Birdo Skrevet 5 timer siden #8661 Del Skrevet 5 timer siden Orly skrev (2 timer siden): Står det at han ikke før det ? Nei, det var et svar til noen og derav blir spennende å se fremover Det er jo tydelig det du insinuerer da. Palmemor skrev (2 timer siden): Ja, men du kan også velge å ikke reagere. Hva bryr det deg hva jeg mener? du er kjapt ute med å be folk slutte å reagere på negativet her inne eller å slutte å følge tråden - men du skal ha deg frabedt å få samme beskjed tilbake gitt😅 RoryGilmore skrev (1 time siden): ✂️ Med kjøleskap allerede fullt opp med sukkerfri red bull, pekte hun og sa «snart kan jeg drikke dette». Det var vel dag 1 etter hun var hjemme igjen…✂️ Som hun fikk i gave av venninnen sin etter hun kom hjem🙄 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 5 timer siden #8662 Del Skrevet 5 timer siden Poly skrev (2 minutter siden): Er også litt trist at hun ikke prioriterer amming på natta når babyen er urolig. Virker som mange glemmer at amming er så utrolig mye mer enn mating. Amming er smertestillende, søvndyssende, nærhet osv. Begynne og styre på med flaske og pumping på en uke gammel baby, når det flommer over av melk er bare trist. Men de har gitt utrykk for at de koser MYE hud mot hud, både Stina og PF. Og det er jo veldig bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoryGilmore Skrevet 5 timer siden #8663 Del Skrevet 5 timer siden Birdo skrev (3 minutter siden): Det er jo tydelig det du insinuerer da. du er kjapt ute med å be folk slutte å reagere på negativet her inne eller å slutte å følge tråden - men du skal ha deg frabedt å få samme beskjed tilbake gitt😅 Som hun fikk i gave av venninnen sin etter hun kom hjem🙄 Ok, så fikk hun det som gave. Hadde ikke fått med meg det, poenget var jo at hun sa hun SNART skal drikke det😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 4 timer siden #8664 Del Skrevet 4 timer siden Er det bare meg som synes det hadde vært utrolig deilig å sett henne HELT usminka, uten extension og vippeløs og litt sliten? Fysøren det hadde vært deilig å sett henne slik innimellom. Vet ikke hvorfor😂 Men hun er jo konstant dolla opp! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 4 timer siden #8665 Del Skrevet 4 timer siden Kringledame skrev (48 minutter siden): Det med redbullen la jeg merke til også, tenkte akkurat det samme som deg🙈 Nå fikk hun masse red bull av veninnen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 4 timer siden #8666 Del Skrevet 4 timer siden Synes kanskje det er litt rart at Stina hyler om hvor grusomt mamma-politiet er når hun åpenbart ønsker å bruke ting hun gjør relatert til babyen som ragebait. Hun vet at folk synes det er rart og reagerer på at hun (sier hun skal) bruke(r) hansker for å skifte bleie, likevel dedikerer hun masse snakking og et stillbilde med stor tekst «hansker ved bleieskift 😳» og «barseltårene har kommet 😭». Hun velger å ikke vise ansiktet på barnet, men hun ønsker likevel å tjene penger og sanke oppmerksomhet rundt morsrollen. Jeg har overhode ingen formening om flasker vs pupp eller morsmelkerstatning, men synes likevel det er merkelig at hun har så mye fokus på at hun pumper, gjør klar flasker og synes det er «mye mer chill» med flaske enn amming, rett etter å ha proklamert at hun ammer på dagtid og gir flakse på natta. Hvis hun vet at dette med amming er noe alle tilsynelatende har en mening om hvordan hun bør gjøre, og hun ikke ønsker reaksjoner på hvordan hun løser det så gir det bare veldig lite mening å fokusere så mye på at hun pumper og gjør klar flakser på tidspunkt hvor hun ifølge seg selv normalt ville ammet - noe som gir seerne inntrykk av at hun ikke ammer i det hele tatt. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 4 timer siden #8667 Del Skrevet 4 timer siden Syns det er litt gøy da, det Per Fredrik skriver på snap. "Forhåpentligvis blir dette siste natten med dårlig søvn", well you are in for a treat. 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 4 timer siden #8668 Del Skrevet 4 timer siden Gipetto skrev (9 minutter siden): Syns det er litt gøy da, det Per Fredrik skriver på snap. "Forhåpentligvis blir dette siste natten med dårlig søvn", well you are in for a treat. Oh lord! Crying in har ikke sovet en hel natt på snart 4 år 😬 håper de er heldige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 4 timer siden #8669 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Glorious skrev (Akkurat nå): Oh lord! Crying in har ikke sovet en hel natt på snart 4 år 😬 håper de er heldige. Sant! Er på femte året her med avbrutt søvn 🙋♀️ Endret 4 timer siden av Gipetto 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 4 timer siden #8670 Del Skrevet 4 timer siden Hva betyr schtuk, eller hva det er dere skriver om? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 4 timer siden #8671 Del Skrevet 4 timer siden Glorious skrev (3 minutter siden): Oh lord! Crying in har ikke sovet en hel natt på snart 4 år 😬 håper de er heldige. Heldigvis er barn forskjellige ❤️ jeg tror ikke jeg hadde en våkenatta med mine 2... De våkenettene kom når de ble 14 og fest kom mer på agendaen🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoryGilmore Skrevet 4 timer siden #8672 Del Skrevet 4 timer siden Melus skrev (1 minutt siden): Hva betyr schtuk, eller hva det er dere skriver om? Stina kommer fra Hokksund? Uansett, et sted hvor man sier ting som shtuk tror jeg. Et harry 90-talls ord for at ting er «styr». Værste er at jeg har begynt å si det selv noen ganger 😩😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 3 timer siden #8673 Del Skrevet 3 timer siden elskersommer skrev (4 timer siden): Men hvorfor er folk da så opptatt av att dama bare MÅ amme? Jeg klarer bare ikke å forstå det.. så forklar meg? Er vel mest fra oss som har hatt en vanskelig ammestart men som oppdaget de enorme fordelene bare man får det til å funke. Er man ute etter lettvint er jo amming gull. Det er avslappende, fleksibelt og lar seg fint kombinere med at far gir flaske, etter ammingen er godt etablert. Synes de virker nesten nevrotiske… 6t hver, veie hver flaske… babyer gir beskjed om for lite mat. Trenger ikke veie flaska. Med mindre de har beskjed om å rapportere på inntak selvsagt. Da har hun bare utelatt den infoen. Vet ikke hvorfor jeg ble dratt inn i dette… nå har jeg også tatt en titt på storyen til denne PF… og jeg er jo litt sjokkert. Det bekymrer meg veldig at disse to (blant andre) har stor påvirkningskraft særlig på unge (?? Hvem er målgruppa?? Ikke meg for å si det sånn…). For dette er jo ikke normale liv. De handler hysterisk ofte. PF virker sykt stresset mtp trening. De må dokumentene å skjære opp grønnsaker. Og i tillegg anmelde «verdens dårligste snøfreser» ved å prøve å bruke en snøfreser som oppgis å klare snø på opptil 33cm i snøkanten på 1,5 meter…og si den er elendig. Ja snøfreseren har jeg nemlig vurdert, så den vet jeg litt om, av alle ting. Han fremstår så useriøs… for meg, som kan noe om noe. Jeg blir trist av å tenke på alle som tar deres liv for god fisk og vil leve slik. Er det så stresset og nevrotiske de unge er i dag? Ikke vet jeg, jeg er 42 og kjenner meg jo ikke igjen i det hele tatt… de shoppingvanene funker bare når man er rik (= tjener mange hundre tusen på snap pr mnd). Det vil ta knekken på fremtiden til den jevne unge som tror man kan leve med et slikt forbruk Det er virkelig bekymringsfullt og ganske trist… egentlig. Bedre å være relaxed og lykkelig enn rik, nevrotisk og stresset. Spør du meg… 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 3 timer siden #8674 Del Skrevet 3 timer siden Selv om noen av dere synes det er helt greit å ligge i senga i flere uker etter fødsel, ikke sminke eller ordne seg, 20 timer hudkontakt i døgnet, ikke dra på butikken alene før etter flere måneder osv. så er det ikke sånn for alle. Jeg fikk helt klaustrofobi av så mye nærhet, var i god form og hadde ikke noe behov for å ligge i senga hele dagen, trengte en tur alene på butikken mer enn noe annet, trengte litt avlastning i form av at far kunne gi flaske. Det betyr ikke at man er en dårlig mor. Ja, det er mer jobb å pumpe og gi flaske men det må hun jo få lov til hvis hun vil det. Jeg ville også mye heller ta jobben med og pumpe og gi flaske enn å sitte med babyen klistret på meg hele døgnet. Nå ble ikke det heller aktuelt for meg, men jeg kan skjønne tanken. For noen er det mer overveldende å få barn enn for andre. Man må ha psykisk helse i bakhodet her også. Mine barn hadde det minst like fint sammen med faren sin, selv om jeg hadde vært gravid. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 3 timer siden #8675 Del Skrevet 3 timer siden Melus skrev (27 minutter siden): Hva betyr schtuk, eller hva det er dere skriver om? Det betyr vel at noe er tungvint eller trøblete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 3 timer siden #8676 Del Skrevet 3 timer siden Gipetto skrev (45 minutter siden): Syns det er litt gøy da, det Per Fredrik skriver på snap. "Forhåpentligvis blir dette siste natten med dårlig søvn", well you are in for a treat. Hahahaha de er så jævlig utav kontakt med realiteten at det er nesten trist 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 3 timer siden #8677 Del Skrevet 3 timer siden våren14 skrev (16 minutter siden): Er vel mest fra oss som har hatt en vanskelig ammestart men som oppdaget de enorme fordelene bare man får det til å funke. Er man ute etter lettvint er jo amming gull. Det er avslappende, fleksibelt og lar seg fint kombinere med at far gir flaske, etter ammingen er godt etablert. Synes de virker nesten nevrotiske… 6t hver, veie hver flaske… babyer gir beskjed om for lite mat. Trenger ikke veie flaska. Med mindre de har beskjed om å rapportere på inntak selvsagt. Da har hun bare utelatt den infoen. Vet ikke hvorfor jeg ble dratt inn i dette… nå har jeg også tatt en titt på storyen til denne PF… og jeg er jo litt sjokkert. Det bekymrer meg veldig at disse to (blant andre) har stor påvirkningskraft særlig på unge (?? Hvem er målgruppa?? Ikke meg for å si det sånn…). For dette er jo ikke normale liv. De handler hysterisk ofte. PF virker sykt stresset mtp trening. De må dokumentene å skjære opp grønnsaker. Og i tillegg anmelde «verdens dårligste snøfreser» ved å prøve å bruke en snøfreser som oppgis å klare snø på opptil 33cm i snøkanten på 1,5 meter…og si den er elendig. Ja snøfreseren har jeg nemlig vurdert, så den vet jeg litt om, av alle ting. Han fremstår så useriøs… for meg, som kan noe om noe. Jeg blir trist av å tenke på alle som tar deres liv for god fisk og vil leve slik. Er det så stresset og nevrotiske de unge er i dag? Ikke vet jeg, jeg er 42 og kjenner meg jo ikke igjen i det hele tatt… de shoppingvanene funker bare når man er rik (= tjener mange hundre tusen på snap pr mnd). Det vil ta knekken på fremtiden til den jevne unge som tror man kan leve med et slikt forbruk Det er virkelig bekymringsfullt og ganske trist… egentlig. Bedre å være relaxed og lykkelig enn rik, nevrotisk og stresset. Spør du meg… Jeg kjenner meg heller ikke igjen. Men jeg synes det er drøyt at folk er så opptatt av att hun gir flaske.. Jeg ser jo mange på f.eks tik tok som er uhyre nøye med hva de spiser.. alt måles til eksakt gram.. det løpes,løftes vekter osv.. men blir de noen dårligere foreldre av den grunn? Vi må tåle att noen gjør andre valg. Tåler vi ikke å se dette så må vi logges oss ut av sosiale medier 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 3 timer siden #8678 Del Skrevet 3 timer siden RoryGilmore skrev (48 minutter siden): Stina kommer fra Hokksund? Uansett, et sted hvor man sier ting som shtuk tror jeg. Et harry 90-talls ord for at ting er «styr». Værste er at jeg har begynt å si det selv noen ganger 😩😅 Fenomen skrev (23 minutter siden): Det betyr vel at noe er tungvint eller trøblete. Takk. Aldri hørt dette ordet før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 2 timer siden #8679 Del Skrevet 2 timer siden Rotekopp2021 skrev (3 timer siden): Herregud hvis man går rundt og blir skuffet over hva andre foreldre velger å gjøre har man virkelig problemer. Stina og PK virker som ekstremt lykkelige og dedikerte foreldre. Babyen trenger ikke å ammes, spesielt ikke hvis mor synes det er stress. Litt nysgjerrig , hva legger du dedikerte foreldre? Den lille er ikke en måned engang 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 2 timer siden #8680 Del Skrevet 2 timer siden Birdo skrev (2 timer siden): Det er jo tydelig det du insinuerer da. du er kjapt ute med å be folk slutte å reagere på negativet her inne eller å slutte å følge tråden - men du skal ha deg frabedt å få samme beskjed tilbake gitt😅 Som hun fikk i gave av venninnen sin etter hun kom hjem🙄 Nei, at du leser det sånn får stå for egen regning 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå