Katinkalille Skrevet i går, 06:48 #10001 Del Skrevet i går, 06:48 Miss.Wildfox skrev (4 timer siden): Lurer på hvor mange ingredienser man finner i det håret hennes, så mye hun tar seg i håret mens hun lager mat 😅 Du sier noe... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet i går, 06:55 #10002 Del Skrevet i går, 06:55 Kokosmakroni skrev (9 timer siden): Uffda, ser ikke på hennes story, men dette er jo litt omsorgssvikt? Det er det ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet i går, 07:33 #10003 Del Skrevet i går, 07:33 Palmemor skrev (12 timer siden): På ingen måte. Vi har nok alle prøvd og feilet. Forskjellen er at vi hadde ett annet fokus enn oss selv. Også hørte vi nok på fagfolk, mødre, bestemødre… Hvordan kan du vite hva fagfolk, mødre og bestemødre har fortalt henne? Det er svært få som har fortalt meg noe om hvordan ting skal gjøres med en baby og det lærer man underveis. Folk i denne tråden må seriøst ta seg sammen som hyler ut om omsorgssvikt og barnevern for den minste lille ting. For noen fæle personer dere er, skjerp dere. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 07:49 #10004 Del Skrevet i går, 07:49 Tinkerbellee skrev (14 minutter siden): Hvordan kan du vite hva fagfolk, mødre og bestemødre har fortalt henne? Det er svært få som har fortalt meg noe om hvordan ting skal gjøres med en baby og det lærer man underveis. Folk i denne tråden må seriøst ta seg sammen som hyler ut om omsorgssvikt og barnevern for den minste lille ting. For noen fæle personer dere er, skjerp dere. Nå har ikke jeg skreket om verken omsorgssvikt eller barnevern så du behøver ikke sitere meg og kalle meg fæl. Jeg vet jo selvsagt ingenting om hva hun har snakket med hvem om, men det tok urimelig lang tid før hun plutselig sa at søsteren hadde hjulpet henne med amming, og da var jo alt såååå bra Nei alle har kanskje ikke omsorgspersoner rundt seg som kommer med hint og råd på veien, eller forteller hvordan de gjorde ting når barn ikke sov, eller hadde bæsja ut hele seg, men i min krets er det helt normalt at man får tips og triks på veien når man så høylytt klager på alt som er vanskelig. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet i går, 07:53 #10005 Del Skrevet i går, 07:53 Palmemor skrev (3 minutter siden): Nå har ikke jeg skreket om verken omsorgssvikt eller barnevern så du behøver ikke sitere meg og kalle meg fæl. Jeg vet jo selvsagt ingenting om hva hun har snakket med hvem om, men det tok urimelig lang tid før hun plutselig sa at søsteren hadde hjulpet henne med amming, og da var jo alt såååå bra Nei alle har kanskje ikke omsorgspersoner rundt seg som kommer med hint og råd på veien, eller forteller hvordan de gjorde ting når barn ikke sov, eller hadde bæsja ut hele seg, men i min krets er det helt normalt at man får tips og triks på veien når man så høylytt klager på alt som er vanskelig. Hvor har jeg kalt deg fæl? Jeg skriver folk i denne tråden, de som skriver om omsorgssvikt og barnevern. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 09:17 #10006 Del Skrevet i går, 09:17 Tinkerbellee skrev (1 time siden): Hvor har jeg kalt deg fæl? Jeg skriver folk i denne tråden, de som skriver om omsorgssvikt og barnevern. Du siterte meg og dro meg med i "folk" gruppa. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet i går, 09:19 #10007 Del Skrevet i går, 09:19 Synes det er litt absurd at hun har så barnslig ordforråd. Hun høres ut som en umoden tenåring hver gang (og det er ofte) hun sier «oh my god, 10 av 10». Kan ikke forestille meg å skulle vokse opp med foreldre som snakker sånn. Høres så fjollete ut, og helt ærlig «10 av 10» er en veldig dårlig måte å beskrive hva man er fornøyd med ved et produkt. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 09:40 #10008 Del Skrevet i går, 09:40 AntiBullshit skrev (19 minutter siden): Synes det er litt absurd at hun har så barnslig ordforråd. Hun høres ut som en umoden tenåring hver gang (og det er ofte) hun sier «oh my god, 10 av 10». Kan ikke forestille meg å skulle vokse opp med foreldre som snakker sånn. Høres så fjollete ut, og helt ærlig «10 av 10» er en veldig dårlig måte å beskrive hva man er fornøyd med ved et produkt. Det samme har jeg tenkt. Hun snakker som min 11 åring. Han er jo veldig velartikulert så jeg skjønner ikke hva han får ut av å skulle kommunisere med ei som snakker som en tenåring. "Nå er det en måned siden jeg føda" lo jeg litt av. Hun sier konsekvent føda. Hvorfor?? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurris Skrevet i går, 10:03 #10009 Del Skrevet i går, 10:03 Palmemor skrev (22 minutter siden): Det samme har jeg tenkt. Hun snakker som min 11 åring. Han er jo veldig velartikulert så jeg skjønner ikke hva han får ut av å skulle kommunisere med ei som snakker som en tenåring. "Nå er det en måned siden jeg føda" lo jeg litt av. Hun sier konsekvent føda. Hvorfor?? https://snl.no/dialekt 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 10:45 #10010 Del Skrevet i går, 10:45 Snurris skrev (41 minutter siden): https://snl.no/dialekt Føda er ikke dialekt. Det er latskap. Føda er en bøyning av føde uansett hvor mye dialekter det finnes i dette landet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurris Skrevet i går, 10:54 #10011 Del Skrevet i går, 10:54 Palmemor skrev (6 minutter siden): Føda er ikke dialekt. Det er latskap. Føda er en bøyning av føde uansett hvor mye dialekter det finnes i dette landet Jo, det er dialekt. I min egen dialekt har vi ikke et ord for "hvilken", vi bruker dialektordet for "hvordan" for både hvilken og hvordan. Kan du ikke heller krangle på det? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet i går, 11:04 #10012 Del Skrevet i går, 11:04 Palmemor skrev (17 minutter siden): Føda er ikke dialekt. Det er latskap. Føda er en bøyning av føde uansett hvor mye dialekter det finnes i dette landet E visst dialekt. Eg har føda mange ungar seie di i Stavanger bl.a. eg føda i går, hu føda i går. Får være måte på hva man henger seg opp i. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 11:10 #10013 Del Skrevet i går, 11:10 Snurris skrev (15 minutter siden): Jo, det er dialekt. I min egen dialekt har vi ikke et ord for "hvilken", vi bruker dialektordet for "hvordan" for både hvilken og hvordan. Kan du ikke heller krangle på det? Kan, men gidder ikke. Poenget er at for oss var det gøy. På nivå med Pefeddik og Klowiii 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 11:11 #10014 Del Skrevet i går, 11:11 Angel75 skrev (6 minutter siden): E visst dialekt. Eg har føda mange ungar seie di i Stavanger bl.a. eg føda i går, hu føda i går. Får være måte på hva man henger seg opp i. Ja, det finnes jo trær 🎄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 23 timer siden #10015 Del Skrevet 23 timer siden AntiBullshit skrev (2 timer siden): Synes det er litt absurd at hun har så barnslig ordforråd. Hun høres ut som en umoden tenåring hver gang (og det er ofte) hun sier «oh my god, 10 av 10». Kan ikke forestille meg å skulle vokse opp med foreldre som snakker sånn. Høres så fjollete ut, og helt ærlig «10 av 10» er en veldig dårlig måte å beskrive hva man er fornøyd med ved et produkt. Ikke glem sjuuukt nice,helt ekstremt og schtuuk🙈 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 23 timer siden #10016 Del Skrevet 23 timer siden Palmemor skrev (3 timer siden): Nå har ikke jeg skreket om verken omsorgssvikt eller barnevern så du behøver ikke sitere meg og kalle meg fæl. Jeg vet jo selvsagt ingenting om hva hun har snakket med hvem om, men det tok urimelig lang tid før hun plutselig sa at søsteren hadde hjulpet henne med amming, og da var jo alt såååå bra Nei alle har kanskje ikke omsorgspersoner rundt seg som kommer med hint og råd på veien, eller forteller hvordan de gjorde ting når barn ikke sov, eller hadde bæsja ut hele seg, men i min krets er det helt normalt at man får tips og triks på veien når man så høylytt klager på alt som er vanskelig. Det er umulig å komme med tips og råd i dag. Det blir oppfattet som kritikk, dessverre. Krenkesamfunnet på sitt verste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 23 timer siden #10017 Del Skrevet 23 timer siden Miss.Wildfox skrev (9 timer siden): Lurer på hvor mange ingredienser man finner i det håret hennes, så mye hun tar seg i håret mens hun lager mat 😅 Hun er veldig uhygiensk 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22 timer siden #10018 Del Skrevet 22 timer siden Kønn skrev (28 minutter siden): Det er umulig å komme med tips og råd i dag. Det blir oppfattet som kritikk, dessverre. Krenkesamfunnet på sitt verste. Ja stemmer. Var sånn det var. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 21 timer siden #10019 Del Skrevet 21 timer siden Det normale er jo og fokusere på hvor mange uker og etterhvert måneder babyen er, men hun, som tenker mest på seg selv, teller hvor lenge siden det er siden hun «føda». 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 21 timer siden #10020 Del Skrevet 21 timer siden Poly skrev (13 minutter siden): Det normale er jo og fokusere på hvor mange uker og etterhvert måneder babyen er, men hun, som tenker mest på seg selv, teller hvor lenge siden det er siden hun «føda». Viktig kritikk,dette ja.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå