røverdatteren Skrevet 4 timer siden #7501 Del Skrevet 4 timer siden KaraThrace skrev (1 minutt siden): Jeg vet hun sier regelmessige rier, men når man sitter i sofaen og strikker, «koser seg med tv, popkorn og sukkerfri sjokolade» (hennes ord), så er ikke det regelmessige rier. Og så hopper hun rett videre til å snakke om at hvis ingenting har tatt seg opp før mandag - så har de ting de kan gjøre på sykehuset. Som modningspiller, ballong, etc. Ja, Stina. Det er igangsettelse det. Hun har det så jævli travelt med å få den ungen ut, og det hadde jeg hatt forståelse for om hun var sengeliggende meg bekkenlåsning, ødelagt rygg eller andre helt hemmende vondter. Men ref. første avsnitt her. Hun koser seg jo på sofaen! La nu den fødsel komme når den skal istedenfor å ønske seg igangsatt. /rant Håper den ungen kom i natt. Ikke alle har like smertefulle rier? Jeg hadde det jeg ville kategorisere som kynnere smertemessig helt frem til pressriene kom med et av barna. Kunne fint se litt tv, spise og ha samtaler med mannen under fødselen. Men med et annet barn så var det vondt fra første sekund. Dvs alle fødsler og kvinner er forskjellige😊 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayaal Skrevet 4 timer siden #7502 Del Skrevet 4 timer siden KaraThrace skrev (3 minutter siden): Jeg vet hun sier regelmessige rier, men når man sitter i sofaen og strikker, «koser seg med tv, popkorn og sukkerfri sjokolade» (hennes ord), så er ikke det regelmessige rier. Og så hopper hun rett videre til å snakke om at hvis ingenting har tatt seg opp før mandag - så har de ting de kan gjøre på sykehuset. Som modningspiller, ballong, etc. Ja, Stina. Det er igangsettelse det. Hun har det så jævli travelt med å få den ungen ut, og det hadde jeg hatt forståelse for om hun var sengeliggende meg bekkenlåsning, ødelagt rygg eller andre helt hemmende vondter. Men ref. første avsnitt her. Hun koser seg jo på sofaen! La nu den fødsel komme når den skal istedenfor å ønske seg igangsatt. /rant Håper den ungen kom i natt. 100% enig i det du skriver! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 4 timer siden #7503 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Jeg blir også glad hvis det viser seg at hun nå er i fødsel/har født og hun ikke tok med følgerne på den reisen. Noe kan man faktisk godt holde privat og heller fortelle om i ettertid. Hun kan logge på og si at hun har født, alt er bra. Nå skal hun kose seg 100% med babyen. 🤞🏼🤞🏼 Så ta noe dager pause fra snap. De må jo spare av lønnen sin de også til ferie og andre hendelser når de driver for seg selv. Egentlig håper jeg hun tar Mammaperm noen uker og lar snap være. Følgerne er der når hun kommer tilbake også. Godt med en pause for alle parter😅 Endret 4 timer siden av Eyr 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4 timer siden #7504 Del Skrevet 4 timer siden KaraThrace skrev (42 minutter siden): Jeg vet hun sier regelmessige rier, men når man sitter i sofaen og strikker, «koser seg med tv, popkorn og sukkerfri sjokolade» (hennes ord), så er ikke det regelmessige rier. Og så hopper hun rett videre til å snakke om at hvis ingenting har tatt seg opp før mandag - så har de ting de kan gjøre på sykehuset. Som modningspiller, ballong, etc. Ja, Stina. Det er igangsettelse det. Hun har det så jævli travelt med å få den ungen ut, og det hadde jeg hatt forståelse for om hun var sengeliggende meg bekkenlåsning, ødelagt rygg eller andre helt hemmende vondter. Men ref. første avsnitt her. Hun koser seg jo på sofaen! La nu den fødsel komme når den skal istedenfor å ønske seg igangsatt. /rant Håper den ungen kom i natt. (Og uten å avspore. Jeg hadde regelmessige kynnere sammentrekninger hvor magen ble hard og kroppen øvde seg på rier i flere uker, og 1cm åpning i flere uker. Det betyr ikke at man er i latensfasen. Stina bare tolker alt slik hun vil det. Fødselen er i gang!! Nei, kroppen din øver seg. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil. Kanskje hun har en så fantastisk fødsel at latensfasen er så chill at hun kan slappe av på sofaen og spise popkorn. Kanskje hun går fra 1-4 cm mens hun knasker sukkerfri sjokolade og så er hun i aktiv fødsel nå. Jeg ønsker henne alt vel.) Hun sier jo ikke at hun er i aktiv fødsel (aktiv fødsel regnes fra 4 cm). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hammerhai Skrevet 4 timer siden #7505 Del Skrevet 4 timer siden Husk at Stina er 40+0 i dag, og har faktisk ikke «lov» til å gå i 2-3 uker med modningsrier. Og det er også derfor større sannsynlighet at ho går i aktiv fødsel fortere, enn dere som kanskje opplevde dette fra uke 37. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 3 timer siden #7506 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Klink skrev (8 minutter siden): Hun sier jo ikke at hun er i aktiv fødsel (aktiv fødsel regnes fra 4 cm). Det har jeg vel ikke sagt selv…. Jeg påpeker til og med ditt poeng i siste paragraf. Endret 3 timer siden av KaraThrace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 3 timer siden #7507 Del Skrevet 3 timer siden Hammerhai skrev (17 minutter siden): Husk at Stina er 40+0 i dag, og har faktisk ikke «lov» til å gå i 2-3 uker med modningsrier. Og det er også derfor større sannsynlighet at ho går i aktiv fødsel fortere, enn dere som kanskje opplevde dette fra uke 37. Ja, hun tar termin på mandag. Er vell en max grense på hva man kan gå over 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 3 timer siden #7508 Del Skrevet 3 timer siden Eyr skrev (1 time siden): Jeg blir også glad hvis det viser seg at hun nå er i fødsel/har født og hun ikke tok med følgerne på den reisen. Noe kan man faktisk godt holde privat og heller fortelle om i ettertid. Hun kan logge på og si at hun har født, alt er bra. Nå skal hun kose seg 100% med babyen. 🤞🏼🤞🏼 Så ta noe dager pause fra snap. De må jo spare av lønnen sin de også til ferie og andre hendelser når de driver for seg selv. Egentlig håper jeg hun tar Mammaperm noen uker og lar snap være. Følgerne er der når hun kommer tilbake også. Godt med en pause for alle parter😅 De tjener flere mill i året tilsammen (PF alene tjener fler) så de trenger nok ikke spare så mye Jeg håper og at de tar pause og nyter! Alt MÅ ikke dokumenteres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 3 timer siden #7509 Del Skrevet 3 timer siden lillebamsemums skrev (13 minutter siden): Ja, hun tar termin på mandag. Er vell en max grense på hva man kan gå over Setter vel igang fødsel på dag 11? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 3 timer siden #7510 Del Skrevet 3 timer siden Herregud ... Hun har åpning og rier, og er i latensfasen. Latensfasen er første del av fødsel, så per definisjon er hun i fødsel, selv om man etter fødsel regner fra start av neste fase - aktiv fødsel. Latensfasen varer VANLIGVIS i opp til 3 dager. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Jeg har selv blitt igangsatt to ganger, etter en uke i latensfasen (ble igangsatt av andre grunner), og vet ikke hvor mye lenger tid det ville gått naturlig. Selv om jeg og flere her har opplevd det, så er det faktisk ikke normalen, og i utgangspunktet regner man med at det er maks 3 dager til aktiv fødsel når noen er i latensfasen. Og det at hun klarer å sitte og se på film og strikke betyr ikke at hun ikke har rier. Satt og spiste godteri, hekla og skravla med mannen, svigermor og jordmødre, og snappa fra fødestua, med drypp, frem til 6 cm under forrige fødsel jeg. Stoppa for å puste meg igjennom når det kom en rie, og koste meg i pausene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 2 timer siden #7511 Del Skrevet 2 timer siden Palmemor skrev (32 minutter siden): Setter vel igang fødsel på dag 11? Ja, noe sånt. Hørt folk si alt fra 7-12 dager 🤷♀️ (ulike jordmødre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 2 timer siden #7512 Del Skrevet 2 timer siden MariaIsabel skrev (13 minutter siden): Herregud ... Hun har åpning og rier, og er i latensfasen. Latensfasen er første del av fødsel, så per definisjon er hun i fødsel, selv om man etter fødsel regner fra start av neste fase - aktiv fødsel. Latensfasen varer VANLIGVIS i opp til 3 dager. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Jeg har selv blitt igangsatt to ganger, etter en uke i latensfasen (ble igangsatt av andre grunner), og vet ikke hvor mye lenger tid det ville gått naturlig. Selv om jeg og flere her har opplevd det, så er det faktisk ikke normalen, og i utgangspunktet regner man med at det er maks 3 dager til aktiv fødsel når noen er i latensfasen. Og det at hun klarer å sitte og se på film og strikke betyr ikke at hun ikke har rier. Satt og spiste godteri, hekla og skravla med mannen, svigermor og jordmødre, og snappa fra fødestua, med drypp, frem til 6 cm under forrige fødsel jeg. Stoppa for å puste meg igjennom når det kom en rie, og koste meg i pausene. Samme her. Pratet med sykepleierne mellom riene. Hadde med en student som var med på sin første fødsel. Hu var helt i sjokk over at jeg pustet med igjennom riene og pratet helt vanlig etterpå. Helt normalt svarte den andre sykepleieren da. Ingen fødsel er lik. Noen prater andre ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 2 timer siden #7513 Del Skrevet 2 timer siden Det at ingen av dem har postet på snap i dag sier vel sitt. Jeg vet ikke hvordan Stina pleier å poste, men Per Fredrik er jo vanligvis ganske aktiv på snap fra morgenen og ut dagen. Jeg er spent på deres vegne, jeg. Håper det går bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingridcm Skrevet 2 timer siden #7514 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde skikkelig rolige fødsler . Siste ungen jeg fødte , nå i sommer , da trodde de ikke på meg når jeg sa jeg hadde rier 😅 Jeg hadde lite smerter under riene . Når de tok meg inn på undersøkelserommet var jeg 7 cm … her skal det fødes sa jordmor , ja jeg svarte - hvorfor tror du jeg er her ?!😅 kommer ikke inn vis jeg ikke skal føde . De trodde jeg var typ 2 cm, fordi jeg ikke var noe smertepåvirket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 2 timer siden #7515 Del Skrevet 2 timer siden (endret) HMK skrev (29 minutter siden): Det at ingen av dem har postet på snap i dag sier vel sitt. Jeg vet ikke hvordan Stina pleier å poste, men Per Fredrik er jo vanligvis ganske aktiv på snap fra morgenen og ut dagen. Jeg er spent på deres vegne, jeg. Håper det går bra. De har begge to hatt noen dager i det siste som de har postet sent. Der var de på begge to Endret 2 timer siden av Tessa12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 2 timer siden #7516 Del Skrevet 2 timer siden Begge har postet idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 2 timer siden #7517 Del Skrevet 2 timer siden 3-4 poseringer foran speilet i dag, tenker vi kan legge «aktiv fødsel» på hylla inntil videre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 1 time siden #7518 Del Skrevet 1 time siden Jeg måtte flire litt av Per Fredrik som kunne i formere at de har fulgt alle rådene om hva man kan gjøre for å få fortgang på sakene. Så da vet vi hvem som er nypult og har fått stimulert brystvortene iherdig i formiddag. 🤭 For å være ærlig fremstår de begge som litt aseksuelle, all kropp til tross, så dette var en spenstig oppdatering til ham å være. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 1 time siden #7519 Del Skrevet 1 time siden Og nå er hun igang med å kjefte på alle. For ei uspiselig dame. Jeg hadde så sanser for henne tidligere 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 1 time siden #7520 Del Skrevet 1 time siden HMK skrev (14 minutter siden): Jeg måtte flire litt av Per Fredrik som kunne i formere at de har fulgt alle rådene om hva man kan gjøre for å få fortgang på sakene. Så da vet vi hvem som er nypult og har fått stimulert brystvortene iherdig i formiddag. 🤭 For å være ærlig fremstår de begge som litt aseksuelle, all kropp til tross, så dette var en spenstig oppdatering til ham å være. Tviler STERKT på at de har hatt sex 😂 klarer bare ikke se det for meg… hun som er livredd kroppsvæsker og han som sikkert ikke kan ødelegge sleepscoren med å drive med sånne ting som gjør en trøtt etterpå.. 😆 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå