Poly Skrevet fredag kl 22:44 #8901 Del Skrevet fredag kl 22:44 Får jo nesten litt vondt av Pelle. Vrir hjernen for og finne ut hvordan man bare kan gi melken uten og måtte varme opp på forhånd. Vel, det er jo det som er det fine med morsmelk, rett fra pupp helt perfekt temperatur. Hun lager mye jobb for han med den pumpingen sin. Kjøper ikke at hun ikke «får til og amme». Tar lengre tid enn en uke og prøve. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet fredag kl 22:53 #8902 Del Skrevet fredag kl 22:53 Der var bare en tanke han hadde når han så på mme i butikken. At han syns det var rart de ikke hadde en såpass enkel teknologi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine79 Skrevet fredag kl 22:55 #8903 Del Skrevet fredag kl 22:55 Wenda skrev (1 minutt siden): Der var bare en tanke han hadde når han så på mme i butikken. At han syns det var rart de ikke hadde en såpass enkel teknologi Antar han vet at innen kort tid blir det MME på sønnen. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet fredag kl 23:06 #8904 Del Skrevet fredag kl 23:06 Lzzy skrev (1 time siden): Men godt noen tar ansvar da, når divaen må sove fra 22-06 😅 Absolutt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaisyD Skrevet fredag kl 23:14 #8905 Del Skrevet fredag kl 23:14 Poly skrev (27 minutter siden): Får jo nesten litt vondt av Pelle. Vrir hjernen for og finne ut hvordan man bare kan gi melken uten og måtte varme opp på forhånd. Vel, det er jo det som er det fine med morsmelk, rett fra pupp helt perfekt temperatur. Hun lager mye jobb for han med den pumpingen sin. Kjøper ikke at hun ikke «får til og amme». Tar lengre tid enn en uke og prøve. Og når barnet venner seg til flaske så skal det noe til at barnet godtar brystet hvor de må jobbe mye mer for å få ut melken. Derfor husker jeg at jeg fikk beskjed fra sykehuset om å ikke gi av flaske, men av kopp og skje dersom jeg måtte gi tillegg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet fredag kl 23:27 #8906 Del Skrevet fredag kl 23:27 Newbee skrev (På 21.11.2024 den 21.03): Så flaskesterilisator gjør folk rare?? Prøv å ha flaskebarn hvor man gjerne steriliserer 2-3 ganger for dagen, da tar oppkoking av vann samt selve kokeprosessen langt mer tid, enn å trykke på start på en maskin. Slutt å kritiser ting som ikke er noe å kritisere! What? Sterilisere 2- 3 ganger dagen ?😵💫 jeg gjorde det en gang i døgnet , alltid på kvelden. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet fredag kl 23:28 #8907 Del Skrevet fredag kl 23:28 kjærring skrev (1 minutt siden): What? Sterilisere 2- 3 ganger dagen ?😵💫 jeg gjorde det en gang i døgnet , alltid på kvelden. Jeg og. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaisyD Skrevet fredag kl 23:34 #8908 Del Skrevet fredag kl 23:34 Eyr skrev (5 minutter siden): Jeg og. Jeg og - hver kveld. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet fredag kl 23:51 #8909 Del Skrevet fredag kl 23:51 katarina87 skrev (22 timer siden): Jeg orker ikke følge henne mer! Jeg har fulgt henne en stund, men ikke orket å se gjennom alle de tusen snappene hun helt tydelig legger ut kun for å håve inn penger og som kun går på det samme; frokost, middag, baby og jul lenge før det engang er advent!!? Er jo sykt!! Hun påstår og lyver regelrett om ting. Masse ting hun ALDRI blir å gjøre, for å så i neste sekund gjøre nettopp det. Som å ta botox, ha bushy brows, få barn...etter å ikke ha snakket annet om graviditet de siste par årene omentrent så skal vi heller ikke få se babyen. Kun 1000 bilder av han bak et blått hjerte...Ikke faen at jeg gidder å se mer av det. Skal være enig i at det blir litt mye av de samme snappene, og det er åpenbart en måte å enkelt få inn ekstra penger på, siden inntekten går på antall snapper. Samtidig så gjør det at hun dropper å reklamere for ting selv, for hun får inn nok via snap, og det er jo ikke sååå vanskelig å bare klikke seg fort igjennom. Det at hun har snakket masse om prøving, IVF, svangerskap og fødsel, og delt åpent om det, gjør ikke at hun er forpliktet til å dele babyens ansikt eller noe som helst info om ham som hun ikke ønsker å dele. Synes det er flott at hun ønsker å skjerme ham og er bevisst på det samtidig som hun også deler om hverdagen som mamma. Om du ikke gidder å se mer av det, så er det jo bare å ikke se mer, men kommentaren din blir like tåpelig som når noen føler behov for å annonsere at de forlater en fb-gruppe ... 🫠 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achroite Skrevet lørdag kl 00:30 #8910 Del Skrevet lørdag kl 00:30 Altså, jeg er absolutt kritisk til mye av det Stina har lagt ut tidligere, men synes mange er litt vel kritisk til henne akkurat nå? For det første så er det helt supert at PF og Stina kan dele på mating. Det sier seg selv at begge får bidratt mer likt og PF kan få et enda tettere bånd til babyen. Babyen får ikke noe mindre nærhet av den grunn, for alt vi vet kan det hende Stina holder han 90% av tiden. For det andre, er det virkelig så ille at Stina ønsker seg søvn? Hun fødte for en uke siden, hun er full av adrenalin, pumper aktivt og etter hennes beskrivelser så sover babyen dårlig om natten. Søvnbehov er ekstremt individuelt og noen tåler dårlig lite søvn. Det er ikke snakk om å være trøtt og surrete, men noen blir både psykisk og fysisk dårlig, og vi vet ingenting om Stinas søvnbehov. De første ukene med nyfødt er utrolig intense, og uansett hvor irriterende influencere kan være, så er hun fortsatt førstegangsmamma. Det er slitsomt og stressende uansett hvordan man vrir og vender på det 😅 11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet lørdag kl 00:42 #8911 Del Skrevet lørdag kl 00:42 Achroite skrev (7 minutter siden): Altså, jeg er absolutt kritisk til mye av det Stina har lagt ut tidligere, men synes mange er litt vel kritisk til henne akkurat nå? For det første så er det helt supert at PF og Stina kan dele på mating. Det sier seg selv at begge får bidratt mer likt og PF kan få et enda tettere bånd til babyen. Babyen får ikke noe mindre nærhet av den grunn, for alt vi vet kan det hende Stina holder han 90% av tiden. For det andre, er det virkelig så ille at Stina ønsker seg søvn? Hun fødte for en uke siden, hun er full av adrenalin, pumper aktivt og etter hennes beskrivelser så sover babyen dårlig om natten. Søvnbehov er ekstremt individuelt og noen tåler dårlig lite søvn. Det er ikke snakk om å være trøtt og surrete, men noen blir både psykisk og fysisk dårlig, og vi vet ingenting om Stinas søvnbehov. De første ukene med nyfødt er utrolig intense, og uansett hvor irriterende influencere kan være, så er hun fortsatt førstegangsmamma. Det er slitsomt og stressende uansett hvordan man vrir og vender på det 😅 Helt enig med deg! 🤍 Det kan også være mange grunner til at de gjør ting som de gjør det feks med pumping osv. Hun har vært veldig tydelig på at hun ikke kommer til å utlevere helsen og annen privat informasjon om sønnen, noe som er helt fantastisk. Velger å stole på at de gjør sitt beste siden det kun er de selv som har alle faktaene og jeg håper ikke de begynner å dele noe som helst skulle vært privat bare for å "forsvare" valgene sine. Synes heller ikke synd i Per Fredrik fordi han tar sønnen om nettene, det er ikke han som nylig har født og trenger ekstra hvile. Det virker forøvrig ut som han tar "jobben" på strak arm og koser seg masse med den. Som han sier så er det viktig at begge to får søvn. 🤍 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katarina87 Skrevet lørdag kl 01:53 #8912 Del Skrevet lørdag kl 01:53 Ja hvorfor ikke bare feire jul året rundt?! SÅÅÅ koselig!! Er om å gjøre å være først ut og tjene penger før folk har nok med sine juleforberedelser! Er ikke bra å få barn og reise først og fremst med tanke på å tjene penger på snap...Hun er kalkulert og vet at de to tingene er det som gir mest oppmerksomhet. Vil hun ikke dele et eneste bilde av babyen hun skryter av er så søt og spesiell hele tiden så trenger hun heller ikke legge ut bilde av ham med ansiktet skjult hele tiden. Men hun skal jo tjene mest mulig... Sunfl0wer skrev (23 timer siden): Ja,altså sååå sykt å spre julestemning! Hvordan våger hun?? 😅 Og det at man ikke får se babyen er jo bare bra! Å snakke om graviditet er en ting,men man trenger da ikke å vise ungen frem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren56 Skrevet lørdag kl 02:27 #8913 Del Skrevet lørdag kl 02:27 Marsipan123 skrev (6 timer siden): Jeg synes det er merkelig å se at hun sitter med babyen i fanget og gir flaske mens hun pumper samtidig. Vi er vel ferdige med ammediskusjonen, men jeg synes fortsatt hun ga opp det altfor fort. Og om det er på grunn av tungebåndet, så anbefaler leger å kutte det på spedbarn nettopp for at det skal gi barnet mulighet for å suge og få i seg mat. Om han suger på flaske uten problemer så kan han muligens suge fra brystet også. Men, men, valget er tatt. Det burde blitt undersøkt. I dag er hun også sliten etter 10 hektiske dager. Mitt tips er å gi blanke i utseendet. Dusj og dropp sminke og hårkrølling. Dropp negletimer, vippetimer og alenetid på senteret. Hun har googlet barseltårer og har funnet ut at det er det hun har og at det er normalt. Barseltårer skal derimot vare et par dager og symptomene skal helst være borte en uke etter fødsel. Hun bør ta kontakt med helsestasjonen for å forsikre seg om at det ikke er begynnende fødselsdepresjon. Det med barseltårer kan vare i flere uker. Jeg og flere har opplevd å få beskjed om å holde ut til 6-ukers-kontrollen etter fødsel fordi det er normalt å være nedstemt i barseltiden. Så dessverre er det ikke hjelp å få.. 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet lørdag kl 05:40 #8914 Del Skrevet lørdag kl 05:40 katarina87 skrev (3 timer siden): Ja hvorfor ikke bare feire jul året rundt?! SÅÅÅ koselig!! Er om å gjøre å være først ut og tjene penger før folk har nok med sine juleforberedelser! Er ikke bra å få barn og reise først og fremst med tanke på å tjene penger på snap...Hun er kalkulert og vet at de to tingene er det som gir mest oppmerksomhet. Vil hun ikke dele et eneste bilde av babyen hun skryter av er så søt og spesiell hele tiden så trenger hun heller ikke legge ut bilde av ham med ansiktet skjult hele tiden. Men hun skal jo tjene mest mulig... Det å pynte tidlig er blitt mer og mer vanlig,så så spesielt er det ikke. Og butikkene er vel mer de du kan være irritert på som begynner med julevarer i september/oktober😛 Hun trenger ikke å dele bilder av han. Hun skal da få lov å skryte av at han er søt,for hun er jo en stolt mor. Jeg håper hun holder seg til å fortelle hvor søt han er istedenfor å vise det,og ikke falle for fristelsen som Sophie Elise endte opp med å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitron10 Skrevet lørdag kl 10:39 #8915 Del Skrevet lørdag kl 10:39 Klump skrev (13 timer siden): det blir nok med dette barnet. De kommer til å bli utbrent begge to. Tja, med dette styret over flasker og hvem som skal ha han når, det blir iallefall ikke den derre babyboblakosetid. Kolikkbaby er tungt å håndtere óg, kjenner det fortsatt i kroppen. Men babyen virker fornøyd. Det må være vanskelig for de da begge har alltid hatt deres rutiner hver for seg. Føler litt for PF som gjør veldig mye også. Jeg tror hvis Stina klarer å gi slipp på influenser livsstilen nå så ville det gått bedre. Søvn er viktig for alle, så all ære at de tar hensyn til det. Hvis hun tar like mye ansvar så tror jeg dette går bra. Alle har sin måte å gjøre ting på, men det ser ut som hun har fått litt sjokk i hvordan det egentlig er å ha baby. Det ser jeg mange inne her så for seg óg. Babyen er den nye sjefen å det velter jo hele verden for de. Håper de klarer å komme seg med litt mer søvn og at hun ikke leser for mye her inne. Tøft å bli foreldre og ha så mange som har sine meninger om ting. Ønsker de alt godt og at ting ramler mer på plass ❤️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet lørdag kl 10:45 #8916 Del Skrevet lørdag kl 10:45 Skal sies at det er faktisk ikke alle som syns «babybobla» er kos! Jeg har aldri likt den tiden fra 0-7-8-9 mnd hvor alt bare er styr og alt gjør vondt og kroppen er i et helvete og baby trenger ALT av deg. Så man trenger ikke komme med pekefinger fordi enkelte mødre ikke elsker denne tiden. Kritikken bør heller falle der hvor den er berettiget. Som eksponering,forbruk, snakke om ting som om man vet når man overhodet ikke har peiling. Kritisere Hvordan man er mor,etter under 2 uker er bare flaut. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaisyD Skrevet lørdag kl 10:56 #8917 Del Skrevet lørdag kl 10:56 Dojakitty skrev (6 minutter siden): Skal sies at det er faktisk ikke alle som syns «babybobla» er kos! Jeg har aldri likt den tiden fra 0-7-8-9 mnd hvor alt bare er styr og alt gjør vondt og kroppen er i et helvete og baby trenger ALT av deg. Så man trenger ikke komme med pekefinger fordi enkelte mødre ikke elsker denne tiden. Kritikken bør heller falle der hvor den er berettiget. Som eksponering,forbruk, snakke om ting som om man vet når man overhodet ikke har peiling. Kritisere Hvordan man er mor,etter under 2 uker er bare flaut. Når influensere publiserer livet sitt fra de står opp til de legger seg så må de regne med kommentarer - både positive og de ikke fullt så positive. Jeg for min del husker babytiden som den beste tiden i livet mitt. Storkoste meg og det lille negative har jeg enten glemt eller kan le av idag. Klart man reagerer når offentlige personer legger ut livet sitt som er helt totalt fjernt fra ens eget liv. For meg virker det helt absurd at de sover på deling. Det er jo tiden sammen som en familie som er kos. Og hva om man får lite søvn? Det er en liten periode i livet og helt vanlig. Alle har det sånn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spyflua Skrevet lørdag kl 11:00 #8918 Del Skrevet lørdag kl 11:00 Emminda skrev (14 timer siden): Jeg stusser også over den distansen hun virker å ha til barnet. Hvor er all kosen fred og ro som hører med nyfødttiden? Får lyst å be dem ta babyen i et bæresjal, hold ham nær, ta livet med ro og vær tilstede! Skjønner det er et enormt sjokk for noen som har levd hele livet av å dyrke seg selv å bli mor, men hadde håpet at hun skulle klare å snu fokuset når de fikk et så etterlengtet barn. Isteden har kjøkkenet blitt et industrikjøkken med durende maskiner som går døgnet rundt, ungen ligger alene i en seng mens pumpa går og sminken blir sirlig påført. Og på natten sitter de nærmest som BPA-ansatte og våker over ham når det er «deres tur»? De kommer til å bli utbrent og deprimerte rimelig raskt begge to om dette fortsetter. Jeg (og sikkert de fleste andre) ammet på natten i en døs der vi begge halvsov og slappet av under måltidet. Joda, jeg sov utrolig dårlig pga. kolikkbarn som våknet hver time, men likevel ble vi i sengen og hadde lyset av og roet ned. Som nevnt tidligere er jeg 100% enig med Stina om at hun har ADHD, og det er et velkjent fenomen at kvinner med adhd oftere får fødselsdepresjon. Får håpe helsestasjonen plukker opp noe av dette så de kan få råd/støtte siden de ellers er mye alene og ikke virker å ha et støtteapparat /nettverk tett på i form av familie eller andre. Dette! Jeg har jobbet som BPA, og det var akkurat det jeg fikk assosiasjoner til når de forklarte hvordan de deler opp natten. For sånn gjorde vi det på jobb. Det er så sykt! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet lørdag kl 11:08 #8919 Del Skrevet lørdag kl 11:08 Vet ikke om det har blitt nevnt, men 100% at hun pumper slik at hun kan få skjønnhetssøvnen sin, dra på ærender som å sette på et fjell av vipper, extensions, shoppe middag, shoppe interiør. Da er hun ikke like avhengig å være hjemme og stuck med baby Så dette var nok planen all along. En annen ting jeg stusser på… Hun er livredd for å få i seg sukker, men tenker ikke på at babyen hennes får i seg masse sminke når han ligger oppå henne og blir koset med? Nei, den damen der er meeeeeget spesiell. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 11:20 #8920 Del Skrevet lørdag kl 11:20 Møffins skrev (10 minutter siden): Vet ikke om det har blitt nevnt, men 100% at hun pumper slik at hun kan få skjønnhetssøvnen sin, dra på ærender som å sette på et fjell av vipper, extensions, shoppe middag, shoppe interiør. Da er hun ikke like avhengig å være hjemme og stuck med baby Så dette var nok planen all along. En annen ting jeg stusser på… Hun er livredd for å få i seg sukker, men tenker ikke på at babyen hennes får i seg masse sminke når han ligger oppå henne og blir koset med? Nei, den damen der er meeeeeget spesiell. Eller at hun sa at det var ingen som skal oppi trynet på ungen. Mens bikkja fikk stappe hele snuta oppi der 🙈 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå