Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

J.. skrev (1 time siden):

Viktig kritikk,dette ja..

Det forteller mye om henne som person. 
Og tråden handler om henne?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokosmakroni skrev (10 timer siden):

Hæ? Det er jo ikke det som er grunnen. «Alle» bruker jo smokk til sånt.. men å hale ut tiden foran kamera og bruke god tid på å lage frokost (content)..snakke lenge til Snapchat… når du vet barnet ditt er sulten, hva vil du kalle det? 

Barn sutrer jo heller tiden...døgnet rundt i den alderen....hun hadde jo ikke fått gjort noe om hun hadde tatt han opp hele tiden...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildrandedu33 skrev (16 minutter siden):

Barn sutrer jo heller tiden...døgnet rundt i den alderen....hun hadde jo ikke fått gjort noe om hun hadde tatt han opp hele tiden...

Er også normalt at et barn på den alderen sover 15-18 timer. Og har et våken vindu på ca 90 minutter +/-. Dette er ofc individuelt, og er ulikt fra barn til barn. Men sånn ca. Så når barnet er våken så har man jo fokus på barnet. Ikke å poste på Snapchat.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildrandedu33 skrev (1 time siden):

De «sutrer» som regel fordi de forsøker å fortelle omsorgspersonen om et behov de har, ikke fordi de kjeder seg eller for å være ekle. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (41 minutter siden):

De «sutrer» som regel fordi de forsøker å fortelle omsorgspersonen om et behov de har, ikke fordi de kjeder seg eller for å være ekle. 

Nettopp. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (23 timer siden):

Ja, får liksom litt vondt av babyen som faktisk er blitt 1 måned og kanskje har litt mer behov for stimuli og våkentid men bare «må» være på soverommet for og sove fordi mor ikke orker og stå opp. Kl 10 «ringer» hun på far så han kan overta barnet. 
Fikk litt vond følelse også av og se hun dytte smokken i munnen på babyen ørten ganger, når den tydeligvis ikke blir fornøyd med smokk fordi den er sulten, men må pent vente fordi hun skal «lage seg litt frokost». Løft nå barnet opp og ta dens signaler på alvor. Er slik babyer lærer at de er viktige. 

Ikke bare skal hun lage seg litt frokost. Hun må jo også dokumentere det. Tenk hvi vi skulle gå glipp av en frokost

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kkkeee skrev (2 timer siden):

Ikke bare skal hun lage seg litt frokost. Hun må jo også dokumentere det. Tenk hvi vi skulle gå glipp av en frokost

Ja gud a meg,tenk om vi skulle gått glipp av eple/appelsindeling... Da hadde dagen min blitt ødelagt😂 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (9 timer siden):

Det normale er jo og fokusere på hvor mange uker og etterhvert måneder babyen er, men hun, som tenker mest på seg selv, teller hvor lenge siden det er siden hun «føda».

Meg meg meg ... Baby i siste rekke ... Hun er ikke riktig vel bevart .. men hun forstår jo ikke bedre , tenk å være så enkel både i tankegang og i livet generelt .. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (15 timer siden):

Synes det er litt absurd at hun har så barnslig ordforråd. Hun høres ut som en umoden tenåring hver gang (og det er ofte) hun sier «oh my god, 10 av 10». Kan ikke forestille meg å skulle vokse opp med foreldre som snakker sånn. Høres så fjollete ut, og helt ærlig «10 av 10» er en veldig dårlig måte å beskrive hva man er fornøyd med ved et produkt.

Hun henger fast i vokabularet man har på ungdomsskolen. Klassisk eksempel på hvor lite man utvikler seg av å 1) ikke ta utdanning, 2) ikke ha en normal jobb der man prater seriøst med andre oppegående mennesker. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (3 timer siden):

Ja gud a meg,tenk om vi skulle gått glipp av eple/appelsindeling... Da hadde dagen min blitt ødelagt😂 

Hadde hun delt opp eplene ordentlig, hadde hun fått like stor mengde sluttresultat av 1 eple som hun nå får av 2. Og det uten noe snev av kjernen. Helt sinnsykt matsvinn på avkappet hennes. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (13 timer siden):

Føda er ikke dialekt. Det er latskap. Føda er en bøyning av føde uansett hvor mye dialekter det finnes i dette landet 

Selv om jeg er enig i at hun snakker rart til tider må jeg skyte inn at norsk talespråk ikke er normert. Det er derfor ikke «feil» å si det ene eller det andre, dialekt eller ei. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Wildfox skrev (7 timer siden):

Hun henger fast i vokabularet man har på ungdomsskolen. Klassisk eksempel på hvor lite man utvikler seg av å 1) ikke ta utdanning, 2) ikke ha en normal jobb der man prater seriøst med andre oppegående mennesker. 

Skulle akkurat til å skrive det selv, mye av ordene hun bruker, er ord jeg selv brukte på ungdomsskolen og deler av vgs før jeg fikk et bedre ordbruk i lærerutdanningen. Stina gikk vell et halvt år på restaurant og matdag og jobbet litt i ferskvaredisken på spar? Ut ifra hva jeg har lest i tidligere innlegg. Veldig lite jobb erfaring hvis man ser bort ifra influenser yrket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (14 timer siden):

Altså, den aktuelle episoden det snakkes om her - babyen klynket.. Han klynket og fikk respons av mammaen sin med en gang - selv om hun ikke løftet han opp. At folk roper barnevern pga det er faktisk så sykt at jeg ikke kan forstå det.. Ikke rart barn som vokser opp i grusomme hjem ikke får hjelp, når BV må bruke tid og ressurser på slike ting..

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birdo skrev (21 minutter siden):

Altså, den aktuelle episoden det snakkes om her - babyen klynket.. Han klynket og fikk respons av mammaen sin med en gang - selv om hun ikke løftet han opp. At folk roper barnevern pga det er faktisk så sykt at jeg ikke kan forstå det.. Ikke rart barn som vokser opp i grusomme hjem ikke får hjelp, når BV må bruke tid og ressurser på slike ting..

Ungene mine lå på gulvet mens jeg dusjet de. Og innimellom var de litt uenige i det. Men dusje måtte jeg. Spise og faktisk. Blitt helt fine ungdommer alle 3 altså. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (31 minutter siden):

Har ikke sett det dere diskuterer, mener bare at små babyer ikke «sutrer» uten grunn. Ellers enig ang barnevernet, det høres ut som en overdrivelse. 
Selv om de gjør ting annerledes enn jeg selv ville gjort, betyr det ikke at de gjør feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (7 minutter siden):

Har ikke sett det dere diskuterer, mener bare at små babyer ikke «sutrer» uten grunn.

Kanskje greit å se den selv før man sier noe,selv om jeg er enig i hva du sier.

Men i dette tilfelle knirket han såvidt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk kan ikke for fullt alvor mene de skal melde Stina til barnevernet? Barn må faktisk kunne ligge og gråte i 2 min uten att de må bli tatt opp etter 5 sekunder. Ingen barn stryker med av dette.. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (27 minutter siden):

Kanskje greit å se den selv før man sier noe,selv om jeg er enig i hva du sier.

Men i dette tilfelle knirket han såvidt..

Jeg følger henne ikke lenger og gir ikke klikk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dcbrevcollins skrev (9 timer siden):

Selv om jeg er enig i at hun snakker rart til tider må jeg skyte inn at norsk talespråk ikke er normert. Det er derfor ikke «feil» å si det ene eller det andre, dialekt eller ei. 

Forsåvidt greit det, men folk som ikke kan forskjell på hvem og hvilken irriterer meg grenseløst! ‘Hvem dag kommer du på?’ ‘Hvem butikk kjøpte du den?’ Altså, SERIØST. 

Beklager avsporingen, måtte bare få det ut 😆

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (2 timer siden):

Skulle akkurat til å skrive det selv, mye av ordene hun bruker, er ord jeg selv brukte på ungdomsskolen og deler av vgs før jeg fikk et bedre ordbruk i lærerutdanningen. Stina gikk vell et halvt år på restaurant og matdag og jobbet litt i ferskvaredisken på spar? Ut ifra hva jeg har lest i tidligere innlegg. Veldig lite jobb erfaring hvis man ser bort ifra influenser yrket.

Hun har tidligere sagt at hun jobbet som gourmetkokk. Skulle jo tro at det vanka noen "fine folk" i slike kretser :D Men ja, dette er konsekvensene av å ikke være en del av noe større sosialt. Man trenger faktisk sosial interaksjon med andre for å utvikle seg.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...