Nussepus Skrevet 6. desember #9621 Del Skrevet 6. desember Kaisamaia skrev (8 timer siden): Amming ER ikke dritvondt den første tida, men KAN være det. Og det bør faktisk alle oppegående mennesker som er gravide vite. Det er faktisk allmennkunnskap. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umami Skrevet 6. desember #9622 Del Skrevet 6. desember Noen ganger så lurer jeg på om hun er helt tett i pappen 😳 Hun har jo både mor og søster (som har barn) som kan gi råd og veilede. Det derre klokka-pisset kan man bare glemme de første ukene i babyens liv. Først så var det helt fantastisk og pumpe og gi flaske, for da kunne hun sove hele natten, mens pfeddik hadde lille gutt. Nå som hun har (mer eller mindre) fått til ammingen, så skjønner hun hvor lettvint det er 🙄 Veldig ambivalent syntes jeg…… 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6. desember #9623 Del Skrevet 6. desember Klink skrev (11 timer siden): Øøøh lenge siden fødsel for deg eller? Amming ER dritvobdt den første tida! Det er mye hormoner og styr. syns Stina viser glede jeg. Du hang deg opp i ammingen? Jeg snakker om hele dama. Alt er negativt, alt er gæernt, det er mye våkennetter, det er mye styr med amming, det er mye styr med pumping, det er styr fordi han er våken på natta, ALT er jo gæernt! Jada, det er lenge siden jeg fødte, men jeg husker jo at det var våkennetter og amminga var styrete, men jeg gleda meg jo over å ha fått ett barn. Hun viser oppriktig glede når hun kan snakke om dyre innkjøp og nå endelig fikk grunn til å snakke om inntekt (pga skattelistene) Tidligere har hun jo sagt at hun ikke vil snakke om inntekt fordi det kan trigge andre, og i samme moment legge ut at hun vil kjøpe en veske til 20.000. Dama er jo ikke konsekvent for fem flate øre! Jeg ser andre influensere som får barn som viser glede over å ha fått barn, som snakker om alt det fine det medfører, hvor flott alt er. Også kan de streife innom at det er litt vanskelig å få til ammingen, men at det er jo sånn det er og at de er forberedt på unntakstilstand. Det er ikke Stina forberedt på. Hun skal ha søvnen sin, hun skal ha sminkerutina si, hun skal ha maten sin. Alt fokuset er på hva hun trenger og hva hun mister i denne tiden. 10 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 6. desember #9624 Del Skrevet 6. desember Umami skrev (5 minutter siden): Noen ganger så lurer jeg på om hun er helt tett i pappen 😳 Hun har jo både mor og søster (som har barn) som kan gi råd og veilede. Det derre klokka-pisset kan man bare glemme de første ukene i babyens liv. Først så var det helt fantastisk og pumpe og gi flaske, for da kunne hun sove hele natten, mens pfeddik hadde lille gutt. Nå som hun har (mer eller mindre) fått til ammingen, så skjønner hun hvor lettvint det er 🙄 Veldig ambivalent syntes jeg…… De er begge så styrt av disse klokkene sine at det er helt vondt å se på. Hun bruker jo tid på natta til å loggføre hver minste lille ting. Og så skal regnestykket summeres på morgenen, og timer telles opp. De burde legge bort klokkene sine og mobilen begge to. 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. desember #9625 Del Skrevet 6. desember Umami skrev (5 minutter siden): Noen ganger så lurer jeg på om hun er helt tett i pappen 😳 Hun har jo både mor og søster (som har barn) som kan gi råd og veilede. Det derre klokka-pisset kan man bare glemme de første ukene i babyens liv. Først så var det helt fantastisk og pumpe og gi flaske, for da kunne hun sove hele natten, mens pfeddik hadde lille gutt. Nå som hun har (mer eller mindre) fått til ammingen, så skjønner hun hvor lettvint det er 🙄 Veldig ambivalent syntes jeg…… Er det ikke greit å finne ut at noe annet er lettvint også da? Endre på ting slik at det funker for en her og nå? Mammapolitiet slår til igjen! ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaisyD Skrevet 6. desember #9626 Del Skrevet 6. desember Palmemor skrev (10 minutter siden): Du hang deg opp i ammingen? Jeg snakker om hele dama. Alt er negativt, alt er gæernt, det er mye våkennetter, det er mye styr med amming, det er mye styr med pumping, det er styr fordi han er våken på natta, ALT er jo gæernt! Jada, det er lenge siden jeg fødte, men jeg husker jo at det var våkennetter og amminga var styrete, men jeg gleda meg jo over å ha fått ett barn. Hun viser oppriktig glede når hun kan snakke om dyre innkjøp og nå endelig fikk grunn til å snakke om inntekt (pga skattelistene) Tidligere har hun jo sagt at hun ikke vil snakke om inntekt fordi det kan trigge andre, og i samme moment legge ut at hun vil kjøpe en veske til 20.000. Dama er jo ikke konsekvent for fem flate øre! Jeg ser andre influensere som får barn som viser glede over å ha fått barn, som snakker om alt det fine det medfører, hvor flott alt er. Også kan de streife innom at det er litt vanskelig å få til ammingen, men at det er jo sånn det er og at de er forberedt på unntakstilstand. Det er ikke Stina forberedt på. Hun skal ha søvnen sin, hun skal ha sminkerutina si, hun skal ha maten sin. Alt fokuset er på hva hun trenger og hva hun mister i denne tiden. Jeg tror gjerne det er den største forskjellen på henne og oss som hadde vanlige jobber da vi ble gravide. For meg var det å få barn det største i livet. Tenker tilbake på det som den beste tiden jeg har opplevd. Det å ha fri fra jobb, kunne sove og amme når jeg ville uten tanke på at jeg skulle tidlig opp og på jobb. Jeg hadde fått råd fra min mor og å sove når babyene sover - men jeg orket aldri det. Husker at jeg kunne sitte og bare nyte tiden - var altfor oppspilt til å sove på dagen 😅 Tror rett og slett det er noe helt annet for noen som aldri har vært styrt av klokken, som har lagt seg til sine helt spesielle vaner som blir vanskelige å fortsette med når det kommer en baby. Det være seg søvn, dusj og sminking - det tok jeg når jeg orket - ikke når jeg "måtte" bortsett fra de dagene det skjedde noe spesielt. 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. desember #9627 Del Skrevet 6. desember Palmemor skrev (32 minutter siden): Du hang deg opp i ammingen? Jeg snakker om hele dama. Alt er negativt, alt er gæernt, det er mye våkennetter, det er mye styr med amming, det er mye styr med pumping, det er styr fordi han er våken på natta, ALT er jo gæernt! Jada, det er lenge siden jeg fødte, men jeg husker jo at det var våkennetter og amminga var styrete, men jeg gleda meg jo over å ha fått ett barn. Hun viser oppriktig glede når hun kan snakke om dyre innkjøp og nå endelig fikk grunn til å snakke om inntekt (pga skattelistene) Tidligere har hun jo sagt at hun ikke vil snakke om inntekt fordi det kan trigge andre, og i samme moment legge ut at hun vil kjøpe en veske til 20.000. Dama er jo ikke konsekvent for fem flate øre! Jeg ser andre influensere som får barn som viser glede over å ha fått barn, som snakker om alt det fine det medfører, hvor flott alt er. Også kan de streife innom at det er litt vanskelig å få til ammingen, men at det er jo sånn det er og at de er forberedt på unntakstilstand. Det er ikke Stina forberedt på. Hun skal ha søvnen sin, hun skal ha sminkerutina si, hun skal ha maten sin. Alt fokuset er på hva hun trenger og hva hun mister i denne tiden. Jeg syns hun gjør det jeg, viser glede altså ☺️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 6. desember #9628 Del Skrevet 6. desember Klink skrev (1 minutt siden): Jeg syns hun gjør det jeg, viser glede altså ☺️ Enig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 6. desember #9629 Del Skrevet 6. desember Nå ble det plutselig såå lettvint å dra ut uten å tenke på å ha med mat og flasker nok, fordi hun ammer.. Og det er bare styr med flasker osv.. Hu har snudd helt om, og det er jo kjempebra for lillebaby 🙂 Håper hun fortsetter i samme «sporet» når det gjelder amminga 🙂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 6. desember #9630 Del Skrevet 6. desember Jeg har sluttet å følge henne, og godt er det.. tenkte det skulle bli koselig å få med meg første tiden med baby i hus. Etter å ha lest her igjen nå, skjønner jeg fort at jeg ikke går glipp av noe… hun tjener millioner på klage daglig på Snapchat, dét gidder ikke jeg å være med på å «sponse» lenger. 15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 6. desember #9631 Del Skrevet 6. desember Kokosmakroni skrev (23 minutter siden): Jeg har sluttet å følge henne, og godt er det.. tenkte det skulle bli koselig å få med meg første tiden med baby i hus. Etter å ha lest her igjen nå, skjønner jeg fort at jeg ikke går glipp av noe… hun tjener millioner på klage daglig på Snapchat, dét gidder ikke jeg å være med på å «sponse» lenger. Har ikke slutta og følge, men ser ikke på alt hun poster lengre. Syntes det er bare «meg, meg og mer meg» fra henne 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6. desember #9632 Del Skrevet 6. desember lillebamsemums skrev (2 minutter siden): Har ikke slutta og følge, men ser ikke på alt hun poster lengre. Syntes det er bare «meg, meg og mer meg» fra henne Og grusomme klicbaits! "Reise fra nyfødt?" og budskapet var at det ville hun aldri gjort! Og nå skrikende gul overskrift "ang 2.1 mill i lønn". Dvs hun vet jo ikke hva hun tjener, hun ble jo åpenbart opplyst om det i går av en journalist. Er så dumt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 6. desember #9633 Del Skrevet 6. desember MzMe skrev (2 timer siden): Nå ble det plutselig såå lettvint å dra ut uten å tenke på å ha med mat og flasker nok, fordi hun ammer.. Og det er bare styr med flasker osv.. Hu har snudd helt om, og det er jo kjempebra for lillebaby 🙂 Håper hun fortsetter i samme «sporet» når det gjelder amminga 🙂 For å helle bensin på bålet. Det blir vaska mange flasker der i gården. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6. desember #9634 Del Skrevet 6. desember oss-to skrev (41 minutter siden): For å helle bensin på bålet. Det blir vaska mange flasker der i gården. Ja, for hu gir jo fortsatt flaske siden det er så tidkrevende å amme 🙈 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 6. desember #9635 Del Skrevet 6. desember Palmemor skrev (2 timer siden): Og grusomme klicbaits! "Reise fra nyfødt?" og budskapet var at det ville hun aldri gjort! Og nå skrikende gul overskrift "ang 2.1 mill i lønn". Dvs hun vet jo ikke hva hun tjener, hun ble jo åpenbart opplyst om det i går av en journalist. Er så dumt Ikke glem «å drikke alkohol med baby». Den likte jeg spesielt godt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6. desember #9636 Del Skrevet 6. desember Dojakitty skrev (1 time siden): Ikke glem «å drikke alkohol med baby». Den likte jeg spesielt godt Ja den var fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosererrøde Skrevet 6. desember #9637 Del Skrevet 6. desember En ting som går igjen i denne tråden er at flere må være utrolig ego sentriske som føler at egen preferanse for livet og valg man gjør, er så viktig at det må ytres og burde ha noe å si for hvordan andre velger å leve. 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet lørdag kl 10:30 #9638 Del Skrevet lørdag kl 10:30 (endret) Kaisamaia skrev (På 6.12.2024 den 0.43): Amming ER ikke dritvondt den første tida, men KAN være det. Jo... Amming er dritvondt i starten🤔😞 Endret lørdag kl 10:30 av elskersommer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet lørdag kl 10:32 #9639 Del Skrevet lørdag kl 10:32 Umami skrev (På 6.12.2024 den 9.37): Noen ganger så lurer jeg på om hun er helt tett i pappen 😳 Hun har jo både mor og søster (som har barn) som kan gi råd og veilede. Det derre klokka-pisset kan man bare glemme de første ukene i babyens liv. Først så var det helt fantastisk og pumpe og gi flaske, for da kunne hun sove hele natten, mens pfeddik hadde lille gutt. Nå som hun har (mer eller mindre) fått til ammingen, så skjønner hun hvor lettvint det er 🙄 Veldig ambivalent syntes jeg…… Men hvorfor er det ikke lov og forandre mening på dette som nybakt mamma? Fortell meg 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet lørdag kl 10:39 #9640 Del Skrevet lørdag kl 10:39 Palmemor skrev (På 6.12.2024 den 9.44): Du hang deg opp i ammingen? Jeg snakker om hele dama. Alt er negativt, alt er gæernt, det er mye våkennetter, det er mye styr med amming, det er mye styr med pumping, det er styr fordi han er våken på natta, ALT er jo gæernt! Jada, det er lenge siden jeg fødte, men jeg husker jo at det var våkennetter og amminga var styrete, men jeg gleda meg jo over å ha fått ett barn. Hun viser oppriktig glede når hun kan snakke om dyre innkjøp og nå endelig fikk grunn til å snakke om inntekt (pga skattelistene) Tidligere har hun jo sagt at hun ikke vil snakke om inntekt fordi det kan trigge andre, og i samme moment legge ut at hun vil kjøpe en veske til 20.000. Dama er jo ikke konsekvent for fem flate øre! Jeg ser andre influensere som får barn som viser glede over å ha fått barn, som snakker om alt det fine det medfører, hvor flott alt er. Også kan de streife innom at det er litt vanskelig å få til ammingen, men at det er jo sånn det er og at de er forberedt på unntakstilstand. Det er ikke Stina forberedt på. Hun skal ha søvnen sin, hun skal ha sminkerutina si, hun skal ha maten sin. Alt fokuset er på hva hun trenger og hva hun mister i denne tiden. Alt er jo styr med baby i starten.. ting er vondt,de vil ikke sove,mamma er trøtt og pappa er trøtt. Slik er livet med en liten baby i hus også går det seg til etter hvert 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå