Palmemor Skrevet 10 timer siden #8601 Del Skrevet 10 timer siden MiominMio skrev (23 minutter siden): Men hva har du med at hun IKKE ammer? Det lurer jeg på? Det som funker for deg fungerer kanskje ikke for andre. Jeg pinte meg gjennom amming selv, men det betyr ikke at jeg har forventning om at andre skal gjøre det samme. Er sikker på at barnet kommer til å få det helt fint med eller uten amming + oppfølging fra helsestasjon. Like lite som det alle andre her inne på dette forumet har noe med hva som helst. Det er jo ingen som har noe med verken det ene eller det andre, men vi diskuterer det jo likevel. De som er på hugget her er jo de som har slitt med amming selv, det er de som blir krenka på vegne av SB. Det later til at det går alle hus forbi at når man er en influenser har man stor påvirkningskraft. Når man høylytt går ut med at det er så "stuuuuuck" å amme, så gir man ett signal til andre usikre damer om at det er jo bare å la være. Og det er det jo forsåvit, ingen har jo noe med verken det eller om hun krøller håret eller klør seg i ræva. Men påvirkningen hun har på andre unge/usikre damer er enorm, og da bør man jo være litt forsiktig med hva man ytrer. Plutselig har man en trend med at det er kult å ikke amme, fordi det er så "sykt mye styr", og så "sinnyskt mye enklere å gi flaske". Hvilket jo er beint ut løgn. Hun legger og frem at hun ble anbefalt flaske på sykehuset. Det tror jeg ingenting på. Har 3 venninner som fødte i sommer på samme sykehus og ingen fikk den anbefalingen. Ingen helsepersonell anbefaler å ødelegge ammingen på dag en. Koppmating, ja. Men ikke flaske. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10 timer siden #8602 Del Skrevet 10 timer siden Kleppmelk skrev (36 minutter siden): Det er nå tiden for å roe fullstendig ned, ta én dag om gangen, ligge i senga med baby og heale, bli kjent, komme i gang med amming (få hjelp av ammehjelpen), sove, kose og drite i alt annet for en stund. Er det en tid i livet man kan det, er det nå med første barnet. Hvorfor mener du man må ligge til sengs for å bli kjent med eget barn/heale kroppen? Hun virker jo å være i god form etter fødsel. Viktig å være i normal aktivitet også,både for psykisk og fysisk helse sin del. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10 timer siden #8603 Del Skrevet 10 timer siden Palmemor skrev (1 time siden): Nei, så hvorfor velger hun å ikke amme? Det er jo veldig spesielt og det er jo det folk reagerer på. Og hun gjør det for å ikke bli stuck med ungen 24/7, og fordi hun ikke orker å få nattesøvnen ødelagt. Det er jo liv om å gjøre å få den ungen til å sove konstant. Det funka ikke for meg å amme, det var ikke sånn at det kom gratis. Men jeg jobba for det. Sånn som de fleste gjør. Fordi de innser at egne behov må vike når man har en nyfødt. Denne ungen er så ekstremt ønsket at jeg skjønner ikke hvorfor de velger å gjøre det sånn. Og når de velger å dele absolutt alt så må de regne med kommentarer. Men mener du att babyen til Stina ikke vokser opp og blir en staut kar fordi han ikke blir ammet? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 10 timer siden #8604 Del Skrevet 10 timer siden elskersommer skrev (Akkurat nå): Men mener du att babyen til Stina ikke vokser opp og blir en staut kar fordi han ikke blir ammet? Ja, jeg mener at alle barn som ikke blir ammet blir svake mennesker... SELVFØLGELIG IKKE. Hvor tar du det fra? Hvordan evner du ikke å lese det som blir skrevet? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10 timer siden #8605 Del Skrevet 10 timer siden Palmemor skrev (Akkurat nå): Ja, jeg mener at alle barn som ikke blir ammet blir svake mennesker... SELVFØLGELIG IKKE. Hvor tar du det fra? Hvordan evner du ikke å lese det som blir skrevet? Men hvorfor er folk da så opptatt av att dama bare MÅ amme? Jeg klarer bare ikke å forstå det.. så forklar meg? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 10 timer siden #8606 Del Skrevet 10 timer siden elskersommer skrev (7 minutter siden): Men hvorfor er folk da så opptatt av att dama bare MÅ amme? Jeg klarer bare ikke å forstå det.. så forklar meg? Jeg må ikke forklare hvorfor folk er opptatt av det. Jeg vet ikke hva andre tenker. Jeg har prøvd mange ganger å forklare hvorfor jeg mener at hun fremstiller dette ikke-problemet så voldsomt i sine kanaler. Jeg forstår ikke hvorfor hun velger å prioritere å digge seg sjæl ett kvarter etter at denne høyt etterlengtede babyen har kommet. Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke ser sin egen rolle som influenser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitron10 Skrevet 10 timer siden #8607 Del Skrevet 10 timer siden Jeg er ikke amerikansk, men oppvokst der og det var alltid mme i bilde til mødre da de må tilbake i jobb nesten rett etter fødsel. Når jeg fikk ungen min tenkte jeg for en eller annen grunn at så klart blir det det. Men gurimalla så deilig det var å amme og ta med seg Nøtteliten overalt uten å bekymre seg for tida, flasker, vann, mme, u name it. Synes at Stina, som er influensa, burde bare ta opp temaet her en gang for alle og forklar hennes avgjørelser slik at andre nybakte mødre får et mer riktig bilde av ting. Jeg er glad for at jeg ikke gikk glipp av amming og hennes påvirkningskraft kan hjelpe mange mammaer der ute med å ta et valg som passer de best, enten det er mme eller amming. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitron10 Skrevet 10 timer siden #8608 Del Skrevet 10 timer siden Sitron10 skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke amerikansk, men oppvokst der og det var alltid mme i bilde til mødre da de må tilbake i jobb nesten rett etter fødsel. Når jeg fikk ungen min tenkte jeg for en eller annen grunn at så klart blir det det. Men gurimalla så deilig det var å amme og ta med seg Nøtteliten overalt uten å bekymre seg for tida, flasker, vann, mme, u name it. Synes at Stina, som er influensa, burde bare ta opp temaet her en gang for alle og forklar hennes avgjørelser slik at andre nybakte mødre får et mer riktig bilde av ting. Jeg er glad for at jeg ikke gikk glipp av amming og hennes påvirkningskraft kan hjelpe mange mammaer der ute med å ta et valg som passer de best, enten det er mme eller amming. Og forresten jeg selv er flaskebarn da de på sykehuset sa til mamma etter 3 barn så har hun ikke nok næring igjen (feil informasjon går an selv i Norge). Har familiemedlemmer som har gitt mme over amming så er ikke imot flaskemating, bare at siden Stina har så mange følgere at hun kanskje kunne snakket litt mer rundt det og hva hun kjenner på, tenker om amming osv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 10 timer siden #8609 Del Skrevet 10 timer siden Palmemor skrev (1 time siden): Nei, så hvorfor velger hun å ikke amme? Det er jo veldig spesielt og det er jo det folk reagerer på. Og hun gjør det for å ikke bli stuck med ungen 24/7, og fordi hun ikke orker å få nattesøvnen ødelagt. Det er jo liv om å gjøre å få den ungen til å sove konstant. Det funka ikke for meg å amme, det var ikke sånn at det kom gratis. Men jeg jobba for det. Sånn som de fleste gjør. Fordi de innser at egne behov må vike når man har en nyfødt. Denne ungen er så ekstremt ønsket at jeg skjønner ikke hvorfor de velger å gjøre det sånn. Og når de velger å dele absolutt alt så må de regne med kommentarer. Fins faktisk folk som ikke VIL amme. Og det er helt greit. Selv om det ikke er greit for deg! 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 9 timer siden #8610 Del Skrevet 9 timer siden Dojakitty skrev (1 minutt siden): Fins faktisk folk som ikke VIL amme. Og det er helt greit. Selv om det ikke er greit for deg! Hvor sier jeg at det ikke er greit for meg? Og nå må folk slutte å bli krenka på andres vegne. De som reagerer mest i denne tråden på mine utsagn er de som VILLE amme, men ikke fikk det til. Slutt å syt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 9 timer siden #8611 Del Skrevet 9 timer siden Palmemor skrev (Akkurat nå): Hvor sier jeg at det ikke er greit for meg? Og nå må folk slutte å bli krenka på andres vegne. De som reagerer mest i denne tråden på mine utsagn er de som VILLE amme, men ikke fikk det til. Slutt å syt! Hvor syter jeg? Reagerer på det du skriver. Må vel være lov? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 9 timer siden #8612 Del Skrevet 9 timer siden Palmemor skrev (19 minutter siden): De som er på hugget her er jo de som har slitt med amming selv, det er de som blir krenka på vegne av SB. Nei. Jeg ammet min i ett år, og jada, jeg slet med starten. Som de fleste sikkert gjør. Det er helt ok å diskutere, men her inne blir ting sannheter. Og slått ned på med jernhånd. For om "Bruker1" satt med babyen på seg døgnet rundt, skal Stina også gjøre det. Om "Bruker2" ikke var utenfor døren før etter tre måneder skal heller ikke Stina gjøre det.. osv osv. Det antas at hun ikke bytter bleier fordi hun ikke har kapasitet (?!). Det antas at hun er mer opptatt av egentid en babyen fordi hun.. hva da.. sminker seg mens bebis sover? Dette er jo ikke "diskusjon". Dette er jo bare folk som fråtser, leter med lykt og lupe, konspirerer. Det er jo HELT meningsløst. Og ja, jeg bør sikkert ta en KG pause 🥵😅 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalloDoktor Skrevet 9 timer siden #8613 Del Skrevet 9 timer siden Det er vel ingen (i alle fall veldig få) her som mener problemet er at Stina har valgt å ikke amme. Det er ingen tvil om at amming er det beste for barnet (forskningsbasert, kan ikke diskuteres), men det finnes mange gode grunner til å la være å amme. Det ligger nok mye mer bak denne avgjørelsen enn det Stina sier, og det at hun velger å ikke amme er jo egentlig bare hennes sak. Det i alle fall jeg reagerer på er (som mange også har sagt allerede) måten hun fremstiller det på og årsakene hun oppgir. Fra å si at hun har så lyst til å få amminga til å fungere, og de første par dagene sier at amming er "så koselig", til å plutselig snu og si at hun ikke får det til, at det bare er "schtuk" og gå over til fullpumping når P er 5 dager gammel fordi hun ikke fikk til amminga (etter et halvhjerta forsøk på hele 5 dager) - det er dette som irriterer meg. Når hun i tillegg påstår at hun ble anbefalt å gi flaske på sykehuset (som helsepersonell selv kan jeg ikke se for meg en eneste av mine kolleger gi dette rådet, i alle fall ikke til en som virkelig ønsker å amme) og at det er mye enklere å bare pumpe så blir det bare dumt. Hun hadde jo kjøpt inn mengder med utstyr før fødsel, og jeg har egentlig hele veien hatt inntrykk av at hun egentlig ikke ønsker å amme. I går kjøpte hun også MME, og passet på at det var den varianten som hun ikke trenger å tenke på å varme opp eller forberede på noen annen måte enn å tømme pakken oppi flaska - noe som sier meg at hun forsøker å finne den klart enkleste måten (for henne) å få mat i P på. (Jada, jeg vet at hun også sa at det ikke var sikkert de kom til å trenge disse pakkene, men vi får se...) Det er vel det eneste som passer inn i deres rigide hverdag der Stinas fokus er Stina, og det kommer alltid til å være ✨ Stina ✨. Hun har en ENORM påvirkningskraft som det virker som hun ikke er bevisst på. Jeg håper bare hun en dag klarer å innse det og tenke litt over hva hun sier før hun poster det. Det hadde faktisk vært bedre om hun bare sa at hun ikke vil amme. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9 timer siden #8614 Del Skrevet 9 timer siden Birdo skrev (3 timer siden): Hvor er det han ikke blir møtt på sine emosjonelle behov? Står det at han ikke før det ? Nei, det var et svar til noen og derav blir spennende å se fremover 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9 timer siden #8615 Del Skrevet 9 timer siden MiominMio skrev (2 timer siden): Alt folk skal henge seg oppi trodde ikke jeg kan bli sjokka, men ser jo at folk ikke har bakkekontakt. Den handleturen etter å ha født er jo bare så god å ha (selv om man handler mat). Godt for henne at hun kommer seg ut litt. Ikke rart at unger i dag blir så tandre at de ikke tåler en dritt om man skal sy puter under armene på dem for absolutt alt. Selvsagt helt greit å dra ut men å begynne å snakke om noen dager gamle babyer og sy puter under armene blir for dumt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9 timer siden #8616 Del Skrevet 9 timer siden HalloDoktor skrev (6 minutter siden): Fra å si at hun har så lyst til å få amminga til å fungere, og de første par dagene sier at amming er "så koselig", til å plutselig snu og si at hun ikke får det til, at det bare er "schtuk" og gå over til fullpumping når P er 5 dager gammel fordi hun ikke fikk til amminga (etter et halvhjerta forsøk på hele 5 dager) - det er dette som irriterer meg. Koker vel ned i å snakke ut i fra ønsker for så etter å ha opplevd det/prøvd det at hun har ombestemt seg. Det er helt innafor,det. Forøvrig er det å bruke yrkestittel innen helse for å legge tyngde til argumentene sine regelbrudd.. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 9 timer siden #8617 Del Skrevet 9 timer siden Dojakitty skrev (15 minutter siden): Hvor syter jeg? Reagerer på det du skriver. Må vel være lov? Ja, men du kan også velge å ikke reagere. Hva bryr det deg hva jeg mener? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9 timer siden #8618 Del Skrevet 9 timer siden Palmemor skrev (47 minutter siden): Jeg må ikke forklare hvorfor folk er opptatt av det. Jeg vet ikke hva andre tenker. Jeg har prøvd mange ganger å forklare hvorfor jeg mener at hun fremstiller dette ikke-problemet så voldsomt i sine kanaler. Jeg forstår ikke hvorfor hun velger å prioritere å digge seg sjæl ett kvarter etter at denne høyt etterlengtede babyen har kommet. Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke ser sin egen rolle som influenser. Så lenge barnet har det bra og dette funker for de så må de jo bare gjøre det slik. Att jeg ikke ga meg med og amme da min første ble født er egentlig rart. Fordi hun ville ikke die.. jeg har store bryster slik att jeg fikk liksom ikke henne til og ta brystet skikkelig. Jeg gråt en hel uke på sykehuset.. men jeg fikk bare høre att du gir bare ikke opp.. kom hjem og fikk brystbetennelse men fortsatt så sa alle at du skal amme. Noen ganger må man faktisk bare gjøre det som er best for deg og sitt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornett Skrevet 9 timer siden #8619 Del Skrevet 9 timer siden Er jo en hel fabrikk på løpebånd det de driver med! Skal de ha 3!Steriliserere av flasker nå??? Dato kl. slett måling veiing, istendfor å dra ut bare puppen😳 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9 timer siden #8620 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Palmemor skrev (1 time siden): Hvor sier jeg at det ikke er greit for meg? Og nå må folk slutte å bli krenka på andres vegne. De som reagerer mest i denne tråden på mine utsagn er de som VILLE amme, men ikke fikk det til. Slutt å syt! Jeg reagerer ikke på dine utsagn fordi jeg fikk ammet. Jeg hadde plenty med melk og kunne sikkert ha solgt morsmelk til sykehuset.. Men jeg forstår faktisk de som ikke ønsker og amme. Jeg reagerer på att folk nærmest mener att personer som ikke ammer ikke er en bra mamma. Barn vokser opp uten dette. Å Stina gir jo morsmelk. Men på flaske Endret 8 timer siden av elskersommer 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå