Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

snurk skrev (13 minutter siden):

Jeg synes også det høres styrete ut med all den pumpingen, men vi vet ikke hva som er grunnen. Hun har sagt at dette er noe de har blitt enig om på sykehuset og det kan rett og slett være at hun har fått anbefalt dette regimet fordi hun har silikonproteser, og dermed statistisk sett økt risiko for å ikke få til ammingen. 

Det fine med amming er jo hvor utrolig lettvint det er. Null behov for sterilisering av flasker og styr. Frem med puppen i mørket i natten, mor og baby døser og hormonene gjør at hun sovner lett igjen. Viktig og skille på natt og dag helt fra starten for og snu døgnrytmen til babyen. Ikke stå på kjøkkenet i flombelysning og pumpe og sterilisere. 

Virker jo som om ammingen går bra, melken renner sier hun. Må passe seg så hun ikke får overproduksjon pga pumpingen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stavangebrud2012 skrev (2 timer siden):

Synes de to virker så flinke og lærevillige jeg, alle må prøve og feile litt med førstemann. Han mannen er vel nærmere 40, så han virker moden og klar for barn synes jeg:) Heldig gutt som får vokse opp i det hjemmet med mye kjærlighet tenker jeg:) 

Ja dette tenker jeg og ! Kjærlighet i fleng i den husstanden og det er fint :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo bestemt seg for å ha ham 50/50 hver, så er vel derfor de allerede styrer med pumping og flasker slik at PF kan mate. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (1 time siden):

Hun la da nettopp ut nå for en times tid siden med fet overskrift i gult «Slik ser magen ut nå! - 4 dager etter fødsel!»

Så det nå,beklager,da tok jeg feil i hva jeg skrev.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (1 time siden):

De har jo bestemt seg for å ha ham 50/50 hver, så er vel derfor de allerede styrer med pumping og flasker slik at PF kan mate. 

Vi gjør det samme, jeg både pumper og ammer. Funker ganske fint. Personlig liker jeg ikke å amme om natta pga jeg har sovnet med barnet i fanget en gang og fikk veldig skrekken av det. Så pumper om natta og gir flaske ☺️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (2 timer siden):

Hun la da nettopp ut nå for en times tid siden med fet overskrift i gult «Slik ser magen ut nå! - 4 dager etter fødsel!»

Så det er visst fokus på kropp og utseende der i gården. 

I tillegg hadde hun også en gul overskrift på en snap tidligere i dag der det stod "slanking etter fødsel?"

Disse overskriftene med gul skrift er bare clickbaits for å få flere seere.

Jeg tror ikke Stina tenker på å slanke seg, men tenker at kroppen blir seg selv igjen når hun ammer.

Hun gikk vel heller ikke nevneverdig opp i vekt, da hun hadde for det meste kun magen

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (13 timer siden):

Hva med å delta i tråden sånn utover å henge deg opp i hva ukjente mennesker sier?

Hvordan skal jeg delta i tråden uten å henge meg opp i hva ukjente sier? Er ikke det hele greia med disse trådene - at man henger seg opp i fremmende?

Poly skrev (5 timer siden):

Skjønner virkelig ikke hvorfor hun styrer på med pumping midt på natten!

Legg baby til brystet så lærer den og suge. Det er negativt og introdusere flaske før ammingen er vel etablert. 

Melkeproduksjon går på etterspørsel. Helt vanlig og legge til baby hver tredje time til puppen. 

Det er veldig vanlig å få råd om pumping så lenge man bruker ammeskjold - for baby klarer ikke å tømme brystet ordentlig med skjold på. Hvert fall det jeg, og flere jeg kjenner, fikk beskjed om. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (19 timer siden):

Seriøst? Det er vel det andre mest brukte plagget på en baby. 

Jeg har 4 barn og har nesten ikke brukt strømpebukser men heller bukser og sokker…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (16 timer siden):

Å tenke selv gjelder jo også de som blir trigget av å se andre kose seg med baby,selv om deres egen opplevelse ikke samsvarer med andres..

Jeg blir ikke trigget. Men jeg kunne kanskje blitt det for en del år siden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (13 timer siden):

Legg baby til brystet så lærer den og suge. Det er negativt og introdusere flaske før ammingen er vel etablert. 

Melkeproduksjon går på etterspørsel. Helt vanlig og legge til baby hver tredje time til puppen. 

Det var vel fordi PF skulle overta på morgenen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SigridElise skrev (1 time siden):

Jeg har 4 barn og har nesten ikke brukt strømpebukser men heller bukser og sokker…

Nei, men du har vel _hørt om_  strømpebukse til nyfødt og er kjent med at folk bruker det? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (På 16.11.2024 den 8.40):

Når jeg fikk første barn, fikk jeg vite på barsel at lue var et av de viktigste plagget å kle på babyen med pga stort varmetap gjennom hodet. Har de sluttet å opplyse om det? 

Jeg fødte for 2 uker siden og fikk ikke noe beskjed i det hele tatt hvordan jeg skulle kle en baby. Jeg spurte men fikk bare beskjed om å spørre barnepleierne, av de fikk jeg bare beskjed om å kjenne og finne ut av barnet selv

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (51 minutter siden):

Nei, men du har vel _hørt om_  strømpebukse til nyfødt og er kjent med at folk bruker det? 

Her syntes jeg strømpebukser stramte altfor mye over magene deres, brukte ikke det. Synes en romslig bukse var bedre 

Endret av Stavangebrud2012
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte i desember i fjor. Ull fra topp til tå den første mnd foruten julekjoler🤩 Byttet fra longs til ullstrømpebukser da hun sparket av seg sokkene. Lue og sokker er et must tenker jeg da. 🥹

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (15 timer siden):

Fordi ikke alle kan amme nok. Jeg hadde brystreduksjon noen år før baby, og da hadde jeg ekstremt lite melkeproduksjon. Jeg kunne dessverre ikke amme, men med en god pumpe fikk jeg gitt noe morsmelk til baby. Så nei, melkeproduksjon går ikke nødvendigvis på etterspørsel sådan. Hvis Stina har samme problem som jeg hadde etter f.eks brystoperasjon så fungerer det ikke slikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg må si om denne tråden er at det er fullstendig uinteressant å lese alle på KG sin fødselshistorie og alle sine erfaringer med hva dere kledde på deres barn og hvordan dere ammet osv.

Det må vel gå an å lage en egen tråd om alle har så lyst å snakke om seg selv?

• Liker 27
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aintnofun skrev (1 minutt siden):

En ting jeg må si om denne tråden er at det er fullstendig uinteressant å lese alle på KG sin fødselshistorie og alle sine erfaringer med hva dere kledde på deres barn og hvordan dere ammet osv.

Det må vel gå an å lage en egen tråd om alle har så lyst å snakke om seg selv?

😂 Du får skippe innleggene da. Akkurat som jeg gjør med dine. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (6 minutter siden):

😂 Du får skippe innleggene da. Akkurat som jeg gjør med dine. 

Når det blir side opp og side ned med sånne innlegg er det uansett litt kjedelig.

Du trenger ikke å være frekk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

delias skrev (32 minutter siden):

Fordi ikke alle kan amme nok. Jeg hadde brystreduksjon noen år før baby, og da hadde jeg ekstremt lite melkeproduksjon. Jeg kunne dessverre ikke amme, men med en god pumpe fikk jeg gitt noe morsmelk til baby. Så nei, melkeproduksjon går ikke nødvendigvis på etterspørsel sådan. Hvis Stina har samme problem som jeg hadde etter f.eks brystoperasjon så fungerer det ikke slikt.

Men hun pumpet ut 100 ml etter amming. Det var mer enn jeg klarte med noen av mine, så produksjon er jo ganske bra 🙌🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (23 minutter siden):

Men hun pumpet ut 100 ml etter amming. Det var mer enn jeg klarte med noen av mine, så produksjon er jo ganske bra 🙌🏻

Virker som den er bra ja. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...