elskersommer Skrevet 9 timer siden #8621 Del Skrevet 9 timer siden Cornett skrev (4 minutter siden): Er jo en hel fabrikk på løpebånd det de driver med! Skal de ha 3!Steriliserere av flasker nå??? Dato kl. slett måling veiing, istendfor å dra ut bare puppen😳 Er de som får all jobben.. så om de synes all den jobben er grei fremfor å var hente ut puppen så kjør på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoryGilmore Skrevet 9 timer siden #8622 Del Skrevet 9 timer siden Hvorfor flere reagerer på at hun nå ikke ammer lenger er vel det at man føler seg litt lurt? Noe som også kan minne om en annen influencer. Kanskje man ble litt skuffa av at man har enda en influencer som er uærlig. Med kjøleskap allerede fullt opp med sukkerfri red bull, pekte hun og sa «snart kan jeg drikke dette». Det var vel dag 1 etter hun var hjemme igjen…Hun drikker ikke red bull samtidig som hun ammer (eller pumper) kan jo være bevis på at hun allerede hadde «planlagt» å ikke amme fra start, og at det snart er tid for mme. Ikke at det er noe galt med mme, men det blir jo da ganske åpenbart at hun skal gjøre dette for mer egentid etterhvert, og at hun ikke har vært ærlig fra start. Det at amming var så koselig i starten, virker litt som hun sakte men sikkert skulle venne hennes publikum til at amming ikke var noe for henne. Tror folk hadde reagert sterkere om hun gikk rett på mme, så det vil hun vel helst unngå. Det må jo nesten ha vært planlagt fra start også at pumping var det hun skulle gjøre ganske raskt. Kanskje hun fikk tips av en venninne hvordan hun skulle gjøre det da hun spilte inn en podcast episode? Tips om hvordan hun skal klare å få egentid…er jo ikke lenge til Stina må fylle på vipper f ex. Før fødselen var det jo så mange innlegg om hvordan det vanepregede paret skal klare seg med en ny sjef i huset. De virker desperate på å bevise seerne at de klarer å opprettholde livsstilen de hadde før, selvom de nå har en nyfødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 9 timer siden #8623 Del Skrevet 9 timer siden HalloDoktor skrev (1 time siden): Det er vel ingen (i alle fall veldig få) her som mener problemet er at Stina har valgt å ikke amme. Det er ingen tvil om at amming er det beste for barnet (forskningsbasert, kan ikke diskuteres), men det finnes mange gode grunner til å la være å amme. Det ligger nok mye mer bak denne avgjørelsen enn det Stina sier, og det at hun velger å ikke amme er jo egentlig bare hennes sak. Det i alle fall jeg reagerer på er (som mange også har sagt allerede) måten hun fremstiller det på og årsakene hun oppgir. Fra å si at hun har så lyst til å få amminga til å fungere, og de første par dagene sier at amming er "så koselig", til å plutselig snu og si at hun ikke får det til, at det bare er "schtuk" og gå over til fullpumping når P er 5 dager gammel fordi hun ikke fikk til amminga (etter et halvhjerta forsøk på hele 5 dager) - det er dette som irriterer meg. Når hun i tillegg påstår at hun ble anbefalt å gi flaske på sykehuset (som helsepersonell selv kan jeg ikke se for meg en eneste av mine kolleger gi dette rådet, i alle fall ikke til en som virkelig ønsker å amme) og at det er mye enklere å bare pumpe så blir det bare dumt. Hun hadde jo kjøpt inn mengder med utstyr før fødsel, og jeg har egentlig hele veien hatt inntrykk av at hun egentlig ikke ønsker å amme. I går kjøpte hun også MME, og passet på at det var den varianten som hun ikke trenger å tenke på å varme opp eller forberede på noen annen måte enn å tømme pakken oppi flaska - noe som sier meg at hun forsøker å finne den klart enkleste måten (for henne) å få mat i P på. (Jada, jeg vet at hun også sa at det ikke var sikkert de kom til å trenge disse pakkene, men vi får se...) Det er vel det eneste som passer inn i deres rigide hverdag der Stinas fokus er Stina, og det kommer alltid til å være ✨ Stina ✨. Hun har en ENORM påvirkningskraft som det virker som hun ikke er bevisst på. Jeg håper bare hun en dag klarer å innse det og tenke litt over hva hun sier før hun poster det. Det hadde faktisk vært bedre om hun bare sa at hun ikke vil amme. Kanskje hun syns det ble for mye? Kanskje det er for psykisk tøft å amme? Hun sa hun skulle amme osv, men så kom babyen og hun har endret tankesettet sitt. La dama velge selv hva hun ønsker. Det med innkjøp av mme kan være en sikkerhet for henne. Redd for å stå i en situasjon uten tilgang til å gi babyen mat. Man trenger ikke overreagere på alt hun gjør/sier. Som sagt kan det hende Stina ville amme, men fant ut at det ikke var noe for henne. Og det vet vi ingenting om. Hun er vel heller ikke pliktig til å forklare sine innerste tanker rundt dette. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8 timer siden #8624 Del Skrevet 8 timer siden RoryGilmore skrev (6 minutter siden): Kanskje man ble litt skuffa av at man har enda en influencer som er uærlig. Å ombestemme seg er ikke å lyve. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotekopp2021 Skrevet 8 timer siden #8625 Del Skrevet 8 timer siden RoryGilmore skrev (11 minutter siden): Kanskje man ble litt skuffa av at man har enda en influencer som er uærlig. Herregud hvis man går rundt og blir skuffet over hva andre foreldre velger å gjøre har man virkelig problemer. Stina og PK virker som ekstremt lykkelige og dedikerte foreldre. Babyen trenger ikke å ammes, spesielt ikke hvis mor synes det er stress. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoryGilmore Skrevet 8 timer siden #8626 Del Skrevet 8 timer siden J.. skrev (5 minutter siden): Å ombestemme seg er ikke å lyve. Kan godt hende hun ombestemte seg. Men det virker som det var planlagt fra start🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 8 timer siden #8627 Del Skrevet 8 timer siden RoryGilmore skrev (8 minutter siden): Kan godt hende hun ombestemte seg. Men det virker som det var planlagt fra start🤭 Hvorfor? Fordi hun har kjøpt inn red bull og mme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 8 timer siden #8628 Del Skrevet 8 timer siden Hun fikk redbull i en gaveboks fra ei venninne. Men hun sa at hun kom til å vente med å drikke den da hun var usikker på om hun kunne drikke det mens barnet får morsmelk. Så innmari dumt å si at hun har «planlagt» å ikke amme fra start fordi det var redbull i kjøleskapet 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 8 timer siden #8629 Del Skrevet 8 timer siden RoryGilmore skrev (24 minutter siden): Hvorfor flere reagerer på at hun nå ikke ammer lenger er vel det at man føler seg litt lurt? Noe som også kan minne om en annen influencer. Kanskje man ble litt skuffa av at man har enda en influencer som er uærlig. Med kjøleskap allerede fullt opp med sukkerfri red bull, pekte hun og sa «snart kan jeg drikke dette». Det var vel dag 1 etter hun var hjemme igjen…Hun drikker ikke red bull samtidig som hun ammer (eller pumper) kan jo være bevis på at hun allerede hadde «planlagt» å ikke amme fra start, og at det snart er tid for mme. Ikke at det er noe galt med mme, men det blir jo da ganske åpenbart at hun skal gjøre dette for mer egentid etterhvert, og at hun ikke har vært ærlig fra start. Det at amming var så koselig i starten, virker litt som hun sakte men sikkert skulle venne hennes publikum til at amming ikke var noe for henne. Tror folk hadde reagert sterkere om hun gikk rett på mme, så det vil hun vel helst unngå. Det må jo nesten ha vært planlagt fra start også at pumping var det hun skulle gjøre ganske raskt. Kanskje hun fikk tips av en venninne hvordan hun skulle gjøre det da hun spilte inn en podcast episode? Tips om hvordan hun skal klare å få egentid…er jo ikke lenge til Stina må fylle på vipper f ex. Før fødselen var det jo så mange innlegg om hvordan det vanepregede paret skal klare seg med en ny sjef i huset. De virker desperate på å bevise seerne at de klarer å opprettholde livsstilen de hadde før, selvom de nå har en nyfødt. Seriøst, føler seg lurt? Da er det faktisk på tide at folk skaffer seg et liv og la folk gjøre hva de vil, influencer eller ikke! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venno Skrevet 8 timer siden #8630 Del Skrevet 8 timer siden Alt en skal henge seg opp i... synes de klarer seg fint jeg. Er gjerne ikke alt de deler og det må være greit. Ungen får mat, til og med morsmelk, så må det nå være det samme om det kommer fra pupp eller flaske. (Forøvrig så er det MYE mer jobb med flaskemating vs amming.) Som sagt, syns de klarer seg fint og de må få finne sine måter å gjøre det på. Selv om ikke alt er slik jeg ville ha gjort det, så er det langt i fra feil... det kan være helt riktig for dem! Det er mye jeg forundrer meg over både med de og med andre influensere. Det er ikke for alle å dele alt fra hverdagen. De har en økonomisk frihet (og forbruk) som de fleste av oss kan se langt etter, men jeg ville aldri ha byttet med dem. De lever av at vi følger dem. Slutt å plukk på alt de gjør! Har du ikke noe positivt å si, så kan du godt la være.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 8 timer siden #8631 Del Skrevet 8 timer siden Wenda skrev (1 minutt siden): Hun fikk redbull i en gaveboks fra ei venninne. Men hun sa at hun kom til å vente med å drikke den da hun var usikker på om hun kunne drikke det mens barnet får morsmelk. Så innmari dumt å si at hun har «planlagt» å ikke amme fra start fordi det var redbull i kjøleskapet Tror mange ikke tenker over alt de bør holde seg unna når man gir morsmelk. Jeg spiste kun brød og drakk vann i starten. Livredd for att barnet fikk i seg noe. Når man får nr 1 så er alt nytt og man lærer seg ting etterhvert. Ingen er ferdig utdannet mamma når poden kommer ut. Alt må læres 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 8 timer siden #8632 Del Skrevet 8 timer siden Hun sa da hun var ute på butikk i går at hun var glad noen sa ifra ang å ikke sette inn rester av melk i kjøleskap igjen, at hun var ikke klar over det for hun hadde lest seg opp på mme, ikke amming fordi hun var sikker på hun ikke ville få det til, antakelig har hun blitt pepra med at siden hun har silikon så kan hun «glemme» å amme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 8 timer siden #8633 Del Skrevet 8 timer siden Angel75 skrev (2 minutter siden): Seriøst, føler seg lurt? Da er det faktisk på tide at folk skaffer seg et liv og la folk gjøre hva de vil, influencer eller ikke! Ikke alt du og jeg er enig i men her er jeg enig med deg. Folk må slutte og høre på alt en influencer sier og gjør. Men kan ikke bli skuffet fordi Stina faktisk gjør ting anderledes enn planlagt. Jeg bestemte meg for en ting da jeg fikk nr 2.. jeg skulle ikke høre på alle disse rådene jeg fikk av andre mødre. Det ødela meg nesten med nr 1.. Jeg gråt nærmest 1 uke i strekk fordi jeg ikke fixet det alle sa jeg måtte gjøre for å bli en bra mamma.. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 8 timer siden #8634 Del Skrevet 8 timer siden Tessa12 skrev (2 minutter siden): Hun sa da hun var ute på butikk i går at hun var glad noen sa ifra ang å ikke sette inn rester av melk i kjøleskap igjen, at hun var ikke klar over det for hun hadde lest seg opp på mme, ikke amming fordi hun var sikker på hun ikke ville få det til, antakelig har hun blitt pepra med at siden hun har silikon så kan hun «glemme» å amme. Å jeg er så uviten på dette med silikon att jeg trodde det var vanskelig for de og amme. Men det har tydeligvis ikke noe å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoryGilmore Skrevet 8 timer siden #8635 Del Skrevet 8 timer siden Angel75 skrev (12 minutter siden): Seriøst, føler seg lurt? Da er det faktisk på tide at folk skaffer seg et liv og la folk gjøre hva de vil, influencer eller ikke! Jeg personlig føler meg ikke lurt, men nevner det som en mulig grunn til at folk her inne er «sure» for at hun ikke ammer allikavel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8 timer siden #8636 Del Skrevet 8 timer siden RoryGilmore skrev (1 minutt siden): Jeg personlig føler meg ikke lurt, men nevner det som en mulig grunn til at folk her inne er «sure» for at hun ikke ammer allikavel. Da bør jo de det gjelder jobbe med seg selv.. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 8 timer siden #8637 Del Skrevet 8 timer siden Hva hun velger ang amming eller pumping (snart erstatning garantert) er det samma for meg. MEN at dama gir ett innrykk av at det er LETTERE og pumpe enn og amme. Det finnes ingenting eklere enn en ammebaby; så sant en kommer over første kneika. Synes de virker som og ha en veldig overorganisering på ting. Hva med og leve litt i nuet, nyte denne babybobla. De er heldige som er to stk hjemme, så at de begge er oppe nattestid for at en skifter bleie og en varmer melk; Virker seriøst helt unødvendig. 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8 timer siden #8638 Del Skrevet 8 timer siden Love2017juni skrev (Akkurat nå): MEN at dama gir ett innrykk av at det er LETTERE og pumpe enn og amme. Det finnes ingenting eklere enn en ammebaby; så sant en kommer over første kneika. For HENNE er det jo tydeligvis enklere.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoryGilmore Skrevet 8 timer siden #8639 Del Skrevet 8 timer siden Love2017juni skrev (Akkurat nå): Hva hun velger ang amming eller pumping (snart erstatning garantert) er det samma for meg. MEN at dama gir ett innrykk av at det er LETTERE og pumpe enn og amme. Det finnes ingenting eklere enn en ammebaby; så sant en kommer over første kneika. Synes de virker som og ha en veldig overorganisering på ting. Hva med og leve litt i nuet, nyte denne babybobla. De er heldige som er to stk hjemme, så at de begge er oppe nattestid for at en skifter bleie og en varmer melk; Virker seriøst helt unødvendig. 😅 Ja ikke sant, helt enig. Er jo en grunn til at man får permisjon. Tror det er vanskelig når man lever av raske penger og vant til så mye oppmerksomhet daglig å ta en pause og bare leve i babybobla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 8 timer siden #8640 Del Skrevet 8 timer siden J.. skrev (4 minutter siden): For HENNE er det jo tydeligvis enklere.. Hysj, det er det ingen som gidder å høre på eller prøve å forstå 🤪 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå