Vintermåne Skrevet 25. november 2024 #9061 Del Skrevet 25. november 2024 lillebamsemums skrev (10 timer siden): Tror denne søsteren kanskje har gitt opp? Virker ikke som hun er noe spesielt involvert. Selv om dette er hennes fagfelt. Men kan være hun ikke ønsker å vises på skjerm heller 🤷♀️ Du tror at søsteren har gitt opp?? Som i at hun har prøvd og prøvd, men nå har gitt opp? Hvorfor tror du det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 25. november 2024 #9062 Del Skrevet 25. november 2024 Eggedoris skrev (26 minutter siden): Virker rart hele greia 🙄 spesielt når S er borte fra baby på natt. Har 4 (nå) voksne barn, og har aldri vært borte så mange timer ( verken på dag eller nattestid) når de var så små. Men mulig jeg er litt gammeldags da 🙄 Det er jo fullt mulig at du er litt gammeldags ja - eller kanskje litt fordomsfull? Siden du synes det er så rart, og himler med øynene over at noen gjør det annerledes enn hvordan du gjorde det når dine voksne barn var små….. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 25. november 2024 #9063 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) lillebamsemums skrev (10 timer siden): Tror denne søsteren kanskje har gitt opp? Virker ikke som hun er noe spesielt involvert. Selv om dette er hennes fagfelt. Men kan være hun ikke ønsker å vises på skjerm heller 🤷♀️ Stina prater uendelig mye på Snap hver dag så vi VET at hun umulig kan prate mye med søsteren om barn og graviditet. Og man skjønner fort at hun har hatt minimalt med tantebarna sine å gjøre. Hvis Stina faktisk snakker med søsteren om det søsteren har utdanning i og jobber med så burde søsteren hatt sparken. Stina har virkelig ikke hatt peiling på noe som helst. Bare det at hun sier at man blir gravid i "livmorhalsslimveggen" sier jo sitt... Så om søsteren har prøvd å snakke med Stina så har hun nok gitt opp ja, med mindre hun selv er ekstremt dårlig i jobben sin. Endret 25. november 2024 av Blåttvann 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 25. november 2024 #9064 Del Skrevet 25. november 2024 Rotekopp2021 skrev (16 minutter siden): Hvorfor sier man ikke det samme når far sover hele natten? Jeg synes det virker som en super løsning, og noe av det samme vi gjorde her. Hos oss tok far baby fra 23.00-06.00 hver natt de første månedene. Han har en fleksibel jobb med hjemmekontor og jobbet ofte om natten, og så la han seg når jeg sto opp. På den måten var vi alle uthvilte. Jeg hadde masse overskudd til å være med baby, rydde og vaske, trene og være en god partner. Jeg husker absolutt ikke babytiden som «unntakstilstand» som alle på kvinneguiden skriver om. Det var verdens koseligste tid hvor vi bare var sammen som familie og koste oss masse. Mannen og jeg kom bare styrket ut av det, med null irritasjon på hverandre. Helt herlig. Fordi i dette tilfelle snakker vi om Stina. Stina som sårt trenger en reality check. Når ting blir vanskelig må hun lære seg å stå i det. Det har hun så godt av, men nei alle problemer skal bare fikses så hun kan fortsette med sin behagelig livsstil. Fint at dere gjorde det sånn, og det funket for dere. De fleste fedre har ikke en så fleksibel jobb, og moren har permisjon. Derfor er mor med barnet på natten, f ex ammer/samsover, og sover når barnet sover. Sånn sett blir alle «uthvilt» også, men det er jo ikke noe nytt at man er sliten og har mangel på søvn når man får et barn?😅 Når noe skjer i Stina sin verden er det jo helt spesielt, akkurat som ingen har hatt mangel på søvn før med en nyfødt baby. På snap ramser hun opp daglig hvor mye søvn hun fikk, for hva? At vi skal synes synd på henne? Hun skulle jo på død og liv bli mor, da burde hun jo også ta den oppgaven. Har også lagt merke til at hun selv snakker om unntakstilstand, og at hun tror det bare er sånn noen uker i starten… vel.. 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotekopp2021 Skrevet 25. november 2024 #9065 Del Skrevet 25. november 2024 Kokosmakroni skrev (3 minutter siden): Fordi i dette tilfelle snakker vi om Stina. Stina som sårt trenger en reality check. Når ting blir vanskelig må hun lære seg å stå i det. Det har hun så godt av, men nei alle problemer skal bare fikses så hun kan fortsette med sin behagelig livsstil. Fint at dere gjorde det sånn, og det funket for dere. De fleste fedre har ikke en så fleksibel jobb, og moren har permisjon. Derfor er mor med barnet på natten, f ex ammer/samsover, og sover når barnet sover. Sånn sett blir alle «uthvilt» også, men det er jo ikke noe nytt at man er sliten og har mangel på søvn når man får et barn?😅 Når noe skjer i Stina sin verden er det jo helt spesielt, akkurat som ingen har hatt mangel på søvn før med en nyfødt baby. På snap ramser hun opp daglig hvor mye søvn hun fikk, for hva? At vi skal synes synd på henne? Hun skulle jo på død og liv bli mor, da burde hun jo også ta den oppgaven. Har også lagt merke til at hun selv snakker om unntakstilstand, og at hun tror det bare er sånn noen uker i starten… vel.. Men hvorfor har DU personlig et behov for at en totalt fremmed person får en «reality check»? Stina er vel som 99% av resten av befolkningen, opptatt av seg og sitt og sine ting. Da jeg fikk barn trodde jeg også at dette var UTROLIG viktig og spennende for alle rundt meg. Hvordan jeg sov, hvor mange gram babyen økte i vekt, at jeg var full av hormoner, om kroppen ble «normal» igjen osvosv. Alle nye foreldre er slik. ALLE mine venninner har vært slik. I mine øyne er det du som trenger en reality check. Dine meninger er ikke interessante, hvorfor poster du de her? Så folk skal synes du er smart/interessant? Du er ikke det. Du og dine meninger er totalt irrelevante. Du høres ut som hvilken som helst gammel sur «Karen» som ikke tåler yngre mennesker og at andre gjør ting annerledes. Jeg lurer oppriktig på hvordan dere sure gamle damer klarer dere ute i samfunnet og i arbeidslivet. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 25. november 2024 #9066 Del Skrevet 25. november 2024 Kokosmakroni skrev (6 minutter siden): Fordi i dette tilfelle snakker vi om Stina. De fleste fedre har ikke en så fleksibel jobb, og moren har permisjon. Nettopp. Og i Stinas sak har vel ingen av de perm? Og Pelle har jo nettopp en veldig fleksibel jobb (Stina også..),og nettopp derfor kan de gjøre ting slik de gjør. Hennes/deres hverdag/"virkelighet" er ikke den samme som din og min.. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 25. november 2024 #9067 Del Skrevet 25. november 2024 Rotekopp2021 skrev (16 minutter siden): Men hvorfor har DU personlig et behov for at en totalt fremmed person får en «reality check»? Stina er vel som 99% av resten av befolkningen, opptatt av seg og sitt og sine ting. Da jeg fikk barn trodde jeg også at dette var UTROLIG viktig og spennende for alle rundt meg. Hvordan jeg sov, hvor mange gram babyen økte i vekt, at jeg var full av hormoner, om kroppen ble «normal» igjen osvosv. Alle nye foreldre er slik. ALLE mine venninner har vært slik. I mine øyne er det du som trenger en reality check. Dine meninger er ikke interessante, hvorfor poster du de her? Så folk skal synes du er smart/interessant? Du er ikke det. Du og dine meninger er totalt irrelevante. Du høres ut som hvilken som helst gammel sur «Karen» som ikke tåler yngre mennesker og at andre gjør ting annerledes. Jeg lurer oppriktig på hvordan dere sure gamle damer klarer dere ute i samfunnet og i arbeidslivet. Ja, personlig så synes jeg at Stina trenger en reality check. Hvordan hun kringkaster nyfødttilværelsen, og når ut til så mange mennesker har jo mye å si. Min personlige mening er at hun har helt feil fokus med en nyfødt i hus.. Dette er et forum hvor vi har forskjellige meninger og diskuterer? Jeg har ikke noe behov for å virke smart, men jeg har meninger om det Stina poster, som alle andre her inne. Å gå i personangrep mot meg blir jo bare dumt. At du selv er mor og forsvarer hvordan Stina er nå, ja deg om det. Stina virker distansert fra barnet som mange andre her skriver også, og det mener jeg. 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 25. november 2024 #9068 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) katarina87 skrev (13 timer siden): Ja butikkene er jo også kun opptatt av å tjene mest mulig! Hun og de driter i at de ødelegger for julestemninga for andre. Blir ikke så spesielt med jul når den har vart i månedsvis allerede...Er veldig spesielt å ha full jul allerede 1 november, med over 5 juletrær, masse julebyer osv. Hun kan få skryte over at babyen er vakrest i verden så mye hun vil, men det blir fort veldig kjedelig. Hadde ikke gjort noe om hun delte et uskyldig bilde som Sophie Elise i blant nå når de er så små. Hun ødelegger julen for alle andre, for hun pynter i sitt eget hus? Snakk om å være irritert på andre og la hun komme under huden på deg. Kanskje på tide og slutte og følge henne når hun tar fra deg din juleglede. Hva gir det deg og se ansiktet til en helt ukjent baby? Endret 25. november 2024 av Angel75 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 25. november 2024 #9069 Del Skrevet 25. november 2024 Kokosmakroni skrev (1 time siden): Fordi i dette tilfelle snakker vi om Stina. Stina som sårt trenger en reality check. Når ting blir vanskelig må hun lære seg å stå i det. Det har hun så godt av, men nei alle problemer skal bare fikses så hun kan fortsette med sin behagelig livsstil. Fint at dere gjorde det sånn, og det funket for dere. De fleste fedre har ikke en så fleksibel jobb, og moren har permisjon. Derfor er mor med barnet på natten, f ex ammer/samsover, og sover når barnet sover. Sånn sett blir alle «uthvilt» også, men det er jo ikke noe nytt at man er sliten og har mangel på søvn når man får et barn?😅 Når noe skjer i Stina sin verden er det jo helt spesielt, akkurat som ingen har hatt mangel på søvn før med en nyfødt baby. På snap ramser hun opp daglig hvor mye søvn hun fikk, for hva? At vi skal synes synd på henne? Hun skulle jo på død og liv bli mor, da burde hun jo også ta den oppgaven. Har også lagt merke til at hun selv snakker om unntakstilstand, og at hun tror det bare er sånn noen uker i starten… vel.. Trist at alt kun skal brukes til content og intet annet.. «jeg trenger søvnen min, jeg skal ikke forandre meg selvom jeg får barn, jeg skal sminke meg, jeg jeg jeg» 🤮 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotekopp2021 Skrevet 25. november 2024 #9070 Del Skrevet 25. november 2024 Kokosmakroni skrev (1 time siden): Ja, personlig så synes jeg at Stina trenger en reality check. Hvordan hun kringkaster nyfødttilværelsen, og når ut til så mange mennesker har jo mye å si. Min personlige mening er at hun har helt feil fokus med en nyfødt i hus.. Dette er et forum hvor vi har forskjellige meninger og diskuterer? Jeg har ikke noe behov for å virke smart, men jeg har meninger om det Stina poster, som alle andre her inne. Å gå i personangrep mot meg blir jo bare dumt. At du selv er mor og forsvarer hvordan Stina er nå, ja deg om det. Stina virker distansert fra barnet som mange andre her skriver også, og det mener jeg. Hvordan kringkaster hun nyfødttilværelsen? Det eneste jeg ser er en helt vanlig ung kvinne som har fått barn. Som poster hva dagene går til, hva som opptar henne nå. Jeg ser faktisk absolutt ingenting kritikkverdig, og det er helt sykt å mene at hun virker distansert fra barnet sitt. Hun har jo bevisst valgt å ikke vise barnet, da legger hun såklart ikke ut tusenvis av videoer av ansiktet hans. Det du (og veldig mange i din generasjon, jeg antar at du er eldre enn feks. Stina) ikke forstår er at snapchat og instagram kun viser øyeblikk. Stina kan fint sitte fire timer i sofaen med baby på fanget, for så å gå 15 minutter på badet og sminke seg og legge ut 5000 snapvideoer. Så kan hun sitte nye to timer med baby, og så på fem minutter filme nye 2000 videoer. Så postes disse gjennom døgnet, når det passer. Det er bare så utenfor min fatteevne at voksne mennesker kan sitte på internett og skrive at fremmede mennesker er «distansert» fra sitt eget barn uten å ha noe å basere det på. Med mindre hun reiser bort i en uke (ref andre influencere) så har du ingen grunn til å påstå det du gjør. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 25. november 2024 #9071 Del Skrevet 25. november 2024 Kålrota skrev (2 timer siden): Det rynkes aldri på nesen når en far prioriterer å sove, begge foreldrene er viktige for tilknytningen. Barnet blir ivaretatt. Jeg var heller aldri lenge borte fra mine, men det var mitt behov ikke babyens. Det som rynkes på nesen av er denne «skiftordningen» de virker og ha på baby. Det er klart en baby merker fravær av omsorgspersoner i så mange timer (de knytter seg primært til én i starten) her er det primært hensyn til mor som tas, ikke baby, og heller ikke far som virker til og tro at han må snu døgnet med en nyfødt. Der er også snodig hvordan far sitter nattevakt for barnet i stedenfor og skille mellom natt og dag. De er jo knapt sammen med barnet samtidig. Mor har fred i 8 timer. Så skal far sove sammenhengende på dagtid. Det er bare veldig merkelig hele opplegget. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotekopp2021 Skrevet 25. november 2024 #9072 Del Skrevet 25. november 2024 Lzzy skrev (22 minutter siden): Trist at alt kun skal brukes til content og intet annet.. «jeg trenger søvnen min, jeg skal ikke forandre meg selvom jeg får barn, jeg skal sminke meg, jeg jeg jeg» 🤮 Kan man ikke sminke seg selv om man får barn? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emminda Skrevet 25. november 2024 #9073 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) Blåttvann skrev (2 timer siden): Stina prater uendelig mye på Snap hver dag så vi VET at hun umulig kan prate mye med søsteren om barn og graviditet. Og man skjønner fort at hun har hatt minimalt med tantebarna sine å gjøre. Hvis Stina faktisk snakker med søsteren om det søsteren har utdanning i og jobber med så burde søsteren hatt sparken. Stina har virkelig ikke hatt peiling på noe som helst. Bare det at hun sier at man blir gravid i "livmorhalsslimveggen" sier jo sitt... Så om søsteren har prøvd å snakke med Stina så har hun nok gitt opp ja, med mindre hun selv er ekstremt dårlig i jobben sin. Spot on! Hver gang hun nevner søsteren sin jobb husker hun heller aldri helt hva hun jobber som, så de kan umulig ha et veldig tett forhold (eller så er hun bare ikke spesielt interessert i familien). Virker som de har lite kontakt med søsterens barn også- mener hun ikke husket alderen på disse jentene en gang hun nevnte dem, som om de var noen veldig perifere slektninger. Endret 25. november 2024 av Emminda 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 25. november 2024 #9074 Del Skrevet 25. november 2024 "Sykt chill å pumpe" og "hadde vært mer stress å amme". Så det er jo for hennes del at hun ikke ammer. Fordi ungen er jo så chill på dagen så da er det ikke noe stress å ha han i 16 timer mens PF har han i 8 på natta.....😑 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 25. november 2024 #9075 Del Skrevet 25. november 2024 Litt gøy å se kontrastene mellom Kristjana vera og Stina. Fått unge ganske likt,men to helt ulike utgangspunkt og verdier 16 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 25. november 2024 #9076 Del Skrevet 25. november 2024 Veldig gøy å se de store kontrastene på snappene til Stina og Kristjana som har begge født i samme tidsrom🤭 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 25. november 2024 #9077 Del Skrevet 25. november 2024 Myml1 skrev (11 minutter siden): Litt gøy å se kontrastene mellom Kristjana vera og Stina. Fått unge ganske likt,men to helt ulike utgangspunkt og verdier Oi, så random. Jeg postet en helt lik kommentar rett etter denne uten å ha sett din😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 25. november 2024 #9078 Del Skrevet 25. november 2024 Myml1 skrev (11 minutter siden): Litt gøy å se kontrastene mellom Kristjana vera og Stina. Fått unge ganske likt,men to helt ulike utgangspunkt og verdier En har fått barn med en person hun knapt kjenner,som heller ikke kommer til å få et reelt forhold til barnet vs en har vært i et forhold i 10 år før man fikk barn sammen. En lever av SoMe,en lever av OF. Listen fortsetter,kan trygt si det er forskjell på folk,ikke er forskjellene særlig heldige heller.. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 25. november 2024 #9079 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) Møffins skrev (9 minutter siden): Veldig gøy å se de store kontrastene på snappene til Stina og Kristjana som har begge født i samme tidsrom🤭 Dette har jeg også tenkt!! Fy søren for ei rå mamma kristijana er. Hun er både mamma å pappa; Og per dags dato er hun helt RÅ! Håper ikke hun sprenger seg helt. Og at venner stiller opp! Mens Stina virker som aldri burde få flere barn vertfall, for om de må dele døgn å timer med ett barn så hadde de jaggu slitt med flere😅 De har fått seg en ekstra bedrift; Baby as, som skal gå rundt😅 Jeg håper helsesykepleier forteller dem at de må jobbe litt med og «ta ting som det kommer», og ikke dele babytiden opp i timer mellom mor/far. Endret 25. november 2024 av Love2017juni 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 25. november 2024 #9080 Del Skrevet 25. november 2024 Palmemor skrev (35 minutter siden): "Sykt chill å pumpe" og "hadde vært mer stress å amme". Så det er jo for hennes del at hun ikke ammer. Fordi ungen er jo så chill på dagen så da er det ikke noe stress å ha han i 16 timer mens PF har han i 8 på natta.....😑 Avslørte seg veldig der ja. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå