Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Mange som har kallenavn på puppende uten at det gjør det til noe ekkelt. Jeg refererer noen ganger til dem som verandaen, for eksempel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AntiBullshit skrev (16 timer siden):

Hun kjøpte ny iPhone, ikke fordi den hun har er noe galt med, men fordi minnet begynner å bli fullt??? Hun kan jo bare oppgradere abonnementet på iCloud for noen hundrelapper?? Nei, det er noe av det sprøeste jeg har hørt om. Begynner jo å lure på om hun ikke bruker skylagring, at hun har alt lagret lokalt på telefonen. Det er jo helt vilt i så fall

Er vi sikre på at denne dama oppgir hva som er reklame og ikke? Får så sinnsvak mye reklame som i hennes snapper har jeg sjelden sett... Er helt utenkelig for meg at ikke disse flaske-sterilisator-greiene de viser frem 10 ganger hver dag ikke er sponset... å kjøpe seg ny iphone er jo også bare reklame. Jeg mister veldig tilliten til at dette liksom ikke er reklame. Fordi det ER reklame. Og de shopper hinsides mye - hver dag!

Klump skrev (17 timer siden):

Fikk varmepumpe til jul av PF til «sin del av huset». Altså, det er jo litt spesielt😅

Så romantisk julegave ;) 
Det er nok bare en av 1 million gaver, vær ikke redd.

Lawyer skrev (2 timer siden):

Strekkmerker er hormonelt fortalte jordmor til meg. Jeg fikk strekkmerker før magen i det hele tatt vokste da jeg var gravid. 

Jeg har mest strekkmerker på innsiden av lårene etter en heftig vekstspurt i tenårene... så fikk jeg tre merker på hver side ca 7 dager på overtid med barn nr 2. Hadde ingen i første svangeskap. Null kremer i noen av svangerskapene. Men forskjell på å føde 10 dager før termin, og 10 dager etter termin. Babyen var også 4 cm lenger, en kilo tyngre og to cm større i hodeomkrets, så med det monstret i magen holdt ikke skinnet mer på dag 7 på overtid ;) Men, stor stas for yngste som vet at de merkene er hennes, storesøster er sjalu ;) Så noen strekkmerker trenger ikke være noen katastrofe, kommer mest an på hvordan man tenker om dem. De på innsiden av lårene skulle jeg gjerne vært foruten, men det var ikke min skyld eller noe jeg får gjort noe med. Så hadde jo forventet masse i graviditetene! Men nei, knapt noen. Så mye kan vel tilsi at hormoner kan påvirke. Puberteten var sikker hormonelt heftig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 time siden):

Mange som har kallenavn på puppende uten at det gjør det til noe ekkelt. Jeg refererer noen ganger til dem som verandaen, for eksempel. 

"kom her a, skal du få eta litt av verandaen". Classy da. Og noe jeg sikkert kunne sagt selv. Hjemme...  Det er ikke ekkelt. Det er bare harry. Og det må jo folk få være. 

Cluet her er vel at hun har ett anstrengt forhold til helt naturlige ting. Som å si "avføring eller bæsj", det kan hun jo heller ikke. Og jeg har enda ikke hørt henne si bryster, som jo er ett penere utrykk enn pupper om man skal pirke. Det er som at enkelte ord bare vrenger seg i munn hennes

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

våren14 skrev (19 minutter siden):

Er vi sikre på at denne dama oppgir hva som er reklame og ikke? Får så sinnsvak mye reklame som i hennes snapper har jeg sjelden sett... Er helt utenkelig for meg at ikke disse flaske-sterilisator-greiene de viser frem 10 ganger hver dag ikke er sponset... å kjøpe seg ny iphone er jo også bare reklame. Jeg mister veldig tilliten til at dette liksom ikke er reklame. Fordi det ER reklame. Og de shopper hinsides mye - hver dag!

At hun viser frem ting de har kjøpt for egne penger er ikke reklame eller spons.

Hun sier selv hun tjener såpass på SC at hun ikke gidder å ta imot sponsede oppdrag mer fordi de krever mer enn en vanlig hverdagsstory,samt man må merke ett og alt.

Hun har heller ingen gamle eller pågående saker hos forbrukertilsynet,så du kan nok slappe helt av..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (6 timer siden):

Men du kan sikkert klare å si pupper eller bryster også?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 minutter siden):

Men du kan sikkert klare å si pupper eller bryster også?

Hun sier jo "titsa" på SC isted,så da er vel dette problemet løst også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når man trodde det var håp….

Neida, PF måtte ha barnet hele natten fordi den var «fussy» og hun har pumpet hver tredje time. Altså what?

Det beste for brystbetennelse er at barnet tømmer og tømmer ved og amme. Men neida, hun måtte hvile….

Endret av Poly
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (16 minutter siden):

Jada sikkert

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må for guds skyld slutte med den iherdige pumpingen. Selvsagt har hun overproduksjon. Har hatt det lenge har jeg sett. Barnet er få uker gammelt og hun har lenge produsert mer enn han tar. Pumping gjør bare vondt verre. Hun må benytte set av cottermans grep eller hva det heter før hun legger baby til. Og ja det gjør jævlig vondt ved brystbetennelse, men det går over. Jeg hadde vaskeklut som jeg bet i. 

Frostrier med påfølgende 40 i feber hadde jeg forrige uke ved min brystbetennelse. Hadde baby selv hele natten og ammet som normalt ved etterspørsel. Gikk seg fint til av seg selv. Hun virker å være så veldig skjør og tåler mye mindre enn folk flest. Det er interessant å være vitne til da jeg går gjennom mye av det samme selv. Har også en dedikert mann, men vi har to små fra før. Uansett er det naturlig at jeg har baby. Hun knasker Paracet og smertestillende og klager og syter. Selvsentrert uten like. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (10 minutter siden):

Hun må for guds skyld slutte med den iherdige pumpingen. Selvsagt har hun overproduksjon. Har hatt det lenge har jeg sett. Barnet er få uker gammelt og hun har lenge produsert mer enn han tar. Pumping gjør bare vondt verre. Hun må benytte set av cottermans grep eller hva det heter før hun legger baby til. Og ja det gjør jævlig vondt ved brystbetennelse, men det går over. Jeg hadde vaskeklut som jeg bet i. 

Frostrier med påfølgende 40 i feber hadde jeg forrige uke ved min brystbetennelse. Hadde baby selv hele natten og ammet som normalt ved etterspørsel. Gikk seg fint til av seg selv. Hun virker å være så veldig skjør og tåler mye mindre enn folk flest. Det er interessant å være vitne til da jeg går gjennom mye av det samme selv. Har også en dedikert mann, men vi har to små fra før. Uansett er det naturlig at jeg har baby. Hun knasker Paracet og smertestillende og klager og syter. Selvsentrert uten like. 

Helt i starten da hun begynte å pumpe snakket hun ned noen som advarte henne mot brystbetennelse hvis hun pumpet for mye .. men neida det skulle ikke skje henne. Altså de er bare evig sånn at; INGEN kan fortelle dem noe, absolutt alt MÅ erfares selv😅 og så bare; stakkar meg 🥲

Endret av Kokosmakroni
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all den pumpingen, og overproduksjonen, så har jeg bare ventet på en brystbetennelse. Så at folk kommentere det til henne for å gi råd, men hun som har ingen erfaring - visste jo best og det hun visste da var at det kom hun ikke til å få…

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnus skrev (1 time siden):

Med all den pumpingen, og overproduksjonen, så har jeg bare ventet på en brystbetennelse. Så at folk kommentere det til henne for å gi råd, men hun som har ingen erfaring - visste jo best og det hun visste da var at det kom hun ikke til å få…

Dette er jo sånn hun er… 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kan noen kanskje fortelle henne hvor sjuuuukt farlig det er med så sjuuuukt tjukk jakke i bil,i tillegg til at selen ligger helt sjuuuukt feil... 

IMG_6442.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katinkalille skrev (4 minutter siden):

Også kan noen kanskje fortelle henne hvor sjuuuukt farlig det er med så sjuuuukt tjukk jakke i bil,i tillegg til at selen ligger helt sjuuuukt feil... 

IMG_6442.png

Det kan du vel gjøre selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (36 minutter siden):

Det kan du vel gjøre selv.

Ja og hvem sier at jeg ikke har gjort det?! Men da det gjelder sikkerthet så kan vel kanskje flere gi en liten heads up på det. Hun som er så synlig i some burde være en god frontfigur der! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 timer siden):

Oi,også én gang a gitt😎

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stina oppdager jo nå hvilken enorm bjørnetjeneste hun har gjort seg selv ved å begynne med såpass iherdig pumping allerede på sykehuset. Nå får hun såre brystknopper på dette tidspunktet i stedet for som de fleste som får det ila første uka og kan få hjelp med sugetak osv på ammepoliklinikk raskt. Stina har det derimot kombinert med en voldsom overproduksjon som de fleste ikke har rukket å få på samme stadiet av «innkjøringssårhet.» Og det er jo utrolig om ikke søsteren hennes har advart henne mot å pumpe for å lette på trykket når hun likevel skal amme! Det gjør jo bare vondt verre, når man ammer skal jo produksjonen og barnets behov tilpasse seg! Jeg fødte for noen mnd siden og ble frarådet å pumpe mye ved siden av ammingen pga risiko for overproduksjon og brystbetennelse. De fleste får vel råd om å håndmelke ev bruke melkeoppsamler med lett vakuum for å lette på trykk og heller at barnet dier til alle sine måltider. Ev bruke brystskjold om man er sår og/eller barnet får dårlig tak. Det tar tid å etablere amming og komme over perioden med sårhet og ikke optimalt tak hos barnet. Er det veldig spreng må man bruke cottermanns grep for å hjelpe barnet med å få tak, og barnet tømmer brystet mye mer effektivt enn pumpene gjør. Håper hun blir frisk raskt og får gode råd slik at hun kan fortsette ammingen hvis hun ønsker det! At hun gav opp etter 1 dag hjemme burde jo blitt fulgt opp ved ammepol på sykehuset hvis hun ønsket å amme, og det tar tid for babyen å lære seg å die riktig. Min er flere mnd gammel, men må fortsatt innimellom korrigere taket hvis hen er trøtt eller veldig sulten når vi ammer, og har blitt frarådet å pumpe mye med mindre jeg skal være borte fra baby og far må gi flaske - og da anbefalt å samle opp melk over tid til å gi mens jeg er borte og at jeg pumper når jeg er borte hvis det er mange timer og baby normalt skulle spist. Derfor er jeg foreløpig stort sett sammen med baby med unntak av korte ærend og treningsøkter rett utenfor hjemmet, og ammer døgnet rundt pga jeg orker ikke å stresse med pumping og flasker osv. Mannen min fikser alt det andre hjemme som jeg ikke har overskudd til og bidrar med å være med baby så mye han kan ellers så jeg kan sove her og der på dagtid i helgene, bleieskift osv. Men nå har jeg heller ikke noe stort problem med å være våken litt her og der på natta, og verken sminker meg eller fikser vipper eller negler eller annet til vanlig, så det var lett for oss å gjøre det sånn. Tror mye av kritikken Stina har fått går på st hun virker å ikke prøve særlig hardt før hun gir opp, og hun har spredd rundt seg med dårlige råd ang amming og pumping som kan være dumt for følgere som ønsker å amme. I tillegg har både de siste mnd og ukene før fødsel vært preget av mye klaging og overdramatisering av symptomer, som antakelig senker folks toleranse ganske mye, OG slik hun fremstilte hele pumpeprosjektet så satt ihvertfall jeg igjen med et inntrykk av at det var mest behagelig for henne pga det gav mulighet for mer søvn, opprettholdelse av all egenpleie osv fordi hun også har en ekstremt dedikert partner som helt sikkert hadde ammet barnet selv om det hadde vært fysisk mulig.
Det med at pumping var så bra og praktisk viste seg jo også at hun selv ikke syntes engang, så ganske dårlig å fremstille det som en fantastisk løsning når hun har følgere det rådet kan få konsekvenser for. Hun må gjøre hva hun vil selv, men i det øyeblikket hun legger det ut må hun tåle kritikk for at det er dårlige råd/mot anbefalinger, og ikke skylde på mammapoliti. Håper uansett hun kommer seg fort og at hun forhåpentligvis får hjelp så hun kan fortsette å amme om hun ønsker det! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina sier: å være forelder med nyfødt asså det er ikke for the faint of heart

Også Stina 0.3 sekunder etterpå: Auuuuuuu shit så vondt! Herreguuuud. Omg.

Sorry, men dævver av hele paradokset. Hun er jo ganske faint of heart? Sett på andre kvinner som snapper, som føder barn nummer to, er inn og ut av sykehuset med både betennelse og det ene og det andre. Selvfølgelig synes de det er kjipt men de synes jo ikke så gravalvorlig synd på seg selv? 

Idk, jeg føler med å ha brystbetennelse, for det er noe herk. 

Endret av Jea10
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...