Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Det jeg stusser på er at hun velger å legge seg på sofaen og slappe av etter de var på sykehuset. Når hu sier at det tar seg opp når hun går så burde hu vel fortsette å gå? Å ligge passiv i en sofa får jo ikke fart på noen ting. Er jo gjerne jordmødrene som får den fødende opp på beina eller på alle fire når ting er i gang. Å ligge passiv på ryggen er ikke det beste. Var nå det jeg ble fortalt da jeg kom på føden. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lawyer skrev (46 minutter siden):

Det jeg stusser på er at hun velger å legge seg på sofaen og slappe av etter de var på sykehuset. Når hu sier at det tar seg opp når hun går så burde hu vel fortsette å gå? Å ligge passiv i en sofa får jo ikke fart på noen ting. Er jo gjerne jordmødrene som får den fødende opp på beina eller på alle fire når ting er i gang. Å ligge passiv på ryggen er ikke det beste. Var nå det jeg ble fortalt da jeg kom på føden. 

Nei, det er ikke helt riktig. Hvis man får rier av bevegelse som stopper når man er i hvile så er det klassisk masrier/modningsrier. Det er ikke alltid så veldig lurt å prøve å fremprovosere denne typen rier fordi det kan fort bli utmattende uten at de har noen særlig stor nytte for seg. Fødselsrier derimot gir seg ikke ved hvile, og de er også effektive nok til å gi fremgang i fødselen. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ingen av de posta på en stund. Skal vi satse på at fødselen faktisk er igang? Siden hun ikke har snappet? Sist satt hun jo i bilen å snappet i en evighet før hun dro inn på føden så kanskje ting ble litt hast 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Nå har ingen av de posta på en stund. Skal vi satse på at fødselen faktisk er igang? Siden hun ikke har snappet? Sist satt hun jo i bilen å snappet i en evighet før hun dro inn på føden så kanskje ting ble litt hast 🙈

Hun har latt være å snappe over lengre tid i ukesvis … ikke la deg lure

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (6 minutter siden):

Det virker som hun er ganske bevisst på å la det gå lang stund mellom vær gang. For eksempel hadde hun tatt opp i går kveld og fra i morges, men publiserte det ikke på snap før langt ut på formiddagen 😅 ganske bevisst for å skape spenning 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (3 minutter siden):

Det virker som hun er ganske bevisst på å la det gå lang stund mellom vær gang. For eksempel hadde hun tatt opp i går kveld og fra i morges, men publiserte det ikke på snap før langt ut på formiddagen 😅 ganske bevisst for å skape spenning 

Ååå, selvsagt. Det burde jeg jo skjønt 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet hva den dingsen de har er som en kan bruke app på for å styre julelysene? 
Kunne tenke meg en sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (35 minutter siden):

Nei, det er ikke helt riktig. Hvis man får rier av bevegelse som stopper når man er i hvile så er det klassisk masrier/modningsrier. Det er ikke alltid så veldig lurt å prøve å fremprovosere denne typen rier fordi det kan fort bli utmattende uten at de har noen særlig stor nytte for seg. Fødselsrier derimot gir seg ikke ved hvile, og de er også effektive nok til å gi fremgang i fødselen. 

Ahhh. Jeg gikk rett i rier selv så har ingen erfaring med disse andre😅I rest my case👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (På 9.11.2024 den 16.58):

Vi alle vet att folk har sex.. å en ting er att SB kun sa de hadde forsøkt det rådet.. men hos SE får vi vite det meste,hvilket sexleketøy som brukes osv😊

SE er grusom. Alt det mennesket der må dele. Hun er rett og slett simpel og usmakelig. ALT for å selge seg selv så hun kan tjene noen gryn. Hver gang jeg ser en overskrift i medier der hun forteller om sexlivet sitt, så klikker jeg aldri inn. Kjøper ikke produktene hennes engang. En mer pr kåt kjerring skal en lete litt langt etter. Syns faktisk hun topper tronen. Null selvrespekt. 

Dojakitty skrev (På 9.11.2024 den 17.05):

Ja har fått med meg dette. Jeg er ikke prippen på noe som helst måte men fy faen hun der er nasty 

Ja fy f! Syns hun er stygg rett og slett. Liker ikke å kritisere utseende til andre, men hun er har jeg fått langt opp i vrangstrupen.  Hun skal vise seg mest mulig og kommer med det dummeste utsagn hvis det kan gi henne en overskrift.  Det overopererte trynet tåler jeg ikke lenger. Klikker aldri inn på noe med henne lenger. Begynner å se ut som LaToya Jackson. 

Achroite skrev (20 timer siden):

Helt ærlig så er det jo faktisk grisetrist om hun faktisk har ordentlig vondt, men fortsatt er så sykelig opptatt av utseende sitt at hun må sove med sminke 😮‍💨 Er veldig spent på hvordan den perfekte hverdagen blir med en uforutsigbar baby, det kan umulig være bra for psyken å holde på sånn

Helt greit å tenke på utseende,  men det er grenser. Noen ganger er naturlig det peneste. Jeg ser den at man vil ha ordnet noe, som  hairextensions f.eks. ha velstelte negler, vipper og bryn.  Men å sove med sminke er vel neppe bra for huden. Det anbefales jo at sminke skal av før man legger seg, uansett hvor trøtt man måtte være.  Burde heller fokusere på bryn og vipper da og heller droppe foundation. Smøre seg inn med en god pleiende krem i stedet. En ren hud må vel være penest under en fødsel. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (4 minutter siden):

SE er grusom. Alt det mennesket der må dele. Hun er rett og slett simpel og usmakelig. ALT for å selge seg selv så hun kan tjene noen gryn. Hver gang jeg ser en overskrift i medier der hun forteller om sexlivet sitt, så klikker jeg aldri inn. Kjøper ikke produktene hennes engang. En mer pr kåt kjerring skal en lete litt langt etter. Syns faktisk hun topper tronen. Null selvrespekt. 

Ja fy f! Syns hun er stygg rett og slett. Liker ikke å kritisere utseende til andre, men hun er har jeg fått langt opp i vrangstrupen.  Hun skal vise seg mest mulig og kommer med det dummeste utsagn hvis det kan gi henne en overskrift.  Det overopererte trynet tåler jeg ikke lenger. Klikker aldri inn på noe med henne lenger. Begynner å se ut som LaToya Jackson. 

Helt greit å tenke på utseende,  men det er grenser. Noen ganger er naturlig det peneste. Jeg ser den at man vil ha ordnet noe, som  hairextensions f.eks. ha velstelte negler, vipper og bryn.  Men å sove med sminke er vel neppe bra for huden. Det anbefales jo at sminke skal av før man legger seg, uansett hvor trøtt man måtte være.  Burde heller fokusere på bryn og vipper da og heller droppe foundation. Smøre seg inn med en god pleiende krem i stedet.

Sitat

En ren hud må vel være penest under en fødsel. 

Det sier sitt om hvor fokuset hennes ligger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (38 minutter siden):

Stina posta på IG for 4 timer siden.

Screenshot_20241110-183747_Instagram.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (4 minutter siden):

Pelle snappet fra handling på Meny for en halvtime siden.

Ja jeg så han la ut etter jeg posta. Følger henne ikke på IG så visste ikke det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (27 minutter siden):

Helt greit å tenke på utseende,  men det er grenser. Noen ganger er naturlig det peneste. Jeg ser den at man vil ha ordnet noe, som  hairextensions f.eks. ha velstelte negler, vipper og bryn.  Men å sove med sminke er vel neppe bra for huden. Det anbefales jo at sminke skal av før man legger seg, uansett hvor trøtt man måtte være.  Burde heller fokusere på bryn og vipper da og heller droppe foundation. Smøre seg inn med en god pleiende krem i stedet. En ren hud må vel være penest under en fødsel. 

Nå tror jeg dere snakker om to personer her, SE og SaraE, er vel SaraE som deler det meste av hva/hvordan osv ang sex

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (32 minutter siden):

Nettopp. Jeg synes det også er helt greit om man ønsker å sminke seg før en fødsel om man har overskudd og ønsker det. Alle er forskjellige. Det som er sykelig er at hun utsetter seg selv for ubehag gjennom nettene i frykt for at noen skal se hun «ustelt». Helt ærlig så ser jeg nesten ikke forskjell på hun med og uten sminke engang, det er skikkelig trist 🥴

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår hva dere mener om at Stina stresser litt med å få ut denne ungen, men hvem er vel ikke møkklei når man har gått å ruga på en unge i 9 måneder? Da kjennes de siste dagene ut som sirup. Husker selv hvordan jeg var. Det eneste jeg håper hun er klar over, er at riene hun nå har ikke kan sammenlignes med riene som oppleves under den aktive delen. For de fleste i hvert fall. Jeg gikk selv med maserier i en ukes tid (ble sjekket på sykehus og hadde 1-2 cm åpning) før selve fødselen satte i gang. Da merket jeg forskjell for å si det sånn. Det var ingen tvil.

Men så ble jeg gravid med andremann og på slutten der så skjønte jeg ikke at fødselen var i gang. Hadde jo mye småvondter i kroppen generelt (mye kynnere og bekkenproblemer) og tenkte ikke over at det var rier engang når det startet. Satt å så på «Skal vi danse» og sa bare til samboeren at «nå modnes det greit. Masse kynnere». Det tok seg jo litt mer opp og siden jeg var over termin så hadde jeg det jo i bakhodet. Ringte inn til føden for å berolige samboer (orket ikke å tro at det var i gang i redsel for å bli skuffa 😅) men de ba meg komme mtp hyppigheten og intensiteten. Men jeg følte fortsatt at dette var «kynnere», for jeg måtte jo puste meg igjennom kynnere også på det verste. Når de virkelig strammer til må man det, så litt feil at Stina sier at det ikke er tilfelle. Men plutselig, ila en halvtimes tid etter telefonen til føden, så kunne jeg ikke engang ligge eller sitte. Da var det heftig i gang for å si det sånn og jeg måtte kjøres til sykehuset i knestående i bil 🙈😂

Så fødsler kan være så utrolig forskjellig og jeg var mye mer bedagelig til det hele andre gang enn første. Nøt både svangerskap og barsel/nyfødttid på en annen måte. Det vil nok gjelde Stina også dersom hun blir gravid på ny. Hun er helt fersk og er nok ganske stressa generelt over alt der nye hun nå går i møte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (11 minutter siden):

Nå tror jeg dere snakker om to personer her, SE og SaraE, er vel SaraE som deler det meste av hva/hvordan osv ang sex

Ja, nå skjønte jeg lite😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Ut fra slik hun beskrev «riene» før i dag, virker det mer som at det er kynnere 😅

Tenkte det samme. fikk mye slike under mine graviditeter, roet seg når jeg slappet av.  
men når man ikke har født før skjønner jeg at man ikke vet forskjell. 

I ene svangerskapet gikk det dog over til rier uten at jeg merket det. Hadde bare blitt satt igang tidligere. Reiste inn til sjekk fordi kynnerene kom plutselig så jevnt lenge. Da var jeg plutselig i fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...