snurk Skrevet lørdag kl 11:35 #7581 Del Skrevet lørdag kl 11:35 Stina på snap "ja, jeg våknet i natt..klokken 06.30..." 😆🤣 🤣 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet lørdag kl 11:44 #7582 Del Skrevet lørdag kl 11:44 Tessa12 skrev (19 minutter siden): Hmm, jeg kan ikke huske at det ikke har vært farsdag, "Morsdag" ble en greie i 1919,mens "farsdag" først ble en greie etter 2. Verdenskrig.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet lørdag kl 11:47 #7583 Del Skrevet lørdag kl 11:47 J.. skrev (1 minutt siden): "Morsdag" ble en greie i 1919,mens "farsdag" først ble en greie etter 2. Verdenskrig.. Nå er det jo straks 80 år siden 2.verdenskrig var over, så noe helt nytt fenomen er det ikke. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet lørdag kl 11:48 #7584 Del Skrevet lørdag kl 11:48 Tessa12 skrev (Akkurat nå): Nå er det jo straks 80 år siden 2.verdenskrig var over, så noe helt nytt fenomen er det ikke. Det sa jeg aldri heller. Jeg påpekte at morsdag var en greie i mange år,før farsdag var en greie,slik som den andre personen sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 11:53 #7585 Del Skrevet lørdag kl 11:53 snurk skrev (17 minutter siden): Stina på snap "ja, jeg våknet i natt..klokken 06.30..." 😆🤣 🤣 Herlighet. Da er jo vanlig folk oppe for å komme seg av gårde på jobb. Hun vet nok ikke hvor godt hun har det 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 11:56 #7586 Del Skrevet lørdag kl 11:56 Hvorfor sier hun at hun har rier? Hun har jo ikke det? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet lørdag kl 11:59 #7587 Del Skrevet lørdag kl 11:59 (endret) J.. skrev (18 minutter siden): Det sa jeg aldri heller. Jeg påpekte at morsdag var en greie i mange år,før farsdag var en greie,slik som den andre personen sa. Det har uansett vært både morsdag og farsdag alle de årene Stina har levd - Nå sier hun jo at de aldri har feirer hverken den ene eller den andre - så greit nok - men, det er uansett almennkunnskap og litt merkelig å ikke ha fått med seg på 30 år. Enda en liten ting som viser at hun lever litt snevert i sin egen lille boble syns jeg. Endret lørdag kl 12:07 av Illusen 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet lørdag kl 12:15 #7588 Del Skrevet lørdag kl 12:15 Palmemor skrev (18 minutter siden): Hvorfor sier hun at hun har rier? Hun har jo ikke det? Jeg tror hun blander kynnere og rier. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 12:21 #7589 Del Skrevet lørdag kl 12:21 Melus skrev (5 minutter siden): Jeg tror hun blander kynnere og rier. Åpenbart. Kynnere er vondt ja, men såvidt jeg vet forsvinner ikke rier av verken smertestillende eller varmeflaske… 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cactus_ Skrevet lørdag kl 12:24 #7590 Del Skrevet lørdag kl 12:24 Jeg lurer på hvordan hun har så mye kunnskap om fødsel og alt det innebærer mtp at hun er førstegangs? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet lørdag kl 12:27 #7591 Del Skrevet lørdag kl 12:27 Tough cookie skrev (1 time siden): "Farsdag" har jo ikke eksistert like lenge som "morsdag" og jeg har ikke oversikt over når det er "farsdag", så det er det handelsstanden som minner meg om. 2 søndagen i november. Det har jeg visst siden jeg var liten. Så jo. Det har det 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet lørdag kl 12:29 #7592 Del Skrevet lørdag kl 12:29 cactus_ skrev (4 minutter siden): Jeg lurer på hvordan hun har så mye kunnskap om fødsel og alt det innebærer mtp at hun er førstegangs? Hun er en av de som leser seg opp på fakta, henger seg på det som passer henne og vips. Så er det alle sin fakta. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet lørdag kl 12:29 #7593 Del Skrevet lørdag kl 12:29 Rier er jo sammentrekninger i livmoren, og det er jo sammentrekninger hun har. Men normalt skiller man jo mellom fødselsrier (altså det man har i aktiv fødsel som er tette, regelmessige og kraftige) og modningsrier som er typisk det man har i latensfasen hvor de er litt svakere, mer uregelmessig og typisk forsvinner ved varm dusj og hvile/søvn. De fleste refererer til fødselsrier når de snakker om rier. Det hun har nå høres veldig ut som modningsrier. Jeg tenker at hun i ettertid av fødsel kommer til å påstå at hun var i fødsel i flere dager fordi hun regner det som å være i fødsel med de modningsriene hun har nå 🫠 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet lørdag kl 12:55 #7594 Del Skrevet lørdag kl 12:55 Birdo skrev (4 timer siden): Hun sier jo at hun aldri har feiret sånt hjemme før, så da er det jo ikke nødvendigvis slik at man vet at farsdagen er flytende🤷🏻♀️ Altså ærlig talt, får være måte på hvor mye man skal unnskylde influencere 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet lørdag kl 13:13 #7595 Del Skrevet lørdag kl 13:13 Orly skrev (16 minutter siden): Altså ærlig talt, får være måte på hvor mye man skal unnskylde influencere Ja ikke sant, folk flest vet vell hvertfall at disse dagene faller på en søndag og derfor også ulike datoer. Noen some folk og andre bør snart få hue opp fra sanda 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umami Skrevet lørdag kl 13:14 #7596 Del Skrevet lørdag kl 13:14 Kan noen fortelle Stina at babyen kommer når den er klar? 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet lørdag kl 13:27 #7597 Del Skrevet lørdag kl 13:27 Umami skrev (12 minutter siden): Kan noen fortelle Stina at babyen kommer når den er klar? Da blir du blokkert 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 13:29 #7598 Del Skrevet lørdag kl 13:29 Umami skrev (14 minutter siden): Kan noen fortelle Stina at babyen kommer når den er klar? Hu har det jo ikkkkke travelt, men skal gjøre alt mulig for å få han ut. Er ikke så lett 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empressiell Skrevet lørdag kl 13:46 #7599 Del Skrevet lørdag kl 13:46 Dojakitty skrev (1 time siden): Hun er en av de som leser seg opp på fakta, henger seg på det som passer henne og vips. Så er det alle sin fakta. Klassisk eksempel på Dunning-Kruger effekt! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet lørdag kl 13:50 #7600 Del Skrevet lørdag kl 13:50 Orly skrev (52 minutter siden): Altså ærlig talt, får være måte på hvor mye man skal unnskylde influencere Det må dere gjerne si, men jeg går ikke rundt å husker hvilke regler som er for hver merkedag om jeg ikke faktisk feirer de selv. Men klart, det er jo kjekt å ha en ting til å «ta» Stina på🙃👌🏻 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå