Lawyer Skrevet 8. desember 2024 #9741 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Jeg har tenkt at vi har alle gjort ting på vår måte ang barn, er ingen konkurranse i hvem som har vært best eller hatt det verst. Men jeg tar meg selv i å tenke hva om? Hva om Pelle hadde jobbet skift f.eks. Og hu måtte tatt alt alene? Selv var jeg alene med en baby (fordi samboer jobbet skift) som gråt 20 timer i døgnet i 4,5 mnd. Sov sjeldent mer enn 2 timer pr natt. Babyen var rolig så lenge vi bærte. Osv. Gud jeg skulle ønske at vi hadde hatt en moonboon på den tiden!! Eller rense maskiner for flasker etc. men en overlevde jo. Det var unntakstilstand ja. Endret 8. desember 2024 av Lawyer 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenzen Skrevet 8. desember 2024 #9742 Del Skrevet 8. desember 2024 Palmemor skrev (5 timer siden): Nei, det er sant. Selv jeg som var ganske innstilt på at livet ble anderledes har fått kjenne på realiteten mer enn én gang 😂 ingen forteller om hvordan tiden med store unger kan være 🙈 Katinkalille skrev (2 timer siden): Sikkert for opptatt med å ta selvbruning,så da blir det så sjuukt schtuuk å måtte skifte bleie i tillegg💩 Skjønner ikke helt hvordan hun hadde sett for seg og bli mor!? Trodde hun det bare skulle være fryd og gammen? At hun sitter i sofaen og strikker mens bebi ligger i krybba ved siden av? På tide at hun får fingeren utav ræva og innser at hun er mor nå,og sette sønnen sin først,og ikke seg selv. Aldri før har jeg hverken sett el hørt om noen som er så lite med sitt nyfødte barn. Hun burde ønske og vær med sønnen sin hele tiden. Pronto. Første tiden er unntakstilstand,man ER trøtt med baby i hus,sånn er det bare. Det går over. Hun kommer til og se tilbake på nyfødt tiden og angre på at hun ikke gjorde mer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 8. desember 2024 #9743 Del Skrevet 8. desember 2024 Anneisabell skrev (22 timer siden): Han måtte til og med komme å nytte bleie på barnet, for det var hans oppgave. Mens hun ikke skulle noe spesielt selv, bare amme...altså er der mulig å ha en sånn innstilling Han har jo sagt gang på gang at han elsker bleieskiftingen fordi han får den bondingen med babyen som han ikke får ved mating. Alene.mamma skrev (22 timer siden): Det syns jeg er spesielt, for det er ved stellebordet man «bonder» med barnet sitt utenom ammingen. Å skifte bleier skal være en koselig ting, ikke bare for barnet, men for foreldrene også. Har noe med tilknytning å gjøre. Øyekontakten er veldig viktig… ✂️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8. desember 2024 #9744 Del Skrevet 8. desember 2024 Birdo skrev (2 minutter siden): Han har jo sagt gang på gang at han elsker bleieskiftingen fordi han får den bondingen med babyen som han ikke får ved mating. Han gir jo flaske mange ganger om dagen da… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 8. desember 2024 #9745 Del Skrevet 8. desember 2024 lillebamsemums skrev (1 time siden): ❤️ mine kroner gikk til det lokale samfunnshuset i Dalen som går til vedlikehold av det. Man kan fint kjøpe luer, sko osv til under 300 kr. Mitt poeng var at AirPods osv. og slike dyre varer til over 1000kr ikke burde vært på et slikt tre. Men leker, klær, turklær, akebrett osv heller passer inn. Jeg ble direkte skuffet over at det ikke var ting i flere prisklasser. Jeg har ikke verdens med penger selv, men følte et ekstremt sterkt behov for det etter å ha sett pellek snakke så fint om det. Men julegaver er BARNAS egne ønsker! La nå en tenåring ønske seg AirPods. Tenk for en drøm og få det fremfor sokker eller votter fordi foreldrene ikke har råd til slike basale nødvendigheter. PF er opptatt av at han skal kjøpe noe barna vil ha, ikke bare noe de trenger. Det er nydelig gjort! 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 8. desember 2024 #9746 Del Skrevet 8. desember 2024 Dette blir bare verre og verre. Nei, ingen må ha 8-timersnattesøvn, og det er ikke normalt at voksne mennesker med barn ligger til klokka 14.00. Ideelt sett skulle nok de aller fleste sovet litt mer enn de gjør - men majoriteten av menneskene jeg kjenner lever på 5-6-7 timer nattesøvn, fungerer kjempefint på jobb og noen få av dem sover en liten ettermiddagslur og kanskje litt lengre i helgene. Men Stina vet, som vanlig, aller best. Kjør på med dette selvsentrerte opplegget. 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 8. desember 2024 #9747 Del Skrevet 8. desember 2024 Starter dagen litt før kl 15 pga må ha 8 timer søvn så da ligger hun i sengen tilsammen 14 Timer?! Det her må jo være kødd. Det er helt absurd. Er det PF som står opp til normal tid da? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 8. desember 2024 #9748 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Poly skrev (17 minutter siden): Men julegaver er BARNAS egne ønsker! La nå en tenåring ønske seg AirPods. Tenk for en drøm og få det fremfor sokker eller votter fordi foreldrene ikke har råd til slike basale nødvendigheter. PF er opptatt av at han skal kjøpe noe barna vil ha, ikke bare noe de trenger. Det er nydelig gjort! Det var ikke mitt poeng i det hele tatt. Poenget mitt var at det kun var slike ønsker (på det treet vi har på senteret), så de som ikke har like mye, men forsatt ønsker å delta/gi ikke har muligheten pga ønskene faktisk er for dyre. pellek har jo en helt annen økonomi enn en vanlig Ola nordmann. Det kan ikke sammenlignes. Han har sikkert brukt opp mot 50-100k på dette. Endret 8. desember 2024 av lillebamsemums Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 8. desember 2024 #9749 Del Skrevet 8. desember 2024 Klump skrev (5 minutter siden): Starter dagen litt før kl 15 pga må ha 8 timer søvn så da ligger hun i sengen tilsammen 14 Timer?! Det her må jo være kødd. Det er helt absurd. Er det PF som står opp til normal tid da? PF står opp med babyen ja, så Stina får sove frampå siden hun ammer om natten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 8. desember 2024 #9750 Del Skrevet 8. desember 2024 lillebamsemums skrev (1 time siden): ❤️ mine kroner gikk til det lokale samfunnshuset i Dalen som går til vedlikehold av det. Man kan fint kjøpe luer, sko osv til under 300 kr. Mitt poeng var at AirPods osv. og slike dyre varer til over 1000kr ikke burde vært på et slikt tre. Men leker, klær, turklær, akebrett osv heller passer inn. Jeg ble direkte skuffet over at det ikke var ting i flere prisklasser. Jeg har ikke verdens med penger selv, men følte et ekstremt sterkt behov for det etter å ha sett pellek snakke så fint om det. Synes det er utrolig spesielt at du opphøyer deg selv til å skulle moralisere andres julegave ønsker - særlig barn og unges juleønsker. Såklart skal barn og unge få lov å ønske seg det de ser at «alle andre» har, som f.eks. AirPods. Hvorfor er det greit å ønske seg Lego (som fort koster 1000kr+), men ikke AirPods til 1000kr? Og det du nevner om billige klær: klart man kan kjøpe billige klær, men da er som regel kvaliteten deretter også - og for 300 kroner er ender du høyst sannsynlig opp med polyesterdritt som er ubehagelig å ha på, ikke holder varmen og som ikke tåler mange runder i vask før det ser shabby ut. Man får ikke kjøpt f.eks. 100% ullvotter som holder hendene varme også om de blir våte til under 300 kroner. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8. desember 2024 #9751 Del Skrevet 8. desember 2024 lillebamsemums skrev (24 minutter siden): Han har sikkert brukt opp mot 50-100k på dette. Han brukte 40K i fjor,siden det er mindre ønsker på trærne i år,bruker han nok mindre også. Trærne er jo for de som har råd til å gi noe,har man ikke råd finnes det som nevnt hopetall av andre organisasjoner man kan gi frivillig sum til. Mange måter å hjelpe til på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 8. desember 2024 #9752 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) AntiBullshit skrev (22 timer siden): Synes det er utrolig spesielt at du opphøyer deg selv til å skulle moralisere andres julegave ønsker - særlig barn og unges juleønsker. Såklart skal barn og unge få lov å ønske seg det de ser at «alle andre» har, som f.eks. AirPods. Hvorfor er det greit å ønske seg Lego (som fort koster 1000kr+), men ikke AirPods til 1000kr? Og det du nevner om billige klær: klart man kan kjøpe billige klær, men da er som regel kvaliteten deretter også - og for 300 kroner er ender du høyst sannsynlig opp med polyesterdritt som er ubehagelig å ha på, ikke holder varmen og som ikke tåler mange runder i vask før det ser shabby ut. Man får ikke kjøpt f.eks. 100% ullvotter som holder hendene varme også om de blir våte til under 300 kroner. …. Poenget mitt igjen, var at det hadde vært fint med ønsker i alle prisklasser. Ikke bare gaver som kun de med ekstremt romslig økonomi har rå til å kjøpe. Husk at det nylig har vært blackweekend og man fint kan få en god flisgender, enkle klesplagg fra gode merkevarer til rundt 300 kr. Barnas hus har hatt masse salg på ull tøy til barn eksempel. Ofc unner jeg folk å ønske seg air pods, eller iPhone. Men jeg tror ikke det er de ønskene som er lettest å oppfylle. Endret 9. desember 2024 av lillebamsemums 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 8. desember 2024 #9753 Del Skrevet 8. desember 2024 Kaisamaia skrev (17 timer siden): Mener det spiller en rolle for å fremme amming for de som ennå ikke har blitt mødre. Stina har også sagt at det ER vondt å amme i starten, og at det er slik det skal være. Men det jo ikke vondt for alle. Var bare det. 😊 Men det er litt vondt og trøblete i starten. Det er å normalisere at amming ikke bare er koselig slik at en ikke gir opp med en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whateverest Skrevet 8. desember 2024 #9754 Del Skrevet 8. desember 2024 Liker egentlig ikke å kommentere på utseende, MEN, er det bare meg, eller har hun fikset mer på leppene sine nå..? Underleppa så liksom spesielt hoven ut nå🤔 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 8. desember 2024 #9755 Del Skrevet 8. desember 2024 Man kan si mye med det man ikke sier….. Jeg har sjelden hørt en nybakt mor si «nå er det 4 uker siden jeg føda» i en setting hvor det omhandler ammingen og det å ikke ville gi opp for raskt. Da sier man «nå er barnet 4 uker gammelt og jeg har bare amma han/henne så og så lenge» f.eks. Bare sier det…… noe jeg biter meg merke i… 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 8. desember 2024 #9756 Del Skrevet 8. desember 2024 Dojakitty skrev (14 minutter siden): Man kan si mye med det man ikke sier….. Jeg har sjelden hørt en nybakt mor si «nå er det 4 uker siden jeg føda» i en setting hvor det omhandler ammingen og det å ikke ville gi opp for raskt. Da sier man «nå er barnet 4 uker gammelt og jeg har bare amma han/henne så og så lenge» f.eks. Bare sier det…… noe jeg biter meg merke i… Tenkte det samme. Det går mot 6 uker som er en stor milepæl. Og alt vi hører er gnål om amming og søvn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 8. desember 2024 #9757 Del Skrevet 8. desember 2024 Poly skrev (6 minutter siden): Tenkte det samme. Det går mot 6 uker som er en stor milepæl. Og alt vi hører er gnål om amming og søvn. Hun snakker om seg selv… hele! Tiden! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 8. desember 2024 #9758 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Klink skrev (1 time siden): Men det er litt vondt og trøblete i starten. Det er å normalisere at amming ikke bare er koselig slik at en ikke gir opp med en gang. Slutt daaa.. Jeg er vel ikke den eneste i verden som ikke har hatt vondt. Det gjelder flere. Men som jeg sier, det KAN være vondt, og det er selvfølgelig greit å si. Endret 8. desember 2024 av Kaisamaia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8. desember 2024 #9759 Del Skrevet 8. desember 2024 Kaisamaia skrev (10 minutter siden): Slutt daaa.. Jeg er vel ikke den eneste i verden som ikke har hatt vondt. Det gjelder flere. Men som jeg sier, det KAN være vondt, og det er selvfølgelig greit å si. Neida, du er ikke den eneste i verden. Men folk her evner jo ikke å lese det store bildet 🧐 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 8. desember 2024 #9760 Del Skrevet 8. desember 2024 «Derfor tar det 14 timer å sove 8 timer». Så viktig er det ikke å sove 8 timer. Ingen med barn på hennes alder gjør det! Og hun bedyrer at hun ikke hopper over ammesessions (hva er det for ett ord) men PF legger jo ut støtt at han gir ungen flaske. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå