Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (22 minutter siden):

Helt enig med deg. Hun får sove uforstyrra på rommet sitt (og har uttalt at hun sovner fort så det er heller ingen krise) men at det er så stuuuck å måtte pumpe på natta. Jeg kjenner ingen som sover så mye på natta med nyfødt som det hun gjør. Men så mener hun jo at 06:30 er «midt på natta» og så hun har jo en helt annen virkelighetsoppfatning enn oss vanlig dødelige 

Spiser lunsj kl 16 og må stå opp midt på natta som er 06.30,noe som er helt normalt for vanlige folk som har vanlige jobber... 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katinkalille skrev (2 minutter siden):

Spiser lunsj kl 16 og må stå opp midt på natta som er 06.30,noe som er helt normalt for vanlige folk som har vanlige jobber... 

jupp. Blir nok ett langt liv dette her 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (2 minutter siden):

Mer spent på når den ungen skal begynne i barnehagen, da må de jo være oppe og ute av huset til kjernetid. Det blir nok PF som leverer i barnehagen der, så slipper hun å stå opp og gjøre seg presentabel midt på natta 

Ja, godt poeng. Og sutre så voldsomt over uforstyrret søvn. Bare vent til barnet har døgnrytme med søvn fra 18-6 og er klar for dagen «midt på natta». Skal hun aldri stå opp med barnet da eller? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig litt pinlig at PF stadig dokumenterer primadonna nykkene hennes. «Feil ammeinnlegg, da får jeg snu og kjøre tilbake da». Lurer av og til på om han gjør det med vilje. 

Er det så jævla nøye hvilket ammeinnlegg man bruker? 😅

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (1 minutt siden):

Ja, godt poeng. Og sutre så voldsomt over uforstyrret søvn. Bare vent til barnet har døgnrytme med søvn fra 18-6 og er klar for dagen «midt på natta». Skal hun aldri stå opp med barnet da eller? 

Tviler på at hun tar mesteparten der ja. PF lagde middag, og måtte ta pause i matlagingen for å skifte bleie. Han har handla, laga middag, skiftet på ungen, rydda kjøkkenet… hu aner ikke hvor godt hun har det 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (7 minutter siden):

Forøvrig litt pinlig at PF stadig dokumenterer primadonna nykkene hennes. «Feil ammeinnlegg, da får jeg snu og kjøre tilbake da». Lurer av og til på om han gjør det med vilje. 

Er det så jævla nøye hvilket ammeinnlegg man bruker? 😅

Ganske sikker på at han kommuniserer misnøye på den måten. Han virker ekstremt konfliktsky. Har vært flere tilfeller det er gjort sånn. F ex at han måtte skifte bleie midt i middagen og sove på luftmadrass osv.  Så tror det er sånn han «sier ifra». Pluss at han synes sikkert det er godt å få litt empati fra seere. Han får jo null empati hjemme så 😅

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (3 timer siden):

Hun har ikke ammet de siste dagene heller. Pumpet pga brystbetennelse.

Ho sa Legen sa det var best amme ved brystbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (11 timer siden):

Jo... Amming er dritvondt i starten🤔😞

Vær så snill å ikke spre usannheter du også da. ❤️ Fordi om noen synes det er vond, så er det absolutt ikke slik for alle. Det blir som at jeg som aldri har hatt vondt skal si «det er ikke vondt»… Det KAN jo være vondt, selvfølgelig. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (1 time siden):

Ikke glem at det var en sjuuukt smertefull IVF,sjuuukt smertefullt svangerskap,helt ekstemt sjuk vond fødsel,sjukt smertefull schtuuuk amming og sjukt urettferdig at PF ikke har sjuke smerter... 

den ivf’runden hun gikk gjennom er ingenting. Kan med egen erfaring si hva tøff ivf er. Egguttak som resulterte i full infeksjon med operasjon pga overstimulering. Embryo innsett som resulterte i full bekken infeksjon, tap av spiren og nå igjen operasjon og kan ende med å miste den siste eggstokken jeg har. Tøff ivf! Hun aner ikke. Sånn hun snakker er rimelig provoserende for andre i samme situasjon. Hun vet ikke en brøkdel om hva som er tøff ivf

• Liker 6
  • Hjerte 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivfreisen skrev (15 minutter siden):

den ivf’runden hun gikk gjennom er ingenting. Kan med egen erfaring si hva tøff ivf er. Egguttak som resulterte i full infeksjon med operasjon pga overstimulering. Embryo innsett som resulterte i full bekken infeksjon, tap av spiren og nå igjen operasjon og kan ende med å miste den siste eggstokken jeg har. Tøff ivf! Hun aner ikke. Sånn hun snakker er rimelig provoserende for andre i samme situasjon. Hun vet ikke en brøkdel om hva som er tøff ivf

❤️ Tøft svangerskap my ass også. Drev og reiste og fartet rundt. Lever i sin egen boble hun der. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah!! Hadde partneren min vært som pefedik så hadde jeg unnet han soving omnettene, så hadde jeg hatt babyen hver natt å ammet babyen. Han er så flink med babyen og gjør alt. Stina gjør ikke noe annet enn bare klaging!!! Hun er veldig heldig som har en så støttende partner som gjør absolutt alt. Jeg vet jo det er hans unge også, men men ikke ofte man finner en så god partner. Hun stresser veldig mye pga amming også, nettopp fordi hun veit da vil kun P være på henne og pefedik kommer til å få søvnen sin, så nei det skal han absolutt ikke få lov til. Heldige når dem er to stk som er hjemme også og ikke er ute i arbeid. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (30 minutter siden):

Vær så snill å ikke spre usannheter du også da. ❤️ Fordi om noen synes det er vond, så er det absolutt ikke slik for alle. Det blir som at jeg som aldri har hatt vondt skal si «det er ikke vondt»… Det KAN jo være vondt, selvfølgelig. 

Her var amming verre enn selveste fødsel! Og den tok jeg uten epidural 😂 ah! Det var faktisk kjempe vondt med vonde nipler! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (50 minutter siden):

Hva spiller det egentlig for rolle?

Jeg har ikke opplevd at noen ikke blir litt såre i forskjellig grad i starten. Og så får man harde bryst en stund etter fødsel. Det lekker gjerne melk og alt er litt mye. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (På 4.12.2024 den 16.47):

Mannen snakker knapt et ord engelsk,sier seg selv de ikke faktisk kjenner hverandre,språkbarrieren ødelegger for det.

At de har omgått hverandre "mye" er en annen sak..

Åja, så det fins ingen andre som kan engelsk og språket de snakker der som kan oversette sikkert 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha fytti rakkern hu er feig altså. Jeg skrev til henne angående det tullet om at bikkja forstår hva kalender er, og det er bare tullete å si lender- og å sitte å påstå slike ting når hun tydeligvis ikke har peiling blir for dumt- nå har hu blokkert meg 😂 jeg ler så jeg griner 😂

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Hva spiller det egentlig for rolle?

Jeg har ikke opplevd at noen ikke blir litt såre i forskjellig grad i starten. Og så får man harde bryst en stund etter fødsel. Det lekker gjerne melk og alt er litt mye. 

Mener det spiller en rolle for å fremme amming for de som ennå ikke har blitt mødre. Stina har også sagt at det ER vondt å amme i starten, og at det er slik det skal være. Men det jo ikke vondt for alle. Var bare det. 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kjærring skrev (58 minutter siden):

Hahahaha fytti rakkern hu er feig altså. Jeg skrev til henne angående det tullet om at bikkja forstår hva kalender er, og det er bare tullete å si lender- og å sitte å påstå slike ting når hun tydeligvis ikke har peiling blir for dumt- nå har hu blokkert meg 😂 jeg ler så jeg griner 😂

Ja, er det så rart? Hadde ikke giddet å høre på sånt jeg heller. Hun tåler faktisk konstruktiv kritikk, men det der er jo bare drittslenging. Å ikke gidde å høre på det er ikke feigt, det er normalt.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klager så sykt mye over amming, mating og brystbetennelse men så er hun årsaken til alt styret selv. Pumper istedenfor å la barnet die, gir flaske for å slippe å bruke tid på amming, endelig fått til riktig sugetak men stikker på restaurant og ender med å gi NAN fordi det var vondt i ryggen å amme på do. Kjappe løsninger hele veien som gir sur svie etterpå. 

Hun gjør et stort poeng av at hun fullammer, men det toget gikk på sykehuset allerede og «den» tåler NAN uten å få magevondt kan hun i dag fortelle. Så fort et barn har fått annet enn morsmelk er det ikke fullamming lenger, ikke at det er så big deal- morsmelk er gull uansett mengde, fullt, helt og delt. 

Så er jeg skikkelig barnslig som henger meg opp i dette, men jeg ler like mye inni meg hver gang voksne mennesker sier lignende. Da hun overlykkelig kunne fortelle at P endelig fikk til å amme og hadde «ammet flere timer i natt» er ganske så priceless hvis man ser det billedlig for seg. Jeg har aldri hørt om et 2uker gammelt barn som ammer. Mødre ammer, babyer dier. 

Fra spøk til revolver, hun har ikke satt seg nevneverdig inn i amming og forberedt seg- det er tydelig. Og hun har vært ærlig på det fordi hun ikke trodde hun kom til å få det til. Men så mye hjelp hun har til babyen burde hun virkelig ha lært ett og annet til nå! 

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjærring skrev (4 timer siden):

Åja, så det fins ingen andre som kan engelsk og språket de snakker der som kan oversette sikkert 🙄

Sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (8 timer siden):

Ganske sikker på at han kommuniserer misnøye på den måten. Han virker ekstremt konfliktsky. Har vært flere tilfeller det er gjort sånn. F ex at han måtte skifte bleie midt i middagen og sove på luftmadrass osv.  Så tror det er sånn han «sier ifra». Pluss at han synes sikkert det er godt å få litt empati fra seere. Han får jo null empati hjemme så 😅

Tja, har ikke fulgt ham så mye, men han virker svært opptatt av å dokumentere hvor snill han er med alt mulig. Ikke bare med Stina, men julegaver til ukjente barn blir dokumentert grundig, med bilder sånn at man ser hvor dyre gaver han gir. Har aldri sett noen andre legge ut bilder i sosiale media av hva de gir. Ikke misforstå, det er supert at han gir, men de fleste gjør vel dette uten å "skryte" av det.

Endret av Viki6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...