Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (3 timer siden):

Japp. Hun sa no sånn som «og de er så dyre at de får han ikke kjøpe» når han i videoen sa at han hadde 145 av 147. Og de ER dyre, for all del. Men han bruker jo knapt penger på dill. Dessuten har de jo delt økonomi så det bør jo være revnende likegyldig for henne hva han bruker penger på

(Skal sies at han selv ikke ønsker å bruke de summene på en kopp, men dog)

Nettopp, han har sagt at det er uaktuelt å bruke så mye penger på kopper. Så kan vel kanskje tenkes at hun sier det med glimt i øyet fordi hun vet han er enig? Må alt tolkes i verste mening?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melus skrev (16 timer siden):

Husk at hun aldri har født før, hun vet ikke hva 10 er enda. Hun kan kun bruke skalaen utifra det hun har opplevd av smerte så langt i livet. 

Visste du hva 10 var når du fikk nr 1?

Jeg ante ikke det.. men den dagen man er i fødsel så skjønner man det og tar det derfra

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

Nettopp, han har sagt at det er uaktuelt å bruke så mye penger på kopper. Så kan vel kanskje tenkes at hun sier det med glimt i øyet fordi hun vet han er enig? Må alt tolkes i verste mening?

Nei, jeg bare syns det var gøy. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (53 minutter siden):

Nei, jeg bare syns det var gøy. 

Er bare å ta ish 250 kr x 147 kopper. Så har vi 37k (runnet opp) for alle koppene. (Her har jeg bare laget et ca. Regnestykke. Da koppene koster litt ulikt. Noen er dyrere enn andre. Så Stina kan fint kjøpe to vesker for prisen av alle koppene) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (6 minutter siden):

Er bare å ta ish 250 kr x 147 kopper. Så har vi 37k (runnet opp) for alle koppene. (Her har jeg bare laget et ca. Regnestykke. Da koppene koster litt ulikt. Noen er dyrere enn andre. Så Stina kan fint kjøpe to vesker for prisen av alle koppene) 

Jaja. Det var ikke poenget. Det var bare gøy at hun kommenterte at han ikke fikk lov, nettopp fordi hun bruker villt mye penger selv OG fordi de har delt økonomi 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (På 5.11.2024 den 10.14):

Har aldri svart meg, da jeg har spurt om flere praktiske ting som planter,hvor hun har kjøpt ting, kilder til fakta påstander hun har. 
og nei, jeg har ikke spurt krast eller kritisk. 
Men sånn er jo disse folka. Tåler ikke motgang 

Interessant at du skriver du har spurt om praktiske ting, uten å spørre krasst eller kritisk, imens du samtidig mener grunnen til at du ikke har fått svar, er at hun ikke tåler motgang... 🤔

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (1 time siden):

Jaja. Det var ikke poenget. Det var bare gøy at hun kommenterte at han ikke fikk lov, nettopp fordi hun bruker villt mye penger selv OG fordi de har delt økonomi 

I know, men syntes personlig han faktisk kunne kjøpt den koppen for å gjøre samlingen komplett. Det tjener de ganske raskt igjen. Leste en artikkel for litt siden og han får inn det på en måned om han ønsker. Om de hadde begrenset take-away og store innkjøp på rusta osv i en eller to måner hadde de to koppene vært i boks lett med de lønningene de har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (14 minutter siden):

I know, men syntes personlig han faktisk kunne kjøpt den koppen for å gjøre samlingen komplett. Det tjener de ganske raskt igjen. Leste en artikkel for litt siden og han får inn det på en måned om han ønsker. Om de hadde begrenset take-away og store innkjøp på rusta osv i en eller to måner hadde de to koppene vært i boks lett med de lønningene de har. 

Men da er han vel ikke så veldig giret på de da🤷🏻‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (6 timer siden):

Men da er han vel ikke så veldig giret på de da🤷🏻‍♀️

Han velger det jo helt selv, men hadde vært super kult for samlingen sin skyld. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (7 timer siden):

Ja hadde jo vært kjempekult å hatt komplett samling! Tror ikke han trenger å fire på noe for å kjøpe de heller, men er vel mer at han ikke ønsker de seg så voldsomt. Eller han har jo sagt at han gjerne kjøper om noen kommer over. Så venter vel på å få de billigere, naturlig nok 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså jeg klarer ikke å se At hu har ett såkalt føde ansikt.  Synes ansiktet er prikk lik nå som da før hun ble gravid. Men jeg skjønner ikke hvorfor Hu har sminke video heller. Da man ser ikke forskjell pga filteret. 🙄  samme gjelder vel føde ansiktet er så mye filter at det er vanskelig å se det uansett 🙄

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror både Stina og PF kommer til å få et skikkelig sjokk når barnet kommer. Snakker at egen erfaring, for jeg var også en person som slet med å ta inn over meg at babyen snart skulle bli født, surret mye rundt i "min egen verden" slik hun gjør og var generelt opptatt av at livet IKKE skulle bli annerledes etter at jeg fikk barn. 8 år senere ler jeg av hvor feil jeg tok, men overgangen fra å være bare-meg til å ha ansvar for et annet menneske ble fryktelig tung. Kjenner meg så utrolig godt igjen i hvordan hun snakket og hvordan hun ser for seg at ting kommer til å bli. Selv om jeg ikke ønsker henne noe vondt i forbindelse med å få barn tror jeg dessverre dette kan ende i fødselsdepresjon. Håper selvfølgelig jeg tar feil. 

Når du står der midt på natten med baby som våkner for 10 gang, med bæsj oppover ryggen, ingen har sovet med enn 2 timer sammenhengende siste uken og du sliter med å huske ditt eget navn - da blir dagen med sminke, negler, nøye oppdelt frukt, nøye planlagt 50/50 fordeling og engangshansker tung - for ikke å snakke om når barnet kommer inn i fasen "jeg skal KUN håndteres av mamma (eller pappa)" og alle forsøk på noe annet resulterer i timesvis med gråt.

Dette må de selvfølgelig få erfare selv, og ingen barn er like. Men at overgangen blir tøff, det blir den nok uavhengig av om de får en rolig sovebaby eller en som turner rundt dagen lang. 

• Liker 16
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catwoman skrev (47 minutter siden):

Tror både Stina og PF kommer til å få et skikkelig sjokk når barnet kommer. Snakker at egen erfaring, for jeg var også en person som slet med å ta inn over meg at babyen snart skulle bli født, surret mye rundt i "min egen verden" slik hun gjør og var generelt opptatt av at livet IKKE skulle bli annerledes etter at jeg fikk barn.

Hvorfor skal man ikke leve som man alltid har gjort,FØR barnet kommer? 

Og hvor har hun/de sagt "ingenting skal endres etter baby"?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

catwoman skrev (50 minutter siden):

Tror både Stina og PF kommer til å få et skikkelig sjokk når barnet kommer. Snakker at egen erfaring, for jeg var også en person som slet med å ta inn over meg at babyen snart skulle bli født, surret mye rundt i "min egen verden" slik hun gjør og var generelt opptatt av at livet IKKE skulle bli annerledes etter at jeg fikk barn. 8 år senere ler jeg av hvor feil jeg tok, men overgangen fra å være bare-meg til å ha ansvar for et annet menneske ble fryktelig tung. Kjenner meg så utrolig godt igjen i hvordan hun snakket og hvordan hun ser for seg at ting kommer til å bli. Selv om jeg ikke ønsker henne noe vondt i forbindelse med å få barn tror jeg dessverre dette kan ende i fødselsdepresjon. Håper selvfølgelig jeg tar feil. 

Når du står der midt på natten med baby som våkner for 10 gang, med bæsj oppover ryggen, ingen har sovet med enn 2 timer sammenhengende siste uken og du sliter med å huske ditt eget navn - da blir dagen med sminke, negler, nøye oppdelt frukt, nøye planlagt 50/50 fordeling og engangshansker tung - for ikke å snakke om når barnet kommer inn i fasen "jeg skal KUN håndteres av mamma (eller pappa)" og alle forsøk på noe annet resulterer i timesvis med gråt.

Dette må de selvfølgelig få erfare selv, og ingen barn er like. Men at overgangen blir tøff, det blir den nok uavhengig av om de får en rolig sovebaby eller en som turner rundt dagen lang. 

Støttes, @catwoman!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catwoman skrev (1 time siden):

Eller så sover man som aldri før, og har det så fint i barseltiden at man nesten blir bekymret for at noe er galt siden alle maser så sykt om hvor slitsomt det er å få baby. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (47 minutter siden):

Eller så sover man som aldri før, og har det så fint i barseltiden at man nesten blir bekymret for at noe er galt siden alle maser så sykt om hvor slitsomt det er å få baby. 

Ja, sånn er det også for noen! Unner alle en slik barseltid. Ingen vet hvordan det blir før barnet er født, ikke de som er flergangsfødende heller. Det er et nytt barn hver gang. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg antar at enhver antydning til at hun er i overkant absolutt i ordbruken sin (eks: «ekstremt/ekstreme») medfører at man blir blokkert, dersom man skulle påpekt dette til henne?

Unner alle kvinner en god/lite vond fødsel, men en del av meg håper egentlig hun får seg en real trøkk også. Kanskje det gir henne et grunnlag for et utvidet vokabular for litt mer nyanserte beskrivelser i fremtiden. Igjen: Jeg ønsker ingen noen vondt, men hun kunne jo hatt nytte av en realitetsorientering eller flere. 

Endret av Empressiell
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (15 timer siden):

Koppane har ulik verdi. Det er ein av dei som kostar over 100.000 kr ( kanskje fleire), så det regnestykket vart iallefall veldig feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (24 minutter siden):

Koppane har ulik verdi. Det er ein av dei som kostar over 100.000 kr ( kanskje fleire), så det regnestykket vart iallefall veldig feil.

Tror du har misforstått regnestykket her. Når du kjøper koppen ny, så ligger de rundt den prisen. Her er regnestykket tatt ut ifra prisen til butikken. Ikke prisen av en kjøp på eksempel finn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empressiell skrev (1 time siden):

Jeg antar at enhver antydning til at hun er i overkant absolutt i ordbruken sin (eks: «ekstremt/ekstreme») medfører at man blir blokkert, dersom man skulle påpekt dette til henne?

Unner alle kvinner en god/lite vond fødsel, men en del av meg håper egentlig hun får seg en real trøkk også. Kanskje det gir henne et grunnlag for et utvidet vokabular for litt mer nyanserte beskrivelser i fremtiden. Igjen: Jeg ønsker ingen noen vondt, men hun kunne jo hatt nytte av en realitetsorientering eller flere. 

Jeg tror det i stor grad handler om at hun, med flere som ble "store" i sin ungdom, ikke har fått gått riktig vei mot voksenlivet. Hun har ikke en normal sosial omgang med jobb, forventninger, krav osv. Hun suller rundt i sin egen lille verden hvor hun regjerer, og det er jo greit det. Men da gå man glipp av en del sosial kunnskap som de fleste opparbeider seg i starten av 20 årene og utover. 

For all del unner jeg henne og alle andre komplikasjonsfrie, kjappe fødsler! Jeg er jo heller ikke ond og vil andre vondt, men jeg håper hun får en realitetssjekk (som de fleste av oss får når vi får barn) og skjønner at det ikke blir sånn som hun har planlagt nå. Samtidig har hun jo kun seg, PF og hunden, og de kommer jo aldri til å måtte rekke barnehage, rekke butikken, rekke hit og rekke dit. Ser jo bare på Sophie Elise, hun "rekker ikke" og "orker ikke" babysvømming. Men hun har jo aldri trengt å forholde seg til noe, og sånn tror jeg det blir litt med SB også. Dessverre

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...