Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Kan allerde se for meg narrativet til Stina etter fødsel. 

"Jeg gikk jo med ekstreme riesmerter i to uker før fødsel, men jeg har såpass høy smerteterskel at jeg levde som vanlig uten å tenke noe særlig over det" 

Så blir hun hyllet av alle venninnene på snap for den tøffe og beinharde kvinnen hun er. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er lei av alle ekspertene i innboksen nå. Vil jo tro det er meldinger fra andre som har født før og vil gi tips. Selvsagt er det en og annen bedreviter som irriterer, men det er også disse som gjør at hun tjener penger og som gjør det mulig for henne å ha et liv som kun handler om å spise frokost og tilpasse pynten i huset til årstidene. Det er ufint å klage på følgere synes jeg. Dessuten er jo S selv en liten ekspert på fødsel, selv om hun aldri har vært gjennom det før. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abrahima skrev (14 minutter siden):

Kan allerde se for meg narrativet til Stina etter fødsel. 

"Jeg gikk jo med ekstreme riesmerter i to uker før fødsel, men jeg har såpass høy smerteterskel at jeg levde som vanlig uten å tenke noe særlig over det" 

Så blir hun hyllet av alle venninnene på snap for den tøffe og beinharde kvinnen hun er. 

Spot on 😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (1 time siden):

Kan jo tenkes søstera har sagt noe om det, men jeg tror ikke den fødende er den enkleste å gi råd til..

Men så er man ikke pliktig til å følge alle råd man får,heller.

Det er jo vanskelig å forstå for mange.

Endret av J..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (16 minutter siden):

Hun er lei av alle ekspertene i innboksen nå. Vil jo tro det er meldinger fra andre som har født før og vil gi tips. Selvsagt er det en og annen bedreviter som irriterer, men det er også disse som gjør at hun tjener penger og som gjør det mulig for henne å ha et liv som kun handler om å spise frokost og tilpasse pynten i huset til årstidene. Det er ufint å klage på følgere synes jeg. Dessuten er jo S selv en liten ekspert på fødsel, selv om hun aldri har vært gjennom det før. 

Dette er faktisk ett godt poeng. Hun avfeier alt som blir kommentert og blåser av at hun blokkerer folk som liksom vet alt. Jeg vil tørre påstå at vi som har født både en og tre unger har litt mer peiling enn henne. Hun fremstiller jo alt som en sannhet uansett hvor hun får informasjon fra, når det passer henne best. Hun evner jo ikke å være ydmyk. Ja jeg skjønner at det er slitsomt og hun er lei av å være gravid,  men prøv å vær litt mer lydhør, og forstå at du har ett helt ok svangerskap uten for mye plager. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det, induksjon på termin pga lei og sliten. Tenk at det er mulig å sutre seg til induksjon når en har hatt et komplett normalt svangerskap fordi hun ikke orker å stå i det. Og nei, det er ikke vanlig at sykehuset ringer å «selger» deg induksjon hvis ikke en selv har gått inn for det. Så dette nekter jeg å tro er en medisinsk begrunnet induksjon annet enn «mors psykiske helse» fordi hun er sliten etter 1 dag latens (som hun hadde når dette ble avtalt) 😫 Selv om hun sover mange timer hvert døgn, spiser, strikker, hviler…

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel skrev (10 minutter siden):

Og der kom det, induksjon på termin pga lei og sliten. Tenk at det er mulig å sutre seg til induksjon når en har hatt et komplett normalt svangerskap fordi hun ikke orker å stå i det. Og nei, det er ikke vanlig at sykehuset ringer å «selger» deg induksjon hvis ikke en selv har gått inn for det. Så dette nekter jeg å tro er en medisinsk begrunnet induksjon annet enn «mors psykiske helse» fordi hun er sliten etter 1 dag latens (som hun hadde når dette ble avtalt) 😫 Selv om hun sover mange timer hvert døgn, spiser, strikker, hviler…

Null barn, null smerter, null krav, null noe. Det skal jo bli spennende å se da, når dette barnet kommer og krever ting… Det er så latterlig at sykehuset som står i en vanvittig krevende situasjon hva gjelder ventelister og økonomi, skal bruke tid på å sette i gang en helt oppegående frisk fødende, fordi hun er lei. Jeg hadde symfyseløsning fra uke 14 med nummer 3, og var alene med alle i store deler av svangerskapet mens jeg hadde 8-16 jobb. Jeg var lei. Og sov ikke. Og hadde ekstreme smerter 24/7. var ikke snakk om å sette meg igang. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet man heller ikke om hun blir satt i gang i morgen, kommer vel an på kapasitet og del andre faktorer. Kommer jo også helt an på hva slags jordmor/fødselslege osv man møter vil jeg tro? 

For meg høres det ikke ut som hun er i noen fødsel, høres ut som vonde kynnere/modningsrier. Og da kan jo ordentlige rier komme som et sjokk, hvis hun får vonde rier som de aller fleste får (jada, vet det er folk som ikke kjenner noe og kommer inn med 10 cm og nyser en gang før ungen er ute).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 time siden):

«riene tar seg opp, også går de over» hvorfor forteller ikke søsteren hennes at hun tar feil? Dett er jo flaut å være vitne til 

Er så lei meg for at jeg ikke har kontor der. Hadde vært en fryd 

Hun tør vel ikke si henne imot. Har jo sett hvordan hun behandler folk som sier imot 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (31 minutter siden):

Null barn, null smerter, null krav, null noe. Det skal jo bli spennende å se da, når dette barnet kommer og krever ting… Det er så latterlig at sykehuset som står i en vanvittig krevende situasjon hva gjelder ventelister og økonomi, skal bruke tid på å sette i gang en helt oppegående frisk fødende, fordi hun er lei. Jeg hadde symfyseløsning fra uke 14 med nummer 3, og var alene med alle i store deler av svangerskapet mens jeg hadde 8-16 jobb. Jeg var lei. Og sov ikke. Og hadde ekstreme smerter 24/7. var ikke snakk om å sette meg igang. 

Forskjell på folk si 🙄😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (5 minutter siden):

Hun tør vel ikke si henne imot. Har jo sett hvordan hun behandler folk som sier imot 

Slett, slett.. blokkér 🤣 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (4 minutter siden):

Forskjell på folk si 🙄😂 

Er visst det! Jeg klarte knapt å gå, men hadde jo ikke så mye valg da. Noen ting må man jo bare bite i seg tenker jeg 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (17 minutter siden):

Er visst det! Jeg klarte knapt å gå, men hadde jo ikke så mye valg da. Noen ting må man jo bare bite i seg tenker jeg 

Det er sånn det, for de fleste.. men de som roper høyest, får som regel mest vettu 🙄 ser det jevnlig og kan ikke fordra at folk behandles ulikt!! Det hadde aldri skjedd med meg på vakt, foråsiresånn 😇 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lzzy skrev (1 minutt siden):

Det er sånn det, for de fleste.. men de som roper høyest, får som regel mest vettu 🙄 ser det jevnlig og kan ikke fordra at folk behandles ulikt!! Det hadde aldri skjedd med meg på vakt, foråsiresånn 😇 

Ja sant det. Kanskje om jeg hadde klaga litt mer 🙈 nei det er bra!!🙌🏻 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må hun faktisk gi seg. Blir sur, henger ut og blokkerer de som prøver å realitetsorientere henne. Klager over mange, smertefulle «rier» hvert 7. minutt, men snakker om frokosten sin i alle fall dobbelt så lenge uten «rier». I går gikk hun tur med Chloe, hadde heller ingen «rier» da. Har «såpass med åpning og forkortet livmortapp» (1 og 2 cm) sammen med disse «riene» som gjør at det «skal settes igang tiltak» i morgen? 1 cm åpning er ikke «såpass med åpning»!!!

Ja, det er nok modningsrier hun har, men hun legger det jo frem som at hun er i tidenes lengste fødsel – i motsetning til søsteren som fikk siste 4 t etter første ri (her tror jeg Stina har misset at søsteren ikke teller med latensfasen). Det ER ubehagelig å være gravid helt på slutten av et svangerskap, det betyr ikke at du nærmest er i aktiv fødsel?

Favoritten min var i går da hun gikk rett og hentet kladder i tilfelle vannet skulle gå da slimproppen gikk. Som om det er en «propp» som holder igjen fostervannet.

Stina kan ALT FOR LITE til at hun skal drive å være ekspert på svangerskap og fødsel. Og jeg håper hun får en ordentlig realitetsorientering i morgen og ikke blir indusert…

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert vært lurt å skru av kommentar funksjonen hvis det går, eller bare ikke lese meldinger så slipper hun å forholde seg til meldinger hun ikke har lyst å få akkurat nå. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HalloDoktor skrev (2 minutter siden):

Nå må hun faktisk gi seg. Blir sur, henger ut og blokkerer de som prøver å realitetsorientere henne. Klager over mange, smertefulle «rier» hvert 7. minutt, men snakker om frokosten sin i alle fall dobbelt så lenge uten «rier». I går gikk hun tur med Chloe, hadde heller ingen «rier» da. Har «såpass med åpning og forkortet livmortapp» (1 og 2 cm) sammen med disse «riene» som gjør at det «skal settes igang tiltak» i morgen? 1 cm åpning er ikke «såpass med åpning»!!!

Ja, det er nok modningsrier hun har, men hun legger det jo frem som at hun er i tidenes lengste fødsel – i motsetning til søsteren som fikk siste 4 t etter første ri (her tror jeg Stina har misset at søsteren ikke teller med latensfasen). Det ER ubehagelig å være gravid helt på slutten av et svangerskap, det betyr ikke at du nærmest er i aktiv fødsel?

Favoritten min var i går da hun gikk rett og hentet kladder i tilfelle vannet skulle gå da slimproppen gikk. Som om det er en «propp» som holder igjen fostervannet.

Stina kan ALT FOR LITE til at hun skal drive å være ekspert på svangerskap og fødsel. Og jeg håper hun får en ordentlig realitetsorientering i morgen og ikke blir indusert…

Velkommen. Du er nå kommet hit hvor vi andre er. Hun kan INGENTING om det meste av det hun snakker om

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (15 minutter siden):

Velkommen. Du er nå kommet hit hvor vi andre er. Hun kan INGENTING om det meste av det hun snakker om

Takk! 🙋🏼‍♀️ Har vært her lenge da, bare prøvd å holde meg for god til å si det, men nå renner det over her 🤪

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme at hun solgte fødselen sin på snap tidligere i uka «Nå er fødselen i gang!». Så hun stresser vel for å levere en fødsel «etter såpass mange dager i latens». 1 cm åpning og 2 cm skjededel/livmorhals er faktisk relativt umodne forhold tatt i betrakting alle de ukene med «rier» hun har hatt. En modenhetsscore ville gitt lav score. Så hvis hun tenker at induksjon gir fødsel samme dag (med så umodne forhold) tror jeg nok hun blir skuffet. Hun må regne med det kan ta alt fra 0-5 dager, og gjerne rundt 3-4 i det minste. Og i den perioden blir det vanskelig med 8 t søvn 😂. Ctg er en uegnet måte å «måle» rier på da de ikke forteller noe om effektiviteten på de, kun at det er sammentrekning som jo kynnere også er. Så hele greia blir så håpløs. Jeg håper hun får nei til å bli satt i gang, og heller omfavner fasen hun er i nå

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...