Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Toriamoria skrev (50 minutter siden):

Blir veldig tvetydig npr alt skal være så til de grader rigid ifht sukkerfritt. For alle tilsetningsstoffene i det godiset og setningene de stapper i seg daglig er nå heller ikke bra for kroppen, mage, tarmfloraen osv. Men, når noen tror de vet så vet de, og tro flytter fjell. Hva med f.eks denne parfyme hysterien hennes ifht vaskemidler osv da....jo, sikkert fint og flott det  men, hvis hun da er hva jeg tror/antar/mistenker "marinert" i parfyme og dufter og kremer og alt MED parfyme, og selv har vaskemidler i til sitt med parfyme...og kidden f.eks sover/ligger i hennes seng, på hennes klær, i hennes odør, ja nei men ....la oss tenne ett duftlys fra Rituals (for DE lukter jo nesten ikkeno🤭)og gi DET en ettertanke🤣

Men nå er det jo du som blir hysterisk ikke Stina? Det er jo helt vanlig å vaske babyklær parfymefritt? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poly skrev (På 12.12.2024 den 7.18):

Kan ikke være helt sunt de mengdene med sukkerfritt godteri de dytter i seg? Hadde nok vært bedre og unne seg en sjokolade i ny og ne 😅

D e akkurat dette ho stina ikke kan pga sukkeravhengig. Da klare ho ikke å stoppe å da går det ut over helsa. Ho stapper ikke i seg alt på en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma53 skrev (13 minutter siden):

D e akkurat dette ho stina ikke kan pga sukkeravhengig. Da klare ho ikke å stoppe å da går det ut over helsa. Ho stapper ikke i seg alt på en gang.

Stapper ikke i seg? Har du sett mengden sukkerfri brus som drasses hjem /bestilles på dør der? Det er jo helt ville mengder med brus og godis ukentlig - og langt fra ett normalt forbruk. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (13 minutter siden):

Stapper ikke i seg? Har du sett mengden sukkerfri brus som drasses hjem /bestilles på dør der? Det er jo helt ville mengder med brus og godis ukentlig - og langt fra ett normalt forbruk. 

Da er det bra det ikke er sukker i det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (54 minutter siden):

Men nå er det jo du som blir hysterisk ikke Stina? Det er jo helt vanlig å vaske babyklær parfymefritt? 

Since when? Gjorde det aldri med mine sine babyklær de 3 gangene jeg hadde babyer. Samsov i vår seng som ible vasket med vanlig, lå ofte inntil oss og andre med vanlig vaskede klær osv. Joda, mine er litt eldre nå enn Stina sin, men plukk det fra hverandre, så mye mange andre ting som IKKE er uparfymert  så da blir det litt som å være en "av og til'er". Hva som er vanlig er nok opp til hver enkelt, men hva som blir tvetydig er likedan som ho sier ; åh jeg ammer og ammer og ammer, meeeeeen, hvorfor steriliseres det da så mye flasker mon tro? 🤔🤭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toriamoria skrev (4 minutter siden):

Since when? Gjorde det aldri med mine sine babyklær de 3 gangene jeg hadde babyer. Samsov i vår seng som ible vasket med vanlig, lå ofte inntil oss og andre med vanlig vaskede klær osv. Joda, mine er litt eldre nå enn Stina sin, men plukk det fra hverandre, så mye mange andre ting som IKKE er uparfymert  så da blir det litt som å være en "av og til'er". Hva som er vanlig er nok opp til hver enkelt, men hva som blir tvetydig er likedan som ho sier ; åh jeg ammer og ammer og ammer, meeeeeen, hvorfor steriliseres det da så mye flasker mon tro? 🤔🤭

Det er anbefalt å vaske babyklær med uparfymert vaskemiddel fordi huden deres er ekstra sensitiv. Man får ikke alt til å bli uparfymert, men klær som skal være inntil kroppen hele dagen er jo bra er vasket med vaskemiddel uten parfyme. 

Det går an å gi flaske samtidig som man ammer? 

Endret av Klink
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriamoria skrev (7 minutter siden):

Since when? Gjorde det aldri med mine ..

Hva som er vanlig er nok opp til hver enkelt.

Dette er jo ganske ironisk.

Siste avsnitt er jo riktig,hva som er normalt er opp til hver enkelt,men artig å starte innlegget med at du ikke gjorde det,så da er det ikke normalt.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Dette er jo ganske ironisk.

Siste avsnitt er jo riktig,hva som er normalt er opp til hver enkelt,men artig å starte innlegget med at du ikke gjorde det,så da er det ikke normalt.

Ok, ikke plukk fra hverandre feil, eller som det sies: misforstå rett. Skal korte det ned bit for bit så det blir litt enklere😉 #1 f.eks ifht sukker; alt måååå være sukkerfritt for ellers ditt og datt- men massevis av aspertam og overkill ifht DE mengdene kunstige søtninger er innafor... #2 f.eks ifht parfymefritt til baby, men LOADS of Rituals produkter til hus og enkelt, vel da tenker jeg i så fall luftveier og astmatikere reaksjon ifht pust osv. Allergi kan og få og gi konsekvenser av lukter og dufter og blomster, SÅ der kommer da poenget med *parfymeri vaskemiddel inn😉 #3 typ, joda, man kan flaske og ammer, ingen stress det, men hvis en spade er en spade og en skje er en skje, og man ser og teller evnt alle de flaskene, og tenker hmmm  jaja, sabla sulten unge det der da hvis han t.o.m ammes. Ikke umulig, men da lurer jeg nok på troverdigheten ifht OM det flasker mer enn det sies at man ammer. See, litt lettere forklart kanskje, så beklager tidligere evnt dårlig formulering👌😇

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriamoria skrev (11 minutter siden):

Ok, ikke plukk fra hverandre feil, eller som det sies: misforstå rett. Skal korte det ned bit for bit så det blir litt enklere😉 #1 f.eks ifht sukker; alt måååå være sukkerfritt for ellers ditt og datt- men massevis av aspertam og overkill ifht DE mengdene kunstige søtninger er innafor... #2 f.eks ifht parfymefritt til baby, men LOADS of Rituals produkter til hus og enkelt, vel da tenker jeg i så fall luftveier og astmatikere reaksjon ifht pust osv. Allergi kan og få og gi konsekvenser av lukter og dufter og blomster, SÅ der kommer da poenget med *parfymeri vaskemiddel inn😉 #3 typ, joda, man kan flaske og ammer, ingen stress det, men hvis en spade er en spade og en skje er en skje, og man ser og teller evnt alle de flaskene, og tenker hmmm  jaja, sabla sulten unge det der da hvis han t.o.m ammes. Ikke umulig, men da lurer jeg nok på troverdigheten ifht OM det flasker mer enn det sies at man ammer. See, litt lettere forklart kanskje, så beklager tidligere evnt dårlig formulering👌😇

Hr stusset litt på nr 3 selv. Spesielt i følge pelle sine snapper. Men fra en som kun pumper selv så kunne jeg egentlig ikke brydd meg. Kan hende hun ammer og sper på med flaske for å få han mett. 🤷‍♀️ gjorde det i en periode. Hvis ikke kunne jeg sitte i flere timer vær dag og hu ble aldri mett. Så ga opp og pumper bare nå. Slepper å gå og være sår også (og ja, jeg prøvde amme skjold, kremer osv. alt det som er anbefalt på sykehuset og apoteket.)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (3 timer siden):

Ja, den brusbruken har æ sett ja. Dem tenker ikke på at dem ska være forrbilder når han vokser opp. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan neppe være vanlig å kjøpe egen babyvekt til hjemmebruk, eller??? De er så utrolig spesielle i handlemanien sin. Det er sikkert og visst. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (6 minutter siden):

Det kan neppe være vanlig å kjøpe egen babyvekt til hjemmebruk, eller??? De er så utrolig spesielle i handlemanien sin. Det er sikkert og visst. 

🤣 nei for det hadde nok ikke gått å lagt gutten i babynest f.eks og trukket av vekta for nestet og så regnet ut vekta på ungen på ei normal baderomsvekt...mn trenger jo ikke være rakkettforsker for å finne alternativ løsning for å veie hjemme🤭 men, sikkert lettere å bare kjøpe ei 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toriamoria skrev (2 minutter siden):

🤣 nei for det hadde nok ikke gått å lagt gutten i babynest f.eks og trukket av vekta for nestet og så regnet ut vekta på ungen på ei normal baderomsvekt...mn trenger jo ikke være rakkettforsker for å finne alternativ løsning for å veie hjemme🤭 men, sikkert lettere å bare kjøpe ei 

Det var denne manien deres da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriamoria skrev (2 minutter siden):

Eller bare veie seg selv alene først, og så med baby. Er heller ikke så veldig stress å stikke innom helsestasjonen akkurat. Jeg hadde den daglige trilleturen min forbi helsestasjonen. Stina og mannen er jo på handleturer nesten daglig, så sikkert ikke langt unna helsestasjon.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Viki6 skrev (12 minutter siden):

Eller bare veie seg selv alene først, og så med baby. Er heller ikke så veldig stress å stikke innom helsestasjonen akkurat. Jeg hadde den daglige trilleturen min forbi helsestasjonen. Stina og mannen er jo på handleturer nesten daglig, så sikkert ikke langt unna helsestasjon.

Så var det dette med å være romrakettforsker🤣 neida, men joda, er sikkert til og med bagasjevekt d3 har  hus å kunne bruke🤭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (2 timer siden):

Toriamoria skrev (2 timer siden):

Viki6 skrev (1 time siden):

Her kjøpte vi også babyvekt da vi ville holde kontroll på at baby la på seg. Produksjonen min ble ødelagt en periode av brystbetennelse.

Fordelen med babyvekt er at den viser ned på 10 gram, noe som er nyttig i forhold til måltidsvekt. Du vil ikke fange opp om baby har fått i seg 20 eller 60 gram på ei vanlig baderomsvekt. 

Heller kjøpe ei slik vekt enn å måtte renne til helsestasjonen flere dager. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfins skrev (1 time siden):

Her kjøpte vi også babyvekt da vi ville holde kontroll på at baby la på seg. Produksjonen min ble ødelagt en periode av brystbetennelse.

Fordelen med babyvekt er at den viser ned på 10 gram, noe som er nyttig i forhold til måltidsvekt. Du vil ikke fange opp om baby har fått i seg 20 eller 60 gram på ei vanlig baderomsvekt. 

Heller kjøpe ei slik vekt enn å måtte renne til helsestasjonen flere dager. 

Dette er jo totalt unødvendig og kan skape mer bekymring enn det virker beroligende. De legger på seg i rykk og napp. Man hadde fått med seg vekt fra føden hvis det hadde vært nødvendig å følge med på dette på timesbasis. Legger de på seg, følger kurven sin og er fornøyde så holder det lenge. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (2 minutter siden):

Dette er jo totalt unødvendig og kan skape mer bekymring enn det virker beroligende. De legger på seg i rykk og napp. Man hadde fått med seg vekt fra føden hvis det hadde vært nødvendig å følge med på dette på timesbasis. Legger de på seg, følger kurven sin og er fornøyde så holder det lenge. 

For oss var det å kunne se hvor mye baby fikk i seg på et måltid betryggende. Drakk hun lite, men virket fornøyd så var selvfølgelig det helt ok. Men det var fint for oss å ha muligheten til å se. 

Er ikke snakk om å følge med på "timesbasis" 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...