Marai Skrevet 7 timer siden #8981 Del Skrevet 7 timer siden oss-to skrev (5 minutter siden): Starta følge Stina fordi eg følger Pelle k og var spent på fødsel. I dag har eg avfulgt. Oppfordrer alle andre, som føler at det snappen til Stina ikkje gir dei noko, om å avfølge. Bedre det en å skrive stygge ting her. Fordi ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 7 timer siden #8982 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Marai skrev (3 minutter siden): Fordi ? Fordi snappen ikkje gir meg noko. Pumping av brystmelk og spegling av seg sjølv i mobilen er ikkje min kopp te. Og i staden for som mange her gjere ,kommer med sure opogulp, er det bedre å avfølge. Endret 7 timer siden av oss-to Edit.La til siste setning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 7 timer siden #8983 Del Skrevet 7 timer siden Lzzy skrev (På 22.11.2024 den 21.20): Enig, for utfordringer vil jo komme i alle barns aldre. Selvom gleden ved å være foreldre stort sett overskygger det for de fleste, så må man jammen tåle en støyt innimellom. Det er på godt og vondt, som livet forøvrig ☺️ Kan bli vanskelig den dagen ungen skriker at han «hater mamma» og alt som hører med om noen år… Marsipan123 skrev (På 22.11.2024 den 21.52): Ja, barselgruppe har ikke vært tema?! Ihvertfall ikke på snap. Det hadde absolutt vært nyttig for å henne å vært med på. Det kunne vært fint for henne å høre litt hva andre gjør og kanskje få noen tips og råd, og så kunne hun vurdert å tatt noe av det til etterretning.. Det er godt å møte noen i samme situasjon også, og innse at det de opplever faktisk er helt normalt. Vil man trives i en barselgruppe når man er såpass annereldes enn alle andre? Både av utseende, yrke og livsstil. Tviler på at de kan fungere blant andre tilfeldig utvalgte mennesker egentlig. Palmemor skrev (9 timer siden): Kanskje de skal la den ungen få skjønne at det er natt på natta og ikke konserttid. Det er fint og flott at pappaen her stiller opp og avlaster mor, men det er ikke nødvendig å ødelegge døgnrytmen sin fordi man har en nyfødt. Ja, nyfødte er våkne på natta, men da prøver man jo å lære de at det er natt… og han må i tillegg sove på en dårlig madrass som er for kort… Det tar inntil 12 mnd før produksjonen av melatonin er god nok til at babyene får døgnrytme. Så lite vits i å lære dem det i starten. Vår første hadde også døgnrytme som betød dag halve natta. Snudde helt av seg selv etter 10 uker helt uten at vi «lærte» henne noe. Plutselig ble hun trøtt på kvelden og begynte å sove lange strekk om natta og være mer våken på dagtid. Ting som er hormonelt betinget kan være vanskelig å prøve å avlære…men at man skal sitte oppe hele natta selv er uansett ikke lett å forstå. De små tar seg noen blunder underveis… Poly skrev (5 timer siden): Forstår bare ikke hvorfor PF sitter våken på studio med barnet om natten? Er jo ikke en 2 åring med søvnproblemer som løper rundt akkurat. Det er et nyfødt barn som ligger helt i ro. Hvorfor ligger de ikke og døser ved siden av barnet i det minste? Fullt lys og musikk?! Og er barnet liksom våken i 8 timer i strekk? Har tre barn selv og skjønner lite av dette. Skjønner det ikke selv… rosererrøde skrev (1 time siden): For å være en god mamma hos flere av kvinneguidens brukere så må man være våken mesteparten av natten, og gjerne ta dagskiftet i tillegg. Også må man ikke ta seg tid til å dusje, sminke seg eller ta vippetime. Man må iallefall ikke gi opp amming uansett grunn, og tenk å kjøpe utstyr for å sterilisere utstyr. Fyfyfy sånn gjør jo ikke en god mamma. Mye av det som kommer her er ikke kritikk av en bedrift. Det er ovenfra og ned holdning mot en nybakt mamma som er så heldig å ha en utrolig støttende partner. Det er mye man ikke ser, og man skal være forsiktig med å dømme kun ut fra det som kommer på snap. Influencer eller ei. Uansett hva Stina hadde gjort, så hadde det blitt kritisert av noen. Du er veldig naiv om du ser dette på lik linje som dine vanlige venner på snap. Dette ER bedrift. ALT de deler er bedriften. At de i det hele tatt gidder å legge ut noe er jo ikke fordi de tenker «nå vil jeg vise mine venner noe fint fra dagen min», for å si det sånn. Det er umulig å legge ting offentlig ut for så å si at man ikke vil at folk skal ta stilling til det de ser. Hun er ikke venninna di selv om hun ikke har blokkert deg enda… 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå