Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Mamma53 skrev (50 minutter siden):

Ta å forklar henne det da😉

Ønsker ikke å bli blokka så nei 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillebamsemums skrev (10 minutter siden):

Ønsker ikke å bli blokka så nei 🙃

Hadde hun tatt til seg 1% av det folk sa kunne hun nok spart seg for mye irritasjon. For sånn hun fremstiller det nå er alt bare en byrde, 
Til å ha brukt SJUKT lang tid på å bli gravid, og så være gravid SJUKT lenge, så har hun virkelig ikke satt seg inn i hva det vil si å ha ett barn. Jeg håper det blir bedre med tida, men jeg er redd dette kommer til å bli altfor overveldende for henne. Hva hvis PF må ut å reise i jobbsammenheng. Hvem skal da ta vare på P slik at hun får sove? Dette er bekymringsverdig og det er rart at ingen har snakket med henne om dette. Hvor er familie? Venner? 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Hadde hun tatt til seg 1% av det folk sa kunne hun nok spart seg for mye irritasjon. For sånn hun fremstiller det nå er alt bare en byrde, 
Til å ha brukt SJUKT lang tid på å bli gravid, og så være gravid SJUKT lenge, så har hun virkelig ikke satt seg inn i hva det vil si å ha ett barn. Jeg håper det blir bedre med tida, men jeg er redd dette kommer til å bli altfor overveldende for henne. Hva hvis PF må ut å reise i jobbsammenheng. Hvem skal da ta vare på P slik at hun får sove? Dette er bekymringsverdig og det er rart at ingen har snakket med henne om dette. Hvor er familie? Venner? 

Er en dårlig uvane hun har, men ja. Spør du meg så spør jeg deg ? 🤷‍♀️☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (58 minutter siden):

I går snakket hun om at hun ikke fikk Philip til å sove etter klokken 8 om morgenen, men det er da da babyer våkner🤔

Men HUN er jo ikke klar til og stå opp vet du. HUN er ikke uthvilt kl 8. Og HUN er jo viktigst her må vite.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (33 minutter siden):

Men HUN er jo ikke klar til og stå opp vet du. HUN er ikke uthvilt kl 8. Og HUN er jo viktigst her må vite.

For det tar faktisk 14 timer å sove 8 timer :D (det er mobbing, jeg vet. Men det var hysterisk gøy)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (25 minutter siden):

For det tar faktisk 14 timer å sove 8 timer :D (det er mobbing, jeg vet. Men det var hysterisk gøy)

Er jo noe av det rareste… 🙊

Tror de skal holde seg til ett barn med den holdningen der. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guuuud.  Det er kjedelig med sååååå mye babyprat.  Skjønner det er nytt for den dere diskuterer og hun snakker ikke om annet selv sikkert, men ærlig talt. Jeg har hatt venninner som nettopp har fått barn men som kan snakke om noe annet. 

Men alt det babypratet selger vel til noen. Blitt et lite produkt ungen deres også.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun viser ikke ansiktet til babyen, men Gud så mye vi vet om ham og vanene hans likevel. Eksponering er mer enn å vise ansikt…

• Liker 9
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: hun la ut at baby hadde gått opp 500 g på en uke. Hun kan trygt roe ned på mme i tillegg til amming for at baby skal bli mett, men forstår sikkert ikke at når baby aldri blir ferdig så er det pga han vil ha kos og nærhet til mammaen sin, ikke fordi han nødvendigvis er sulten. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her fordi jeg er bombesikker på at Stina leser her.

Det fremstår som ganske merkelig at de begge har på seg masse klær, tykke strikkegensere, til og med HUNDEN har på seg tykke gensere innendørs.. og så har baby bare på seg en tynn bomullsbody. Jeg er dronninga av å kle på mitt eget barn lite fordi hen svetter mye og blir fort varm i topplokket. Men jeg har da T-skjorte på meg selv også, fordi det er varmt inne. Det fremstår jo som at det er ishus hos dem, tykke uggs-tøfler på beina og gensere strikket med DOBBELT tråd…

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (1 time siden):

Det fremstår som ganske merkelig at de begge har på seg masse klær, tykke strikkegensere, til og med HUNDEN har på seg tykke gensere innendørs.. og så har baby bare på seg en tynn bomullsbody. Jeg er dronninga av å kle på mitt eget barn lite fordi hen svetter mye og blir fort varm i topplokket. Men jeg har da T-skjorte på meg selv også, fordi det er varmt inne. Det fremstår jo som at det er ishus hos dem, tykke uggs-tøfler på beina og gensere strikket med DOBBELT tråd…

På sushi sjappa ,,,, det ligger baby uten sokk på ene foten . Dvs mest sannsynlig ikke strømpebukse eller noe under den buksa , som da er rett mot babyhuden . 

Den ungen er alltid lettkledd, og merkelig som du sier at bekledningen der i huset er så innmari ulikt ... Stina kan ikke kle barnet sitt ( eller seg selv ) 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (5 timer siden):

Er jo noe av det rareste… 🙊

Tror de skal holde seg til ett barn med den holdningen der. 

Tenkte det samme. 
Er mange som vil ha barn også får de sjokk når den omsider kommer til verden. Det er overveldende for de fleste. Hun som er så opptatt av at det finnes fagfolk og lytter kun til de, så håper jeg hun tar en prat med en eller annen snart. Er babyen våken kl 08 og ikke sovner igjen så står en opp. Enkelt og greit. Får vond følelse av å se hvordan hu holder på nå. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (3 timer siden):

Var ikke noe voksi pose i vogna heller (eller noe lignende). Vet ikke hvor varmt/kaldt det er i området der de bor. 🤷‍♀️ men ser flere har reagert på dette tidligere

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillebamsemums skrev (12 minutter siden):

Var ikke noe voksi pose i vogna heller (eller noe lignende). Vet ikke hvor varmt/kaldt det er i området der de bor. 🤷‍♀️ men ser flere har reagert på dette tidligere

Idag var det 4-5 grader bare… 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (15 minutter siden):

Idag var det 4-5 grader bare… 

Ville nå isåfall brukt en sånn uten på dress. Eksempel den fra lillelam. Vi har en fra joha som vi elsker

redigert: ser han har på seg strikketøy 

Endret av lillebamsemums
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyer skrev (1 time siden):

Tenkte det samme. 
Er mange som vil ha barn også får de sjokk når den omsider kommer til verden. Det er overveldende for de fleste. Hun som er så opptatt av at det finnes fagfolk og lytter kun til de, så håper jeg hun tar en prat med en eller annen snart. Er babyen våken kl 08 og ikke sovner igjen så står en opp. Enkelt og greit. Får vond følelse av å se hvordan hu holder på nå. 

Ja, får liksom litt vondt av babyen som faktisk er blitt 1 måned og kanskje har litt mer behov for stimuli og våkentid men bare «må» være på soverommet for og sove fordi mor ikke orker og stå opp. Kl 10 «ringer» hun på far så han kan overta barnet. 
Fikk litt vond følelse også av og se hun dytte smokken i munnen på babyen ørten ganger, når den tydeligvis ikke blir fornøyd med smokk fordi den er sulten, men må pent vente fordi hun skal «lage seg litt frokost». Løft nå barnet opp og ta dens signaler på alvor. Er slik babyer lærer at de er viktige. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg er imponert over hvor sykt perfekte førstegangsforeldre flertallet i denne tråden er! Virkelig imponerende gjeng

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkerbellee skrev (9 minutter siden):

Må si jeg er imponert over hvor sykt perfekte førstegangsforeldre flertallet i denne tråden er! Virkelig imponerende gjeng

På ingen måte. Vi har nok alle prøvd og feilet. Forskjellen er at vi hadde ett annet fokus enn oss selv. Også hørte vi nok på fagfolk, mødre, bestemødre… 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (13 minutter siden):

Fikk litt vond følelse også av og se hun dytte smokken i munnen på babyen ørten ganger, når den tydeligvis ikke blir fornøyd med smokk fordi den er sulten, men må pent vente fordi hun skal «lage seg litt frokost». Løft nå barnet opp og ta dens signaler på alvor. Er slik babyer lærer at de er viktige. 

Jeg reagerte på akkurat det samme. Helt klart viktig at mor sørger for mat til seg selv og noen ganger ikke kan slippe alt hun har i hendene på sekundet… men… Tenkte med meg selv at jeg hadde slengt i meg det knekkebrødet i full fart, gitt blanke i å dandere med epler og styre på, hvis jeg var så utsultet at jeg ikke kunne vente. Jeg hadde prioritert å gi mat til barnet mitt som var sulten, og heller ordnet en bedre frokost når anledninga kom. Men det er som vanlig; meg og mitt først. Vet ikke hva jeg skal si, hadde sett noe av dette komme, men enkelte ting hun sier og gjør sjokkerer meg faktisk. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (38 minutter siden):

Ja, får liksom litt vondt av babyen som faktisk er blitt 1 måned og kanskje har litt mer behov for stimuli og våkentid men bare «må» være på soverommet for og sove fordi mor ikke orker og stå opp. Kl 10 «ringer» hun på far så han kan overta barnet. 

Konsekvensen av å dele opp døgnet. Her kunne de jo heller hjulpet hverandre..  som nevnt tidligere kan jeg ikke se for meg Stina ha lekestund med et barn.. i mine øyne passer hun ikke til å være mor rett slett. Blir spennende hvordan det blir videre da, ungen trenger jo bare mer og mer stimuli.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...