Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Seroquel skrev (12 minutter siden):

Jeg tror de fleste kan enten ta på empati hatten eller relatere til at det er tungt på slutten av et svangerskap. Kroppen er annerledes og plager melder seg, det gjør det også for Stina. Tror også de fleste kan forstå at når det er første gang så er man usikker og at man må gå gjøre seg sine egne erfaringer gjennom prosessen. Det som gjør meg så engasjert er bl.a det at hun «selger» fødselen på snap med clickbait for vinningen sin del. Hun plukker og setter sammen sin egen historie slik at det ikke går helt opp, men skaper engasjement. Og at hun ikke virker til å ville prøve, selv om alt er helt normalt. Som hun absolutt er heldig å oppleve og burde hyller! Enda så lenge hun har ventet på å bli gravid. Det går liksom ikke fort nok med noe. Prioriteringene er rettet stort sett i retning Stina. 

For eksempel det at hun prøver å understøtte argumenter for induksjon med ulike «historier» for å kamuflere (min antagelse) at det egentlig er hun som er pådriver og ønsker å bli satt i gang fordi hun er sliten/lei. Så da forteller hun at helsepersonell (gyn/jordmor) har sagt at det er potensielt risiko for henne og barnet å gå hjemme i latens i noen knappe dager med «rier». Det er så skummelt at hun sier dette i en offentlig story hvor mange gravide (og kanskje uvitende) kjøper det hun sier. Og dermed kan bli redd for å være hjemme i latensfasen selv.

Hun legger det også frem det med induksjon på en måte som at sykehuset ringte henne for å tilby dette. Dette kan jeg neppe se for meg stemme, hvis ikke hun selv stadig har diskutert tema på tlf/kontroller. Og da tipper jeg det er hun som har tatt op tema. Håper hun møter en garva gyn i morgen som forteller henne at hun må faktisk stå i det og heller omfavne denne relativt korte tiden sett i det store perspektiv.

Enig her. Nå ser jeg at hun har en lang rant om at hun er «drittlei hele graviditeten» da de har brukt så lang tid på å faktisk bli gravide i tillegg osv. Sinna som en tørk på alt og alle virker det som (ikke fått hørt alt hun sier, men ser litt av teksten og ansiktsuttrykkene hennes 😅) Jada, jeg forstår man er fed up av svangerskapet på slutten som sagt men nå er hun veldig, veldig heldig som først kan sitte der å faktisk være fed up av en graviditet også da 🙈 Liker heller ikke at hu alltid skal være så aggressiv når folk stiller henne spørsmål. Kan ikke skylde på graviditeten heller her, for sånn har Stina alltid vært..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, men nå fikk jeg henne litt opp i halsen her også.. måtte faktisk inn å høre på ranten hennes og hun snakker om at hun har hatt «en svært krevende graviditet»?? Fordi hun har hatt bukser som strammer av kynnere, vondter i kroppen, tett i nesa og gudene veit hva hu ikke har vært plaget av…

Altså, dette er jo helt naturlige og normale plager ved et svangerskap. Hatt det og masse annet i begge mine svangerskap, men følte meg sykt heldig i forhold til andre. Det kan så absolutt ikke kategoriseres som noe krevende svangerskap på papiret i hvert fall. Hun føler nok det, men da kan du ikke gå rundt og skryte av hvor enormt høy smerteterskel du har i hvert fall.. omg, tenk hun i aktiv fødsel 🙈

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne med fordel øvd på å snu tankegangen sin til noe positivt og se litt mer utover istedet for innover. 🤔

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (56 minutter siden):

Tror ikke vi skal spekulere så mye i om det er rier eller kynnere. Når man er så nære termindato kan det fint være det som kalles modningsrier/maserier. Spesielt når man sjekkes på sykehuset og det registreres der. De kan også dabbe av litt for så og komme igjen (derav maserier). Det kaller jordmødrene det for, også

Poenget her er ikke om det er kynnere eller modningsrier/maserier, men måten Stina, med sin EKSTREMT høye smerteterskel, har lagt det frem som "ekstremt smertefulle rier", noe som i alle fall jeg (og jeg vil tippe mange flere) forbinder med å ha kommet litt lengre i fødselen enn latensfase med 1 cm åpning...

Seroquel skrev (45 minutter siden):

Jeg tror de fleste kan enten ta på empati hatten eller relatere til at det er tungt på slutten av et svangerskap. Kroppen er annerledes og plager melder seg, det gjør det også for Stina. Tror også de fleste kan forstå at når det er første gang så er man usikker og at man må gå gjøre seg sine egne erfaringer gjennom prosessen. Det som gjør meg så engasjert er bl.a det at hun «selger» fødselen på snap med clickbait for vinningen sin del. Hun plukker og setter sammen sin egen historie slik at det ikke går helt opp, men skaper engasjement. Og at hun ikke virker til å ville prøve, selv om alt er helt normalt. Som hun absolutt er heldig å oppleve og burde hyller! Enda så lenge hun har ventet på å bli gravid. Det går liksom ikke fort nok med noe. Prioriteringene er rettet stort sett i retning Stina. 

For eksempel det at hun prøver å understøtte argumenter for induksjon med ulike «historier» for å kamuflere (min antagelse) at det egentlig er hun som er pådriver og ønsker å bli satt i gang fordi hun er sliten/lei. Så da forteller hun at helsepersonell (gyn/jordmor) har sagt at det er potensielt risiko for henne og barnet å gå hjemme i latens i noen knappe dager med «rier». Det er så skummelt at hun sier dette i en offentlig story hvor mange gravide (og kanskje uvitende) kjøper det hun sier. Og dermed kan bli redd for å være hjemme i latensfasen selv.

Hun legger det også frem det med induksjon på en måte som at sykehuset ringte henne for å tilby dette. Dette kan jeg neppe se for meg stemme, hvis ikke hun selv stadig har diskutert tema på tlf/kontroller. Og da tipper jeg det er hun som har tatt op tema. Håper hun møter en garva gyn i morgen som forteller henne at hun må faktisk stå i det og heller omfavne denne relativt korte tiden sett i det store perspektiv.

DETTE! Så sinnsykt viktige poeng!

Palmemor skrev (33 minutter siden):

Går ikke an å klage så jævlig mye! Vet hun hva barnløse mennesker sliter med?? Hun har «mistet» to ganger og gikk rett på IVF. Altså,.. hun har vært veldig heldig som har hatt en så så problemfri graviditet, hun burde vise seg litt mer ydmyk for de som faktisk sliter i årevis med å få barn, hvor ikke engang ivf funker. 

👏

Mayaal skrev (33 minutter siden):

Okei jeg vil anta at de dro inn på sykehuset for å sjekke liv. CTG målingene viste sammentrekninger, de spurte sikkert henne om hun kjente noe, da har sikkert Stina svart: ja jeg har hatt helt sjuke smerter og jeg har måtte stoppe med det jeg gjør for å puste meg gjennom de. Så har sikkert jordmoren sagt at ja da har du rier og det betyr nok at noe skjer. Og ja da har jo Stina som alltid tatt det ut av contest og skrevet på Snapchat, fødselen er i gang😂 

nei vennen, for det første er ikke kynnere vonde men ubehagelige
For det andre, det høres og ser ut som hun bare har modningsrier. 
ja hun er nok i latensfasen. 
stresse og mase som hun gjør vil hemme at noe som helst kommer til å skje. 

Jeg tror nesten hun bare fant på det med lite liv for å få komme inn og forsøke å syte til seg induksjon. Jeg tror ingenting på at hun gikk i flere uker og kjente på lite liv, men ikke "orket å få det sjekket fordi hun var så sliten" – i så fall er det jo grov omsorgssvikt allerede før han er født...

I tillegg det jeg har markert – tror det Stina definerer som smerter er det vi andre vil kalle ubehag.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært plaga og hatt vondt i 42 uker faktisk,med unntak av kanskje 2 uker til sammen... Jaja.. 🤦🏻‍♀️

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (2 timer siden):

Nå tror jeg dere snakker om to personer her, SE og SaraE, er vel SaraE som deler det meste av hva/hvordan osv ang sex

Jeg snakker om Sophie Elise. Jeg vet ikke hvem SaraE er. Er den en ny blogger? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hun er sliten og lei men dette blir for dumt.

Hun har (utad i det minste) vært frisk og oppgående hele svangeskapet, hun ha vært hjemme hele tiden uten å bekymre seg om NAV eller sykemeldinger, hun har en samboer som også kan være mye hjemme, et hjem med god plass.

Hun har fått dette svangerskapet mye lettere enn mange andre.

Så suck it opp og se tilbake på dette som å få ut litt grums før fødsel som SKJER NÅR DET SKJER! 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker om Sophie Elise. Jeg vet ikke hvem SaraE er. Er den en ny blogger? 

Sara Emilie tror jeg (saraaemiliee på den gule appen) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalloDoktor skrev (1 minutt siden):

Poenget her er ikke om det er kynnere eller modningsrier/maserier, men måten Stina, med sin EKSTREMT høye smerteterskel, har lagt det frem som "ekstremt smertefulle rier", noe som i alle fall jeg (og jeg vil tippe mange flere) forbinder med å ha kommet litt lengre i fødselen enn latensfase med 1 cm åpning...

Virker som begrepet har vært svært viktig for mange her men, da det har vært diskutert opp og ned i mente 😅 Aldri vært uenig i at både kynnere og modningsrier best kan kategoriseres som ubehagelige og ikke smertefulle. Men hu synes vel det da og skjønner kanskje snart at den smerteterskelen hennes ikke er helt som først forespeilet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser frøkna igjen at alt som betyr noe i Stinas verden er the one and only – STINA.

Dette handler på ingen måte om manglende forståelse for at det er tungt å være gravid, kanskje særlig på slutten. Men hun har en lang rant om hvor vanskelig svangerskapet hennes har vært og at "ingenting" har vært enkelt, noe som på ingen måte stemmer overens med det hun har delt, som virker å være et relativt enkelt svangerskap. Hun drar frem at noe av det vanskeligste har vært å holde seg sukkerfri fordi hun har hatt så mye cravings, så har du (unnskyld ordbruken) faen ikke hatt et tøft svangerskap. (Ikke har hun holdt seg sukkerfri heller, hun definerer jo selv hva som et en ubetydelig mengde sukker og ikke, men den debatten får vi ta en annen gang...)

I tillegg sier hun gang på gang at "det er meningen man skal være drittlei på slutten så man er motivert for fødsel". Kan hun slutte å si det? For noen av oss kan det faktisk være nok motivasjon at man får et barn?

Jeg har hatt henne litt oppi halsen lenge, men dette tar kaka. Hun burde logge av og heller være takknemlig for at hun får oppleve dette og glede seg til å møte Philip.

👏🏼 til Per Fredrik!!!!!

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayaal skrev (35 minutter siden):

Hahaha to og et halvt år faktisk😂

ja hun kan faktisk risikere å gå ganske mye over termin…så hvis jeg hadde vært henne nå så ville jeg omstilt hodet mitt og tenkt at okei det får skje når det skjer, jeg kan ikke bestemme når han skal komme. 
Spent på hva de sier i morgen, jeg blir overrasket hvis de vil sette i gang fødselen allerede i morgen bare basert på at hun er lei, med mindre de finner ut at han ikke trives eller at hun har for lite fostervann. 

Om en er frisk og rask er det trygt å gå over termindatoen. Det beste er jo å la det skje naturlig, så jeg håper på en måte at de ikke gir etter og setter henne i gang. Som flere har sagt så er det verre å bli satt igang enn at det starter av seg selv, så da vil hun kjenne på ultra-ekstreme smerter.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Achroite skrev (2 timer siden):

Nettopp. Jeg synes det også er helt greit om man ønsker å sminke seg før en fødsel om man har overskudd og ønsker det. Alle er forskjellige. Det som er sykelig er at hun utsetter seg selv for ubehag gjennom nettene i frykt for at noen skal se hun «ustelt». Helt ærlig så ser jeg nesten ikke forskjell på hun med og uten sminke engang, det er skikkelig trist 🥴

Enig. Å være så besatt av utseende signaliserer at man ikke syns man er bra nok som man er. Hun slank tross alt føde liksom.  Hvordan kan foundation se pent ut nær en ligger der og svetter og vrir seg i smerter? Bryn, vipper og hår er nå en ting, men foundation faktisk? Også å sove med det. Ikke bra for huden. Jeg hater å sove med sminke og renser huden om jeg så er stuptrøtt.  Noen ganger er ren hud uten sminke rett og slett penest. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalloDoktor skrev (2 minutter siden):

Her viser frøkna igjen at alt som betyr noe i Stinas verden er the one and only – STINA.

Dette handler på ingen måte om manglende forståelse for at det er tungt å være gravid, kanskje særlig på slutten. Men hun har en lang rant om hvor vanskelig svangerskapet hennes har vært og at "ingenting" har vært enkelt, noe som på ingen måte stemmer overens med det hun har delt, som virker å være et relativt enkelt svangerskap. Hun drar frem at noe av det vanskeligste har vært å holde seg sukkerfri fordi hun har hatt så mye cravings, så har du (unnskyld ordbruken) faen ikke hatt et tøft svangerskap. (Ikke har hun holdt seg sukkerfri heller, hun definerer jo selv hva som et en ubetydelig mengde sukker og ikke, men den debatten får vi ta en annen gang...)

I tillegg sier hun gang på gang at "det er meningen man skal være drittlei på slutten så man er motivert for fødsel". Kan hun slutte å si det? For noen av oss kan det faktisk være nok motivasjon at man får et barn?

Jeg har hatt henne litt oppi halsen lenge, men dette tar kaka. Hun burde logge av og heller være takknemlig for at hun får oppleve dette og glede seg til å møte Philip.

👏🏼 til Per Fredrik!!!!!

Må bare legge til. Hvor mange sydenturer har hun ikke vært på i løpet av svangerskapet også? Minst 3 tror jeg. Hun har vist at hun har vært i god form. 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel skrev (2 timer siden):

Det sier sitt om hvor fokuset hennes ligger.

Ja, altfor mye på å ta seg best ut hele tiden. Hun skal bare visst at de aller fleste verdsetter et naturlig utseende i ny og ne også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (1 minutt siden):

Ja, altfor mye på å ta seg best ut hele tiden. Hun skal bare visst at de aller fleste verdsetter et naturlig utseende i ny og ne også. 

Hvem er det hun gjør dette for egentlig?

Sånn at snappene fra føden skal se perfekte ut?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men, har hun sagt at hun sover med sminke? Sa hun ikke at det var mange som sov med sminke i tilfelle fødselen skulle starte, og de ikke turte å si høyt at de var opptatt av utseende når de skulle føde..? Hvem tør ikke å si det? Om jeg ville sminke meg når jeg skulle føde, så hadde jeg ikke hatt problemer med å si det. Når det er sagt, så har jeg aldri hørt at noen har hatt fokus på å sminke seg før de reiser på føden. Kjenner heller ingen som har hatt brukt tid etter fødsel på å krølle håret. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (3 minutter siden):

Men, har hun sagt at hun sover med sminke? Sa hun ikke at det var mange som sov med sminke i tilfelle fødselen skulle starte, og de ikke turte å si høyt at de var opptatt av utseende når de skulle føde..? Hvem tør ikke å si det? Om jeg ville sminke meg når jeg skulle føde, så hadde jeg ikke hatt problemer med å si det. Når det er sagt, så har jeg aldri hørt at noen har hatt fokus på å sminke seg før de reiser på føden. Kjenner heller ingen som har hatt brukt tid etter fødsel på å krølle håret. 

Ja. Så hun slipper å begynne å sminke seg om fødselen skulle starte på natta 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (Akkurat nå):

Hvem er det hun gjør dette for egentlig?

Sånn at snappene fra føden skal se perfekte ut?

Sikkert en del av grunnen. Hun har jo pakket med seg kamera, selfiestang, selfie lys ( fordi lyset på sykehuset er yeeek) og pusseklut til kamera i fødebagen. Og så virker noe av grunnen å ha kontroll på alt det ytre- kanskje fordi hun ikke alltid har kontroll på det indre? Jeg vet ikke. Men uansett så liker jo begge to at hun ser ut som en anime og manga jente. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (3 minutter siden):

Hun sa hun sov med sminke ja. Ville være fresh til fødsel!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...