J.. Skrevet 18. november 2024 #8521 Del Skrevet 18. november 2024 snurk skrev (3 minutter siden): Det er ikke ammepress å komme med tips for å prøve å hjelpe å få til ammingen. Men å fylle KG med ammetips og historier hjelper jo ikke henne. Forøvrig er det mye ammepress i tråden. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 18. november 2024 #8522 Del Skrevet 18. november 2024 Palmemor skrev (3 minutter siden): hvorvidt hu eller andre ammer eller ei er revnende likegyldig for meg, Det er det jo åpenbart ikke,da du selv har sagt du finner det provoserende og du skriver fler innlegg om nevnte amming.. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mar124 Skrevet 18. november 2024 #8523 Del Skrevet 18. november 2024 (endret) Tenker det er fint med pumping og å gi melken på falske! Det kan bidra til amming på sint. Tror mange gir opp tidlig fordi det er vondt og vanskelig å amme i starten (for mange, meg inkludert). Viktigste må vel være at barnet får morsmelk når mor faktism har melk. Endret 18. november 2024 av Mar124 Ikke fått med meg alt, og tror jeg kritiserte på feil grunnlag 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 18. november 2024 #8524 Del Skrevet 18. november 2024 J.. skrev (14 minutter siden): Det er det jo åpenbart ikke,da du selv har sagt du finner det provoserende og du skriver fler innlegg om nevnte amming.. Ja jeg blir provosert over at hun bare kaster vekk denne gaven det er å få til amming og drit misunnelig på at hun har mer enn nok melk, men velger det bort for egne behov. Og det må være greit at jeg syns. Hun velger å blottlegge livet sitt, KG velger å åpne for mulighet for å si sin mening, og da gjør jeg det. Det må du snart slutte å la deg provosere over, du som kommenterer absolutt alt negativt som kommer her 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 18. november 2024 #8525 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg ammet begge mine og hadde plenty med melk fra dag 1.. jeg sleit også i starten fordi jeg fikk ikke barnet til og die skikkelig. Å det ble masse masse tårer de 2 første ukene. Tårer fordi alle rundt meg sa att dette fikk jeg pent klare. Barnet måtte ammes. Men jeg synes dette med amming har tatt helt av. Damer må få gjøre det de selv mener er best. Barn vokser opp selv om de får morsmelk på flaske. Hvorfor skal vi sitte å være irritert på en nybakt mor fordi hun velger og gjøre det anderledes? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 18. november 2024 #8526 Del Skrevet 18. november 2024 snurk skrev (1 time siden): Men nå er det jo slik at Stina egentlig vil amme. Hun sliter tydeligvis med å få babyen til å ta brystet. Det er ikke ammepress å komme med tips for å prøve å hjelpe å få til ammingen. Å gi opp ammingen knapt en uke etter man har født, da har man nesten bestemt seg på forhånd for å ikke ville. Helt fint at du ikke ville amme, det har ingen andre noe som helst med. Men for Stina sin del så har hun jo uttrykt at hun egentlig ønsker å få til ammingen, og da er det jo veldig synd at hun ikke får den hjelpen hun burde fått. At sykehuset har introdusert flaske bare noen timer etter at babyen er født er for meg veldig merkelig... Nei, greia er jo at hun egentlig ikke vil. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 18. november 2024 #8527 Del Skrevet 18. november 2024 Fenomen skrev (16 minutter siden): Nei, greia er jo at hun egentlig ikke vil. Har hun fortalt deg dette personlig? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 18. november 2024 #8528 Del Skrevet 18. november 2024 Fenomen skrev (19 minutter siden): Nei, greia er jo at hun egentlig ikke vil. Pluss at det er er nok ikke lett i den verden de er vant med å leve i, 7.30 er natta. Det er for tidlig å spise middag kl 16, for da spiser de lunsj osv. klart det er en omstilling når et lite barn velter om på alle de tvangspregede vanene der i huset. Men hvis man ikke skjønner såpass før man får barn, da er det lyset på men ingen hjemme altså.. som forventet vil jeg si. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 18. november 2024 #8529 Del Skrevet 18. november 2024 Bibbi_ skrev (2 timer siden): Følger ikke disse slavisk, men hva mener du med 6 og 6 timer? PF har han 6 timer, så har Stina han 6 timer, og så PF igjen 6 timer..gjennom hele døgnet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet 18. november 2024 #8530 Del Skrevet 18. november 2024 Empressiell skrev (15 timer siden): Det jeg får litt inntrykk av er at de kanskje loker litt mye rundt på natta. De kjenner ikke babyen sine signaler så godt enda, det hintet hvertfall Stina til. Sier ikke det er sånn det er, men det er det jeg får inntrykk av. Hvis baby, for eksempel, rekker å kave seg opp nok etter oppvåkning og blir forbanna, overtrøtt og sulten, så gjør man det mye mer vanskelig for alle sammen. Hvis de er sånne som MÅ skifte bleie først før amming (fordi de er slavisk opptatt av rutinen) som både vekker opp og utsetter matingen, så kan det også få baby til å tippe litt over. Si at Philip skal ut av soverommet, inn på stellebordet med masse lys og bråk så er det nok ikke såååå lett å bare legge han til igjen. Igjen: dette er et veldig «hva om, at, hvis» scenario. Vet jo ikke hvordan rutinen deres er på natta. Jeg har ikke fått fulgt helt med i det siste. Min erfaring er bare at jo mer baby blir oppkavet på grunn av stimuli (lys, lyd og skifting), jo verre blir det. Jeg bare teoriserer litt nå. Baserer det litt på det de sier om at PF skifter bleie mens Stina varmer opp flaska. Det gir inntrykk av at hele huset står opp for å gi mat, da. Uansett så er det noe hver enkelt må finne ut av. Selv om jeg er enig i at amming er sykt mye mer lettvint enn flaske, da jeg har prøvd å ha kun et flaskebarn første gangen, og fullammer andremann. Dette er en totalt ukjent baby på sosiale medier, og vi kjenner ikke til alle mulige ting hva gjelder hva og hvorfor. Min første var (ikke all verdens) prematur og hadde mye gulsott, men selv da det ga seg så sov hun veldig tungt, og våknet ikke til mating av seg selv. Hun hadde også litt lavere fødselsvekt enn svangerskapets lengde, så vi skulle mate hver tredje time hele døgnet. Det var også det som var anbefalt for min melkeproduksjon. Siden hun var sløv så fikk vi tips om å skifte bleie for å vekke litt slik at hun i det hele tatt var våken nok til å suge litt (sugesvak) OG få i seg flaske (for å få nok mat siden hun ble så sliten). Vi gjorde det som regel bare i senga hvis det var tiss, men det var nødvendig for at hun skulle få i seg mat, selv om bleieskift, amming, mm på flaske, mme på flaske og pumping var styrete for meg og far. Med hele den regla så var også vi to om å stå opp i starten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 18. november 2024 #8531 Del Skrevet 18. november 2024 Da var det slutt på filter fri Stina på PF sin snap. Så sinnsykt teit.. den ene snappen med Stina «soft and natural» filter. Resten filterfritt. BLIR FOR DUMT 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 18. november 2024 #8532 Del Skrevet 18. november 2024 Dojakitty skrev (44 minutter siden): Da var det slutt på filter fri Stina på PF sin snap. Så sinnsykt teit.. den ene snappen med Stina «soft and natural» filter. Resten filterfritt. BLIR FOR DUMT Får ikke opp noen nye snapper derfra nå så kan ikke uttale meg om noe som har skjedd nå, men det er da ingen hemmelighet at pellek ikke bruker filter, også når Stina er med på hans snap. De har på ingen måte lagt noe skjul på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 18. november 2024 #8533 Del Skrevet 18. november 2024 Wenda skrev (3 minutter siden): Får ikke opp noen nye snapper derfra nå så kan ikke uttale meg om noe som har skjedd nå, men det er da ingen hemmelighet at pellek ikke bruker filter, også når Stina er med på hans snap. De har på ingen måte lagt noe skjul på det. Hva er poenget ditt? Det står det er filter på hennes bilde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 18. november 2024 #8534 Del Skrevet 18. november 2024 MzMe skrev (1 time siden): PF har han 6 timer, så har Stina han 6 timer, og så PF igjen 6 timer..gjennom hele døgnet. Spesielt..men, de er vel sammen de tre også de timene? Går vel ikke 12 timer uten ungen på hver av de? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilliee Skrevet 18. november 2024 #8535 Del Skrevet 18. november 2024 Syns hun få veldig mye ufortjent kritikk nå! Folk henger seg opp i alle mulige detaljer av hva hun gjør som nybakt mamma. La henne gjøre det som fungerer for henne! 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 18. november 2024 #8536 Del Skrevet 18. november 2024 Lzzy skrev (Akkurat nå): Jeg endret det etterpå, fordi ikke meningen min kom fram på riktig måte. Så du får lese om igjen. Driter ikke i barns trygghet, men syns det er mye som er hysteri. Skjønner som sagt når babyen blir eldre og mer mobil. Men spedbarn sover ganske rolig. Ferdig diskutert. Spiller jo ingen rolle hva din personlige mening er,når det strider mot anbefalingene. Spedbarnsdød er ikke hysteri,det er harde fakta om en opplevelse som desverre kan ramme hvem som helst. Å følge bl.a LUBs råd,KAN minimere sjansen for dette. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyblade Skrevet 18. november 2024 #8537 Del Skrevet 18. november 2024 Lzzy skrev (3 minutter siden): Jeg endret det etterpå, fordi ikke meningen min kom fram på riktig måte. Så du får lese om igjen. Driter ikke i barns trygghet, men syns det er mye som er hysteri. Skjønner som sagt når babyen blir eldre og mer mobil. Men spedbarn sover ganske rolig. Ferdig diskutert. Virker dessverre som at du driter i barns trygghet når du antyder at det er viktigere hvordan det SER ut når babyen skal sove enn hva som er trygt. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 18. november 2024 #8538 Del Skrevet 18. november 2024 Beyblade skrev (1 minutt siden): Virker dessverre som at du driter i barns trygghet når du antyder at det er viktigere hvordan det SER ut når babyen skal sove enn hva som er trygt. Som sagt, les over! Trenger ikke å dra den lenger nå. Brukerdebatt? 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 18. november 2024 #8539 Del Skrevet 18. november 2024 Uten ammepress hadde vi hatt like lav ammestatistikk som USA. Takk gudskjelov for ammepress!! Å amme er forebyggende og helsefremmende for mor og barn. Man må jobbe litt for å få til amming. Både mor og barn skal lære, og det er ikke lett i starten. For meg har det alltid gått et par måneder før ammingen gikk knirkefritt. Har også ammet med skjold de første 2-3 mnd fordi babyene ikke fikk godt nok tak før de ble litt større og sterkere. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 18. november 2024 #8540 Del Skrevet 18. november 2024 HMK skrev (3 minutter siden): Uten ammepress hadde vi hatt like lav ammestatistikk som USA. Takk gudskjelov for ammepress!! Amming i USA er jo sett på som skittent og rart,de har jo generelt et helt forvaklet syn på normale kroppsfunksjoner (feks amming) og seksual funksjon.. USA er ikke et land å se i mot for noe særlig,i det store og hele.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå