Klink Skrevet søndag kl 18:39 #7721 Del Skrevet søndag kl 18:39 Visla skrev (7 minutter siden): Tenkte det samme. fikk mye slike under mine graviditeter, roet seg når jeg slappet av. men når man ikke har født før skjønner jeg at man ikke vet forskjell. I ene svangerskapet gikk det dog over til rier uten at jeg merket det. Hadde bare blitt satt igang tidligere. Reiste inn til sjekk fordi kynnerene kom plutselig så jevnt lenge. Da var jeg plutselig i fødsel Jeg har også blitt satt i gang alle mine tre graviditeter, men når det går over når en slapper av så er det jo mest sannsynlig kynnere. Da blir fødselen tøff 😆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet søndag kl 18:50 #7722 Del Skrevet søndag kl 18:50 Jeg skjønner at det blir reaksjoner når hun snakker om en potensiell induksjon imorgen. Hun har hittil ikke vist seg som veldig tålmodig. Jeg har skrevet det tidligere, men hele prøvefasen etter exu var veldig preget av en intens utålmodighet som sprang ut fra en tro om at det ville klaffe nesten med en gang bare hun brukte eggløsningstester - for det var jo det som var løsningen første gangen. Da det viste seg å ikke stemme, selv etter alle gangene hun var bombesikker på at hun var gravid og likevel fikk en negativ test, tok det ikke lang tid før hun begynte å prate om IVF. Når hun omsider fikk en positiv graviditetstest og et håndfast bevis på at kroppen hennes klarer å bli gravid på vanlig måte, klarte hun ikke å se det på den måten selv om det dessverre ble en kjemisk graviditet. Det var rett på IVF dagen etter menstruasjonen startet og utsagn som "kroppen min klarer det ikke". Da hun begynte å få kynnere/modningsrier i slutten av oktober sa hun med stor selvsikkerhet at hun ihvertfall ikke kom til å gå overtid. Nå er det dagen før termin og hun er ennå ikke i fødsel så da begynner utålmodigheten igjen å vise seg i form av prat om induksjon. Skjønner at hun er lei, men hun viser virkelig null tillit til sin egen kropp. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet søndag kl 19:05 #7723 Del Skrevet søndag kl 19:05 (endret) Fizzypo skrev (50 minutter siden): Jeg skjønner at det blir reaksjoner når hun snakker om en potensiell induksjon imorgen. Hun har hittil ikke vist seg som veldig tålmodig. Jeg har skrevet det tidligere, men hele prøvefasen etter exu var veldig preget av en intens utålmodighet som sprang ut fra en tro om at det ville klaffe nesten med en gang bare hun brukte eggløsningstester - for det var jo det som var løsningen første gangen. Da det viste seg å ikke stemme, selv etter alle gangene hun var bombesikker på at hun var gravid og likevel fikk en negativ test, tok det ikke lang tid før hun begynte å prate om IVF. Når hun omsider fikk en positiv graviditetstest og et håndfast bevis på at kroppen hennes klarer å bli gravid på vanlig måte, klarte hun ikke å se det på den måten selv om det dessverre ble en kjemisk graviditet. Det var rett på IVF dagen etter menstruasjonen startet og utsagn som "kroppen min klarer det ikke". Da hun begynte å få kynnere/modningsrier i slutten av oktober sa hun med stor selvsikkerhet at hun ihvertfall ikke kom til å gå overtid. Nå er det dagen før termin og hun er ennå ikke i fødsel så da begynner utålmodigheten igjen å vise seg i form av prat om induksjon. Skjønner at hun er lei, men hun viser virkelig null tillit til sin egen kropp. Jeg trodde listen var ganske høy for å bli satt i gang som frisk førstegangsfødende som ennå ikke har nådd termin? Min søster er nå 8 dager over tiden, hun har bekkenløsning med gangvansker, svangerskapsforgiftning og er innlagt til observasjon på sykehuset, men de venter med å sette henne i gang. Endret søndag kl 19:41 av Tough cookie 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 19:08 #7724 Del Skrevet søndag kl 19:08 Tough cookie skrev (1 minutt siden): Jeg trodde listen var ganske høy for å bli satt i gang som frisk førstegangsfødende som ennå ikke har nådd termin? Min søster er nå 8 dager over tiden, hun har bekkenløsning med gangvansker, svangerskapsforgiftning og er innlagt til observasjon på sykehuset, men de venter med å sette henne i gang Hun blir nok ikke satt igang. Isåfall er det noe de kommer til å gjøre fordi hun maser seg til det å kommer til å legge ut for hele verden hvor ubrukelig fødeavdelingen på SiV er. Kjenner flere som har blitt igangsatt, felles for de alle er at det gikk minst 2 døgn før det ble fødsel. Så dette blir en evig lang uke er jeg redd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet søndag kl 19:12 #7725 Del Skrevet søndag kl 19:12 Tough cookie skrev (6 minutter siden): Jeg trodde listen var ganske høy for å bli satt i gang som frisk førstegangsfødende som ennå ikke har nådd termin? Min søster er nå 8 dager over tiden, hun har bekkenløsning med gangvansker, svangerskapsforgiftning og er innlagt til observasjon på sykehuset, men de venter med å sette henne i gang Vet ikke om lista er så høy men den er iallefall høyere enn å bli satt i gang på termin fordi man vil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet søndag kl 19:17 #7726 Del Skrevet søndag kl 19:17 Tror ikke vi skal spekulere så mye i om det er rier eller kynnere. Når man er så nære termindato kan det fint være det som kalles modningsrier/maserier. Spesielt når man sjekkes på sykehuset og det registreres der. De kan også dabbe av litt for så og komme igjen (derav maserier). Det kaller jordmødrene det for, også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnus Skrevet søndag kl 19:21 #7727 Del Skrevet søndag kl 19:21 Vi kommer til å få det med oss når Stina havner på føden, fordi da vet hun at hun kommer til å få masse klikk = penger. Så der kommer vi til å bli skikkelig oppdatert. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoknit Skrevet søndag kl 19:22 #7728 Del Skrevet søndag kl 19:22 Palmemor skrev (7 timer siden): «riene tar seg opp, også går de over» hvorfor forteller ikke søsteren hennes at hun tar feil? Dett er jo flaut å være vitne til Er så lei meg for at jeg ikke har kontor der. Hadde vært en fryd Søsteren hennes har jo gitt henne veldig feil info om bl.a. Setefødsel da (ihvertfall hva Stina har referert til på snap), så veldig mulig hun ikke vet det. Jordmor og barnepleier er ikke det samme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet søndag kl 19:29 #7729 Del Skrevet søndag kl 19:29 Jeg tror de fleste kan enten ta på empati hatten eller relatere til at det er tungt på slutten av et svangerskap. Kroppen er annerledes og plager melder seg, det gjør det også for Stina. Tror også de fleste kan forstå at når det er første gang så er man usikker og at man må gå gjøre seg sine egne erfaringer gjennom prosessen. Det som gjør meg så engasjert er bl.a det at hun «selger» fødselen på snap med clickbait for vinningen sin del. Hun plukker og setter sammen sin egen historie slik at det ikke går helt opp, men skaper engasjement. Og at hun ikke virker til å ville prøve, selv om alt er helt normalt. Som hun absolutt er heldig å oppleve og burde hyller! Enda så lenge hun har ventet på å bli gravid. Det går liksom ikke fort nok med noe. Prioriteringene er rettet stort sett i retning Stina. For eksempel det at hun prøver å understøtte argumenter for induksjon med ulike «historier» for å kamuflere (min antagelse) at det egentlig er hun som er pådriver og ønsker å bli satt i gang fordi hun er sliten/lei. Så da forteller hun at helsepersonell (gyn/jordmor) har sagt at det er potensielt risiko for henne og barnet å gå hjemme i latens i noen knappe dager med «rier». Det er så skummelt at hun sier dette i en offentlig story hvor mange gravide (og kanskje uvitende) kjøper det hun sier. Og dermed kan bli redd for å være hjemme i latensfasen selv. Hun legger det også frem det med induksjon på en måte som at sykehuset ringte henne for å tilby dette. Dette kan jeg neppe se for meg stemme, hvis ikke hun selv stadig har diskutert tema på tlf/kontroller. Og da tipper jeg det er hun som har tatt op tema. Håper hun møter en garva gyn i morgen som forteller henne at hun må faktisk stå i det og heller omfavne denne relativt korte tiden sett i det store perspektiv. 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet søndag kl 19:31 #7730 Del Skrevet søndag kl 19:31 Kokoknit skrev (7 minutter siden): Søsteren hennes har jo gitt henne veldig feil info om bl.a. Setefødsel da (ihvertfall hva Stina har referert til på snap), så veldig mulig hun ikke vet det. Jordmor og barnepleier er ikke det samme. Jeg tror Stina hører og så får hun med seg «halvparten». Bruker feil ord og misforstår en del. Det så vi i IVF prosessen og også i graviditeten. Hun leter stadig vekk etter riktige ord. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 19:35 #7731 Del Skrevet søndag kl 19:35 Kokoknit skrev (11 minutter siden): Søsteren hennes har jo gitt henne veldig feil info om bl.a. Setefødsel da (ihvertfall hva Stina har referert til på snap), så veldig mulig hun ikke vet det. Jordmor og barnepleier er ikke det samme. Åja, det har ikke jeg fått med meg dette med setefødsel. Tror kanskje hun gir riktig informasjon, men Stina har det jo med å vri alt mulig til å virke dramatisk til hennes fordel. Vet det ikke er det samme, men hun jobber jo føden gjør hun ikke? Da har hun vel sett nok fødsler til å vite forskjell på rier og kynnere skulle en tru 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippsi Skrevet søndag kl 19:35 #7732 Del Skrevet søndag kl 19:35 Herregud for ei sutre diva🙈, skal hun seriøst begynne historien fra ivf og gravid og blabla igjen..nå har hun lite å ta seg til..hun har hadd kynnere i 10 uker.. seriøst 😅🙈, å rier siden onsdag...trur ikke det jenta mi. Åååå så vondt hele graviditeten.. merkelig med tanke på alle reisene hun har gjennomført, all shopping og pynting ,og garderobe skift😅🤣🤣.. 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet søndag kl 19:41 #7733 Del Skrevet søndag kl 19:41 Tør ikke å skrive direkte til S da det er fare for blokkering, men termin er i morgen og en kan risikere å gå 10, 11 og 12 dager over. Det er jo greit å være forberedt på det, og prøve å holde motet oppe. Tidigere i dag har hun ventet to år på fødsel. Nå i kveld er det to og et halvt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippsi Skrevet søndag kl 19:42 #7734 Del Skrevet søndag kl 19:42 Marsipan123 skrev (1 minutt siden): Tør ikke å skrive direkte til S da det er fare for blokkering, men termin er i morgen og en kan risikere å gå 10, 11 og 12 dager over. Det er jo greit å være forberedt på det, og prøve å holde motet oppe. Tidigere i dag har hun ventet to år på fødsel. Nå i kveld er det to og et halvt. 😅😅🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 19:43 #7735 Del Skrevet søndag kl 19:43 Går ikke an å klage så jævlig mye! Vet hun hva barnløse mennesker sliter med?? Hun har «mistet» to ganger og gikk rett på IVF. Altså,.. hun har vært veldig heldig som har hatt en så så problemfri graviditet, hun burde vise seg litt mer ydmyk for de som faktisk sliter i årevis med å få barn, hvor ikke engang ivf funker. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayaal Skrevet søndag kl 19:43 #7736 Del Skrevet søndag kl 19:43 Okei jeg vil anta at de dro inn på sykehuset for å sjekke liv. CTG målingene viste sammentrekninger, de spurte sikkert henne om hun kjente noe, da har sikkert Stina svart: ja jeg har hatt helt sjuke smerter og jeg har måtte stoppe med det jeg gjør for å puste meg gjennom de. Så har sikkert jordmoren sagt at ja da har du rier og det betyr nok at noe skjer. Og ja da har jo Stina som alltid tatt det ut av contest og skrevet på Snapchat, fødselen er i gang😂 nei vennen, for det første er ikke kynnere vonde men ubehagelige. For det andre, det høres og ser ut som hun bare har modningsrier. ja hun er nok i latensfasen. stresse og mase som hun gjør vil hemme at noe som helst kommer til å skje. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayaal Skrevet søndag kl 19:46 #7737 Del Skrevet søndag kl 19:46 Marsipan123 skrev (3 minutter siden): Tør ikke å skrive direkte til S da det er fare for blokkering, men termin er i morgen og en kan risikere å gå 10, 11 og 12 dager over. Det er jo greit å være forberedt på det, og prøve å holde motet oppe. Tidigere i dag har hun ventet to år på fødsel. Nå i kveld er det to og et halvt. Hahaha to og et halvt år faktisk😂 ja hun kan faktisk risikere å gå ganske mye over termin…så hvis jeg hadde vært henne nå så ville jeg omstilt hodet mitt og tenkt at okei det får skje når det skjer, jeg kan ikke bestemme når han skal komme. Spent på hva de sier i morgen, jeg blir overrasket hvis de vil sette i gang fødselen allerede i morgen bare basert på at hun er lei, med mindre de finner ut at han ikke trives eller at hun har for lite fostervann. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet søndag kl 19:47 #7738 Del Skrevet søndag kl 19:47 Palmemor skrev (3 minutter siden): Går ikke an å klage så jævlig mye! Vet hun hva barnløse mennesker sliter med?? Hun har «mistet» to ganger og gikk rett på IVF. Altså,.. hun har vært veldig heldig som har hatt en så så problemfri graviditet, hun burde vise seg litt mer ydmyk for de som faktisk sliter i årevis med å få barn, hvor ikke engang ivf funker. Hun har vel vist ganske greit gang på gang at det å være takknemlig er ikke en egenskap hun har 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 19:50 #7739 Del Skrevet søndag kl 19:50 Dojakitty skrev (2 minutter siden): Hun har vel vist ganske greit gang på gang at det å være takknemlig er ikke en egenskap hun har Nei det har du helt rett i. Blir nesten flau på hennes vegne. Hun deler med så mange, tenk hvor dum hun kommer til å føle seg om noen år 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet søndag kl 19:50 #7740 Del Skrevet søndag kl 19:50 For noen som har "slitt" så mye, og har ønska så inderlig å bli gravid så er det helt sinnsykt hvor mye klaging det kommer. Man blir helt sliten av å følge med. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå