Jimjam Skrevet søndag kl 13:27 #9941 Del Skrevet søndag kl 13:27 Hva betyr shtuuuuuk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 13:41 #9942 Del Skrevet søndag kl 13:41 Jimjam skrev (13 minutter siden): Hva betyr shtuuuuuk? Eller «pride meg selv». Altså der er så mye uttrykk jeg ikke skjønner 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildrandedu33 Skrevet søndag kl 13:51 #9943 Del Skrevet søndag kl 13:51 Jeg reagerte m y e på " Stina sender med handleliste- som hun alltid gjør" om han ikke hadde vært irritert så hadde han jo sagt" Skal handle for Stina"...eller noe i den dur.... han føler seg nok litt utnyttet stakkar... 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet søndag kl 14:41 #9944 Del Skrevet søndag kl 14:41 (endret) Babyen nektet og sove mer etter kl 8, enda hun hadde prøvd alt mulig. Altså hva med og bare stå opp og få en normal døgnrytme? 8 er langt på dag for småbarnsforeldre flest 😅 Endret søndag kl 14:41 av Poly 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet søndag kl 14:46 #9945 Del Skrevet søndag kl 14:46 Hildrandedu33 skrev (55 minutter siden): Jeg reagerte m y e på " Stina sender med handleliste- som hun alltid gjør" om han ikke hadde vært irritert så hadde han jo sagt" Skal handle for Stina"...eller noe i den dur.... han føler seg nok litt utnyttet stakkar... Han er jo som.en slave i eget hjem ,at han gidder 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet søndag kl 14:56 #9946 Del Skrevet søndag kl 14:56 Happyflopp skrev (8 minutter siden): Han er jo som.en slave i eget hjem ,at han gidder Han kan også begynne å si i fra, få litt ryggrad 🙃 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet søndag kl 14:58 #9947 Del Skrevet søndag kl 14:58 Kokosmakroni skrev (2 minutter siden): Han kan også begynne å si i fra, få litt ryggrad 🙃 Dette. Vi må stoppe å syns synd på voksne menn i eget hjem. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet søndag kl 19:39 #9948 Del Skrevet søndag kl 19:39 Hildrandedu33 skrev (5 timer siden): Jeg reagerte m y e på " Stina sender med handleliste- som hun alltid gjør" om han ikke hadde vært irritert så hadde han jo sagt" Skal handle for Stina"...eller noe i den dur.... han føler seg nok litt utnyttet stakkar... herregud, skjerp deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Turtle Skrevet søndag kl 19:57 #9949 Del Skrevet søndag kl 19:57 Palmemor skrev (7 timer siden): hvorfor styrer hun med all den pumpinga? Sa hun ikke at det var derfor hun slet med betennelse? Trodde hun bare amma nå jeg Fordi det er jo veldig irriterende å bare amme. Da kan hun jo aldri være borte fra Philip i noen timer. 🙄 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 21:14 #9950 Del Skrevet søndag kl 21:14 -Turtle skrev (1 time siden): Fordi det er jo veldig irriterende å bare amme. Da kan hun jo aldri være borte fra Philip i noen timer. 🙄 Ja nå har de jo begynt med nan og for det var ikke viktig for henne å amme så. Da er jo den grei. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet søndag kl 21:39 #9951 Del Skrevet søndag kl 21:39 -Turtle skrev (1 time siden): Fordi det er jo veldig irriterende å bare amme. Da kan hun jo aldri være borte fra Philip i noen timer. 🙄 Altså, den første tida bør en jo ikke være borte noe særlig, og det virker det som at Stina er fullt klar over. Hun sier jo at den første mnd tror babyen at han er en del av mor. Jeg har opplevd at det ene barnet mitt ikke tok flaske og ikke smokk. Og jeg opplevde det som mer enn bare irriterende å knapt kunne bevege seg utenfor døra uten babyen på slep et halvt år! Så med den erfaringen innabords tenker jeg at Stina heldig som kan pumpe og gi flaske som hun måtte ønske. Og også kunne amme. Om hun fremdeles gjør det da. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet søndag kl 23:42 #9952 Del Skrevet søndag kl 23:42 Det er tydelig at hun tror amming bare handler om mat, og at ungen ikke alltid blir mett av hennes melk så da gir hun bare litt NAN her og der. Amming er så mye mer enn mat! Det er trøst, kos, trygghet, nærhet. Ikke alltid de er så sabla sultne alltid, men likevel vil ligge der med puppen i munnen. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet mandag kl 08:44 #9953 Del Skrevet mandag kl 08:44 Miss.Wildfox skrev (9 timer siden): Det er tydelig at hun tror amming bare handler om mat, og at ungen ikke alltid blir mett av hennes melk så da gir hun bare litt NAN her og der. Amming er så mye mer enn mat! Det er trøst, kos, trygghet, nærhet. Ikke alltid de er så sabla sultne alltid, men likevel vil ligge der med puppen i munnen. Veldig sant. Hun som har så mye melk, klart han blir mett! Virker som de er av den oppfatning at babyen skal mates og sove ellers. Håper de husker nakketrening og tid på magen i våken tilstand. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 09:13 #9954 Del Skrevet mandag kl 09:13 Klink skrev (11 timer siden): Altså, den første tida bør en jo ikke være borte noe særlig, og det virker det som at Stina er fullt klar over. Hun sier jo at den første mnd tror babyen at han er en del av mor. Jeg har opplevd at det ene barnet mitt ikke tok flaske og ikke smokk. Og jeg opplevde det som mer enn bare irriterende å knapt kunne bevege seg utenfor døra uten babyen på slep et halvt år! Så med den erfaringen innabords tenker jeg at Stina heldig som kan pumpe og gi flaske som hun måtte ønske. Og også kunne amme. Om hun fremdeles gjør det da. Alle skjønner at ett halvt år er slitsomt. Hun begynte å mase før ungen var en uke gammel om at hun hadde lyst å kunne være alene 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 09:13 #9955 Del Skrevet mandag kl 09:13 Miss.Wildfox skrev (9 timer siden): Det er tydelig at hun tror amming bare handler om mat, og at ungen ikke alltid blir mett av hennes melk så da gir hun bare litt NAN her og der. Amming er så mye mer enn mat! Det er trøst, kos, trygghet, nærhet. Ikke alltid de er så sabla sultne alltid, men likevel vil ligge der med puppen i munnen. Og gir man litt nan her og der og litt flaske her og der så er det klart han ikke gidder å ta jobben med å bli mett av amming. Gjorde samme feilen selv. Angrer som en hund. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet mandag kl 09:56 #9956 Del Skrevet mandag kl 09:56 Poly skrev (1 time siden): Veldig sant. Hun som har så mye melk, klart han blir mett! Virker som de er av den oppfatning at babyen skal mates og sove ellers. Håper de husker nakketrening og tid på magen i våken tilstand. Tror hun har oppfattet litt at han skal sove 3 timer i strekk. Om han våkner etter 1-2 timer og ønsker mat så er han ikke «mett». Samt er barnet en måned nå og har mer våken tid. Tror ikke helt hun forstår det heller. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet mandag kl 09:59 #9957 Del Skrevet mandag kl 09:59 Dojakitty skrev (På 8.12.2024 den 19.14): Hun snakker om seg selv… hele! Tiden! Det er vel hennes egen snap om hennes eget liv? Hva forventer vi at hun skal snakke om? Er det ikke derfor du følger henne? Kokosmakroni skrev (18 timer siden): Han kan også begynne å si i fra, få litt ryggrad 🙃 Om jeg har skjønt det rett har PF kanskje ikke den beste selvtilliten. Han antar vel at han aldri kan få "fin" dame igjen, og da må han jo leve med alle hennes påfunn og bare innfri. Viktig å ha dame som ser bra ut på snap. Poly skrev (58 minutter siden): Veldig sant. Hun som har så mye melk, klart han blir mett! Virker som de er av den oppfatning at babyen skal mates og sove ellers. Håper de husker nakketrening og tid på magen i våken tilstand. Hun er jo vant til å ha hund og tror det er enda en hund... jaja, jeg vet jeg vet, hun der ER også helt like som babyer De som har hund har det akkurat liksom småbarnsforeldre, og om man prøver å nevne at hund er noe annet enn å ha barn får man på pukkelen fra barnløse hundeeiere. Jeg har hatt en kollega, som midt oppi kaoset av manglende sykt-barn-dager i første barnehagesesong for vårt første barn, klare å lire av seg at hun ikke forsto hvorfor de ikke har sykt-dyr-dager, for hunden hennes er jo også dårlig i magen noen dager... og redd for tordenvær så hun må bli hjemme... og mente det 100% oppriktig. Så ja, er man hundemamma er man vant til mate, lufte, kose litt i sofaen kanskje, og sove... så er jo jobben gjort. Palmemor skrev (28 minutter siden): Og gir man litt nan her og der og litt flaske her og der så er det klart han ikke gidder å ta jobben med å bli mett av amming. Gjorde samme feilen selv. Angrer som en hund. Ja...mme er den raskeste veien til å avslutte amming... mange flere skulle visst om dette. Og at det ikke er farlig om babyen gråter, er fuzzy og urolig i økeperioder. Så lenge den vokser som den skal er alt bra, babyer tåler de dagene der de synes det er for lite melk. Hele hensikten er jo å øke produksjonen. Man MÅ ikke kaste seg på mme ved hver minste grynt. MME burde, spør du meg, vært reseptbelagt, og knyttet til reelt vekttap kontrollert av helsepersonell. Så man faktisk hadde en grunn til å gi det. Først da burde mme komme inn som den viktige tingen det faktisk er. Når alt annet er prøvd. Men det er min helt egne mening, og jeg vet det er en brannfakkel. Og da kunne selvsagt mors psykiske vansker med å amme osv også vært hensyntatt av helsevesnet. For sier ikke at alle skal amme, det kan være vektige grunner for å la være om det mentalt også er for tungt. Men slikt er jo leger i stand til å vurdere. Litt på lik linje med planlagt keisersnitt egentlig. Hvilket man ikke får fordi man har lyst eller er nervøs for å føde, nettopp fordi det er tydelig bevist at vaginal fødsel er det beste for mor og barn i det fleste tilfeller. Akutt keisersnitt for å redde liv er selvsagt noe helt annet. Men igjen en medisinsk vurdering. Det kunne vært det samme med alt vi nå vet om at amming ER det beste for både mor og barn i de fleste tilfeller. Unntakene ville leger klart å fastslå. Jeg synes faktisk det er litt rart at man fortsatt fritt og uten vurdering kan droppe noe så viktig som å gi barn morsmelk, når man kjenner til alle fordelene dette gir over et helt liv faktisk. Men men... 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma53 Skrevet mandag kl 10:00 #9958 Del Skrevet mandag kl 10:00 lillebamsemums skrev (3 minutter siden): Tror hun har oppfattet litt at han skal sove 3 timer i strekk. Om han våkner etter 1-2 timer og ønsker mat så er han ikke «mett». Samt er barnet en måned nå og har mer våken tid. Tror ikke helt hun forstår det heller. Ta å forklar henne det da😉 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet mandag kl 10:23 #9959 Del Skrevet mandag kl 10:23 I går snakket hun om at hun ikke fikk Philip til å sove etter klokken 8 om morgenen, men det er da da babyer våkner🤔 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet mandag kl 10:31 #9960 Del Skrevet mandag kl 10:31 Tough cookie skrev (3 minutter siden): I går snakket hun om at hun ikke fikk Philip til å sove etter klokken 8 om morgenen, men det er da da babyer våkner🤔 Ikke alle babyer, jeg fullammet begge mine, og er ikke veldig glad i å opp på morgenen, så da var det som oftest ren bleie(hvis behov, litt ettersom om den var byttet tidligere på natt), så koble på puppen igjen og sove en time eller to til, altså ikke til to f.eks., men i hvert fall til 9-10 tiden. Men, jeg tror P er matforvirret, pupp her og der også mm på flaske, så mme på flaske, så hos mor og så hos far…. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå