Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Måtte inn og se nå. Går det an å være så j***** negativ i hver eneste setning?? Satt bare og måpte av all den negativiteten hun klarer å spy ut. Imponerende! Og dette sitter folk og ser på dag ut og dag inn, og i tillegg forguder henne?
Måtte livet ta en positiv retning og all negativitet forsvinne i det sekundet den lille kommer til verden! Ellers kommer hun til å havne på en veldig mørk plass igjen 

• Liker 7
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen som vet om Pelle synger så bra uten «effekter»? Det er liksom ikke myyye autotune der, eller? Synes bare det høres sånn ut i klippene på Snapchat, men jeg har jo ikke snøring 😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært vitne til vondter, kynnere og rier i 14 dager ( hvertfall) - og ifølge henne er fødselen igang.  Gud hjelpe meg når hun får kjenne på hva smerter er. Hvordan skal det gå med sminke, hår, negler og fotovinkler når fødselen virkelig tar seg opp. Det blir neppe ett glansbilde for å si det sånn. Hjelpes..

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (2 minutter siden):

Er det forresten noen som vet om Pelle synger så bra uten «effekter»? Det er liksom ikke myyye autotune der, eller? Synes bare det høres sånn ut i klippene på Snapchat, men jeg har jo ikke snøring 😅

Jeg tror han er ekstremt god til å synge. Det ligger ett klipp på youtube hvor han synger i forskjellige.....nivåer? Nå har jeg glemt hva det het 😅 Elsker sangene han synger, har spillelista på i bilen hver dag. Noe må han vel kunne siden han er Big In Japan :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøflusen skrev (27 minutter siden):

Måtte inn og se nå. Går det an å være så j***** negativ i hver eneste setning?? Satt bare og måpte av all den negativiteten hun klarer å spy ut. Imponerende! Og dette sitter folk og ser på dag ut og dag inn, og i tillegg forguder henne?
Måtte livet ta en positiv retning og all negativitet forsvinne i det sekundet den lille kommer til verden! Ellers kommer hun til å havne på en veldig mørk plass igjen 

Er ikke akkurat slik at de siste 20 sidene i denne tråden skriker positivitet.

Er jo NM i verste fødsel,verste svangerskap og verste barseltid her inne..

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Empressiell
J.. skrev (4 minutter siden):

Mitt inntrykk er at dette absolutt ikke er tilfellet. Det er i så fall en veldig oversimplifisert fremstilling og en sannhet med store modifikasjoner. 

Endret av Empressiell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (1 minutt siden):

Derfor jeg måtte gi henne klikk og se det med egne øyne 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

😂 Alltid så positiv du J.

Ser ikke at folk klager her jeg. De/Vi prøver å sette ting litt i perspektiv. Selv med 6 ukers baby og knekt fot kan jeg se tilbake på det og tenke at det gikk jo fint det også😁 Rart hvor mye mer man tåler med en positiv innstilling! 

Men viktig at disse influenserne får være i fred for å sette agendaen og vinklingen ut i fra deres perspektiv. De påvirker jo ikke andre. Alle kan tenke selv ikke sant? 
Ser jo hvordan verden er. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 minutter siden):

Ingen som forsøker å skryte på seg verste svangerskap eller fødsel, men når noen med et såpass enkelt svangerskap som Stina later til å ha (selv om man ikke bor med henne/kjenner henne så filmer hun nesten hvert eneste sekund av sin våkne hverdagen) klager over hvor grusomt og krevende det har vært (og viser til naturlige plager som nesetetthet og kynnere) så er det ikke veldig rart at de som har opplevd faktiske krevende svangerskap blir provosert og forsøker å sette det litt i perspektiv..

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (4 timer siden):

Ja vel, jeg vet ikke. Hun betalte seg inn i køen da om det er bedre. 

Er vi tilbake på dette igjen? Virkelig?

Nei, ho gjorde ikke det. Jeg kom inn like raskt på samme sted i samme periode. Uten å være influenser og uten å betale meg inn. Mange andre gjorde også det. De hadde ekstra god kapasitet akkurat da, og det er generelt et av de stedene med minst ventetid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (11 minutter siden):

Jeg tror han er ekstremt god til å synge. Det ligger ett klipp på youtube hvor han synger i forskjellige.....nivåer? Nå har jeg glemt hva det het 😅 Elsker sangene han synger, har spillelista på i bilen hver dag. Noe må han vel kunne siden han er Big In Japan :)

Stilig! Voldsom stemme på han i hvert fall. Skikkelig register☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (Akkurat nå):

Stilig! Voldsom stemme på han i hvert fall. Skikkelig register☺️

Register var kanskje ordet jeg mangla! Takk! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (4 timer siden):

Hun mistet jo ikke. Hun fikk mensen, så derfor kunne de begynne på IVF på neste runde eggløsning 

Kjemisk graviditet og mensen er ikke det samme. Kjemisk er tidlig spontanabort, så jo, hun mistet, men veldig tidlig. Ifht IVF, så går det greit når det er kjemisk fordi kroppen ordner raskt opp når det er såpass tidlig spontanabort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (3 timer siden):

Ja, hun sier mye rart. Men hun fikk bare mensen. Og såvidt jeg husker begynte hun på IVF 2 uker etter, det er vel da man får eggløsning igjen.. Så det er mye rart som kommer ut av munnen hennes 🫢

Man begynner på hormoner når man får mensen, ikke når man får EL. Eller i Stinas tilfelle, da hun mistet (kjemisk er tidlig spontanabort, uansett hvor mange ganger folk prøver å si noe annet i denne tråden).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (6 minutter siden):

Man begynner på hormoner når man får mensen, ikke når man får EL. Eller i Stinas tilfelle, da hun mistet (kjemisk er tidlig spontanabort, uansett hvor mange ganger folk prøver å si noe annet i denne tråden).

Teoretisk er det jo slikt. Men når kjemisk abort er så vanlig som det er så går det an å dempe det litt. Trenger ikke gi seg selv og andre mer traumatiske opplevelser enn nødvendig kanskje? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (26 minutter siden):

Kjemisk graviditet og mensen er ikke det samme. Kjemisk er tidlig spontanabort, så jo, hun mistet, men veldig tidlig. Ifht IVF, så går det greit når det er kjemisk fordi kroppen ordner raskt opp når det er såpass tidlig spontanabort. 

Ja, men såvidt jeg skjønner så er det fordi man tester for tidlig at man i de fleste tilfellene oppdager det? Da jeg fikk mitt første barn for ørten år siden husker jeg jordmor sa til meg at veldig mage opplevde å miste tidlig, og at man fikk mensen 1-2 dager for sent. 
Det er jo trist at en graviditet ikke fører frem når man ønsker det så inderlig, men jeg syns det er voldsomt å si at man har mistet sitt ufødte barn. Jeg personlig tenker det er forbeholdt faktiske spontanaborter, og ikke en forsinka mens.

"– Når en graviditet stopper opp veldig tidlig, kaller vi det en biokjemisk graviditet, og noen sier bare kjemisk graviditet. Du kan få positiv graviditetstest i dagene før eller rundt forventet menstruasjon, men det er ikke lenger noe embryo under utvikling, forklarer fertilitetsspesialist og daglig leder Jon Hausken ved Klinikk Hausken."

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Palmemor skrev (4 timer siden):

Enig meg deg. Hun kunne blåst ut til PF. Ja, jeg skjønner hun er lei. Det er lov. Alle er lei på slutten. Men å sitte sånn å klage på absolutt alt, om at kroppen hennes ikke klarer, at de måtte slite for å bli gravide, at de har prøvd i en evighet... Prøv å vær litt nyansert da. Også den bitterheten mot hun stakkaren som oppdaget at hun var gravid i uke 12. Ærlig talt. 

FruRosa skrev (4 timer siden):

Det stemmer ikke helt!

Hun testet tidlig, og fikk positiv test. Noen få dager senere mistet hun/fikk mensen (kjemisk graviditet), og begynte på IVF samme dagen.

Det de fleste reagerte på var utsagnet "mistet sitt ufødte barn" Den er drøøøøøy.

esk skrev (3 timer siden):

Jepp, og om jeg ikke husker feil vinklet hun det til at hun hadde mistet sitt ufødte barn 🫣 Hadde hun ikke testet seg fordi hun var på vei til å kjøpe kostbare IVF-medisiner hadde det vært som en vanlig mens. Forstår selvsagt at det var veldig vondt å gå gjennom, men hun mistet ikke noe barn, nei!

Dette. En ting er tidlig spontanabort, men "mistet sitt ufødte barn" Come on! Snakk om og overdrive.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (3 timer siden):

Hun fikk positiv test, måtte ta test før ivf start, det var vel et befrukta egg som ikke hadde festet seg, men ja hun fikk mens dagen etter. 

Det må faktisk feste seg for at man skal begynne å produsere HCG og dermed få positiv test.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (58 minutter siden):

Teoretisk er det jo slikt. Men når kjemisk abort er så vanlig som det er så går det an å dempe det litt. Trenger ikke gi seg selv og andre mer traumatiske opplevelser enn nødvendig kanskje? 

At det er vanlig hjelper fint lite for den som står i det. Har opplevd 6 kjemiske selv, og det gjør vondt. Man rekker å glede seg, tenke over hvem som er der inne, skrive opp termindatoen i kalenderen og se for seg livet med den lille, for så å plutselig miste alt igjen. Det er lov å reagere på det selv om mange andre også opplever det samme, og selv om det kunne vært verre. Da jeg mistet i uke 10 var det selvsagt verre, men det var likevel vondt med kjemisk. Både ved kjemisk og den i uke 10 var jeg også veldig klar over at venninnene mine, hvor den ene har opplevd dødfødsel og den andre har opplevd å miste sin 2 år gamle sønn, har det mye verre enn meg. Likevel var mine spontanaborter vonde. Personlig kaller ikke jeg det å miste et barn. Jeg kaller det tidlig spontanabort og spontanabort. Jeg synes likevel ikke man trenger å halshugge noen for at de føler tapet ganske voldsomt og uttrykker det. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (2 timer siden):

Speil faller ikke ned og knuser helt av seg selv. Og det skjedde i går kveld selv om de poster det først nå. 

Joda det kan skje. Har selv opplevd det et par ganger at speil eller bilder bare plutselig faller ned. Ikke noe rart med det. Kan være vibrasjoner og mye mer som er årsaken

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...