har flere ganger også påpekt at hun aldri fullførte. Er ikke riktig at hun har kalt seg selv gourmetkokk. Jo, jeg er 99% sikker på at hun sa hun hadde jobbet som gourmetkokk i en video hvor hun sto å lagde mat over grytene. Om hun sa gourmetkjøkken som noen sier kan godt være, men hun sa gourmet 8
AntiBullshit Skrevet 18. desember 2024 #10015 Skrevet 18. desember 2024 Det er jo utvilsomt noe fascinerende (og helt ærlig, smått irriterende) å se hvordan hun «må» gjøre alt på sin måte. Det får meg til å lure på hvor mange av de utfordringene hun har hatt med babyen skyldes at hun rett og slett bare er sær og må ha ting på sitt vis. Det viste seg jo at mye av innkjøringsproblemene de hadde med baby var pga mor (og far) hadde bestemt seg for være foreldre på et pinlig nøyaktig 50/50-skift som krasjet med barnets behov for nærhet til mor. Og når hun forteller om sitt forhold til sukker, at hun sliter med tennene mye pga hun drakk og spiste så mye sukker før - tillot foreldrene hennes alt dette tullet hennes eller er det noe hun har lagt til seg? Hvis hun åt så mye sukker som hun påstår, da lurer jeg på hvorfor hun aldri har vært overvektig, for noe arbeidsjern er hun ikke så hun kan jo ikke gjemme seg bak et enormt energiforbruk. Kaller seg selv for supertrent etter å ha gått en håndfull turer ila graviditeten. Jeg nekter å tro at hun ikke hadde overlevd om hun hadde vært nødt til å stå opp 6 hver dag, dusje, sminke og spise på 45-60 minutt og så kjøre en halvtime til jobb, være på jobb i 8 timer, kjøre hjem, kanskje til og med ukeshandle istede for å reke på butikken hver dag, lage mat som er planlagt fremfor spontane innfall og lystbetont, vaske klær og så kanskje på slutten av dagen få tid til å «trene», strikke eller se på tv. Men sånn som hun fremstiller seg så kan det jo virke som et vanlig liv ville knekt henne helt. Tenk å måtte drikke vann uten masse isbiter, eller ikke kunne kaste vekk halve skinka og eplet. Nei det er så mye greier med hun der atte hjelp. 31 6
Cornett Skrevet 18. desember 2024 #10016 Skrevet 18. desember 2024 Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! 15 1 9
Katinkalille Skrevet 18. desember 2024 #10017 Skrevet 18. desember 2024 Apropo det å si fødte/føda eller whatever(som Stina ville sagt) så forundrer det meg ikke når P fyller 2 år,at hun sier jeg føda for 2 år siden,ikke at P er 2 år😅 er jo meg meg meg.... og en annen ting. Har de virkelig så delt matbudsjett at det må nevnes at han tok noen osteskiver fra Stina?? Var ikke bare: brukte opp den siste fullkornspastaen og noen osteskiver jeg fant. 11
AntiBullshit Skrevet 18. desember 2024 #10018 Skrevet 18. desember 2024 (endret) Katinkalille skrev (10 minutter siden): Apropo det å si fødte/føda eller whatever(som Stina ville sagt) så forundrer det meg ikke når P fyller 2 år,at hun sier jeg føda for 2 år siden,ikke at P er 2 år😅 er jo meg meg meg.... og en annen ting. Har de virkelig så delt matbudsjett at det må nevnes at han tok noen osteskiver fra Stina?? Var ikke bare: brukte opp den siste fullkornspastaen og noen osteskiver jeg fant. Tenkte på det samme. Synes det er meget spesielt hvordan de fordeler greiene sine. De lever jo så adskilt at om de skulle gått fra hverandre så hadde de bare trengt å låse døra som skiller Per Fredrik «sin del» fra Stina «sin del», de vasker ikke klærne sammen, de kjøper tydeligvis ikke mat sammen og har jo allerede som mål å ha barnet 50/50. Det er virkelig et unikt par dette her. Kunne skjønt om de hadde strengt adskilt økonomi dersom den ene slet med avhengighet eller hadde ekstremt med gjeld eller andre former for økonomisk ubalanse, men med tanke på at de virker begge å være «well off» så øker bare absurditeten for min del når de ikke engang kan ta seg noen osteskiver uten at det er med vissthet om at det er «den andres» ost Endret 18. desember 2024 av AntiBullshit 26 1
Poly Skrevet 18. desember 2024 #10019 Skrevet 18. desember 2024 Cornett skrev (13 minutter siden): Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! Hun forstår jo heller ikke at det er masse masse våkentid på natta i vente uansett. Også med større barn; mareritt, sykdom osv. Det er ikke noe hun bare nødvendigvis kan løse. Det er bare slik det er med barn. Så er veldig dumt og ha en holdning allerede nå om at hun «ikke gidder være våken på natta». 16 1
Palmemor Skrevet 18. desember 2024 #10020 Skrevet 18. desember 2024 Cornett skrev (18 minutter siden): Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! Nei, for det tar så lang tid. Han bruker så lang tid på å drikke av henne.... Ja, de gjør det når de får servert 90% av måltidene med flaske. Hun var jo SÅ sjokkert over at det bare tok 45 minutter å gi flaske mot 2 timer amming. For hun skjønner åpenbart ikke at amming også er kos for babyer, ikke bare mat. 21 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå