Måne Rampelyset Skrevet 11. desember 2024 #9821 Del Skrevet 11. desember 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 11. desember 2024 #9822 Del Skrevet 11. desember 2024 spenol skrev (7 minutter siden): er det bare jeg som ammet liggende inntil babyene mine? Slik ammet/duppet/sov vi sammen gjennom hele natten. «Alle» er så redd for denne samsovingen. Men hva gjør de i u-landa? Tror neppe de har bedsidecrib. Det er jo nettopp denne liggende ammingen som er helt gull og gjør underverker for liten og stor! Samsover, men liggende amming funker ikke hvis man har en gulpebaby.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 11. desember 2024 #9823 Del Skrevet 11. desember 2024 Hørte jeg riktig på snap at hun trente «sjhuuukt mye i graviditeten»? Asså. Kan bare huske at hun klagde over hvor fort tungpust hun ble av korte gåturer?! 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 11. desember 2024 #9824 Del Skrevet 11. desember 2024 Miss.Wildfox skrev (2 minutter siden): Hørte jeg riktig på snap at hun trente «sjhuuukt mye i graviditeten»? Asså. Kan bare huske at hun klagde over hvor fort tungpust hun ble av korte gåturer?! Hehehe. Ja de laaaaange treningturene hvor hun brukte halvannen time på 3 km? Var nok de som var sjuuuukt mye trening 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. desember 2024 #9825 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) spenol skrev (40 minutter siden): er det bare jeg som ammet liggende inntil babyene mine? Slik ammet/duppet/sov vi sammen gjennom hele natten. «Alle» er så redd for denne samsovingen. Men hva gjør de i u-landa? Tror neppe de har bedsidecrib. Det er jo nettopp denne liggende ammingen som er helt gull og gjør underverker for liten og stor! Jeg gjorde også det, men det er ikke anbefalt med samsoving på grunn av større risiko for krybbedød. Eller man skal i alle fall ta forholdsregler som at babyen skal ha egen dyne og slikt og det fikk nå ikke jeg til når vi lå der. Og jeg sovna i og kunne våkne med ungene i forskjellige ikke anbefalte positurer. edit: feil påstand, det er anbefalt å følge en del ting for at samsoving skal være trygt slik som fast madrass og egen dyne. Ikke sove på magen og lignende. Noe jeg ikke fikk til når vi samsov. Endret 11. desember 2024 av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spenol Skrevet 11. desember 2024 #9826 Del Skrevet 11. desember 2024 Klink skrev (3 minutter siden): Jeg gjorde også det, men det er ikke anbefalt på grunn av større risiko for krybbedød. Eller man skal i alle fall ta forholdsregler som at babyen skal ha egen dyne og slikt og det fikk nå ikke jeg til når vi lå der. Og jeg sovna i og kunne våkne med ungene i forskjellige ikke anbefalte positurer. Ja, det skal være gjennomtenkt. Jeg var så trøtt og sliten, og fant ut at det var eneste løsningen for at begge skulle få sove. Rullet et håndkle stramt bak baby slik at hun ikke kunne rulle andre vei. Jeg vet ikke altså, men morsmelk OG søvn er viktig og bra. Tror også morsinstinket vårt er der av en grunn. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 11. desember 2024 #9827 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Kan det være vanskeligere med liggende amming når man har store , kanskje ikke så bevegelige silikonpupper? Jeg bare lurer, aner ikke. Endret 11. desember 2024 av Zenhouse 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 11. desember 2024 #9828 Del Skrevet 11. desember 2024 Miss.Wildfox skrev (43 minutter siden): Hørte jeg riktig på snap at hun trente «sjhuuukt mye i graviditeten»? Asså. Kan bare huske at hun klagde over hvor fort tungpust hun ble av korte gåturer?! Jeg også sperret øynene da hun sa det. Hun har jo strengt talt bare ligget på sofaen og gått seg noen turer. Hvis det er trening så tror jeg det er mange rundt om i landet som kvalifiserer til å være toppidrettsutøvere 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spenol Skrevet 11. desember 2024 #9829 Del Skrevet 11. desember 2024 Zenhouse skrev (25 minutter siden): Kan det være vanskeligere med liggende amming når man har store , kanskje ikke så bevegelige silikonpupper? Jeg bare lurer, aner ikke. godt poeng, det har nok litt å si det også! selv om mange av mine venninner har samsovet/ammet med store bryster. Naturlige/myke bryster da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet 11. desember 2024 #9830 Del Skrevet 11. desember 2024 Zenhouse skrev (1 time siden): Kan det være vanskeligere med liggende amming når man har store , kanskje ikke så bevegelige silikonpupper? Jeg bare lurer, aner ikke. Jeg har implantater (ikke silikon men saline), og jeg kan bekrefte dette. Har ikke ammet, men du får liksom ikke dytta puppen hverken nedover eller oppover om du skjønner. Om du ligger så stikker de fortsatt rett opp og "flyter" ikke naturlig til siden feks. Hadde jeg vært 20 år igjen hadde jeg aldri tatt operasjonen gitt. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jea10 Skrevet 11. desember 2024 #9831 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) AntiBullshit skrev (1 time siden): Jeg også sperret øynene da hun sa det. Hun har jo strengt talt bare ligget på sofaen og gått seg noen turer. Hvis det er trening så tror jeg det er mange rundt om i landet som kvalifiserer til å være toppidrettsutøvere Så hva? Hun gikk turer med hunden av og til, og dro seg gjennom litt terreng ved et par anledninger, og så da har hun trent sykt mye i svangerskapet? Whaaat. Tåler hun i det hele tatt å bli svett? 💀 Hun har vel aldri tatt i noe særlig tak i livet… ever? EDIT: Nei vent. Tar det tilbake! I det dramatiske er hun en tungløfter 🙌🏻 Endret 11. desember 2024 av Jea10 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoknit Skrevet 12. desember 2024 #9832 Del Skrevet 12. desember 2024 AntiBullshit skrev (2 timer siden): Jeg også sperret øynene da hun sa det. Hun har jo strengt talt bare ligget på sofaen og gått seg noen turer. Hvis det er trening så tror jeg det er mange rundt om i landet som kvalifiserer til å være toppidrettsutøvere Jeg tror ikke egentlig Stina vet hva mye trening innebærer. Var vel noen artikler om at hub « trente» ved å strikke og gå på mølle samtidig før svangerskapet. Det er ikke trening for et ellers funksjonsfriskt menneske uten større fysiske begrensninger. Hun hadde stadig kommentarer om hvor god form hun holdt seg i fordi «ingen gravide orker å løpe,» osv og liknende kommentarer, også da hun teipet stakkars PF med meloner for at han skulle erfare hvor tungt det var å være gravid. Det hun selv dokumenterte på snap var vel noen korte turer på 3 km med typ 30 min pr km i fart som er ekstremt sakte. Er vel kun anbefalt minimum bevegelse for gravide det der, de fleste som ikke har mye plager med bekken osv er i betydelig mer aktivitet enn hva hun fremviste, og mange med bekkenplager gjør alternativ trening i basseng osv. Det er derimot ganske mange gravide som kan løpe i store deler av svangerskapet pm man er vant til det fra før og er heldig og ikke har plager med rygg/bekken. Jeg fødte noen mnd før henne og trente intervaller på mølle i uke 37, og sluttet å løpe 1 uke før termin, da gikk jeg i stedet 6-8 km hver dag inkludert gikk til sykehuset for å bli igangsatt da jeg ble det. Kjenner mange som har trent tilsvarende under hele svangerskapet sitt og hadde tilsvarende funksjonsnivå som meg, så det er ikke ekstraordinært. Ingen er toppidrettsutrøvere, alle er middels mosjonister som liker å trene, og var heldige og hadde svangerskap som ikke gav så mye fysisk begrensing. Utifra hva Stina har dokumentert: flere ferietturer osv, burde hun vært i stand til å ha et betydelig høyere aktivitetsnivå, og helt sykt at hun mener hun «trente mye» i svangerskapet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 12. desember 2024 #9833 Del Skrevet 12. desember 2024 Kokoknit skrev (5 timer siden): Jeg tror ikke egentlig Stina vet hva mye trening innebærer. Var vel noen artikler om at hub « trente» ved å strikke og gå på mølle samtidig før svangerskapet. Det er ikke trening for et ellers funksjonsfriskt menneske uten større fysiske begrensninger. Hun hadde stadig kommentarer om hvor god form hun holdt seg i fordi «ingen gravide orker å løpe,» osv og liknende kommentarer, også da hun teipet stakkars PF med meloner for at han skulle erfare hvor tungt det var å være gravid. Det hun selv dokumenterte på snap var vel noen korte turer på 3 km med typ 30 min pr km i fart som er ekstremt sakte. Er vel kun anbefalt minimum bevegelse for gravide det der, de fleste som ikke har mye plager med bekken osv er i betydelig mer aktivitet enn hva hun fremviste, og mange med bekkenplager gjør alternativ trening i basseng osv. Det er derimot ganske mange gravide som kan løpe i store deler av svangerskapet pm man er vant til det fra før og er heldig og ikke har plager med rygg/bekken. Jeg fødte noen mnd før henne og trente intervaller på mølle i uke 37, og sluttet å løpe 1 uke før termin, da gikk jeg i stedet 6-8 km hver dag inkludert gikk til sykehuset for å bli igangsatt da jeg ble det. Kjenner mange som har trent tilsvarende under hele svangerskapet sitt og hadde tilsvarende funksjonsnivå som meg, så det er ikke ekstraordinært. Ingen er toppidrettsutrøvere, alle er middels mosjonister som liker å trene, og var heldige og hadde svangerskap som ikke gav så mye fysisk begrensing. Utifra hva Stina har dokumentert: flere ferietturer osv, burde hun vært i stand til å ha et betydelig høyere aktivitetsnivå, og helt sykt at hun mener hun «trente mye» i svangerskapet. Jeg lo godt da hun sa det og sukker fri. Nå vet vi jo at det er hennes versjon av «sukker fritt». Men vet hun spiste varer med lite sukker i. Blant annet skyr og en is hun digga ganske greit med mye bær i. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 12. desember 2024 #9834 Del Skrevet 12. desember 2024 Kan ikke være helt sunt de mengdene med sukkerfritt godteri de dytter i seg? Hadde nok vært bedre og unne seg en sjokolade i ny og ne 😅 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 12. desember 2024 #9835 Del Skrevet 12. desember 2024 Kokoknit skrev (6 timer siden): Jeg tror ikke egentlig Stina vet hva mye trening innebærer. Var vel noen artikler om at hub « trente» ved å strikke og gå på mølle samtidig før svangerskapet. Det er ikke trening for et ellers funksjonsfriskt menneske uten større fysiske begrensninger. Hun hadde stadig kommentarer om hvor god form hun holdt seg i fordi «ingen gravide orker å løpe,» osv og liknende kommentarer, også da hun teipet stakkars PF med meloner for at han skulle erfare hvor tungt det var å være gravid. Det hun selv dokumenterte på snap var vel noen korte turer på 3 km med typ 30 min pr km i fart som er ekstremt sakte. Er vel kun anbefalt minimum bevegelse for gravide det der, de fleste som ikke har mye plager med bekken osv er i betydelig mer aktivitet enn hva hun fremviste, og mange med bekkenplager gjør alternativ trening i basseng osv. Det er derimot ganske mange gravide som kan løpe i store deler av svangerskapet pm man er vant til det fra før og er heldig og ikke har plager med rygg/bekken. Jeg fødte noen mnd før henne og trente intervaller på mølle i uke 37, og sluttet å løpe 1 uke før termin, da gikk jeg i stedet 6-8 km hver dag inkludert gikk til sykehuset for å bli igangsatt da jeg ble det. Kjenner mange som har trent tilsvarende under hele svangerskapet sitt og hadde tilsvarende funksjonsnivå som meg, så det er ikke ekstraordinært. Ingen er toppidrettsutrøvere, alle er middels mosjonister som liker å trene, og var heldige og hadde svangerskap som ikke gav så mye fysisk begrensing. Utifra hva Stina har dokumentert: flere ferietturer osv, burde hun vært i stand til å ha et betydelig høyere aktivitetsnivå, og helt sykt at hun mener hun «trente mye» i svangerskapet. Du må ikke glemme at hun sikkert regner all shoppingen som trening 😃 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 12. desember 2024 #9836 Del Skrevet 12. desember 2024 Poly skrev (1 time siden): Kan ikke være helt sunt de mengdene med sukkerfritt godteri de dytter i seg? Hadde nok vært bedre og unne seg en sjokolade i ny og ne 😅 Det Pandy-godteriet tar veldig på magen, man får litt illeluktende promper kan man si. Mulig det går seg til. Det meste av det er også veldig surt. Så det tar godt på tennene det- får håpe de ikke går og små- spiser på det hele tiden. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykaat Skrevet 12. desember 2024 #9837 Del Skrevet 12. desember 2024 bare jeg som reagerer på at hvis Stina og Sophie er så gode venner, hvorfor har ikke Sophie møtt Stinas baby i det hele tatt? den eneste gangen de har møttes i år, så vidt jeg vet, var ved dåpen til Sophies baby H. Sophie kom ikke på babyshoweren til Stina en gang, men sendte bare en blomst, selv om hun var i oslo den dagen. føles litt som Stina skulle ønske de var nærmere venner men at Sophie ikke gidder. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. desember 2024 #9838 Del Skrevet 12. desember 2024 Miss.Wildfox skrev (12 timer siden): Hørte jeg riktig på snap at hun trente «sjhuuukt mye i graviditeten»? Asså. Kan bare huske at hun klagde over hvor fort tungpust hun ble av korte gåturer?! Kanskje hun blander seg selv med Sophie Elise... hun trente jo faktisk en del i svangerskapet, helt til slutten. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. desember 2024 #9839 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvorfor gjør dere baner av hundenavnet egentlig? Hun kan kalle hunden hva hun vil og selv om den heter Chloe (?) og hun sier klåvve eller hva dere skriver så skjønner jeg ikke at det er så kritikkverdig? Dette gjør dere med måten hun sier navnet på samboeren også. Hersketeknikk. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 12. desember 2024 #9840 Del Skrevet 12. desember 2024 Klink skrev (8 minutter siden): Hvorfor gjør dere baner av hundenavnet egentlig? Hun kan kalle hunden hva hun vil og selv om den heter Chloe (?) og hun sier klåvve eller hva dere skriver så skjønner jeg ikke at det er så kritikkverdig? Dette gjør dere med måten hun sier navnet på samboeren også. Hersketeknikk. Det er pga auto tekstingen skriver navnene demmes veldig forskjellig 😂 men det var litt en greie før det også. Pga hun snakker veldig fort noen ganger og da høres det sånn ut 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå