Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tessa12 skrev (19 minutter siden):

Hmm, jeg kan ikke huske at det ikke har vært farsdag,

"Morsdag" ble en greie i 1919,mens "farsdag" først ble en greie etter 2. Verdenskrig..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

"Morsdag" ble en greie i 1919,mens "farsdag" først ble en greie etter 2. Verdenskrig..

Nå er det jo straks 80 år siden 2.verdenskrig var over, så noe helt nytt fenomen er det ikke.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (Akkurat nå):

Nå er det jo straks 80 år siden 2.verdenskrig var over, så noe helt nytt fenomen er det ikke.

Det sa jeg aldri heller.

Jeg påpekte at morsdag var en greie i mange år,før farsdag var en greie,slik som den andre personen sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (17 minutter siden):

Stina på snap "ja, jeg våknet i natt..klokken 06.30..." 😆🤣 🤣

Herlighet. Da er jo vanlig folk oppe for å komme seg av gårde på jobb. Hun vet nok ikke hvor godt hun har det 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (18 minutter siden):

Det sa jeg aldri heller.

Jeg påpekte at morsdag var en greie i mange år,før farsdag var en greie,slik som den andre personen sa.

Det har uansett vært både morsdag og farsdag alle de årene Stina har levd - 

Nå sier hun jo at de aldri har feirer hverken den ene eller den andre - så greit nok  - men, det er uansett almennkunnskap og litt merkelig å ikke ha fått med seg på 30 år. Enda en liten ting som viser at hun lever litt snevert i sin egen lille boble syns jeg. 

Endret av Illusen
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (18 minutter siden):

Hvorfor sier hun at hun har rier? Hun har jo ikke det?

Jeg tror hun blander kynnere og rier. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (5 minutter siden):

Jeg tror hun blander kynnere og rier. 

Åpenbart. Kynnere er vondt ja, men såvidt jeg vet forsvinner ikke rier av verken smertestillende eller varmeflaske… 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

"Farsdag" har jo ikke eksistert like lenge som "morsdag" og jeg har ikke oversikt over når det er "farsdag", så det er det handelsstanden som minner meg om.

2 søndagen i november. Det har jeg visst siden jeg var liten. Så jo. Det har det 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cactus_ skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan hun har så mye kunnskap om fødsel og alt det innebærer mtp at hun er førstegangs? 

Hun er en av de som leser seg opp på fakta, henger seg på det som passer henne og vips. Så er det alle sin fakta. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier er jo sammentrekninger i livmoren, og det er jo sammentrekninger hun har. Men normalt skiller man jo mellom fødselsrier (altså det man har i aktiv fødsel som er tette, regelmessige og kraftige) og modningsrier som er typisk det man har i latensfasen hvor de er litt svakere, mer uregelmessig og typisk forsvinner ved varm dusj og hvile/søvn. De fleste refererer til fødselsrier når de snakker om rier. Det hun har nå høres veldig ut som modningsrier.

Jeg tenker at hun i ettertid av fødsel kommer til å påstå at hun var i fødsel i flere dager fordi hun regner det som å være i fødsel med de modningsriene hun har nå 🫠

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birdo skrev (4 timer siden):

Hun sier jo at hun aldri har feiret sånt hjemme før, så da er det jo ikke nødvendigvis slik at man vet at farsdagen er flytende🤷🏻‍♀️

Altså ærlig talt, får være måte på hvor mye man skal unnskylde influencere

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (16 minutter siden):

Ja ikke sant, folk flest vet vell hvertfall at disse dagene faller på en søndag og derfor også ulike datoer. Noen some folk og andre bør snart få hue opp fra sanda 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Umami skrev (14 minutter siden):

Kan noen fortelle Stina at babyen kommer når den er klar? 

Hu har det jo ikkkkke travelt, men skal gjøre alt mulig for å få han ut. Er ikke så lett 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Hun er en av de som leser seg opp på fakta, henger seg på det som passer henne og vips. Så er det alle sin fakta. 

Klassisk eksempel på Dunning-Kruger effekt! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (52 minutter siden):

Det må dere gjerne si, men jeg går ikke rundt å husker hvilke regler som er for hver merkedag om jeg ikke faktisk feirer de selv. Men klart, det er jo kjekt å ha en ting til å «ta» Stina på🙃👌🏻

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...