Pinkpashion Skrevet 17. november 2024 #8481 Del Skrevet 17. november 2024 Prelunia skrev (3 minutter siden): Herlighet.. Alt som skal kritiseres. Viktigste er vel at barnet får mat- så får de gjøre sånn som passer de best. Jeg gjorde det helt likt med mitt ene barn da det ble født- av samme grunn, kveldsuro og mye kav ved puppen. Jeg pumpa- pappaen ga flaske, gjorde det i 2 mnd kanskje, og etter det hadde barnet vokst og puppen var ikke stor - og null uro ved puppen fordi han fikk tak med en gang. Fullamma i 6 mnd uten noen som helst tillegg. Pappaen fikk bidratt mer under en tid da det ellers kun er pupp, jeg kunne hvile litt, babyen slapp å kave uten å få tak. Alle var happy. Alt må vel ikke kritiseres? La foreldre gjøre det som passer de. Hadde babyen blitt vannskjøtet hadde jeg skjønt kritikken - men tror jo dette barnet får all den tryggheten, nærheten, maten og stelle det trenger- pg et ønsket. Noe som er langt fra virkeligheten for en del barn. Det er vel strengt tatt ingen som kritiserer flaskemating, enten det er med morsmelk eller erstatning. Folk generelt er bryr seg faktisk ikke om hva hun gir barnet sitt. Men heller fastslår at dette er en dum retning å gå (og i verste fall en lettvint løsning her og nå, men som på sikt kan føre til ufrivillig ammestopp) hvis man oppriktig ønsker å fullamme, og det er helt bak mål at hun som influenser fronter sin «geniale løsning» på sin plattform, når den er stikk i strid med anbefalningene. Hun kunne latt være å si noe som helst, og i dette tilfellet hadde det faktisk vært bedre, fremfor å blottlegge sin «geniale løsning» til potensielle nybakte mødre eller kommende mødre. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 17. november 2024 #8482 Del Skrevet 17. november 2024 Pinkpashion skrev (4 minutter siden): Det er vel strengt tatt ingen som kritiserer flaskemating, enten det er med morsmelk eller erstatning. Folk generelt er bryr seg faktisk ikke om hva hun gir barnet sitt. Men heller fastslår at dette er en dum retning å gå (og i verste fall en lettvint løsning her og nå, men som på sikt kan føre til ufrivillig ammestopp) hvis man oppriktig ønsker å fullamme, og det er helt bak mål at hun som influenser fronter sin «geniale løsning» på sin plattform, når den er stikk i strid med anbefalningene. Hun kunne latt være å si noe som helst, og i dette tilfellet hadde det faktisk vært bedre, fremfor å blottlegge sin «geniale løsning» til potensielle nybakte mødre eller kommende mødre. Dette!! Jeg gir blanke i hva hun og andre influensere velger å gjøre, men de har så voldsom påvirkning på andre at de kunne med fordel brukt litt tid på å tenke gjennom hva de legger ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Interiørgla Skrevet 17. november 2024 #8483 Del Skrevet 17. november 2024 Pinkpashion skrev (1 minutt siden): Det er vel strengt tatt ingen som kritiserer flaskemating, enten det er med morsmelk eller erstatning. Folk generelt er bryr seg faktisk ikke om hva hun gir barnet sitt. Men heller fastslår at dette er en dum retning å gå (og i verste fall en lettvint løsning her og nå, men som på sikt kan føre til ufrivillig ammestopp) hvis man oppriktig ønsker å fullamme, og det er helt bak mål at hun som influenser fronter sin «geniale løsning» på sin plattform, når den er stikk i strid med anbefalningene. Hun kunne latt være å si noe som helst, og i dette tilfellet hadde det faktisk vært bedre, fremfor å blottlegge sin «geniale løsning» til potensielle nybakte mødre eller kommende mødre. Nå har det seg sånn at hun lever av å blottlegge livet sitt på denne plattformen. Livet hennes er akkurat nå som nybakt mamma og det er dette livet hun deler. Så alt som skjer på dag og natt blir dokumentert og lagt ut. Hun har også sagt at det hun legger ut ikke er i sanntid pga redigering og div. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 17. november 2024 #8484 Del Skrevet 17. november 2024 Illusen skrev (6 timer siden): Kl. 07:35 i dag tidlig spiste Stina en liten «natt-snacks» imens hun varmet melk til baby. Det skulle gis flaske, og ikke skiftes bleie - slik at han forhåpentligvis sovnet fortere igjen. Kl. 11:59 postes det om morgen med baby. Da våknet de for 45 min siden. De går nå hjemme å styrer døgnet som de vil. Morgen midt på dagen og natt til langt utpå formiddag… Nå i begynnelsen er det vel ikke så farlig, men blir spennende å se hvordan de løser alle de vanene de har hatt fremover. Jeg sov/lå også i sengen til 11-12 med første barn. Hvis det er den tiden av døgnet man får litt søvn må da det være greit 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 17. november 2024 #8485 Del Skrevet 17. november 2024 Interiørgla skrev (2 minutter siden): Nå har det seg sånn at hun lever av å blottlegge livet sitt på denne plattformen. Livet hennes er akkurat nå som nybakt mamma og det er dette livet hun deler. Så alt som skjer på dag og natt blir dokumentert og lagt ut. Hun har også sagt at det hun legger ut ikke er i sanntid pga redigering og div. Her er jeg faktisk helt uenig med deg. Nettopp fordi hun er influenser, er det ekstra viktig å tenke over hva man legger ut. Og strider det med for eksempel Helsedirektoratets anbefalninger, så bør man heller holde kjeft. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 17. november 2024 #8486 Del Skrevet 17. november 2024 Tråden er ryddet for persondebattt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. november 2024 #8487 Del Skrevet 17. november 2024 Pinkpashion skrev (7 minutter siden): Her er jeg faktisk helt uenig med deg. Nettopp fordi hun er influenser, er det ekstra viktig å tenke over hva man legger ut. Og strider det med for eksempel Helsedirektoratets anbefalninger, så bør man heller holde kjeft. Hun anbefaler/oppfordrer ikke til å gjøre som henne,bare fordi hun viser hvordan hun gjør ting. Folk burde da klare å tenke selv,og evt kontakte helsestasjon/lege for rådgiving,ikke en influencer.. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 17. november 2024 #8488 Del Skrevet 17. november 2024 Nå må dere gi dere. Babyen får morsmelk, det er bra, Stina har god melkeproduksjon, det er bra, de deler på ansvaret så begge får sove - det er også bra. Babyen har det fint og foreldrene har det fint. 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 17. november 2024 #8489 Del Skrevet 17. november 2024 Pinkpashion skrev (27 minutter siden): Det er vel strengt tatt ingen som kritiserer flaskemating, enten det er med morsmelk eller erstatning. Folk generelt er bryr seg faktisk ikke om hva hun gir barnet sitt. Men heller fastslår at dette er en dum retning å gå (og i verste fall en lettvint løsning her og nå, men som på sikt kan føre til ufrivillig ammestopp) hvis man oppriktig ønsker å fullamme, og det er helt bak mål at hun som influenser fronter sin «geniale løsning» på sin plattform, når den er stikk i strid med anbefalningene. Hun kunne latt være å si noe som helst, og i dette tilfellet hadde det faktisk vært bedre, fremfor å blottlegge sin «geniale løsning» til potensielle nybakte mødre eller kommende mødre. Som sagt, jeg gjorde helt likt som henne de første månedene - og fullamma i 6 mnd, uten å måtte gi noe tillegg. Hadde jeg ikke pumpet den første tiden og gitt det på flaske er jeg sikker på at jeg hadde sluttet å amme siden det var så mye kaving, frustrasjon og uro. Så det kan fungerer for noen selv om det er "imot" anbefalingene... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 17. november 2024 #8490 Del Skrevet 17. november 2024 For babyer så er det ulik sugeteknikk på flaske og bryst. Melka kommer også raskere fra flaske så ofte ender det opp med at babyen vil ha flaske og ikke bryst. Noe så enkelt som å amme når man får ser til?! Maten er med overalt og enkelt tilgjengelig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 17. november 2024 #8491 Del Skrevet 17. november 2024 Prelunia skrev (10 minutter siden): Som sagt, jeg gjorde helt likt som henne de første månedene - og fullamma i 6 mnd, uten å måtte gi noe tillegg. Hadde jeg ikke pumpet den første tiden og gitt det på flaske er jeg sikker på at jeg hadde sluttet å amme siden det var så mye kaving, frustrasjon og uro. Så det kan fungerer for noen selv om det er "imot" anbefalingene... men i forkant har hun vært tydelig på at hun må sove, hun skal ikke slutte å være seg, hun snakker allerede om å kunne dra på senteret uten babyen.. babyen er ikke en uke gammel engang og hun maser allerede om natteuro, mangel på søvn og rutiner. Mulig hennes venninne har hatt litt vel innflytelse her 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 17. november 2024 #8492 Del Skrevet 17. november 2024 Stavangebrud2012 skrev (1 time siden): Hæ? Hva er poenget med det? Går jo mot alle anbefalingene, mye mer kavete.. hun vet best. Gratulerer med å få en sugeforvirret baby. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Kaizer Skrevet 17. november 2024 #8493 Del Skrevet 17. november 2024 Marsipan123 skrev (2 timer siden): Hun sa en gang før fødselen at hun skulle pumpe og gi flaske slik hun slapp å «være stuck til babyen 24/7». Uff, så trist… Det er jo sånn det er å være mamma til en baby. Den skal være stuck til mammaen sin. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. november 2024 #8494 Del Skrevet 17. november 2024 Ungen får mat, brystmelk og ammes. Det går bra! For å sammenligne ser det ut for meg at Stina har morsfølelsen og tilknytningen på plass i motsetning til en viss annen der ungen nesten kunne vært et romvesen. 15 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Empressiell Skrevet 17. november 2024 #8495 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Klump skrev (7 timer siden): De fleste synes vel at amming er tusen ganger enklere på natten? Skjønner ikke helt logikken. Ødelegger jo også produksjonen om hun ikke ammer eller pumper tilsvarende det hun normalt sett ville ammet på en natt. Folk gjør hva de vil og jeg bryr meg ikke om folk ammer eller ikke, men å si at det er mer lettvint å gi flaske på natt er heller merkelig. Det jeg får litt inntrykk av er at de kanskje loker litt mye rundt på natta. De kjenner ikke babyen sine signaler så godt enda, det hintet hvertfall Stina til. Sier ikke det er sånn det er, men det er det jeg får inntrykk av. Hvis baby, for eksempel, rekker å kave seg opp nok etter oppvåkning og blir forbanna, overtrøtt og sulten, så gjør man det mye mer vanskelig for alle sammen. Hvis de er sånne som MÅ skifte bleie først før amming (fordi de er slavisk opptatt av rutinen) som både vekker opp og utsetter matingen, så kan det også få baby til å tippe litt over. Si at Philip skal ut av soverommet, inn på stellebordet med masse lys og bråk så er det nok ikke såååå lett å bare legge han til igjen. Igjen: dette er et veldig «hva om, at, hvis» scenario. Vet jo ikke hvordan rutinen deres er på natta. Jeg har ikke fått fulgt helt med i det siste. Min erfaring er bare at jo mer baby blir oppkavet på grunn av stimuli (lys, lyd og skifting), jo verre blir det. Jeg bare teoriserer litt nå. Baserer det litt på det de sier om at PF skifter bleie mens Stina varmer opp flaska. Det gir inntrykk av at hele huset står opp for å gi mat, da. Uansett så er det noe hver enkelt må finne ut av. Selv om jeg er enig i at amming er sykt mye mer lettvint enn flaske, da jeg har prøvd å ha kun et flaskebarn første gangen, og fullammer andremann. Endret 17. november 2024 av Empressiell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. november 2024 #8496 Del Skrevet 17. november 2024 Empressiell skrev (19 minutter siden): Det jeg får litt inntrykk av er at de kanskje loker litt mye rundt på natta. De kjenner ikke babyen sine signaler så godt enda, det hintet hvertfall Stina til. Sier ikke det er sånn det er, men det er det jeg får inntrykk av. Hvis baby, for eksempel, rekker å kave seg opp nok etter oppvåkning og blir forbanna, overtrøtt og sulten, så gjør man det mye mer vanskelig for alle sammen. Hvis de er sånne som MÅ skifte bleie først før amming (fordi de er slavisk opptatt av rutinen) som både vekker opp og utsetter matingen, så kan det også få baby til å tippe litt over. Si at Philip skal ut av soverommet, inn på stellebordet med masse lys og bråk så er det nok ikke såååå lett å bare legge han til igjen. Igjen: dette er et veldig «hva om, at, hvis» scenario. Vet jo ikke hvordan rutinen deres er på natta. Jeg har ikke fått fulgt helt med i det siste. Min erfaring er bare at jo mer baby blir oppkavet på grunn av stimuli (lys, lyd og skifting), jo verre blir det. Jeg bare teoriserer litt nå. Baserer det litt på det de sier om at PF skifter bleie mens Stina varmer opp flaska. Det gir inntrykk av at hele huset står opp for å gi mat, da. Uansett så er det noe hver enkelt må finne ut av. Selv om jeg er enig i at amming er sykt mye mer lettvint enn flaske, da jeg har prøvd å ha kun et flaskebarn første gangen, og fullammer andremann. Hva slags rutiner med en nyfødt baby egentlig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 17. november 2024 #8497 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Aintnofun skrev (11 timer siden): En ting jeg må si om denne tråden er at det er fullstendig uinteressant å lese alle på KG sin fødselshistorie og alle sine erfaringer med hva dere kledde på deres barn og hvordan dere ammet osv. Det må vel gå an å lage en egen tråd om alle har så lyst å snakke om seg selv? Enig. Veldig lite interessant for andre en de som gidder og skrive om det. Endret 17. november 2024 av Kratt_ Skrivefeil tror jeg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Empressiell Skrevet 17. november 2024 #8498 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Klink skrev (2 timer siden): Hva slags rutiner med en nyfødt baby egentlig? Nei, spør den som vet. Jeg har ingen faste rutiner selv enda, min er bare to måneder. Alt er litt i lufta om dagen. Det som funket i går gjør ikke det i dag og så videre. Innser at jeg har brukt ordet «rutine» for hva de gjør, og det er strengt talt få rutiner med baby så tidlig, MEN, jeg mente mer da i forhold til hva de gjør når baby våkner/skal ha mat. Noen skifter alltid bleie før mat. Noen ganger trenger man ikke skifte med mindre baby har tisset mye/bæsjet og så videre. Jeg bare sier at de slår meg som to stykker som tar ting veldig etter boka og er veldig opptatt av dette med rutiner, på alle områder i livet generelt. Som jeg sa: jeg sier ikke at dette er noe fasitsvar i det hele tatt. Det er kun jeg som teoriserer rundt ulike ting som kan virke inn på hvordan amming kan påvirkes om natta og at Stina selv har uttrykt at hun strever litt med å forstå baby sine signaler/«språk». Endret 17. november 2024 av Empressiell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 17. november 2024 #8499 Del Skrevet 17. november 2024 Aintnofun skrev (11 timer siden): En ting jeg må si om denne tråden er at det er fullstendig uinteressant å lese alle på KG sin fødselshistorie og alle sine erfaringer med hva dere kledde på deres barn og hvordan dere ammet osv. Det må vel gå an å lage en egen tråd om alle har så lyst å snakke om seg selv? Så enig! Forstår ikke alle som MÅ fortelle hvordan de har gjort alt mulig 😑 det er jo fullstendig irrelevant og uinteressant 🥱 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 17. november 2024 #8500 Del Skrevet 17. november 2024 5 dager gammel. Hu produserer melk som ei melkeku og gir opp amming. Dét provoserer meg faktisk. «Det er så mye enklere med flaske». Nei. Det er ikke det. Bruk LITT tid på å få inn teknikken så er det så mye bedre! Er ikke søsteren ammehjelp?? 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå