Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Moongirl skrev (31 minutter siden):

Den hunden får utrolig lite trim og frisk luft!! Tror de ikke små hunder trenger dette?

Det er lover som stiller krav til hundehold. Om du sitter på informasjon som viser de bryter plikter du melde fra om dette. Om du eventuelt berre trur hunden ikkje får det den har krav på , blir det spekulasjon og evt rykte spredning.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moongirl skrev (36 minutter siden):

Den hunden får utrolig lite trim og frisk luft!! Tror de ikke små hunder trenger dette?

Nettopp. Holder ikke med drøssevis av godbiter og leker. Hunden trenger turer og nye impulser.

Endret av Dropsen
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (1 time siden):

Det er lover som stiller krav til hundehold. Om du sitter på informasjon som viser de bryter plikter du melde fra om dette. Om du eventuelt berre trur hunden ikkje får det den har krav på , blir det spekulasjon og evt rykte spredning.

Jeg vil tror det er hunder i Norge som har det langt langt værre enn hunden til Stina

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (1 time siden):

Kva som gjer at du har håp,  om felles middag for de ,på den måten som tilfredstiller dine preferanser? Kva med å være raus. Sjå at forskjellig kan også være like bra.😊

Ikke annet enn at når de skal begynne å spise middag som en familie. Vil tro det er mer lettvint og mer hyggelig for de å sitte sammen å spise felles som en familie. Her har vi mye glede og middagen er en fin møteplass for hele familien. Men for all del, de kan lage så mange middager de bare orker. Jeg håper bare at de greier å spise felles dersom de ønsker det i fremtiden som en familie  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (8 minutter siden):

Jeg håper bare at de greier å spise felles dersom de ønsker det i fremtiden som en familie  

De spiser jo sammen nå også,men ofte ulik mat.

Skjønner ikke at det liksom skal være/bli et problem..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke gått tur med hunden min hver dag om jeg hadde mulighet til å la den springe løs i hagen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marsipan123 skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke gått tur med hunden min hver dag om jeg hadde mulighet til å la den springe løs i hagen. 

Mammapoliti blir til hundepoliti om 3..2..

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (1 time siden):

Ikke annet enn at når de skal begynne å spise middag som en familie. Vil tro det er mer lettvint og mer hyggelig for de å sitte sammen å spise felles som en familie. Her har vi mye glede og middagen er en fin møteplass for hele familien. Men for all del, de kan lage så mange middager de bare orker. Jeg håper bare at de greier å spise felles dersom de ønsker det i fremtiden som en familie  

Dette har PF adressert flere ganger. De spiser sammen, men ikke nødvendigvis det samme. Akkurat slik som meg og samboer, da jeg lever ketogent og han ikke gjør det. Da blir ofte maten ulik, helt eller delvis. Baby kan få maten vi spiser likevel, og uansett sitter vi rundt bordet sammen og snakker. Ser ikke problemet... 

Palmemor skrev (4 timer siden):

Så når dere handler inn en ny jakke til ungen så betaler dere halvparten hver? Og hvis mannen drar på butikken og tar med en sjokolade du har lyst på så vippser du han? 

På de større tingene så vippser vi hverandre og deler 50/50. Eller kjøper en ting hver til ca samme verdi. Ikke når vi kjøper sjokolade. Men, så har ikke vi hvert vårt firma heller, hvor utgiftsføring er et poeng... de som lever med "firma-økonomi" gjør ofte dette for å holde orden i regnskapet. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (15 timer siden):

De greier ikke å spise den samme havregrøten en gang. De må lage hver sin separate da de har ulike preferanser. Når de spiser taco har de middag sammen, men når du ser etter så er det i grunnen nesten hver sin taco også da de har ulike preferanser på lefser og tilbehøret. 

Jeg tror felles middag ligger langt frem for de. De er så sære og liker å ha ting på sin måte at jeg tror det blir vanskelig for de å inngå en form for kompromiss og lage noe begge er tilfredse med. Men håper de overrasker meg positivt ☺️

Mannen og jeg spiser også sikkert 90% av gangene forskjellige måltider. Ofte spiser vi samme rett men med forskjellige tilpasninger. Jeg hater for eksempel gulrot mens han elsker det og vil ha det i alle retter. Det koster meg null energi å bare lage to varianter, eller to forskjellige retter. Barna spiser hva enn de vil ha av de to alternativene, det går helt fint. Vi spiser fortsatt middag sammen hver dag og koser oss med maten. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (5 minutter siden):

Dette har PF adressert flere ganger. De spiser sammen, men ikke nødvendigvis det samme. Akkurat slik som meg og samboer, da jeg lever ketogent og han ikke gjør det. Da blir ofte maten ulik, helt eller delvis. Baby kan få maten vi spiser likevel, og uansett sitter vi rundt bordet sammen og snakker. Ser ikke problemet... 

På de større tingene så vippser vi hverandre og deler 50/50. Eller kjøper en ting hver til ca samme verdi. Ikke når vi kjøper sjokolade. Men, så har ikke vi hvert vårt firma heller, hvor utgiftsføring er et poeng... de som lever med "firma-økonomi" gjør ofte dette for å holde orden i regnskapet. 

Det med firma kan jeg forstå, men når man tar ut lønn så er jo det kun en utgift. Man trenger jo ikke utgiftsføre det man bruker av sin egen lønn på å handle. Som feks PF bruker sin egen lønn på å handle julegaver til ønsketreet. Det blir jo ikke ført som utgift på firmaet. 
Er vel den petimeteroppførselen vi syns er snodig. Ikke at man velger å dele utgifter 50/50 for det er det jo mange som gjør med felles kontoer feks. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (7 minutter siden):

man trenger da ikke få fysisk pengene tilbake på konto for å før det inn i regnskapet. Det viktige her er jo kvittering - ikke få vippet pengene tilbake fra mannen/kona. 

Om jeg skal skrive av en bukse på firmaet mitt, som "representasjonsantrekk", og mannen min kjøper denne for meg, så trenger ikke  jeg vippes han etterpå, for at jeg skal kunne skrive av dette. Kan skrive av dette som utgift helt uavhengig av hvordan den blir betalt.
Så dette har ingen ting med "firmaøkonomi" å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (18 timer siden):

Jeg er spent på hvordan de velger å gjøre det når P blir eldre og de skal ha middager. Skal de virkelig lage to middager da? Virker så innmari spesielt at de lager hver sin middag og bor så separat samtidig som de bor under samme hus.. 

Helt sikkert, og når de ikke liker å spise ved spisebordet for de må ha på tv, så kan jo dette bli litt av ett sirkus i verdiskaping🥳

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har så elendig døgnrytme. Selfølgelig blir barnet lei når de er på soverommet i så mange timer.

De beste de hadde gjort for døgnrytmen og søvnen til barnet er og stå opp til fast tid hver dag. Og da til skapelig tid. Uansett hvordan natten er. Da hadde hun gjerne klart og sovne før 0030 og. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poly skrev (57 minutter siden):

Hun har så elendig døgnrytme. Selfølgelig blir barnet lei når de er på soverommet i så mange timer.

De beste de hadde gjort for døgnrytmen og søvnen til barnet er og stå opp til fast tid hver dag. Og da til skapelig tid. Uansett hvordan natten er. Da hadde hun gjerne klart og sovne før 0030 og. 

Syns hu klager og offer så fælt. Søvnen er dårlig, amming tar tid, er så styrete med alt… trodde hun det var å få en dukke? Jeg savner mer positivitet og glede 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hu fornøyd da! Kan få snakke om hvor mye hu tjener! Seeee den gleden i ansiktet!! «Jeg vil ikke si hva jeg tjente i år. Its a lot. Knis» 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropsen skrev (10 timer siden):

Nei men når de basically snapper dagen sin minutt for minutt så får man med seg en del altså...

Sånn ca 70 minutter av dagen sin snapper hun, sikkert rundt det samme med han - har du egne versjoner av et døgn jeg ikke vet om?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Palmemor skrev (2 timer siden):

Syns hu klager og offer så fælt. Søvnen er dårlig, amming tar tid, er så styrete med alt… trodde hun det var å få en dukke? Jeg savner mer positivitet og glede 

Øøøh lenge siden fødsel for deg eller? Amming ER dritvobdt den første tida! Det er mye hormoner og styr. 
syns Stina viser glede jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Øøøh lenge siden fødsel for deg eller? Amming ER dritvobdt den første tida! Det er mye hormoner og styr. 

Elsker at hun faktisk snakker åpent om at det er dritvondt å amme den første tiden og at det er helt normalt. Jeg følte meg så mislykket som syns det var grusomt i starten, jeg satt å gråt ved hver amming - alle snakket bare om at det ikke skulle være vondt, at om det var vondt så var det noe galt🙃

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Amming ER ikke dritvondt den første tida, men KAN være det. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...