NiceOrNothing Skrevet 5 timer siden #10041 Del Skrevet 5 timer siden Møffins skrev (På 14.12.2024 den 3.09): Jepp. Dette fra lokalavisen der hun bor.. Hun er jo enda penere uten filter. Syns jeg da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 5 timer siden #10042 Del Skrevet 5 timer siden Palmemor skrev (33 minutter siden): Hun har tidligere sagt at hun jobbet som gourmetkokk. Skulle jo tro at det vanka noen "fine folk" i slike kretser Men ja, dette er konsekvensene av å ikke være en del av noe større sosialt. Man trenger faktisk sosial interaksjon med andre for å utvikle seg. Nåja, hun har sagt hun var kokkelærling hos en anerkjent kokk et år hun gikk på vgs og har referert mye til den erfaringen, men hun har flere ganger også påpekt at hun aldri fullførte. Er ikke riktig at hun har kalt seg selv gourmetkokk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet 5 timer siden #10043 Del Skrevet 5 timer siden AntiBullshit skrev (3 minutter siden): Nåja, hun har sagt hun var kokkelærling hos en anerkjent kokk et år hun gikk på vgs og har referert mye til den erfaringen, men hun har flere ganger også påpekt at hun aldri fullførte. Er ikke riktig at hun har kalt seg selv gourmetkokk. Jo, hun har sagt "da jeg jobbet som gourmetkokk" 🙃 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 4 timer siden #10044 Del Skrevet 4 timer siden JegErIkkeMeg skrev (22 minutter siden): Jo, hun har sagt "da jeg jobbet som gourmetkokk" 🙃 Eller gourmetkjøkken da, som hun sa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 4 timer siden #10045 Del Skrevet 4 timer siden AntiBullshit skrev (38 minutter siden): Nåja, hun har sagt hun var kokkelærling hos en anerkjent kokk et år hun gikk på vgs og har referert mye til den erfaringen, men hun har flere ganger også påpekt at hun aldri fullførte. Er ikke riktig at hun har kalt seg selv gourmetkokk. Jo, jeg er 99% sikker på at hun sa hun hadde jobbet som gourmetkokk i en video hvor hun sto å lagde mat over grytene. Om hun sa gourmetkjøkken som noen sier kan godt være, men hun sa gourmet 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 3 timer siden #10046 Del Skrevet 3 timer siden Det er jo utvilsomt noe fascinerende (og helt ærlig, smått irriterende) å se hvordan hun «må» gjøre alt på sin måte. Det får meg til å lure på hvor mange av de utfordringene hun har hatt med babyen skyldes at hun rett og slett bare er sær og må ha ting på sitt vis. Det viste seg jo at mye av innkjøringsproblemene de hadde med baby var pga mor (og far) hadde bestemt seg for være foreldre på et pinlig nøyaktig 50/50-skift som krasjet med barnets behov for nærhet til mor. Og når hun forteller om sitt forhold til sukker, at hun sliter med tennene mye pga hun drakk og spiste så mye sukker før - tillot foreldrene hennes alt dette tullet hennes eller er det noe hun har lagt til seg? Hvis hun åt så mye sukker som hun påstår, da lurer jeg på hvorfor hun aldri har vært overvektig, for noe arbeidsjern er hun ikke så hun kan jo ikke gjemme seg bak et enormt energiforbruk. Kaller seg selv for supertrent etter å ha gått en håndfull turer ila graviditeten. Jeg nekter å tro at hun ikke hadde overlevd om hun hadde vært nødt til å stå opp 6 hver dag, dusje, sminke og spise på 45-60 minutt og så kjøre en halvtime til jobb, være på jobb i 8 timer, kjøre hjem, kanskje til og med ukeshandle istede for å reke på butikken hver dag, lage mat som er planlagt fremfor spontane innfall og lystbetont, vaske klær og så kanskje på slutten av dagen få tid til å «trene», strikke eller se på tv. Men sånn som hun fremstiller seg så kan det jo virke som et vanlig liv ville knekt henne helt. Tenk å måtte drikke vann uten masse isbiter, eller ikke kunne kaste vekk halve skinka og eplet. Nei det er så mye greier med hun der atte hjelp. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornett Skrevet 3 timer siden #10047 Del Skrevet 3 timer siden Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 3 timer siden #10048 Del Skrevet 3 timer siden Apropo det å si fødte/føda eller whatever(som Stina ville sagt) så forundrer det meg ikke når P fyller 2 år,at hun sier jeg føda for 2 år siden,ikke at P er 2 år😅 er jo meg meg meg.... og en annen ting. Har de virkelig så delt matbudsjett at det må nevnes at han tok noen osteskiver fra Stina?? Var ikke bare: brukte opp den siste fullkornspastaen og noen osteskiver jeg fant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 3 timer siden #10049 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Katinkalille skrev (10 minutter siden): Apropo det å si fødte/føda eller whatever(som Stina ville sagt) så forundrer det meg ikke når P fyller 2 år,at hun sier jeg føda for 2 år siden,ikke at P er 2 år😅 er jo meg meg meg.... og en annen ting. Har de virkelig så delt matbudsjett at det må nevnes at han tok noen osteskiver fra Stina?? Var ikke bare: brukte opp den siste fullkornspastaen og noen osteskiver jeg fant. Tenkte på det samme. Synes det er meget spesielt hvordan de fordeler greiene sine. De lever jo så adskilt at om de skulle gått fra hverandre så hadde de bare trengt å låse døra som skiller Per Fredrik «sin del» fra Stina «sin del», de vasker ikke klærne sammen, de kjøper tydeligvis ikke mat sammen og har jo allerede som mål å ha barnet 50/50. Det er virkelig et unikt par dette her. Kunne skjønt om de hadde strengt adskilt økonomi dersom den ene slet med avhengighet eller hadde ekstremt med gjeld eller andre former for økonomisk ubalanse, men med tanke på at de virker begge å være «well off» så øker bare absurditeten for min del når de ikke engang kan ta seg noen osteskiver uten at det er med vissthet om at det er «den andres» ost Endret 3 timer siden av AntiBullshit 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 3 timer siden #10050 Del Skrevet 3 timer siden Cornett skrev (13 minutter siden): Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! Hun forstår jo heller ikke at det er masse masse våkentid på natta i vente uansett. Også med større barn; mareritt, sykdom osv. Det er ikke noe hun bare nødvendigvis kan løse. Det er bare slik det er med barn. Så er veldig dumt og ha en holdning allerede nå om at hun «ikke gidder være våken på natta». 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 3 timer siden #10051 Del Skrevet 3 timer siden Cornett skrev (18 minutter siden): Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! Nei, for det tar så lang tid. Han bruker så lang tid på å drikke av henne.... Ja, de gjør det når de får servert 90% av måltidene med flaske. Hun var jo SÅ sjokkert over at det bare tok 45 minutter å gi flaske mot 2 timer amming. For hun skjønner åpenbart ikke at amming også er kos for babyer, ikke bare mat. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 3 timer siden #10052 Del Skrevet 3 timer siden Palmemor skrev (6 minutter siden): Nei, for det tar så lang tid. Han bruker så lang tid på å drikke av henne.... Ja, de gjør det når de får servert 90% av måltidene med flaske. Hun var jo SÅ sjokkert over at det bare tok 45 minutter å gi flaske mot 2 timer amming. For hun skjønner åpenbart ikke at amming også er kos for babyer, ikke bare mat. Er jo så mye frem og tilbake og. For kort tid siden hadde hun jo nå fått til liggende amming og slumret mens barnet drakk på natta og det var jo bare «10 av 10!» Varte et halvt sekund før hun nå gir flaske igjen? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 3 timer siden #10053 Del Skrevet 3 timer siden Rett meg gjerne om jeg tar feil... Jeg har 5 barn,men har aldri opplevd at mine barn hadde et favoritt klesmerke da de var 1!! mnd gamle? P liker kun klær fra Newbie... eeh ok... 🤡 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 3 timer siden #10054 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Cornett skrev (29 minutter siden): Gidder ikke amme på natta, hva????? Du har fått et barn! Voks opp! Denna der,kommer aldri til å vokse opp🤡 Endret 3 timer siden av Katinkalille 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 3 timer siden #10055 Del Skrevet 3 timer siden Katinkalille skrev (1 minutt siden): Rett meg gjerne om jeg tar feil... Jeg har 5 barn,men har aldri opplevd at mine barn hadde et favoritt klesmerke da de var 1!! mnd gamle? P liker kun klær fra Newbie... eeh ok... 🤡 Er helt tilfeldig selfølgelig 😅 Men hun lager jo sine sannheter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 3 timer siden #10056 Del Skrevet 3 timer siden Poly skrev (3 minutter siden): Er jo så mye frem og tilbake og. For kort tid siden hadde hun jo nå fått til liggende amming og slumret mens barnet drakk på natta og det var jo bare «10 av 10!» Varte et halvt sekund før hun nå gir flaske igjen? Korrekt! Til å amme så "sjukt mye" så vaskes det fortsatt TO maskiner med utstyr hver bidige dag... 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildrandedu33 Skrevet 3 timer siden #10057 Del Skrevet 3 timer siden Melus skrev (19 timer siden): De «sutrer» som regel fordi de forsøker å fortelle omsorgspersonen om et behov de har, ikke fordi de kjeder seg eller for å være ekle. Herregud da!!! Jeg mente ikke å sutre som noe negativt! Ta deg en bolle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildrandedu33 Skrevet 3 timer siden #10058 Del Skrevet 3 timer siden Palmemor skrev (28 minutter siden): Nei, for det tar så lang tid. Han bruker så lang tid på å drikke av henne.... Ja, de gjør det når de får servert 90% av måltidene med flaske. Hun var jo SÅ sjokkert over at det bare tok 45 minutter å gi flaske mot 2 timer amming. For hun skjønner åpenbart ikke at amming også er kos for babyer, ikke bare mat. Den pumpinga gjør jo at brystet ikke øker melkeproduksjonen..hadde hun ammet så hadde jo produksjonen økt....hun skjønner ikke at pumpingen mekanisk suger ut melken...derved settes produksjonen ned naturlig nok.....for en felle å gå i..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3 timer siden #10059 Del Skrevet 3 timer siden Hildrandedu33 skrev (1 minutt siden): Den pumpinga gjør jo at brystet ikke øker melkeproduksjonen..hadde hun ammet så hadde jo produksjonen økt....hun skjønner ikke at pumpingen mekanisk suger ut melken...derved settes produksjonen ned naturlig nok.....for en felle å gå i..... Pumping gjør det samme som amming jo mer du pumper jo mer melk får du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 3 timer siden #10060 Del Skrevet 3 timer siden Hildrandedu33 skrev (1 minutt siden): Den pumpinga gjør jo at brystet ikke øker melkeproduksjonen..hadde hun ammet så hadde jo produksjonen økt....hun skjønner ikke at pumpingen mekanisk suger ut melken...derved settes produksjonen ned naturlig nok.....for en felle å gå i..... Jupp. Og da hun angivelig hadde brystbetennelse sa hun jo at hun hadde oppdaget at overdreven pumping var en av årsakene, så jeg ville jo bare amma den ungen og latt han regulere det der helt selv. Mating av små barn tar tid. Det vet man jo før man får barn. Hvertfall i 2024 hvor all info er i baklomma 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå