J.. Skrevet 8. november 2024 #7521 Del Skrevet 8. november 2024 Dojakitty skrev (34 minutter siden): 3-4 poseringer foran speilet i dag, tenker vi kan legge «aktiv fødsel» på hylla inntil videre Ingen har sagt hun er i aktiv fødsel,det er jo del2 av fødsel. Hun (og alle andre her inne..) sier hun er i latensfasen,som er del1.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 8. november 2024 #7522 Del Skrevet 8. november 2024 J.. skrev (2 minutter siden): Ingen har sagt hun er i aktiv fødsel,det er jo del2 av fødsel. Hun (og alle andre her inne..) sier hun er i latensfasen,som er del1.. Joda men hun har skrevet med store gule bokstaver at «fødsel er i gang» og sagt at noen ganger er riene 8-9 på smerteskalaen, så ikke rart om man tror det da. Men hun er jo i gang, for all del. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 8. november 2024 #7523 Del Skrevet 8. november 2024 Klink skrev (2 timer siden): Hun sier jo ikke at hun er i aktiv fødsel (aktiv fødsel regnes fra 4 cm). Og jeg hadde 4 cm åpning de siste 2,5 ukene før hun kom ( 3 uker før termin). Ikke mye aktiv fødsel de ukene altså. Ikke ei eneste ri. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8. november 2024 #7524 Del Skrevet 8. november 2024 Nussepus skrev (1 minutt siden): Og jeg hadde 4 cm åpning de siste 2,5 ukene før hun kom ( 3 uker før termin). Ikke mye aktiv fødsel de ukene altså. Ikke ei eneste ri. 4 cm ER definisjonen på "aktiv fødsel". At helsepersonell lot deg gå rundt slik i 2,5 uke er jo hinsides. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 8. november 2024 #7525 Del Skrevet 8. november 2024 J.. skrev (Akkurat nå): 4 cm ER definisjonen på "aktiv fødsel". At helsepersonell lot deg gå rundt slik i 2,5 uke er jo hinsides. Hvorfor det? Fostervann lakk ikke og jeg var i fin form. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 8. november 2024 #7526 Del Skrevet 8. november 2024 J.. skrev (2 minutter siden): 4 cm ER definisjonen på "aktiv fødsel". At helsepersonell lot deg gå rundt slik i 2,5 uke er jo hinsides. 4 cm OG tette, regelmessige rier er definisjon på aktiv fødsel ja. Ingen av disse to isolert sett er tegn på aktiv fødsel 🙄 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine79 Skrevet 8. november 2024 #7527 Del Skrevet 8. november 2024 Altså hun har ikke ekstreme smerter, da hadde hun ikke hverken filma seg selv eller skjært epler til frokosten 😜 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 8. november 2024 #7528 Del Skrevet 8. november 2024 Dojakitty skrev (1 time siden): Tviler STERKT på at de har hatt sex 😂 klarer bare ikke se det for meg… hun som er livredd kroppsvæsker og han som sikkert ikke kan ødelegge sleepscoren med å drive med sånne ting som gjør en trøtt etterpå.. 😆 🤣🤣🤣 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Empressiell Skrevet 8. november 2024 #7529 Del Skrevet 8. november 2024 (endret) Mayaal skrev (6 timer siden): den latensfasen kan vare og være veldig uregelmessig, noen ganger dabber det av med modningsrier mens andre ganger så tar den seg opp og blir regelmessige og veldig vonde. Hun er heldig som har fått så god oppfølgning, og at de ringer henne fra sykehuset for å høre hvordan det går og i tillegg sier at hun kan komme på mandag om det ikke har skjedd noe mer. Hun kunne visst få modningstabletter og ballong da, det syns jeg høres rart ut mtp at hun ikke har nådd grensen enda og hvis alt er som det skal være så er det bare å vente. Det beste er å la kroppen bare starte det naturlig. Kan fort bli maserier med alt annet og gjøre ekstremt vondt uten noe særlig fremgang. ønsker henne masse lykke til og jeg håper hun får en fin fødsel ❤️ Det kan være at det er mer enn hva vi vet som skjer bak kulissene da. Jeg var så psykisk på felgen (har min historie med angst/ptsd og whatnot - samma det) men jeg ble satt i gang dagen før termindato på grunn av at det var tungt fysisk med en lang latensfase og psyken min som hadde tatt seg et heftig skudd for baugen i løpet av svangerskapet. Under undersøkelsen før de satte i gang fødselen fant de ut at det ikke var noe fostervann igjen, så for babyen sin del måtte han ha kommet ut rimelig kjapt uansett. Bare sier det at det trenger ikke være bare lang latensfase og kynnere som er grunnen til at de vurderer igangsettelse. Det er mange ting som kan virke inn på de faglige vurderingene i hver enkelt sak. Endret 8. november 2024 av Empressiell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 8. november 2024 #7530 Del Skrevet 8. november 2024 Empressiell skrev (19 minutter siden): Det kan være at det er mer enn hva vi vet som skjer bak kulissene da. Jeg var så psykisk på felgen (har min historie med angst/ptsd og whatnot - samma det) men jeg ble satt i gang dagen før termindato på grunn av at det var tungt fysisk med en lang latensfase og psyken min som hadde tatt seg et heftig skudd for baugen i løpet av svangerskapet. Under undersøkelsen før de satte i gang fødselen fant de ut at det ikke var noe fostervann igjen, så for babyen sin del måtte han ha kommet ut rimelig kjapt uansett. Bare sier det at det trenger ikke være bare lang latensfase og kynnere som er grunnen til at de vurderer igangsettelse. Det er mange ting som kan virke inn på de faglige vurderingene i hver enkelt sak. Vet de setter i gang tidlig/rundt termin når de miss tenker stort barn også. Er en del ulike årsaker ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 8. november 2024 #7531 Del Skrevet 8. november 2024 Labbus skrev (På 6.11.2024 den 0.49): Vasket alle gulv,vinduer fikk vasket alle klær før nr 4 ble født 😊 Var bare ca en time på føden før fødsel var over da . Men med nr en tok det tre "grusomme" døgn Gratulerer! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 8. november 2024 #7532 Del Skrevet 8. november 2024 Noe sier meg at hun sterkt ønsket seg en liten jente😆 Herregud så fisefin hun er😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 8. november 2024 #7533 Del Skrevet 8. november 2024 Zenhouse skrev (3 timer siden): Joda men hun har skrevet med store gule bokstaver at «fødsel er i gang» og sagt at noen ganger er riene 8-9 på smerteskalaen, så ikke rart om man tror det da. Men hun er jo i gang, for all del. 8-9 på smerteskalaen ? Neppe, allerede nå! Hun skal få noe å bryne seg på....🙉🙉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 8. november 2024 #7534 Del Skrevet 8. november 2024 M.H85 skrev (17 minutter siden): Noe sier meg at hun sterkt ønsket seg en liten jente😆 Herregud så fisefin hun er😅 det har hun jo vært tydelig på? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet 8. november 2024 #7535 Del Skrevet 8. november 2024 (endret) Moongirl skrev (8 minutter siden): 8-9 på smerteskalaen ? Neppe, allerede nå! Hun skal få noe å bryne seg på....🙉🙉 Og i dag hadde smertene økt på enda mer også, sa hun. Så den smerteskalaen kommer nok til å sprenge... Endret 8. november 2024 av Viola712 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 8. november 2024 #7536 Del Skrevet 8. november 2024 delias skrev (3 minutter siden): det har hun jo vært tydelig på? Det kan være😅Følger ikke,men dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 8. november 2024 #7537 Del Skrevet 8. november 2024 Viola712 skrev (2 minutter siden): Og i dag hadde smertene økt på enda mer også, sa hun. Så den smerteskalaen kommer nok til å sprenge... Stakkars...de fødselssmertene er grusomme, men passerer ikke 10 allerede nå....🙉...den smerteterskelen må være lav... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 8. november 2024 #7538 Del Skrevet 8. november 2024 M.H85 skrev (34 minutter siden): Noe sier meg at hun sterkt ønsket seg en liten jente😆 Herregud så fisefin hun er😅 Det er ganske naturlig å ønske seg det ene eller det andre kjønnet i begynnelsen, men når man får vite at man bærer på et friskt foster så blir det det viktigste. Hun er jo veldig feminin og ønsket vel en liten jente som skulle bli en "mini me" av henne. Nå tror jeg hun er overlykkelig over å få en liten gutt og blir en god mor. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 8. november 2024 #7539 Del Skrevet 8. november 2024 (endret) KaraThrace skrev (7 timer siden): Jeg vet hun sier regelmessige rier, men når man sitter i sofaen og strikker, «koser seg med tv, popkorn og sukkerfri sjokolade» (hennes ord), så er ikke det regelmessige rier. Og så hopper hun rett videre til å snakke om at hvis ingenting har tatt seg opp før mandag - så har de ting de kan gjøre på sykehuset. Som modningspiller, ballong, etc. Ja, Stina. Det er igangsettelse det. Hun har det så jævli travelt med å få den ungen ut, og det hadde jeg hatt forståelse for om hun var sengeliggende meg bekkenlåsning, ødelagt rygg eller andre helt hemmende vondter. Men ref. første avsnitt her. Hun koser seg jo på sofaen! La nu den fødsel komme når den skal istedenfor å ønske seg igangsatt. /rant Håper den ungen kom i natt. (Og uten å avspore. Jeg hadde regelmessige kynnere sammentrekninger hvor magen ble hard og kroppen øvde seg på rier i flere uker, og 1cm åpning i flere uker. Det betyr ikke at man er i latensfasen. Stina bare tolker alt slik hun vil det. Fødselen er i gang!! Nei, kroppen din øver seg. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil. Kanskje hun har en så fantastisk fødsel at latensfasen er så chill at hun kan slappe av på sofaen og spise popkorn. Kanskje hun går fra 1-4 cm mens hun knasker sukkerfri sjokolade og så er hun i aktiv fødsel nå. Jeg ønsker henne alt vel.) Dette. At hun sier hun har ekstreme smerter når hun bruker 2 timer på å dusje, krølle håret, sminke seg og dulle med seg selv... taler vel for at det nettopp ikke er så ekstreme smerter. Er det smerter i det hele tatt..? Kanskje er det heller såkalt ubehag. Lykke til med fødsel, det kommer til å bli så vondt at hun vil skrike etter KS ganske kjapt. Endret 8. november 2024 av Blåttvann 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8. november 2024 #7540 Del Skrevet 8. november 2024 Moongirl skrev (31 minutter siden): Stakkars...de fødselssmertene er grusomme, men passerer ikke 10 allerede nå....🙉...den smerteterskelen må være lav... Man kan kun sammenligne med tidligere (egne) erfaringer,så for henne per nå er det vel slik det føles. Etter fødsel har hun jo en ny skala å måle smerte etter. For folk som aldri har født og som ellers har hatt god helse med lite/ingen skader er det jo ikke stort å sammenligne med. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå