Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Viki6 skrev (32 minutter siden):

Har aldri sett noen andre legge ut bilder i sosiale media av hva de gir.

De som IKKE poster hva de (evt) gir,blir tatt for å være gjerrige og ikke gi noe til veldedighet,så man kan tydeligvis ikke vinne uansett.

Han deler jo disse "angeltree" gavene for å oppfordre de som kan til å bidra lokalt hos seg selv,og for å få bedre avtaler hos ulike butikker fordi de vet det går til veldedighet.

Blir for dumt at selv fine ting folk gjør,skal ugleses og skules på.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke giddet å følge med på henne de siste dagene og etter å ha lest her inne så skjønner jeg at det var lurt. 
Denne dama fortsetter å sjokkere. 
Jeg skrev det lenger bak men sier det igjen. 
Jeg FATTER ikke at hun har PF. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (39 minutter siden):

De som IKKE poster hva de (evt) gir,blir tatt for å være gjerrige og ikke gi noe til veldedighet,så man kan tydeligvis ikke vinne uansett.

Han deler jo disse "angeltree" gavene for å oppfordre de som kan til å bidra lokalt hos seg selv,og for å få bedre avtaler hos ulike butikker fordi de vet det går til veldedighet.

Blir for dumt at selv fine ting folk gjør,skal ugleses og skules på.

Du tok det litt ut av sammenhengen. Det var svaret mitt på en kommentar om at han dokumenterer at han er så snill med Stina. Jeg skrev til og med "ikke misforstå meg, det er flott at han gir 🙂. Må få lov å si at jeg aldri har sett noen offentliggjøre hva som er i slike gaver, for det er sant 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (14 minutter siden):

Du tok det litt ut av sammenhengen. Det var svaret mitt på en kommentar om at han dokumenterer at han er så snill med Stina. Jeg skrev til og med "ikke misforstå meg, det er flott at han gir 🙂. Må få lov å si at jeg aldri har sett noen offentliggjøre hva som er i slike gaver, for det er sant 🙂

En liten avsporing, men vi har også et slikt tre nede på senteret her jeg bor. Og jeg ble litt inspirert av PF og ønsket å sjekke det ut. Tenkte da 250-300 kr kunne jeg fint bruke på en gave til noen. Om jeg var heldig så kanskje 2. Men sjekket flere hjerter og de fleste gavene var liksom minimum 500 kr. Jeg har selv ikke den største lommeboka, men følte liksom at dette er noe jeg virkelig ønsker å gjøre. Med inspirasjon fra han. Syntes derfor det ble sikkelig sårt å gå derfra tomhendt. Ønsker ikke å gi noe dill dall heller. Vil jo gi sikkelig gaver, når man først gjør noe slikt. Dette er nå bare min erfaring, men ser på blant annet Leona jespersen sin snapp at folk ønsker seg veldig hverdagslige ting. Så fikk litt hakeslepp da jeg leste på lappene nede på treet hos oss. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (41 minutter siden):

Må få lov å si at jeg aldri har sett noen offentliggjøre hva som er i slike gaver, for det er sant 🙂

Nettopp derfor jeg nevnte hvorfor han sier han gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillebamsemums skrev (25 minutter siden):

En liten avsporing, men vi har også et slikt tre nede på senteret her jeg bor. Og jeg ble litt inspirert av PF og ønsket å sjekke det ut. Tenkte da 250-300 kr kunne jeg fint bruke på en gave til noen. Om jeg var heldig så kanskje 2. Men sjekket flere hjerter og de fleste gavene var liksom minimum 500 kr. Jeg har selv ikke den største lommeboka, men følte liksom at dette er noe jeg virkelig ønsker å gjøre. Med inspirasjon fra han. Syntes derfor det ble sikkelig sårt å gå derfra tomhendt. Ønsker ikke å gi noe dill dall heller. Vil jo gi sikkelig gaver, når man først gjør noe slikt. Dette er nå bare min erfaring, men ser på blant annet Leona jespersen sin snapp at folk ønsker seg veldig hverdagslige ting. Så fikk litt hakeslepp da jeg leste på lappene nede på treet hos oss. 

Da kan du jo heller donere til noen andre som passer budsjettet bedre.

LUB,kreftforeningen eller lignende.

Fint du sjekket treet uansett,viser jo at han inspirerer andre til å (prøve) og bidra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 time siden):

Noen siterer kun én setning av en hel tekst,uansett hvor mye annet som står der... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Har ikke giddet å følge med på henne de siste dagene og etter å ha lest her inne så skjønner jeg at det var lurt. 
Denne dama fortsetter å sjokkere. 
Jeg skrev det lenger bak men sier det igjen. 
Jeg FATTER ikke at hun har PF

Nja han har jo fått anime-drømmedama og ei som liker/aksepterer alle hans særheter så…

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Nja han har jo fått anime-drømmedama og ei som liker/aksepterer alle hans særheter så…

Ja tenkte på det etter jeg posta…. Det er nok veldig bra for de at de har hverandre 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (26 minutter siden):

Noen siterer kun én setning av en hel tekst,uansett hvor mye annet som står der... 

Helt meningsløst å sitere en vegg med tekst for å kommentere én settning av nevnte vegg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 timer siden):

Hva spiller det egentlig for rolle?

Jeg har ikke opplevd at noen ikke blir litt såre i forskjellig grad i starten. Og så får man harde bryst en stund etter fødsel. Det lekker gjerne melk og alt er litt mye. 

Å bli litt sår er ikke å ha store smerter. Kom igjen da. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (13 timer siden):

Ja, hun står og griner på kjøkkenet og sier hun er bitter på PF som kan dra og trene uten problemer, mens babyen er helt avhengig av henne. Hun er bitter fordi han slipper og ha vondt mens hun har brystbetennelse. Osv. 
Vet ikke hvilke ideer hun hadde sett for seg angående det og få baby. 

Og dette er bare begynnelsen på noe jeg ser for meg hun kommer til å føle er et liv med BARE slit, men som i realiteten er et vanlig liv med små barn! 

0-1 dårlig søvn men avslappende ellers da ungen ikke kommer seg noe sted

1-2 fortsatt dårlig søvn, ungen krabber/går og river ned alt mulig, begynner å få egne meninger, vil kanskje bare være hos mamma og gråter bare andre prøver å nærme seg. Vil bæres hele tiden. Begynner med fast føde, masse gris og klin over alt ++ 

2-3 DA får de ihvertfall egne meninger i tillegg til at de slutter å sove på dagtid, er sur og slitne om kvelden etter bhg, fortsatt dårlig søvn i perioder. All sykdom fra barnehagen får man i hus fra september-mai osv. 

Nå synes jeg livet med barn er veldig koselig og givende, så har aldri selv klaget over disse tingene, men det har selvfølgelig vært krevende faser. Selv nå med skolebarn i hus er det dager hvor jeg ikke rekker å fullføre en eneste tanke fordi noen alltid krever ting, skal kjøres på treninger, har venner på besøk, føler seg nedfor pga. noe som har skjedd sosialt osv.

nei livet hvor man selv står i fokus er nok over for Stina, og jo hardere hun kjemper i mot jo verre blir det å falle til ro som mamma 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

catwoman skrev (2 minutter siden):

Og dette er bare begynnelsen på noe jeg ser for meg hun kommer til å føle er et liv med BARE slit, men som i realiteten er et vanlig liv med små barn! 

0-1 dårlig søvn men avslappende ellers da ungen ikke kommer seg noe sted

1-2 fortsatt dårlig søvn, ungen krabber/går og river ned alt mulig, begynner å få egne meninger, vil kanskje bare være hos mamma og gråter bare andre prøver å nærme seg. Vil bæres hele tiden. Begynner med fast føde, masse gris og klin over alt ++ 

2-3 DA får de ihvertfall egne meninger i tillegg til at de slutter å sove på dagtid, er sur og slitne om kvelden etter bhg, fortsatt dårlig søvn i perioder. All sykdom fra barnehagen får man i hus fra september-mai osv. 

Nå synes jeg livet med barn er veldig koselig og givende, så har aldri selv klaget over disse tingene, men det har selvfølgelig vært krevende faser. Selv nå med skolebarn i hus er det dager hvor jeg ikke rekker å fullføre en eneste tanke fordi noen alltid krever ting, skal kjøres på treninger, har venner på besøk, føler seg nedfor pga. noe som har skjedd sosialt osv.

nei livet hvor man selv står i fokus er nok over for Stina, og jo hardere hun kjemper i mot jo verre blir det å falle til ro som mamma 

Du glemte resten av livet… jeg har en utflytta 20-åring som fortsatt trenger meg. Pluss større barn hjemme som ikke legger seg før meg lengre, og som er på fest og skal hentes og kjøres, og alle endeløse timer i en hall, dugnad, foreldremøter etc… 

Det blir mange mange år hvor egne behov må komme i andre rekke, men det ser ikke ut til at hun forstår 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (16 minutter siden):

Du glemte resten av livet… jeg har en utflytta 20-åring som fortsatt trenger meg. Pluss større barn hjemme som ikke legger seg før meg lengre, og som er på fest og skal hentes og kjøres, og alle endeløse timer i en hall, dugnad, foreldremøter etc… 

Det blir mange mange år hvor egne behov må komme i andre rekke, men det ser ikke ut til at hun forstår 

Folk som er såpass egosentriske fikser ikke å innse at livet blir sånn med barn. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (5 minutter siden):

Folk som er såpass egosentriske fikser ikke å innse at livet blir sånn med barn. 

Nei, det er sant. Selv jeg som var ganske innstilt på at livet ble anderledes har fått kjenne på realiteten mer enn én gang 😂 ingen forteller om hvordan tiden med store unger kan være 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J.. skrev (2 timer siden):

Da kan du jo heller donere til noen andre som passer budsjettet bedre.

LUB,kreftforeningen eller lignende.

Fint du sjekket treet uansett,viser jo at han inspirerer andre til å (prøve) og bidra.

Jupp, poenget var vell mest at han inspirer! Ikke at jeg hadde rå eller ikke. Pengene gikk til det lokale samfunnshuset i stede ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Nei, det er sant. Selv jeg som var ganske innstilt på at livet ble anderledes har fått kjenne på realiteten mer enn én gang 😂 ingen forteller om hvordan tiden med store unger kan være 🙈

Ikke sant. Tar heller fem 0-1åringer enn de to 11 og 12åringene jeg har altså. Ho på 11mnd er nydelig enkel i forhold. 🥰🤩 Elsker de alle tre like mye!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (21 minutter siden):

Ikke sant. Tar heller fem 0-1åringer enn de to 11 og 12åringene jeg har altså. Ho på 11mnd er nydelig enkel i forhold. 🥰🤩 Elsker de alle tre like mye!

Og når de blir 15-16 tenker du at denne tiden var easy 😂 det er alltid noe nytt! Men vi er jo innstilt på at tiden med barn er krevende på ulike vis. Noen har jo helt enkle unger (jeg har én av de) som aldri er noe styr og aldri vært. Men jeg ser jo på de rundt meg (og de to andre) at jeg har vært ekstremt heldig der! Han er virkelig ingen fasit 😂

Blir spennende å se om ett år når P skal i barnehage og det må følges opp der. Hvor mye av ansvaret hun legger på faren som faktisk har en ordentlig jobb, og hvor mye hun tar selv 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (4 timer siden):

Tja, har ikke fulgt ham så mye, men han virker svært opptatt av å dokumentere hvor snill han er med alt mulig. Ikke bare med Stina, men julegaver til ukjente barn blir dokumentert grundig, med bilder sånn at man ser hvor dyre gaver han gir. Har aldri sett noen andre legge ut bilder i sosiale media av hva de gir. Ikke misforstå, det er supert at han gir, men de fleste gjør vel dette uten å "skryte" av det.

Kven "de fleste" gir julegaver for for fleire ti talls tusen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...